Απίστευτο: η Άνδρος συνορεύει με την Τουρκία! Ακραία πρόκληση Ερντογάν…

 

Ο χάρτης που παρουσίασε ο Τούρκος υπουργός μεταφορών όπου τα θαλάσσια σύνορα της Τουρκίας φτάνουν μερικά μίλα ανοιχτά της Άνδρου!!! Όλα τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου με βάση αυτόν τον χάρτη - που δεν αναγνωρίζεται από κανέναν - "περνάνε" υπό την ευθύνη για την διάσωση στην Τουρκία!!!

 Η τουρκική προκλητικότητα ξεπέρασε πλέον κάθε όριο και γίνεται ολοένα και πιο επικίνδυνη. Σε νέο χάρτη που παρουσίασε ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών… το μισό Αιγαίο ανήκει στη χώρα του! Και η Άνδρος αποτελεί το ακραίο σύνορο προς ανατολάς μεταξύ των δυο χωρών!!!

Πρόκειται για το χάρτη της λεγόμενης “Γαλάζιας Πατρίδας” η οποία πλέον αποτελεί επίσημο “δόγμα” της Τουρκίας και μόνιμη… επωδό στις προκλητικές διεκδικήσεις τις. «Επεκτείναμε την περιοχή ευθύνης αναζήτησης και διάσωσης στην Γαλάζια Πατρίδα μας για να συμπεριλάβουμε τις περιοχές αναζήτησης των εθνικών μας πλοίων που λειτουργούν στην Ανατολική Μεσόγειο. Καλή τύχη στη χώρα μας στο νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης» έγραψε στο twitter ο Adil Karaismailoglu.

Το Ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε μια αυστηρή ανακοίνωση, τονίζοντας αρχικά πως τα όσα λέει η Τουρκία είναι προκλητικά και αβάσιμα. Προσθέτει πως είναι μια ακόμα ενέργεια που προστίθεται στον μακρύ κατάλογο των τουρκικών αυθαιρεσιών, και μιλά ανοιχτά για κίνδυνο να χαθούν ανθρώπινες ζωές.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΞ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

«H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί».

Σ.Δ.