Το Superferry III προχωρά Η γραμμή θα έχει δυσκολίες το 2016

 Του Ναυτιλιακού Συντάκτη

 

Το Superferry III στο Πέραμα προχωρά προς την ολοκλήρωση της λαμαρινοδουλειάς 

Μια επίσκεψη στο Πέραμα (δίπλα στα καραβάκια για Σαλαμίνα) στο SuperferryIIIτων αδελφών Στεφάνου. Η λαμαρινοδουλειά του καραβιού προχωρά. Ο καπετάν Κώστας Τζώρτζης στην προβλήτα επιβλέπει τις εργασίες. Το πλοίο "χτίζεται" και πάλι. Είναι μια ελπίδα για την γραμμή μας που δέχτηκε πλήγματα το 2015, ενώ προβλέπονται δυσκολίες και για το 2016. Ας δούμε τα πράγματα για το πλοίο και την γραμμή αναλυτικά.

Οκτώβρης: οι καταπέλτες των επιβατών μπήκαν 

Σεπτέμβρης: έχει κοπέί στην πρύμνη η λαμαρίνα όμως οι καταπέλτες των επιβατών δεν είχαν μπει 

Από τον περασμένο μήνα (αρχές Σεπτέμβρη) στην Δραπετσώνα μέχρι σήμερα (μέσα Οκτώβρη) έχουν προχωρήσει οι εργασίες στους καταπέλτες των επιβατών και έχουν διαμορφωθεί τα εξωτερικά καταστρώματα. Ο δεξιός καταπέλτης επιβατών θα οδηγεί σε σταθερές σκάλες και ο αριστερός θα οδηγεί σε κυλιόμενη σκάλα μαζί με σταθερή  

Μπροστά η πλώρη έχει κλείσει και έχει σχεδόν ολκληρωθεί.

Οκτώβρης: η λαμαρινοδουλειά στην πλώρη έχει τελειώσει

Το καράβι σε ένα μήνα θα έχει τελειώσει την λαμαρινοδουλειά. Στη συνέχεια θα ανέβουν επάνω τα άλλα συνεργεία για να προχωρήσουν τα σαλόνια: ηλεκτρολόγοι, ταπετσέρηδες, ξυλουργοί κλπ.

Μετά την επίσκεψη μιλήσαμε με τον Γιώργο Στεφάνου για το πλοίο και την γραμμή. Οι προβλέψεις του είναι πως το πλοίο θα είναι έτοιμο την άνοιξη. Το πότε θα μπει στην γραμμή εξαρτάται από την κίνηση και την κατάσταση στην ακτοπλοΐα. Σίγουρα θα δρομολογηθεί στο τέλος της άνοιξης. Όλα θα εξαρτηθούν από την οικονομία.

 

Ο Δημήτρης και ο Γιώργος Στεφάνου κατά την άφιξη από την Ιαπωνία του Superferry III στην Δραπετσώνα τον Ιούνιο. Όπως βλέπουμε ήταν ένα άλλο πλοίο τότε. 

Κατά τον Γιώργο Στεφάνου η γραμμή μας έχει κίνηση και πλοία, αλλά δέχθηκε και δέχεται πλήγματα. Μεγάλο πλήγμα ήταν ο εφετινός Ιούλιος. Η αναστάτωση με τους ελέγχους κεφαλαίων ήταν πολύ μεγάλος. Χάθηκε σχεδόν ένας μήνας. Και παρά την άνοδο του Αυγούστου και το μικρό καλοκαιράκι του Σεπτέμβρη δεν αναπληρώθηκε.

Οκτώβρης - Πέραμα: τα νέα καταστρώματα έχουν πια προχωρήσει

Σεπτέμβρης - Δραπετσώνα: τα καταστρώματα είχαν αρχίσει να διαμορφώνονται. Δεν υπάρχει ακόμα το πάνω κατάστρωμα.

Στη συνέχεια ο Γ. Στεφάνου εξηγεί την κατάσταση τονίζοντας πως είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα στην ακτοπλοΐα:

-           ---    Εφέτος είχαμε μόνο 40-50 μέρες μεγάλες πληρότητες και τον άλλο καιρό μικρή κίνηση. Και το χειρότερο πλέον είναι πως μέσα στο κατακαλόκαιρο (και εφέτος και προηγούμενες χρονιές) έρχονται οι εποχιακές εταιρείες (π.χ. BlueStar) και σπάνε την κίνηση για Τήνο-Μύκονο αφήνοντας έξω την Άνδρο. Έτσι εταιρείες που δουλεύουν ολοχρονίς στη γραμμή και προσφέρουν στα νησιά 12 μήνες τον χρόνο όπως η FastFerriesκαι η GoldenFerryδέχονται πλήγμα από έναν αθέμιτο ανταγωνισμό! Βγάζουμε όλους τους δύσκολους μήνες από Οκτώβριο μέχρι Απρίλιο, δίνουμε ζωή στα νησιά, πληρώνουμε από την τσέπη μας τα χειμερινά δρομολόγια. Και όταν ανεβαίνει η κίνηση έρχονται και οι άλλοι να πάρουν μερτικό από την καλοκαιρινή πίτα για Τήνο-Μύκονο. Και η Άνδρος μένει στην άκρη. Έτσι εμφανίζονται γρηγορότεροι!!! Αυτή είναι η κατάσταση.

Οκτώβρης: Πέραμα, έχουν πια κλείσει εξωτερικά τα καταστρώματα και έχει προστεθεί και ένα επιπλέον πίσω από την τσιμινιέρα

-          ---   Πως θα τα βγάλουμε πέρα; Ελπίζουμε πως το νέο βαπόρι που θα είναι πλήρως εξοπλισμένο και πολυτελές (σαλόνια, Α & Β θέσεις, θέση Prive για ειδικούς ταξιδιώτες κλπ) θα πάρει την θέση του χειμώνα-καλοκαίρι.

-         ---   Το αν θα αντέξουν 4 καράβια (από 2 κάθε εταιρεία) το 2016 είναι ένα ερώτημα. Αν έχουμε τα δεδομένα του 2015 τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα. Όμως ο τουρισμός ανεβαίνει τα τελευταία χρόνια. Ο θρησκευτικός τουρισμός της Τήνου και ο διεθνής τουρισμός της Μυκόνου (κινέζοι κλπ) είναι θετικοί παράγοντες το φθινόπωρο και την άνοιξη. Πάντως το 2015 όπως εξελίχθηκε μπήκαμε μέσα. Όσο για το βραδινό τοπικό δρομολόγιο της Κυριακής που γράψατε το κρατάμε για να βοηθήσουμε το νησί μας. Οι ταξιδιώτες κερδίζουν μια ακόμα μέρα. Και η Άνδρος, όπως σωστά έγραψε το "εν Άνδρω" έχει ζωή μέχρι αργά το απόγευμα. Όμως μπαίνουμε μέσα...