Με ευρωπαϊκά κονδύλια ανακατασκευή στο λιμάνι του Γαυρίου!!!

Το είπε και το έκανε ο υπουργός Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιός για το λιμάνι του Γαυρίου: το ενέταξε στις νέες λιμενικές υποδομές των νησιών που χρηματοδοτείται η μελέτη τους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων! Βέβαια το ερώτημα εδώ είναι αν είναι απλώς εξαγγελία ή αν όντως θα προχωρήσει πραγματικά η υπόθεση. Γιατί ο χρόνος που εξαγγέλλονται όλα αυτά είναι προεκλογικός, αρά και ο καιρός πονηρός.

Αναλυτικά, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Μαριάννας Τζάννε του Πρώτου Θέματος:

«Έργα βαριάς συντήρησης αλλά και νέες λιμενικές υποδομές σε νησιά όπως η Σαντορίνη, η Άνδρος, η Πάρος, η Σαμοθράκη, η Κάρπαθος, η Κάσος, η Χίος και η Λέσβος, σειρά οδικών έργων με τα οποία θα αντιμετωπιστεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Αττική και σε άλλες περιοχές της χώρας αλλά και κίνητρα για την διείσδυση του απαξιωμένου ελληνικού σιδηροδρόμου στις χερσαίες μεταφορές, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τον τομέα των μεταφορών το οποίο θα είναι έτοιμο τον επόμενο μήνα.»

Το μέχρι σήμερα master plan του υπουργείου Υποδομών, που περιλαμβάνει όλα τα ανωτέρω έργα χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, προκειμένου να υπάρξει ένας μακροπρόθεσμος ολοκληρωμένος σχεδιασμός, δίνει πολύ μεγάλο βάρος και στην ανάπτυξη των λιμένων εντός της Αττικής (Πειραιά, Ραφήνας, Λαυρίου).

Όπως σημειώνεται, στο master plan του υπουργείου Μεταφορών τα περισσότερα λιμάνια έχουν ανεπαρκείς εγκαταστάσεις υποδοχής, ενώ εννέα στα δέκα έχουν προβληματικές ράμπες πρόσδεσης. «Ο μεγάλος κυματισμός αποτελεί δυνητικά πρόβλημα σε περισσότερα από το 70% των λιμανιών.».
Υπολογίζεται ότι σχεδόν το 50% των λιμανιών έχουν πρόβλημα με το ωφέλιμο βάθος, αποκλείοντας έτσι την πρόσδεση από καινούρια και μοντέρνα πλοία ακτοπλοΐας. «Σε πολλά νησιά, τα κρουαζιερόπλοια δεν μπορούν να προσδέσουν στο λιμάνι και είναι αναγκασμένα να αγκυροβολήσουν εκτός λιμένα».

Μιλώντας για το συγκεκριμένο master plan σε πρόσφατη ομιλία του σε συνέδριο του Economist, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών κ. Θάνος Βούρδας, ανέφερε ότι βαριά συντήρηση ή ανακατασκευή λιμενικών υποδομών απαιτείται άμεσα σε νησιά όπως Σαντορίνη, Άνδρος (Γαύριο), Πάρος, Σαμοθράκη, Κάρπαθος, Κάσος.

(Με πληροφορίες από το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ)