Ανοιχτή κυβερνητική παρέμβαση: Με έγγραφό ο ΓΓ του ΥΠΕΣ προτείνει την και την θέση της μελέτης για ΧΥΤΥ στην Ανδρο!!!

Όντως δεν πάει αμαξιτός δρόμος στην περιοχή της Πλούσκας. Και δεν μπορεί, κατά τον ΓΓ του ΥΠΕΣ, να διανοιγεί δρόμος μέχρι εκεί γιατί δεν υπάρχουν χρήματα!!!... (φωτ. Εν Άνδρω).

Ανοιχτή παρέμβαση της κυβέρνησης εκδηλώθηκε στην διαδικασία χωροθέτησης του ΧΥΤΥ Άνδρου ένα βήμα προ του τέλους της όλης τεχνικής και διοικητικής διαδικασίας και μετά τέσσερα ολόκληρα χρόνια μελετών, προτάσεων, ενστάσεων, απορρίψεων και εγκρίσεων. Με έγγραφο που απέστειλε προς τον Δήμο Άνδρου ο ΓΓ του υπουργείου Εσωτερικών κ. Καπετάνιος παρεμβαίνει, ανοιχτά και πολιτικά, στην χωροθέτησης του ΧΥΤΥ και αλλάζει μόνος του την μέχρι σήμερα διαδικασία, καταργεί όλα τα μέχρι σήμερα κριτήρια, και "αναποδογυρίζοντας" την μελέτη προτείνει την 7η και της 8η θέση για ΧΥΤΥ στην Άνδρο. Δηλαδή προτείνειν τις δύο τελευταίες θέσεις της μελέτης!

Ο κ. Καπετάνιος θεωρεί την πρώτη προτεινόμενη θέση, αυτή της Πλούσκας, σαν προβληματική λόγω μη ύπαρξης δρόμου!! Στη συνέχεια επικαλείται επίσης τη λεκάνη απορροής (κάτι που έχει απορριφθεί τεχνικά και νομικά από τις υπηρεσίες) και τον υδροφόρο ορίζοντα (κάτι που συζητιέται αλλά χωρίς γεωτρήσεις δεν αποδεικνύεται πρακτικα). Ακολούθως θεωρεί προβληματικές τις θέσεις του Καμπανού, του Στενού, του Μακροτάνταλου 1, του Κάστρου, των Τρομαρχίων, λόγω απόστασης και δρόμου. Και καταλήγει να προτείνει το Μακροτάνταλο 3 (διασταύρωση δρόμου Αμμόλοχου και Ζόργκου) που είναι 8η σήμερα στην κατάταξη και την Αγία Θέκλα (κοντά στον Κόλυμπο) που σήμερα είναι 7η στην κατάταξη!!! Και λέει πως: "πρέπει να τύχουν προσοχής γιατί πιθανόν αποτελούν ενδιαφέρουσες περιπτώσεις"!!!

Το παραπάνω είναι η κατάληξη των σύντομων συμπερασμάτων του ΓΓ του ΥΠΕΣ!!! Αλήθεια κι εμάς προβληματίζει το πως η 7η και η 8η θέση βγαίνουν από τον κ. Καπετάνιο πρώτες;;;;

Προκαλεί μεγάλη εντύπωση πως ο ΓΓ του ΥΠΕΣ καταργεί αλλού με μια μονοκονδυλιά όλα τα κριτήρια της μελέτης και αλλού τα επικαλείται επιλεκτικά όπου θέλει. Ρωτήσαμε ανώτερο στέλεχος της Αποκεντρωμένης τι σημαίνει σε αυτή την συγκυρία η παρέμαση του ΓΓ τοτυ ΥΠΕΣ. Και η απάντηση ήταν: «πολλά και τίποτα»! Πολλά αν ο Δήμος Άνδρου την λάβει υπόψη του. Τίποτα αν αφήσει τη διαδικασία που εξελίσσεται να ολοκληρωθεί...

Αν ο Δήμος Άνδρου λάβει υπόψη του τις "συστάσεις" Καπετάνιου ουσιαστικά αποσύρεται μετά 4 ολόκληρα χρόνια η υπάρχουσα μελέτη και ξεκινά νέα από την αρχή. Χρειάζεται πλήρης φάκελος. Και πλήρης φάκελος σημαίνει ολοκληρωμένη μελέτη επί της νέας θέσης. Ή, για να το πούμε με τα λόγια του υπεύθυνου της Αποκεντρωμένης:

Με κίτρινο ο δρόμος που κατασκευάστηκε στη Νάξο για να πάει μέχρι τον ΧΥΤΑ... Πως βρέθηκαν χρήματα και έγινε εκεί δρόμος μόνο ο περαστικός για μιάμιση μέρα από το νησί μας ΓΓ του ΥΠΕΣ ξέρει. Ή, δεν ξέρει τίποτα...

 "1. Αν ήθελε το ΥΠΕΝ να πάρει θέση για τη βαθμολόγηση των υποψηφίων θέσεων, έπρεπε να το κάνει το καλοκαίρι του 2015. Μετά έληξαν οι προθεσμίες. Οποιαδήποτε παρέμβαση - γνωμοδότηση τώρα, από οποιονδήποτε, είναι έξω από τις διαδικασίες, εκπρόθεσμη, άρα είναι χωρίς νόημα.

2.Το θέμα του ΧΥΤΥ είναι στο ΠΕΣΠΑ που έχει ζητήσει 1-2 διευκρινήσεις (νερά, δασικά, κλπ). Όταν κατατεθούν στο ΠΕΣΠΑ από τον Δήμο όσα ζητηθήκαν, το ΠΕΣΠΑ πρέπει να πάρει απόφαση. Εγκρίνει ή δεν εγκρίνει την Πλούσκα. Αν δεν την εγκρίνει, πρέπει να έρθει ο μελετητής (μέσα στα πλαίσια της σύμβασης που έχει) να υποβάλει φάκελο για την επομένη θέση της βαθμολογίας (ενδεχομένως και για μια μεθεπομένη, αν τεκμηριωθεί κατάλληλα γιατί διαλέγει την θέση τη Νο 7 ή τη Νο 8 και όχι τη Νο 2, όπως θα αναμενόταν)

3. Αν έρθει ο Δήμος και ζητήσει απόσυρση της μελέτης (για τους λόγους που ο κ. Καπετάνιος επικαλείται), τότε πρέπει να ανατεθεί νέα σύμβαση, με νέο διαγωνισμό, νέα αμοιβή (100.000 € συν ΦΠΑ ) για να υποβληθεί νέος φάκελος !!!

4. Το έγγραφο ο κ. Καπετάνιος το έχει στείλει και στην ΑΔ Αιγαίου, προφανώς για να πιέσει πολιτικά τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες!!!…

5 . Οδοποιία. Το έγγραφό μιλά και για οδοποιία. Προς –πληροφόρηση σας. Στη Φολεγανδρο έγιναν 1.100 μετρα ΝΕΑ οδοποιία για να προσεγγιστεί η θέση. Στη Νάξο το ίδιο. Παντού γίνεται αυτό. Δεν αποτελεί σχεδόν ποτέ η οδοποιία εμπόδιο όπως λέει ο ΓΓ του ΥΠΕΣ…." 

Με κίτρινο ο δρόμος που κατασκευάστηκε στην Φολέγανδρο για να πάει μέχρι τον ΧΥΤΥ. Μόνο στην Άνδρο "διαπιίστωσε", περαστικός για μιάμιση μέρα, ο κυβερνητικός παράγοντας πως θα γίνουν πολλά έξοδα για να φτιαχτεί δρόμος για τον ΧΥΤΥ!!!!

Για το ίδιο θέμα το Εν Άνδρω ρώτησε την άποψη και άλλων υπηρεσιακών και τεχνικών παραγόντων που εμπλέκονται στο θέμα του ΧΥΤΥ Άνδρου σε δύο διαφορετικές βαθμίδες . Η άποψη τους: «το έγγραφο αυτό αποδεικνύει πως έχει πλέον χαθεί η σοβαρότητα. Πρόκειται για καθαρά πολτική παρέμβαση. Δεν γίνεται έτσι η αξιολόγηση μιας θέσης. Δηλαδή με μια περατζάδα και μια ματιά από το αυτοκίνητο. Ακόμα και ο πλέον ειδικός δεν κάνει τέτοιες αξιολογήσεις με μια βόλτα. Η αξιολόγηση είναι διαδικασία που χρειάζεται σοβαρότητα. Δεν είναι κάτι που γίνεται έτσι όπως έκανε ο κ. Καπετάνιος. Πολύ λυπηρό, γιατί με τέτοιες προχειρότητες και ανατροπές θα διχαστεί το νησί ακόμα περισσότερο χωρίς λόγο».

Απίστευτο κι όμως ελληνικό. Όλα από την αρχή για λόγους... συντομίας!!!!

Τέλος ρωτήσαμε και κύκλους που ξέρουν καλά τις μελέτες και μας είπαν τα ακόλουθα: «Είμαατε βέβαιοι, ότι η θέση που προτείνει ο κ. Καπετάνιος (Αγία Θέκλα), έχει αμέτρητα τεχνικά προβλήματα. Όμως είναι λάθος να μπει κανείς στη διαδικασία και να συζητήσει ένα θέμα που δεν μπορεί παρά να ξεκινήσει τα πάντα από την αρχή. Νομίζω πως αυτός είναι ο στόχος, να πάει η υπόθεση της δανειοδότησης όσο γίνεται πιο πίσω. Το τι θα γίνει όταν σταματήσουν οι χρηματοδοτήσεις για έργα ΧΥΤΥ, (ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΣΥΝΤΟΜΑ), δεν το συζητάνε. Το τι θα γίνει με τη δεματοποίηση, μέχρι να βρεθεί και κατασκευαστεί ΧΥΤΥ, πάλι δεν το συζητάνε. Φανταστείτε τι έχει να γίνει αν ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή. Τι θα πει π.χ. η Αρχαιολογία και το ΣτΕ για τον Στρόφυλα και τον δεματοποιητή αν το θέμα, ξεκινήσει από την αρχή;»

Ε! και να ξεκινήσουμε από την αρχή κανένα πρόβλημα χρόνος... υπάρχει!!! Χώρος προσωρινής εναπόθεσης των σκουπιδιών... υπάρχει!!! Λεφτά θα... υπάρχουν!!! Η Άνδρος δεν ξέρουμε αν θα υπάρχει με τόσα μπρος-πίσω. Αλλά αυτό δεν αφορά τον κ. Καπετάνιο που ήρθε την μια μέρα κι έφυγε την άλλη...

Είναι πλέον σε όλους προφανές πως πίσω από την εκτός κάθε διαδικασίας κυβερνητική παρέμβαση του ΓΓ του ΥΠΕΣ υπάρχουν σημαντικές πολιτικές πιέσεις στο υπουργείο, "εκ των έσω", ώστε να φτάσει στο σημείο να εκτεθεί τόσο πολύ η σημερινή ηγεσία του ΥΠΕΣ για τον ΧΥΤΥ της Άνδρου. Ένα βήμα προ του τέλους μιας τεχνικής και διοικητικής διαδικασίας εκδηλώθηκε μια ανοιχτή πολιτική παρέμβαση της κυβέρνησης. Όσοι μιλούσαν τόσα χρόνια για επιστήμονες και για νόμους και κατήγγειλαν "πολιτικές παρεμβάσεις" δεν διστάζουν να καταργήσουν πλέον όλα τα τεχνικά κριτήρια και όλες τις νομικές διαδικασίες βάζοντας μπροστά την κυβέρνηση που μέσω του ΓΓ του ΥΠΕΣ πιέζει ανοιχτά υπηρεσιακούς και τεχνικούς παράγοντες. Άραγε πόση επιστήμη και πόσους νόμους χωρά η δική τους απροκάλυπτη πολιτική παρέμβαση σήμερα;

Υπάρχει μεγάλο παρασκήνιο και στην Άνδρο πίσω από την συγκεκριμένη παρέμβαση. Μην ξεχνάτε πως γύρω από τον ΧΥΤΥ Άνδρου παίχτηκαν επί τόσα χρόνια πολλά παιχνίδια και έφτασε το νησί στο χείλος της καταστροφής. Πάνω στη χωροθέτηση στήθηκαν πολιτικές καριέρες και εκλέχτηκαν δήμαρχοι και σύμβουλοι. Όπως φαίνεται ήρθε τώρα και η σειρά του επόμενου να παίξει κι αυτός πολιτικά παιχνίδια κα να στήσει τη δική του πολιτική διαδρομή χαϊδεύοντας αυτιά ψηφοφόρων, αγνοώντας τις νέες περιπέτειες που οδηγείται η  Άνδρος…

«Εν Άνδρω»

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΤΙΣ "ΑΠΟΨΕΙΣ" ΤΟΥ ΓΓ του ΥΠΕΣ

ΠΟΥ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ ΤΟ "ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ" ΤΟΥ!!!

Το γράμμα του ΓΓ του ΥΠΕΣ κ. Καπετάνιου. Κι όποιος κατάλαβε - κατάλαβε... τι κατάλαβε ο ΓΓ του ΥΠΕΣ από το σύντομο πέρασμα του από την ζωή της Άνδρου... για μάμιση μέρα!!! Μάλλον καταλάβαμε πως δεν του άρεσαν οι δρόμοι!!! Και βρήκε την θέση της διασταύρωσης Αμμόλοχου/Ζόργκου κεντροβαρή για την Άνδρο!!!