ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: H Sea Jets, η γραμμή μας και η Άνδρος…

 

Το Tera Jet καταπλέει στο λιμάνι της Ραφήνας από Κυκλάδες. Με 15 ευρώ τιμή εισιτηρίου για Τήνο και Μύκονο - και δύο ώρες διαδρομή - η Sea Jet τίναξε την μπάνκα της γραμμης μας στον αέρα!!! Τι θα γίνει τώρα; Τι θα κάνει η Άνδρος; Ποια τα σενάρια του φθινοπώρου; Τι θα γίνει την επόμενη μέρα; (φωτ. Εν Άνδρω). 

(Το Εν Άνδρω έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό έναν αγώνα ενημέρωσηςγια το μέγα θέμα των δρομολογίων της γραμμής μας, αλλά και για τις προσφορές στις τιμές, που αφήνουν έξω την Άνδρο. Το θέμα πέρασε και στην  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ. Είδαμε τον έπαρχο να αναλαμβάνει πρωτοβουλία συνεννόησης των δύο ακτοπλόων της γραμμής. Κάτι που δεν ολοκληρώθηκε. Παρακολουθήσαμε τις προσπάθειες των τριών ακτοπλόων της Ραφήνας για να βρουν έναν μέσο όρο. Για όλες τις εξελίξεις  ενημερώναμε την Άνδρο. Μιλήσαμε οι ίδιοι και με τους τρεις ακτοπλόους της Ραφήνας (Fast Ferries, Golden Star Ferries, Sea  Jets). Κάποια στιγμή τηλεφ'ωνησε ο Γιωργος Στεφάνου να εξηγησει τις θέσεις του. Στο τέλος προτεινε να ζητήσουμε και από τον κ. Ηλιόπουλο να μας εξηγήσει και τις θέσεις της Sea Jets. Αποδεχτήκαμε την πρόκληση όπως και ο κ. Μ. Ηλιόπουλος - Εν Άνδρω).

Συναντηθήκαμε, λοιπόν, με τον ιδιοκτήτη της Sea Jets στον Πειραιά και τον ρωτήσαμε αν κατανοεί πως με τον τρόπο που κινείται η Άνδρος μένει έξω από όλα τα οφέλη του μεγάλου καλοκαιρινού ανταγωνισμού, ενώ πλέον κινδυνεύει το φθινόπωρο να δει μια μεγάλη μείωση των δρομολογίων της για τον χειμώνα με κόστος κοινωνικό και οικονομικό.

Ο κ. Ηλιόπουλος εξήγησε πως δρα στα πλαίσια του υπάρχοντος νόμου, αλλά και του ανοικτού ανταγωνισμού επωφελεία του επιβατηκού κοινού. Κατά την γνώμη του οι προσφορές της Sea Jets τείνουν να δημιουργήσουν ένα νέο ρεύμα καλοκαιρινών επιβατών από Ραφήνα. Στα πλαίσια των 15 χρόνων της η εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει την μετάβαση στις Κυκλάδες από Ραφήνα σε χαμηλές τιμές και με ένα ταχύπλοο μοναδικο. Τιμές προσιτές για τον έλληνα επιβάτη στη δύσκολη σημερινή οικονομικη συγκυρία. Κάτι που θα ωφελήσει τον τουρισμό. Για τον ανταγωνισμό του καλοκαιριού είπε πως η Sea Jets είχε ζητήσει δρομολόγα για Άνδρο και δεν της δόθηκαν Και για τον χειμώνα, είπε, πως αν υπάρξει κενό θα βάλει καθημερινό τοπικό δρομολόγιο για Άνδρο…

Επιμείναμε για τις ώρες των δρομολογήσεων και τις τιμές που οδηγούν σε κρίση τις συμβατικές εταιρείες Με ευθύνη του ΣΑΣ, είπε, δεν πήραν δρομολόγια για Άνδρο, αν και ζητήθηκαν. Αν είχαν πάρει θα έριχναν τις τιμές και στην Άνδρο και θα βοήθαγαν το νησί. Όμως τώρα την ευθύνη την έχουν αυτοί που έχουν την γραμμή αγνοώντας την Άνδρο και δη αυτών που μειώνουν εξαιρετικά τις τιμές του ταχύπλοου τους - για Τήνο στα 22 ευρώ - ενώ στα συμβατικά δρομολόγια τους προς Άνδρο κρατάνε τις τιμές στα 19 ευρώ. Αυτοί θα έπρεπε τώρα να βοηθήσουν το νησί.

Του τονίσαμε πως - όπως και να γινει - αποδυναμώνονται πλέον τα συμβατικά πλοία που τα εχουμε για 8 μήνες στη γραμμή. Κάτι που θα είναι σε βάρος του νησιού . Και ζητήσαμε να μας εξηγήσει αν η γραμμή αποδυναμωθεί το φθινόπωρο και τον χειμώνα τι προτίθενται να κάνουν. Η απάντηση: «η Sea Jets" μπήκe ήδη στα συμβατικά πλοία. Αν υπάρξει κενό προς Άνδρο θα το καλύψει με τοπικά δρομολόγια για το νησί με το Aqua Jewel και με εισιτήριο 12 ευρώ!!!. Ήδη υπάρχει και το Νήσος Μύκονος που θα δρομολογηθεί του χρόνου στη Ραφήνα και το Κιάρα (Ιεράπετρα) που μπαίνει μαζί με άλλα συμβατικά στις Κυκλάδες».

Επιμέναμε πως το νησί χρειάζεται σύνδεση και με τα άλλα νησιά. Δεν είμαστε ξεκομμένοι στο πουθενά. Οι απαντήσεις: «έχουμε ήδη μια πρώτη πρόταση για την Άνδρο. Αλλά κανείς δεν ξέρει τα επόμενα βήματα της ακτοπλοΐας στις Κυκλάδες ή το Αιγαίο; Όλοι σχεδιάζουν σε βάθος μηνών ή το πολύ έτους. Η επιβατική κίνηση αυξάνει σταδιακά ανάλογα με το τουριστικό ρεύμα. Για να δούμε τι θα γίνει αν αυξήσουμε εμείς την κίνηση με προσφορές; Είναι μια άλλη μέθοδος προσέγγισης των πραγμάτων την οποία τολμούμε».

Τον ρωτήσαμε πως και δεν τα βρήκε – για το άπλωμα των δρομολογίων και για την καλύτερη οργάνωση των προσφορών – με τους άλλους ακτοπλόους της Ραφήνας ώστε να επωφεληθεί και η Άνδρος το καλοκαίρι και να υπάρχουν και πλοία και το χειμώνα.

Στο σημείο αυτό ήταν κατηγορηματικός: ο Παναγιωτάκης είναι ένας προσεκτικός, μεθοδικός και συντηρητικός επιχειρηματίας. Υπάρχουν άλλοι που αλλάζουν διαρκώς θέσεις και απόψεις. Στο τέλος ζητάνε δρομολόγια πάνω στα δικά μας. Μόνο για να πάρουν την πίτα. Δεν δημιουργούν πίτα. Αντιγράφουν και σπρώχνουν τους άλλους. Προτείναμε στα πλαίσια μιας κοινής δράσης να μπει στα ταχύπλοα και η Σύρος από Ραφήνα. Να υπάρξει μεγαλύτερη κινητικότητα προς όλους και προς την Άνδρο. Η γραμμή δεν άνοιξε ουτε προς Σύρο, ούτε προς Άνδρο. Αυτό κάτι λέει…»

Η συνάντηση ήταν προγραμματισμένη για ένα τέταρτο. Κράτησε πάνω από ώρα. Όταν τέλειωσε μπήκαν στο γραφείο του 7-8 άτομα που τον περίμεναν απ’ έξω. Δεν του αρέσουν οι φωτογραφίες και αντ' αυτού βάζουμε μια φωτογραφία από το Tera Jet.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Δεν υπάρχει συμπέρασμα. Όλα είναι ανοικτά. Πλοία πάνε κι έρχονται συνέχεια το ένα μετά το άλλο. Ταχύπλοα τρέχουν με χαμηλές τιμές. Τήνος και Μύκονος πλησίασαν την Ραφήνα προσπερνώντας την Άνδρο με εισιτήριο 15 ευρώ και δύο ώρες διαδρομή να πας. Ο γυρισμός από εκεί είναι "άλλου παπά ευαγγέλιο". Η παλιά σταθερή γραμμή της ελληνικής ακτοπλοΐας για ΆνδροΤήνοΜυκονία μοιάζει να μην υπάρχει. Την κάνουν ακόμα πολλά πλοία, αλλά για πόσο; 

Υπάρχει περίπτωση να μπει η Άνδρος στον χορό των προσφορών; Και πότε; Ερωτήματα χωρίς απαντήσεις. Γιατί όλοι στην Ελλάδα αυτοσχεδιάζουν. Εδώ που φτάσαμε το μόνο σίγουρο ειναι ότι τελείωσαν τα σίγουρα κέρδη.

«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»