Τεράστια καταστροφή στον Σαρωνικό! Στην Άνδρο κρύβουν την αλήθεια;

 

Το Cabrera μισοβυθισμένο κοντά στον Καμπανό. Χριστούγεννα 2016. Τρεις μέρες αργότερα έσπασε από μια τρικυμία και βυθίστηκε σε βάθος 35 μέτρων μαζί με το φορτίο του. Ήδη έχουν ανελκυστεί τα 2/3 του φορτίου. Απομένει το άλλο 1/3 που θα αναλκυστεί προσεχώς. Τι όμως μάθαμε για την ρύπανση που επέφερε από τις αρμόδιες αρχές; (φωτ. Εν Άνδρω),

Με αφορμή το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στην Σαλαμίνα που προκάλεσε από την διαρροή του πετρελαίου μια τεράστιας έκτασης θαλάσσια ρύπανση στον Σαρωνικό, τίθενται σοβαρά ερωτήματα για το οικοσύστημα της Άνδρου, μετά τις αποκαλύψεις ειδικών επιστημόνων που κάνουν λόγο για ανυπολόγιστη καταστροφή και μια περίοδο τουλάχιστον 5-10 χρόνων, για να αποκατασταθεί το περιβάλλον!

Στην Άνδρο όλοι έχουν πάψει προ πολλού να μιλούν για τις συνέπειες που άφησαν πίσω τους το «Goodfaith» και το «Cabrera» που τσακίστηκαν στα βράχια των βόρειων ακτών του νησιού. Μάλιστα το δεύτερο εξακολουθεί να βρίσκεται ακόμα στον βυθό, έχοντας στα αμπάρια του περίπου 1.500 τόνους σιδηρονικέλιο - ένα ιδιαίτερα τοξικό ορυκτό.

Το κουφάρι του Good Faith στα Πέζα. Το πλοίο διαλύθηκε σταδιακά από συνεργεία επί τόπου. Το κουφάρι του αποκολήθηκε και μεταφέρθηκε σε διαλυτήριο. Τι μάθαμε άπό είσημα χείλη για την ρύπανση που επέφερε στην περιοχή; (φωτ. Εν Άνδρω).

Καμία οικολογική οργάνωση δεν ευαισθητοποιήθηκε, κανείς αρμόδιος δεν ενημέρωσε τους πολίτες για τις όποιες συνέπειες, οι δίκες για τα ναυτικά ατυχήματα δεν έχουν γίνει, ο Δήμος εξακολουθεί να παραμένει αδρανής, χωρίς να διεκδικεί τις νόμιμες αποζημιώσεις, οι εταιρίες προσπαθούν να πετύχουν εξωδικαστικές λύσεις και εκατοντάδας παραθεριστές κολυμπούν αμέριμνοι σε-ίσως- απαγορευμένες περιοχές. Το οικολογικό «έγκλημα» παραμένει ατιμώρητο και οι όποιες καταστροφικές συνέπειες, άγνωστες…

Στο μεταξύ οι καθηγητές του ΕΜΠ, μιλώντας με αφορμή το ναυάγιο του Σαρωνικού, είναι αποκαλυπτικοί. «Η οικολογική ζημιά στη θάλασσα και το οικοσύστημα είναι πολύ σημαντική. Χρειάζονται περίπου πέντε με δέκα χρόνια για να την καταπολεμήσει η φύση και να εξαφανιστούν οι συνέπειες. Για περίπου πέντε χρόνια θα υπάρχει διαταραχή του θαλάσσιου οικοσυστήματος» καταγγέλλει ο περιβαντολογος Κίμων Χατζημπιρος και προσθέτει: «αν ρίξουν χημικά στην θάλασσα για να κατακαθίσει το πετρέλαιο στο βυθό όπως συνηθιζόταν παλιότερα τουλάχιστον – κάτι που έγινε στην Άνδρο - τότε το πετρέλαιο δεν θα φαίνεται στην επιφάνεια, δεν θα βγαίνει στις ακτές αλλά θα κάθεται και θα καταστρέψει ολοσχερώς το οικοσύστημα.

Ο πιο οικολογικός τρόπος είναι να μαζευτεί με κάποια ειδικά σκάφη, είτε συσκευές και δίχτυα που διαθέτει το λιμενικό όσο είναι ακόμα στην επιφάνεια. Αυτό όμως τις πρώτες ώρες. Όταν το πετρέλαιο φτάσει στην ακτή και ακουμπήσει πάνω στην άμμο και τα χαλίκια, μετά είναι πολύ δύσκολο πια.»

Για το Cabrera έχει υπογραφτεί το συμβόλαιο για ν’ ανελκυστεί το πολύτιμο φορτίο. Ήδη λέγεται πως η επιχείρηση πρόκειται θ’ αρχίσει σύντομα. Ωστόσο οι «πληγές» που άφησαν στον τόπο τα δυο άτυχα φορτηγά είναι άγνωστες και κυρίως επικίνδυνες. Οι κάτοικοι και όσοι αγαπούν και επισκέπτονται την Άνδρο πρέπει να μάθουν επί τέλους την αλήθεια. Υπάρχει ευαισθησία και συνείδηση από κάποιον προκειμένου να ριχθεί φως στην υπόθεση;

Κ.Π.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

People in this conversation

  • Επισκέπτης - ΘΥΜΑΜΑΙ...

    Διαβάζοντας τα σχόλια επειδή κάποιοι εκτός από χρυσόψαρα είστε και ανίδεοι, όμως εκφράζετε άποψη με ύφος 100 καρδιναλίων, να σας θυμίσω ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα, για να καταλάβετε πως φτάσαμε ως εδω:
    "Στις 19 Νοέμβρη του 2002, το ελληνικών συμφερόντων υπό σημαία των νήσων Μπαχάμες δεξαμενόπλοιο "Πρεστίζ" με 77.000 τόνους πετρέλαιο μένει ακυβέρνητο, κόβεται στα δύο και βυθίζεται στις ακτές της ισπανικής Γαλικίας. Διαρρέουν περίπου 5.000 τόνοι πετραλαίου, προκαλώντας πετρελαιοκηλίδα έκτασης 200 χιλιομέτρων, η οποία ρυπαίνει πολλά χιλιόμετρα ακτών και φτάνει ως το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο των Ατλαντικών νήσων της Γαλικίας, το σημαντικότερο Ισπανικό οικοσύστημα για θαλάσσια πουλιά και άγρια ζωή. Η αλιεία απαγορεύεται για 100 χλμ, τα ψάρια ξεβράζονται νεκρά από ασφυξία και 40.000 θαλασσοπούλια πεθαίνουν.
    Το 26χρονο πλοίο διέθετε μονά τοιχώματα στο πυθμένα του...
    - Μετά και το ναυάγιο του Πρεστίζ, ο κανονισμός ανανεώνεται, απαγορεύοντας άμεσα τη μεταφορά αργού πετρελαίου από δεξαμενόπλοια μονού κύτους (μονοπύθμενα), από και προς τα κοινοτικά λιμάνια.
    Το ελληνικό εφοπλιστικό λόμπι επιστρατεύει τους Έλληνες πολιτικούς. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της Ε.Ε. (και εν μέρει η Κύπρος και η Μάλτα) που αντιτίθεται στους νέους κανονισμούς ασφαλείας.
    Το 2006, ο τότε Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης, καλεί τους Έλληνες ευρωβουλευτές να καταψηφίσουν την Οδηγία: "…για λόγους αρχής και πολιτικής συνέπειας, θεωρούμε ότι το σύνολο των Eλλήνων ευρωβουλευτών θα πρέπει να καταψηφίσουν την εν λόγω πρόταση, δεδομένων των δυσμενών επιπτώσεων για την ελληνική ναυτιλία, που εκτιμάται ότι θα επιφέρει", αναφέρει σε σχετικό έγγραφο.
    Οι Έλληνες Ευρωβουλευτές (πλην των κομμάτων της Αριστεράς) τάσσονται ουσιαστικά υπέρ των μονοπύθμενων, αλλά ευτυχώς η Οδηγία ψηφίζεται από τη συντριπτική πλειοψηφία των κρατών της ΕΕ"(bill tzim).
    Αυτά για να ξέρετε πώς φτάσαμε στη ρύπανση στο Σαρωνικό κόλπο και να μη γράφετε ότι του φανεί του λολοστεφανή(πάγκαλος, κεφαλογιάννης και λοιποί υπαλληλίσκοι...έτσι μπήκαν στις λίστες των μεγάλων φοροφυγάδων όλοι αυτοί...της μίζας το κάγκελο...κι έχουν το θράσος να μιλούν τώρα.

    Ευχαριστώ το -Εν Άνδρω- για τη φιλοξενία.

  • Επισκέπτης - ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ ΔΗΜΗΤΡΑ (ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΣΗΣ)

    ΝΑ ΠΩΣ ΦΤΑΝΟΥΜΕ ΣΤΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΜΗΝ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΤΑ ΛΕΜΕ ΓΑΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ...ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΟΓΟΥΣ !

    Στις 19 Νοέμβρη του 2002, το ελληνικών συμφερόντων υπό σημαία των νήσων Μπαχάμες δεξαμενόπλοιο «Πρεστίζ»μένει ακυβέρνητο, κόβεται στα δύο και βυθίζεται στις ακτές της ισπανικής Γαλικίας. Διαρρέουν περίπου 50.000 τόνοι πετραλαίου, προκαλώντας πετρελαιοκηλίδα έκτασης 200 χιλιομέτρων, η οποία ρυπαίνει πολλά χιλιόμετρα ακτών και φτάνει ως το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο των Ατλαντικών νήσων της Γαλικίας, το σημαντικότερο Ισπανικό οικοσύστημα για θαλάσσια πουλιά και άγρια ζωή. Η αλιεία απαγορεύεται για 100 χλμ, τα ψάρια ξεβράζονται νεκρά από ασφυξία και 40.000 θαλασσοπούλια πεθαίνουν.
    Το 26χρονο πλοίο διέθετε μονά τοιχώματα στο πυθμένα του...

    - Μετά και το ναυάγιο του Πρεστίζ, ο κανονισμός ανανεώνεται, απαγορεύοντας άμεσα τη μεταφορά αργού πετρελαίου από δεξαμενόπλοια μονού κύτους (μονοπύθμενα), από και προς τα κοινοτικά λιμάνια.

    Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της Ε.Ε. (και εν μέρει η Κύπρος και η Μάλτα) που αντιτίθεται στους νέους κανονισμούς ασφαλείας.

    Το 2006, ο τότε Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης, καλεί τους Έλληνες ευρωβουλευτές να καταψηφίσουν την Οδηγία: «…για λόγους αρχής και πολιτικής συνέπειας, θεωρούμε ότι το σύνολο των Eλλήνων ευρωβουλευτών θα πρέπει να καταψηφίσουν την εν λόγω πρόταση, δεδομένων των δυσμενών επιπτώσεων για την ελληνική ναυτιλία, που εκτιμάται ότι θα επιφέρει», αναφέρει σε σχετικό έγγραφο.

    Οι Έλληνες Ευρωβουλευτές (πλην των κομμάτων της αριστεράς) τάσσονται ουσιαστικά υπέρ των μονοπύθμενων, αλλά ευτυχώς η Οδηγία ψηφίζεται από τη συντριπτική πλειοψηφία των κρατών της ΕΕ.
    Αυτά για ξέρουμε πως φτάσαμε στη ρύπανση στο Σαρωνικό κόλπο...και πώς μπορούμε να αποφύγουμε στο μέλλον κάτι ανάλογο που συνεβη στο νησί μας....

  • Επισκέπτης - Κρυσταλία

    Σιγά τα ωά
    Θα πάρει ο Δήμος τη νόμιμη αποζημίωση και όλα ωραία και καλά.
    Μη ΤΟΥ ΧΑΛΆΤΕ ΤΗΝ ΗΡΕΜΊΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΧΑΡΆ
    ακομα μετραει ποσο κοσμο ειχε η Ανδρος

  • Επισκέπτης - GG Guest

    Επειδή κοντεύει το "περιβαντολογος" να καθιερωθεί και για να μην ξεχνάμε τα ελληνικά , καλό είναι να το εμπεδωςουμε και να γράφουμε "περιβαλλοντολόγος".
    Το άρθρο είναι ιδιαίτερα εμπεριστατωμένο, πολύ καλή δουλειά από τον συντάκτη.

  • Επισκέπτης - gr

    πιστευει κανεις οτι θα μαθουμε ολη την αληθεια;;; πολυ φοβαμαι πως οχι!! οπως και τωρα με το ναυαγιο στην σαλαμινα δεν ειπαν τιποτα νομιζοντας οτι θα κρυφτουν πισω απο το δαχτυλο τους και ακομα και σημερα πεντε ημερες μετα δεν εχουν ενημερωσει κανεναν και κυριως τους κατοικους ολων αυτων των περιοχων . οι ευθηνες των πολιτικων και διοικητικων προισταμενων ειναι τεραστιες αποτελει εγκλημα μεγατονων η αδιαφορια τους και η ανικανοτητα τους να αντιμετωπισουν τετοια περιστατικα και μαλιστα στην καρδια της χωρας σκεφτειτε να γινει χτυπα ξυλο κατι τετοιο σε ενα μεγαλο τανκερ που περναει τον καβο ντορο, τι θα γινει τοτε;;;;;; και μαλιστα μολις σημερα ο ανεκδιηγητος υπουργος ναυτιλιας εκανε αυτοψια ειχε αλλου το μυαλο του φαινεται, και βεβαια δεν εχει μονο αυτος μεγαλες ευθηνες αλλα και οι αλλοι υπουργοι που ειναι κατωτεροι των περιστασεων και μονο για την καρεκλα ενδιαφερονται αν ειχαν λιγη τσιπα πανω τους θα παραιτιοντουσαν αλλα που , ενω ο πρωθυπουργος επρεπε απο την πρωτη στιγμη να τους στειλει σπιτι τους, ομως τους φοβαται μην τον ριξουν , χωρις ομως να σπασεις αυγα ομελετα δεν γινεται!!!! μπορει να ειμαστε ναυτικη χωρα αλλα σε πολλα πραγματα που εχουν σχεση με την θαλασσα ειμαστε πολυ πισω!!!!!!και αυτο ειναι ευθηνη ολων των κυβερνωντων που περασαν!!!

  • Επισκέπτης - .

    Είναι τόσο απλά τα πράγματα: να καλέσει το ΕΛΚΕΘΕ οποιοσδήποτε από τους τοπικούς συλλόγους για να αποκαλυφθούν όλα και να αρχίσουν τα νταούλια!

  • Επισκέπτης - ΑΝΔΡΙΩΤΗΣ

    ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΑΡΘΡΟ. ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΕΤΕ ΣΕ ΗΣΥΧΙΑ. ΚΑΝΕΙΣ ΑΠ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ. ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΝΑ ΤΟΥς ΠΙΕΖΕΤΕ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ "ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ" ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.