Η χειμερινή κίνηση των πλοίων στα νησιά μας

 

  1. --      Τι μας έδειξε η τετραήμερη απεργία των πλοίων στις αρχές του Νοέμβρη;
  2. -       Πως η υπάρχουσα ζήτηση υπό κανονικές προϋποθέσεις μπορεί να εξυπηρετηθεί με δύο πλοία την ημέρα: ένα πρωινό και ένα απογευματινό. Βέβαια σε έκτακτες περιπτώσεις, όπως στην πολυήμερη απεργία ή σε ένα αντίστοιχο απαγορευτικό χρειάζεται και έξτρα δρομολόγιο για να εξυπηρετηθεί η μαζεμένη κίνηση. Μια κίνηση που ακόμα και τον χειμώνα έχει στοιχεία ανελαστικότητας μιας και αρκετά είναι τα φορτηγά μεταφέρουν και τον χειμώνα σταθερά τρόφιμα και άλλα υλικά που δεν υπάρχουν στα νησιά και είναι απαραίτητα στους νησιώτες. 'Οπως και αρκετοί άνθρωποι και αυτοκινήτα μετακινούνται από και προς τα νησιά και από και προς το κέντρο (δουλειές, αγορές, επισκέψεις, ισατρική φροντίδα, κλπ).

Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και με τα σημερινά νούμερα επιβατών, αυτοκινήτων και φορτηγών των πλοίων. 

Αναλυτικά:

 

-  Το Andros έφυγε στις 07:25   από Ραφήνα με περίπου 550 επιβάτες, 100 ΙΧ και 30 φορτηγά.

-    -     Το SuperFerryII στις 07:50 έφυγε από Ραφήνα με περίπου 500 επιβάτες, 100 ΙΧ και 20 φορτηγά.

-    -     Το Θεολόγος προερχόμενο από Μύκονο θα φέρει στην Ραφήνα 700 περίπου επιβάτες, 130 ΙΧ και 15 φορτηγά. Σήμερα ειδικά το συγκεκριμένο πλοίο είχε μια καθυστέρηση στην Τήνο περίπου μια ολόκληρη ώρα.

-    -     Το Θεολόγος το απόγευμα προβλέπεται να έχει 830 επιβάτες, 200 ΙΧ και 30 φορτηγά.-  Τέλος στις επιστροφές και τα δύο πρωινά πλοίων υπολογίζεται να έχουν περίπου 700 επιβάτες και 200 ΙΧ.

Μιλάμε για μια κίνηση περίπου λίγο παραπάνω από 3.000 επιβάτες προς και από τα τρία νησιά της γραμμής. Όλα αυτά με το πρόσθετο δεδομένο πως υπήρξε ένας σχεδόν 5ημερος αποκλεισμός (απαγορευτικό + απεργίας) και σήμερα είναι Παρασκευή μέρα γενικής κίνησης τακτικών επιβατών, επισκεπτών κλπ.

 

Συμπέρασμα: 

-    -    Τι μας λένε, λοιπόν, τα παραπάνω ενδεικτικά στοιχεία;

Ο χειμώνας φαίνεται να αντέχει δύο πλοία την ημέρα (πρωινό-απογευματινόό) για ένα διάστημα. Όμως για να μπορούν οι εταιρείες να ανταπεξέλθουν στα κόστη και να μην αυξάνουν τα εισιτήρια, αλλά και να εξυπηρετούν τα νησιά και οι ανάγκες πρέπει να οργανωθούν τα δρομολόγια των καραβιών. Αν αυτό δεν γίνει τότε κάποιος θα πληρώσει το μάρμαρο. Και αυτός είτε θα είναι οι ακτοπλοϊκές που θα φτάσουν στα όρια τους και θα αποχωρήσουν είτε οι επιβάτες και τα αυτοκίνητα που θα πληρώνουν ολοχρονίς υψηλό ναύλο και θα φτάσουν και αυτοί στα όρια τους μειώνοντας διαδρομές. Το τελικό αποτέλεσμα μεσοπρόθεσμα είναι μια πολύ γραμμή με πολύ καλή εξυπηρέτηση όπως είναι σήμερα η δική μας να παρουσιάσει κάποια στιγμή προβλήματα.

"εν Άνδρω"