Το "πάρτι" της κρουαζιέρας και η χαμένη ευκαιρία της Άνδρου. Τα επίσημα στοιχεία.

 

Μια απλή σύγκριση μεταξύ ενός κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι της Μυκόνου και του νέου Superferry δίπλα του δείχνει την μεγάλη διαφορά σε αριθμό επιβατών που αποβιβάζει ένα κρουαζιερόπλοιο σε σχέση με το μεγαλύτερο - σε αριθμό επιβατών - πλοίο της γραμμής μας (φωτ. Εν Άνδρω). 

Τα τελευταία χρόνια στο Αιγαίο γίνεται ένα μεγάλο… «πάρτι» που κάθε καλοκαίρι έχει περισσότερους καλεσμένους! Τουρίστες από κάθε γωνιά της γης, ανακαλύπτουν και απολαμβάνουν τις ελληνικές ομορφιές και τις ανέσεις των πολυτελών πλοίων που τους μεταφέρουν από νησί σε νησί. Όλο αυτό το χαρούμενο και άκρως κερδοφόρο «αλισβερίσι», λέγεται απλά… κρουαζιέρα.

Σ’ αυτή την θαλασσινή γιορτή με τα πολλαπλά οφέλη, η Άνδρος ήταν κάποτε καλεσμένη. Στον δρόμο όμως, έχασε την πρόσκληση και έμεινε έξω από το πανηγύρι που θα της άνοιγε δρόμους ανάπτυξης, ευημερίας, κοινωνικότητας, και ωφέλιμης διαφήμισης στο εξωτερικό.

Ο λόγος είναι απλός και οι ευθύνες έχουν ονοματεπώνυμα. Κανείς απ όσους κράτησαν στα χέρια του τις τύχες του νησιού, δεν είχε το όραμα και την διορατικότητα να επενδύσει σ’ ένα τομέα τουριστικής δράσης, που είχε τεράστιους επενδυτικούς ορίζοντες και λαμπρό μέλλον.Τα στοιχεία το έδειχναν καθαρά. Τα νησιά του Αιγαίου θα αποτελέσουν κορυφαίο προορισμό για τους τουρίστες. Προετοιμαστείτε!

Ποιος είδε πιο μακριά από την μύτη του; ΚΑΝΕΙΣ. Ποιος έβαλε ως πλάνο την βελτίωση και την επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεων με σύγχρονες μελέτες και την ταχεία προώθηση των απαιτούμενων έργων; ΚΑΝΕΙΣ. Ποιος ήρθε σ επαφή με τις  ναυτιλιακές εταιρίες και τους πράκτορες, που διαφεντεύουν τις κρουαζιέρες δίνοντας τους κίνητρα προκειμένου να συμπεριλάβουν και την Άνδρο στους προορισμούς τους; ΚΑΝΕΙΣ. Ποιος άφησε να χαθεί και να μην ξανάρθει το μοναδικό κυπριακό κρουαζιερόπλοιο που αγκυροβολούσε έξω από το Μπατσί, για να προσκυνήσουν οι πιστοί στο μοναστήρι της Αγίας Μαρίνας στα Αποίκια; ΟΛΟΙ.

Το αποτέλεσμα. Κυκλοφόρησε ο πίνακας της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, με την συνολική εικόνα της κρουαζιέρας στα ελληνικά νερά το 2017. Στην τρίτη από το τέλος θέση, η Άνδρος! Ανενεργή εντελώς τα δυο τελευταία χρόνια και χωρίς καμία ελπίδα να αλλάξει η κατάσταση στο μέλλον.

Το 2015 το νησί δέχτηκε δυο φορές την επίσκεψη πλοίου κρουαζιέρας και διακινήθηκαν στην Άνδρο 838 θρησκευτικοί εκδρομείς. Το 2016 ήρθε μόνο μια φορά κρουαζιερόπλοιο με 528 εκδρομείς. Πέρυσι κανένα!

Το θέμα είναι τι γίνεται στο μέλλον; Απασχολεί κάποιον ουσιαστικά και αποτελεσματικά αυτή η υπόθεση; Η νέα τουριστική τάση απαιτεί σύγχρονες δράσεις, που όσοι τις έχουν αντιληφθεί μόνο κερδισμένοι είναι.

Οι βάσεις για να συμπεριληφθεί ο τόπος στη ρότα των μεγάλων πλοίων αναψυχής έπρεπε να είχαν μπει ήδη. Οι ευκαιρίες δεν περιμένουν και όσοι τις χάνουν… χάνονται!

Χ.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

People in this conversation

  • Επισκέπτης - κύριε Χ.

    Βιάζεστε κύριε Χ.
    Ο δήμαρχος έχει πει ότι ΘΑ φτιάξει 4 λιμάνια και αεροδρόμιο.
    ΘΑ ΘΑ ΘΑ ΘΑ και σε λίγο το 2019 θα πάει σπίτι του και θα του μείνει το όνειρο του ΘΑ