Το υπουργείο ναυτιλίας τρέχει τώρα ανίκανο να ρυθμίσει την Ραφήνα Αδιέξοδο και χάος…

 

Τρέχει και δεν φτάνει αρχές Αυγούστου - στην κορύφωση της σεζόν - το ανίκανο υπουργείο με τα δρομολόγια που ενέκρινε τον Μάϊο στη Ραφήνα. Το "Εν Άνδρω" πρώτο και μόνο είχε προειδοποιήσει όμως ποιος άκουγε τότε; Φωτογραφία αό την χτεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Ναυτλίας με όλους τους ενδιαφερομένους ακτοπλόους και υπηρεσιακούς παράγοντες.

Κατέρρευσε με τον χειρότερο τρόπο και μάλιστα στην καρδιά του καλοκαιριού η ερασιτεχνική και χωρίς στοιχειώδη σχεδιασμό δρομολογιακή πολιτική του υπουργείου Ναυτιλίας, σε ότι αφορά τα πλοία που έχουν ως αφετηρία το λιμάνι της Ραφήνας!

Ο υπουργός Π. Κουρουμπλής, οι ναύαρχοι του Λιμενικού Σώματος και τα μέλη του Συμβούλιου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, απέτυχαν παταγωδώς - και φέρουν τεράστιες ευθύνες - αφού αποδέχτηκαν χωρίς σκέψη όλες τις προτάσεις των πλοιοκτητών, που επιδόθηκαν σ’ ένα ανελέητο, αλλά και άσκοπο όπως αποδείχθηκε,  ανταγωνισμό δρομολογίων.

Αυτός ο «αγώνας δρόμου» με το ένα δρομολόγιο πάνω στο άλλο μόνο προβλήματα δημιούργησε στο λιμάνι, στην πόλη της Ραφήνας και στους ταξιδιώτες, που αντί να διευκολυνθούν στις θερινές μετακινήσεις τους, υφίστανται σήμερα μια άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία από τα… απίθανα δρομολόγια που πρότειναν οι εφοπλιστές κυνηγώντας οι μεν τους δε στην θάλασσα ,και ενέκρινε – λόγω πλήρους ανικανότητας το υπουργείο!

Έτσι τώρα μέσα στην κάψα του Αυγούστου με την έξοδο των εκδρομέων στο ζενίθ και προ των πυλών της μαζικής - σε λίγες μέρες - επιστροφής, ο άσχετος περί τα ναυτιλιακά κ. Κουρουμπλης, τρέχει και δεν φτάνει.

Εθελοτυφλούσαν στο υπουργείο όταν έδιναν ανά δεκάλεπτο αναχώρηση και άφιξη σε 5=6 καράβια σε ένα λιμάνι και μια πόλη χωρίς υποδομές. Και τρέχουν τωρα ντάλα καλοκαίρι και μιλάνε για αλλάγές δρομολογίων. Έπρεπε να βγει χτες ο πρόεδρος των ελλήνων ακτοπλόων να Ελλάδος να πει πως η Ραφήνα δεν επαρκεί για να το καταλάβει το ανίκανο υπουργείο και το ανύπαρκτο ΣΑΣ. 

Χθες (3.8), λοιπόν, συγκάλεσε ο υπουργός νέα σύσκεψη για να βρει λύσεις! Θα επανασχεδιάσει – ισχυρίζεται - τα δρομολόγια μέσα στο καλοκαίρι, αλλά μέχρι τότε, έκανε σύσταση στους καπετάνιους να δένουν τα πλοία τους σε απόσταση 3-4 μέτρων το ένα από το άλλο, ώστε να τηρούνται οι ώρες των αναχωρήσεων!!

Τι εννοεί με αυτό μόνο ο ίδιος ξέρει!!!…

Στη σύσκεψη ήταν παρόντες ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός,  ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας Διονύσης Χαράλαμπος Καλαματιανός και ο Β΄ Υπαρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχος ΛΣ,  Παναγιώτης Παρασκευάς.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκ μέρους της Hellenic Seaways ο κ. Βασίλης Κάτσαρης, εκ μέρους της Golden  Star Ferries o κ. Γιώργος Στεφάνου, εκ μέρους της Fast Ferries o κ. Θεολόγος Παναγιωτάκης, εκ μέρους της  Blue Star Ferries ο κ. Διονύσης Θεοδωράτος και εκ μέρους της SEAJETS ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος.

Η είδηση-βόμβα ωστόσο έρχεται από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλη Σακέλλη, άριστο γνώστη των προβλημάτων της ακτοπλοΐας. Ο Μ. Σακέλης αποκάλυψε ότι το λιμάνι της Ραφήνας δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τα δρομολόγια τα οποία έχουν προγραμματιστεί το 2018!!!

Του χρόνου το καλοκαίρι με τα μέχρι τώρα στοιχεία, στη Ραφήνα προγραμματίζονται και άλλα συμβατικά και ταχύπλοα πλοία, καθώς ο ανηλεής «πόλεμος» καλά κρατεί.

Αποστολή του υπουργείου είναι να βάλει τάξη σ αυτό το «πανηγύρι» προς όφελος των επιβατών και των νησιών. Να δείξει την δύναμη του και να φρενάρει οτιδήποτε οδηγεί σε αδιέξοδα, παραλογισμούς και άσκοπες κινήσεις δύναμης και εντυπωσιασμού. Αν το είχε κάνει έγκαιρα φέτος πριν το καλοκαίρι δεν θα είχαμε φτάσει ως εδώ…

Σημείωση: Το «εν Ανδρω» δικαιώθηκε πανηγυρικά αφού πρώτο (και μόνο) από την άνοιξη έγκαιρα με σειρά άρθρων και ρεπορτάζ, είχε επισημάνει ότι τα δρομολόγια που σχεδόν ταυτόχρονα αναχωρούσαν η επέστρεφαν, μόνο προβλήματα θα δημιουργήσουν. Στη πράξη απεδείχθη – δυστυχώς - ότι είχαμε δίκιο… 

«Εν Άνδρω»