Ταξιδεύοντας με το Tera Jet...

 

Το Tera Jet φεύγει από το λιμάνι της Τήνου... (φωτ. Εν Άνδρω).

Μια – δύο φορές μας είχαν πει να ταξιδέψουμε με το Tera Jet για να έχουμε την εμπειρία αυτού του ξεχωριστού ταχύπλοου. Τελικά αποφασίσαμε το ταξίδι Σεπτέμβριο. Επιλέξαμε τη διαδρομή μόνο μέχρι Τήνο. Στο γειτονικό νησί με το οποίο μας χωρίζουν μερικές εκατοντάδες μέτρα στο Στενό. Το Στενό που εμείς το λέμε "Στενό της Τήνου" και αυτοί το λένε "Στενό της Άνδρου". Το όνομα του εξαρτάται από το ποια μεριά το βλέπει κανείς…

 

Φορτώνοντας 1400 επιβάτες την Κυριακή από Τήνο και 800 την Δευτέρα... Φωτ. Εν Άνδρω).  

Φτάσαμε στο πλοίο κι επιβιβαστήκαμε Λίγη καθυστέρηση για να ολοκληρώσει το φόρτωμα. Γρήγορο και καλοτάξιδο. Όλά καλά όμως εκείνο που μας εντυπωσίασε περισσότερο από όλα ήταν οι ελιγμοί του. Το πλοίο έχει πολύ ισχυρές μηχανές και σε συνδυασμό με έναν καπετάνιο με εξαιρετική αντίληψη του χώρου και των διαστάσεων του κάνει πολύ γρήγορους και ακριβείς ελιγμούς. Τόσο γρήγορους και ακριβείς που δεν είχαμε ξαναδεί. Και μάλιστα χρησιμοποιεί ελάχιστα τις άγκυρες στο ρεμέτζο. Στη Τήνο μας έλεγε ο καπαετάν Γιάννης εφέτος τις χρησιμοποίησε μόνο όταν είχε πλευρικό άνεμο. Και στη Ραφήνα απλά πλαγιοδετεί, χωρίς άγκυρες, λόγω της θέσης του...

Το πρώτο μέρος του βίντεο (μέχρι το 1.40') είναι σε γρήγορο ρυθμό απλώς για να δείξουμε το S που διαγράφει για να μπει στο λιμάνι της Τήνου. Από εκεί και μέχρι το τέλος αποτυπώνονται οι ελιγμοί σε πραγματικό χρόνο ώστε για να έχει ο θεατής εικόνα των κινήσεων του πλοίου (Εν Άνδρω).

Είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό το πως ο καπετάνιος μπορεί και «κρατά» το πλοίο κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση μόνο με τις μηχανές και απλώς και την βοήθεια των κάβων. Σε όλα τα ρεμέτζα που παρακολουθήσαμε από έξω ή παραβρεθήκαμε από μέσα και λόγω καλού καιρού δεν χρησιμοποίησε άγκυρες!!! Φυσικά έτσι κερδίζει χρόνο και κατά τον κατάπλου και κατά τον απόπλου.

Όλοι οι χρόνοι του βίντεο είναι σε κανονικό χρόνο... (Εν Άνδρω).

Στη Ραφήνα το έδεσε απλώς πάνω στα λάστιχα του λιμανιού. Και όταν το πλοίο κουνήθηκε λίγο από τα δικά του απόνερα όταν είχε φτάσει στο μισό μέτρο από την προβλήτα - επειδή είναι ταχύπλοο έχει μόνο 3,5 μέτρα βύθισμα -  το «ηρέμησε» με ένα χάϊδεμα των χειριστηρίων του.

Εν πλω: ο καπετάν Γιάννης Βουτσελάκος από το Τολό. Δίπλα του ο ύπαρχος καπετάν Νίκος Χλωρός από την Χίο... (φωτ. Εν Άνδρω).

Ο πρώτος μηχανικός Νίκος Κούτρας από τη Σάμο μπροστά στις οθόνες και το πληκτρολόγιο του... (φωτ. Εν Άνδρω).

Ο καπετάν Γιάννης στη βαρδιόλα για τυ ρεμέτζο με την όμορφη δόκιμο Φιλιώ από την Θεσσαλονίκη... (φωτ. Εν Άνδρω).

Κατά τα άλλα η γέφυρα του είναι σαν πιλοτήριο, αλλά εξαιρετικά μεγάλου μεγέθους σε σχέση με τα άλλα ταχύπλοα. Στο μέσο ο καπετάνιος με το πηδάλιο και τα χειριστήρια και δίπλα του ο ύπαρχος. Στα δεξιά ο μηχανικός με τις οθόνες του. Δεξιά και αριστερά οι βαρδιόλες με τα δικά τους χειριστήρια για τους ελιγμούς. Οι διαφορές και τα κοινά με τα συμβατικά πλοία ορατές δια γυμνού οφθαλμού…

  

Πάνω η οικονομική θέση, κάτω η πρώτη θέση και πιο κάτω το σαλόνι της πρώτης θέσης... (φωτ. Εν Άνδρω).

Οι 1700-1800 επιβάτες που χωρά άνετα κατανέμονται στους τρεις ορόφους του πλοίου. Ανάλογα με τον όροφο και η κατηγορία της θέσης: κάτω η οικονομική, στη μέση και πίσω η πρώτη θέση, στη μέση και μπροστά η VIPκαι επάνω το σαλόνι μιας ακόμα ξεχωριστής θέσης. Όπως όλα τα ταχύπλοα δεν έχει εξωτερικά καταστρώματα για λόγους ασφαλείας. Με τον τρόπο αυτό κερδίζει χώρο για επιπλέον καθιστούς επιβάτες, αλλά δεν έχει την άνεση που έχουν οι επιβάτες στα συνηθισμένα συμβατικά που κάνουν βόλτα στο κατάστρωμα. Το αστείο της υπόθεσης είναι πως στο ταξίδι της επιστροφής μας κάποιος επιβάτης, που δεν είχε ξαναταξιδέψει με ταχύπλοο, άρχισε να διαμαρτύρεται γιατί… δεν μπορούσε να βγει στο κατάστρωμα!!!

Σταδιακή επιβίβαση στη Ραφήνα: Από έξω τα αυτοκίνητα, από μέσα οι επιβάτες. Ο διάδρομος για τους επιβάτες πάντα ανοιχτός ώστε να μπορεί να γίνεται γρήγορα η αποβίβαση..(Φωτ. Εν Άνδρω).

Γρήγορη επιβίβαση: 1400 επιβατών από Τήνο σε 7 λεπτά!!! Μόλις τέλειωσαν οι επιβάτες ανέβηκαν και τα 100 αυτοκίνητα σε δυο σειρές.. (φωτ. Εν Άνδρω).

Τα γκαράζ είναι κατανεμημένα σε τρεις ορόφους. Το ισόγειο γκαράζ παίρνει δύο αυτοκίνητα δεξιά και δύο αριστερά. Στις άλλες δύο και δύο θέσεις αυτοκινήτων δεξιά και αριστερά δεν βάζουν αυτοκίνητα έτσι αν και το πρωτόκολλο του έχει 400-450 αυτοκίνητα βάζει μόνο 300. Αυτό του δίνει την ευκαιρία να αποβιβάζει και να επιβιβάζει 1500-1700 άτομα σε ελάχιστα λεπτά. Το επάνω του γκαράζ παίρνει ένα αυτοκίνητο σε κάθε σειρά (δύο δεξιά και δύο αριστερά). Αυτό δίνει άνεση χώρου στους επιβάτες και στους οδηγούς.

«Εν Άνδρω»