Ο θρυλικός "Σκοπελίτης" έριξε άγκυρα! Μικρό αφιέρωμα του "Εν Άνδρω"

 

Είναι σίγουρα τα πιο αγαπημένo πλοίo των Κυκλάδων! Κουβαλάει μια τεράστια ιστορία προσφοράς στους λιγοστούς κατοίκους της «άγονης «γραμμής» που έμειναν σχεδόν ξεχασμένοι και απομονωμένοι πάνω στους βράχους της Σχοινούσας, της Δονούσας και της Ηράκλειας κι ακόμα των Κουφονησιών και της Αμοργού.

Για 30 χρόνια «τρώει χοντρές θάλασσες» αλλά δεν δείλιασε ποτέ! Μετέφερε αρρώστους, προμήθειες, φάρμακα, φέρετρα, γαμπρούς και νύφες και ζυμώθηκε με το αλάτι και την αλμύρα του Αιγαίου, μέχρι που έγινε τραγούδι και θρύλος!

«Σκοπελίτης». Αποτέλεσε για χρόνια το ταχυδρομείο, το ιατρείο.. το ... οξυγόνο ζωής όπως είχε δηλώσει ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων κος Μαργαρίτης όταν ρωτήθηκε πριν από δύο χρόνια για το ρόλο του συγκεκριμένου πλοίου στη σχέση Νάξου – Μικρών Κυκλάδων. Είναι ένας μαχητής που δεν έχει μάθει να χάνει… Μπορεί κάποιοι να λένε ότι κουνάει στα 3 μποφόρ αλλά είναι απόλυτα αξιόπλοο και αντέχει ακόμη και στα ,....χειρότερα. Ας είναι καλά ο καπετάνιος που κρατάει γερά το τιμόνι. Όταν παίρνει δε την απόφαση να ξεκουραστεί λόγω της υποχρεωτικής ετήσιας ακινησίας του, οι κάτοικοι στα νησιά των Μικρών Κυκλάδων, χάνουν το έδαφος κάτω από τα πόδια τους… Είναι η ζωή τους…

Κύριες και κύριοι… respect. Σ αυτό το βαπόρι - μνημείο το «εν Ανδρω» κάνει σήμερα ένα μικρό αφιέρωμα. Άνδρος και μικρές Κυκλάδες είναι αδέλφια, που βαδίζουν μαζί πάνω στα κύματα του Αιγαίου.

Από τις 31 Οκτωβρίου, ο αγαπημένος «Σκοπελίτης» δεν ταξιδεύει πια! Νικήθηκε από την κρίση και άφησε χωρίς καράβι τους νησιώτες. Ήδη η εταιρία, Μικρές Κυκλάδες ΝΕ, της οικογένειας Σκοπελίτη αναζητεί την επόμενη ημέρα, με τον πλοιοκτήτη, Γιάννη Σκοπελίτη, να αναφέρει λίγες μέρες την 31η Οκτωβρίου:

«Ζητάμε από την πολιτεία να μας βοηθήσει ώστε να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τον κόσμο ειδικά τον χειμώνα. Η σύμβαση που υπογράψαμε το 2010 λήγει στις 31 Οκτωβρίου και δεν γνωρίζω τις προθέσεις του υπουργείου Ναυτιλίας, αλλά νομίζω ότι ο κ. Κουρουμπλής και ο κ. Σαντορινιός είναι ενημερωμένοι και θα βρεθεί κάποιος τρόπος για να μπορέσουμε να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τον κόσμο. Το πλοίο είναι αξιόπλοο και έχει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά από νηογνώμονες κτλ. Όμως με το υπάρχον οικονομικό καθεστώς είναι δύσκολο να συνεχίσουμε. Το 2009 είχαμε 9% ΦΠΑ, σήμερα 24%. Ζητάμε από το κράτος κάποια διευκόλυνση στο θέμα του ΦΠΑ για να μπορούμε τουλάχιστον να πληρώνουμε τα καύσιμα. Τόσα χρόνια βοηθάμε τον κόσμο, πλέον δεν βγαίνουμε. Δεν είμαστε εφοπλιστές. Όλοι οι κάτοικοι με πιέζουν να μη σταματήσω, αλλά δεν ξέρω τι θα κάνουμε. Πρέπει να μας διευκολύνουν με τον ΦΠΑ τουλάχιστον, αλλιώς θα πρέπει να χρεώνουμε κάποιους κατοίκους των νησιών που τώρα μετακινούνται δωρεάν, όχι τους απόρους, αυτοί πάντα μετακινούνται δωρεάν. Το μικρό βαπόρι πιάνει πιο εύκολα σε αυτά τα λιμάνια, ειδικά τον χειμώνα με νοτιάδες, κύμα, μπουρίνια. Ζητάμε να μας επιτρέψουν να επιβιώσουμε. Τίποτα άλλο».

Όπως έγινε γνωστό κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, όλοι επιθυμούν να συνεχίσει ο «Σκοπελίτης» στη θάλασσα των Μικρών Κυκλάδων. Τόσο οι κάτοικοι των νησιών, όσο και ο επιχειρηματίας, σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, αναμένουν την παράταση της σύμβασης από το υπουργείο Ναυτιλίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία στην οποία ανήκει ο «Σκοπελίτης», κέρδισε το 2013 βραβείο για την ακτοπλοϊκή εταιρεία της χρονιάς από τη Lloyd’s.

«Εν Άνδρω»