Έγκυρη η χωροθέτηση της Πλούσκας ή τα «άνθη του κακού» μαραίνονται με την έλευση του πρωινού!!!

Έγκυρή η χωροθέτηση του ΧΥΤΥ της Πλούσκας. Σκόπιμη παρερμηνεία της απάντησης του Επιτρόπου Villa.

Κυκλοφόρησε «δελτίο τύπου» (υπό τύπο non paper) το οποίο αναπαράγουν διάφορες ιστοσελίδες περιορισμένης εγκυρότητας των Κυκλάδων και της Άνδρου (κανείς πρώτα πρέπει να ελέγχει την πληροφορία και μετά να την δημοσιεύει - αλλά αυτό είναι «ψιλά γράμματα» για τους «δημοσιογράφους» του facebook) που φέρει τον επίτροπο Περιβάλλοντος της Κομισιόν K. Vella να δηλώνει πως είναι «παράνομη η χωροθέτηση του ΧΥΤΥ της Άνδρου»!

Αν κανείς από τους «δημοσιογράφους» που δημοσίευσαν την είδηση έκανε τον κόπο να διαβάσει την απάντηση του Επιτρόπου και αν ήξερε τα ελάχιστα από ευρωπαϊκές διαδικασίες θα έβλεπε πως στην απάντηση του Κ.Vella δεν υπάρχει τέτοια θέση. Ο Επίτροπος, ως εκ της θέσεως του, απλώς υπενθυμίζει την πάγια νομολογία της Κομισιόν για το περιβάλλον. Και σημειώνει πολύ προσεκτικά πως «την πλήρη ευθύνη για την έγκριση έχει η διαχειριστική αρχή»!

Οι άδειες δεν ανακαλούνται με την παραπληροφόρηση επί μιας γενικόλογης απαντήσεως του επιτρόπου Περιβάλλοντος ο οποίος απλώς απαριθμεί τις διατάξεις της νομοθεσίας.

Η προσπάθεια ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ με τα FAKE NEWS του διαδικτύου που επιχειρήθηκε για προεκλογικούς λόγους από ορισμένους εκτός και εντός Άνδρου τελειώνει εδώ. Τα «άνθη του κακού» μαραίνονται με την έλευση του πρωϊνού.

Αν έκαναν οι ιστοσελίδες των «δημοσιογράφων του facebook» τον κόπο να ρωτήσουν ή να διαβάσουν προσεκτικότερα την απάντηση δεν θα είχαν γράψει ανακρίβειες. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό. Και από ότι καταλαβαίνουμε δεν θα είναι και η τελευταία. Γιατί η σωστή δημοσιογραφία θέλει έρευνα, θέλει γνώσεις, θέλει αρχές.

Διαβάστε παρακάτω την επίμαχη περικοπή του Επιτρόπου Villa όπως την δημοσιεύουν «οι παπατρέχες της δημοσιογραφίας χωρίς όρια» και θα καταλάβετε την παραπληρόφορηση που επιχειρήθηκε:

E-003788/2018 Απάντηση του κ. Vella εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Η οδηγία 1999/31/ΕΟΚ  δεν καθορίζει το ακριβές περιεχόμενο της μελέτης που πρέπει να διεξάγεται πριν από την έγκριση ενός χώρου υγειονομικής ταφής. Ωστόσο, το άρθρο 7 θεσπίζει μια σειρά ελάχιστων απαιτήσεων που πρέπει να περιλαμβάνει η αίτηση άδειας για χώρο υγειονομικής ταφής, μεταξύ άλλων:

«δ) περιγραφή του χώρου, συμπεριλαμβανομένων των υδρολογικών και γεωλογικών χαρακτηριστικών του· ε) τις προτεινόμενες μεθόδους πρόληψης και καταπολέμησης της ρύπανσης· (…) η) αν απαιτείται μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων σύμφωνα με την οδηγία 85/337/ΕΟΚ του Συμβουλίου, της 27ης Ιουνίου 1985, για την εκτίμηση των επιπτώσεων ορισμένων σχεδίων δημοσίων και ιδιωτικών έργων στο περιβάλλον, τις πληροφορίες που παρέχονται από τον φορέα αξιοποίησης σύμφωνα με το άρθρο 5 αυτής». Η οδηγία αυτή αντικαταστάθηκε από την οδηγία 2011/92/ΕΕ .

Σύμφωνα με το άρθρο 5 της οδηγίας 2011/92/ΕΕ, όταν απαιτείται εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ο κύριος του έργου οφείλει να παράσχει διάφορες πληροφορίες, όπως περιγραφή του έργου, περιγραφή των πιθανών σημαντικών επιπτώσεων του έργου στο περιβάλλον, περιγραφή των μέτρων που προτείνονται για την αποτροπή των εν λόγω επιπτώσεων, μη τεχνική περίληψη κ.λπ.

Σύμφωνα με το άρθρο 8 της οδηγίας περί υγειονομικής ταφής των αποβλήτων, μια άδεια μπορεί να εκδίδεται μόνο αν η μελέτη του χώρου ταφής πληροί όλες τις σχετικές απαιτήσεις της οδηγίας. Επιπλέον, πριν αρχίσουν οι εργασίες διάθεσης, η αρμόδια αρχή επιθεωρεί τον χώρο ώστε να εξασφαλίσει ότι πληροί τους σχετικούς όρους της άδειας.

Για έργα τα οποία υπολείπονται του ορίου που απαιτείται για τον χαρακτηρισμό τους ως μεγάλων έργων, την πλήρη ευθύνη για την έγκριση έχει η διαχειριστική αρχή, η οποία οφείλει να διασφαλίσει ότι διαθέτει την τεκμηρίωση που αποδεικνύει ότι τηρούνται η ενωσιακή και η ισχύουσα εθνική νομοθεσία, πριν εγκρίνει το έργο για συγχρηματοδότηση.

«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»