O "Οιδίπους Τύρανος" στην Άνδρ...
Του ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΜΠΑΣΑΝΤΗ Αν ρωτούσαν τι καινούριο έφερε ο Οιδίποδας Τύρανος, που ανέβασε ο Σίμος Κακάλας εφέτος το καλοκαίρι με τον Γιάννη Στάνκογλου στον ρόλο του Οιδίποδα, η απάντηση θα ήταν οι μάσκες!!! Όπως υπογραμμίζει και το δελτίο τύπου της παράστασης "ο σχεδιασμός των μασκών, που αποτελούν δομικό στοιχείο της παράστασης, είναι της Μάρθας Φωκά". Οι μάσκες λοιπόν που αποτελούσαν δομικό στοιχείο της αρχαίας τραγωδίας κατά την αρχαιότητα επιστρέφουν με την εφετινή παράσταση του Σ. Κακάλα και μάς μεταφέρουν στο πιο εξπρεσιονιστικό και μοντέρνο κάτι από την αρχαία αναφορά τους. 
Απόψε η ΑΝΤΙΓΟΝΗ του Ζαν Ανουΐ...
ΑΝΤΙΓΟΝΗ του Ζαν Ανούιγ Σκηνοθεσία: Μαρία Πρωτόπαππα Τετάρτη 16 Αυγούστου, 21.00 Ανοιχτό Θέατρο Χώρας
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΟΡΚΟΛΗΣ: Μια ξεχωρισ...
Στο κατάμεστο Ανοιχτό Θέατρο Άνδρου ο Στέφανος Κορκολής παρουσίασε κομμάτια δικά του και ακούσματα που τον επηρέασαν μιας ολόκληρης 35ετίας. Στην κορυφή της ωριμότητας του ο εξαιρετικός συνθέτης και σπουδαίος βιρτουόζος του πιάνου επέλεξε αντιπροσωπευτικά αποσπάσματα από τις πιο γνωστές συνθέσεις και δίσκους του μπροστά σε ένα κοινό που έχει πλέον διαμορφωθεί γύρω από την μουσική του παρουσία. Καθόλου τυχαίο που το ακροατήριο αρκετές φορές συνόδεψε τα πιο μελωδικά τραγούδια του κι ακόμα περισσότερες ξεσηκώθηκε από τις ροκιές του... 
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΝΔΡΟΥ: Στα Όρια του ...
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ «Στα Όρια του Ρομαντισμού» Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης (πιάνο) - Χρήστος Γρίμπας (βιολοντσέλο) Παρασκευή 11 Αυγούστου, στις 21.00 - Ανοιχτό Θέατρο Χώρας Το 9ο Διεθνές Φεστιβάλ Άνδρου παρουσιάζει την Παρασκευή 11 Αυγούστου στο Ανοιχτό Θέατρο Χώρας τη συναυλία κλασικής μουσικής με τον διεθνούς φήμης πιανίστα και συνθέτη Γιώργο Εμμανουήλ Λαζαρίδη, σε συνεργασία με τον καταξιωμένο βιολοντσελίστα της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, Χρήστο Γρίμπα: Δύο αχώριστοι φίλοι με παράδοση δεκάδων κοινών μουσικών εμφανίσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό κατά τα τελευταία 25 χρόνια, θα μαγέψουν για ακόμα μία φορά το κοινό τους με ένα μοναδικό αφιέρωμα στην μουσική του πρώιμου 20ου αιώνα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο εμβληματικά έργα υψηλών τεχνικών και ερμηνευτικών απαιτήσεων, από τους Sergei Rachmaninov και Modest Mussorgsky. Πρώτο μέρος, Σεργκέι Ραχμάνινοφ: σονάτα για πιάνο και βιολοντσέλο. Η διάσημη σονάτα του Σεργκέι Ραχμάνινοφ σε σολ ελάσσονα για τσέλο και πιάνο ολοκληρώθηκε το 1901. Ο Ραχμάνινοφ σύνθεσε έτσι τη σονάτα ώστε το πιάνο να μην είναι συμπληρωματικό του βιολοντέλου. Η εισαγωγή των θεμάτων γίνεται από το πιάνο, αλλά επεκτείνονται και απογειώνονται από το τσέλο. Ο Ραχμάνινοφ αφιέρωσε αυτό το έργο του στον Ανατόλι Μπραντούκοφ, ο οποίος έκανε την πρώτη εκτέλεσή του στη Μόσχα. Δεύτερο μέρος, Μοντέστ Μουζόργκσκι: Εικόνες Από Μία Έκθεση για σόλο πιάνο. Μια από τις πιο διάσημες συνθέσεις για πιάνο του Ρώσου συνθέτη Μοντέστ Μουζόργκσκι, με το τίτλο Εικόνες Από Μία Έκθεση για σόλο πιάνο. Η συγκεκριμένη μουσική σουίτα έγινε ιδιαίτερα γνωστή μέσα από ενορχηστρώσεις και διασκευές που πραγματοποιήθηκαν από πολλούς μουσικούς μέσα στο πέρασμα των χρόνων, με γνωστότερη ίσως την επανεκτέλεση του Γάλλου συνθέτη Μωρίς Ραβέλ. Μέσα από αυτή τη μουσική πανδαισία ο ακροατής θα έχει την δυνατότητα να περιηγηθεί σε μια γκαλερί με τα αφτιά του, αφού Μοντέστ Μουζόργκσκι χρησιμοποιεί τη μουσική ως πινέλο για να περιγράψει ηχητικά πίνακες ζωγραφικής.    ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟΣ  15  ΕΥΡΩ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ WWW.TICKETSERVICES.GR Οι Καλλιτέχνες Ο Γιώργος - Εμμανουήλ Λαζαρίδης αποτελεί μια πολύπλευρα αναγνωρισμένη προσωπικότητα, με 30 χρόνια αδιάκοπης παρουσίας στην διεθνή μουσική σκηνή ως σολίστ, συνθέτης, παιδαγωγός και πρωτοπόρος στην ίδρυση και την εξέλιξη νέων πολιτιστικών δομών. Διανύει λαμπρή καριέρα που τον έχει οδηγήσει από τις ΗΠΑ και το Μεξικό, έως την Ευρώπη, την Αίγυπτο και τη Μέση Ανατολή, και σε μερικούς από τους πιο σημαντικούς συναυλιακούς χώρους οι Royal Albert Hall, Carnegie Hall, Wigmore Hall, Muzikverein, Kölner Philharmonie κα. Οι εκτελέσεις του χαρακτηρίζονται «υπεράνω σύγκρισης» (BBC Music Magazine, Adrian Jack) και «τόσο ξεχωριστές, που διατηρούν τη μοναδικότητά τους ακόμη και όταν σκεφτούμε σπουδαίες εκτελέσεις των Argerich, Horowitz, Brendel, Zimerman»  (Grammophone  Music Magazine).  Μέχρι σήμερα έχει δώσει εκατοντάδες συναυλίες σε διεθνή φεστιβάλ και σε μεγάλα μουσικά κέντρα όλου του κόσμου, ενώ έχει συμπράξει με κορυφαίες ορχήστρες, όπως η Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης, η Βασιλική Φιλαρμονική του Λονδίνου και πολλές άλλες. Έχει συνεργαστεί με διάσημους αρχιμουσικούς όπως οι Yuri Temirkanov, Neville Marriner,  Mikko Franck, Ingo Metzmacher, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και σπουδαίοι Έλληνες μαέστροι, καθώς επίσης και παγκοσμίου φήμης σύνολα μουσικής δωματίου και καλλιτέχνες όπως ο Λεωνίδας Καβάκος, η Barbara Hendricks, ο Michael Tilson Thomas, ο Δημήτρης Σγούρος, η Μαρία Φαραντούρη κ.α. Ο Γιώργος Λαζαρίδης έχει παραδώσει σεμινάρια σε πανεπιστήμια της Αγγλίας, των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ισπανίας, της Μαλαισίας κ.α., ενώ έχει προσκληθεί ως μέλος κριτικών επιτροπών σε διεθνείς διαγωνισμούς πιάνου, όπως ο διαγωνισμοί Maria Callas, Gina Bachauer, Sussex International. Ιδρυτικό μέλος της διεθνούς μουσικής κοινότητας ‘Μουσικό Χωριό’, της κοινωνίας καλλιτεχνών για την ειρήνη ‘ADAP’, ο Γιώργος Λαζαρίδης διετέλεσε επίσης Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο τμήμα μουσικών εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Δημητρίων από το 2011 ως το 2013, καθώς και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης από τον Σεπτέμβριο του 2010 μέχρι τον Δεκέμβριο του 2018, όπου πρωτοστάτησε στην ίδρυση σημαντικών θεσμών, όπως η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων ‘MOYSA’ και το Διεθνές Φεστιβάλ Παιδικών και Νεανικών Χορωδιών ΟΜΜΘ. Διετέλεσε διευθυντής του Κρατικού Ωδείου και είναι καθηγητής στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. O Χρήστος Γρίμπας σπούδασε βιολοντσέλο και αποφοίτησε με άριστα από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Πραγματοποίησε ανώτερες μουσικές σπουδές στην Ακαδημία Τεχνών του Βερολίνου, κοντά στον καθηγητή Markus Niykos και ολοκλήρωσε  με άριστα τις μεταπτυχιακές σπουδές του στην Ακαδημία Μουσικής του Έσσεν, κοντά στον καθηγητή Vladimir Mendelssohn. Έχει κερδίσει πολλά βραβεία σε Πανελλήνιους διαγωνισμούς, έκανε ατομικά ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε πολλές χώρες της Ευρώπης, ενώ έχει συχνά συνεργαστεί με προσωπικότητες όπως ο Vladimir Mendelssohn, η Anna Nachaeva, τον Shimizu Takashi και ο Γ.Ε.Λαζαρίδης. Ως σολίστ, έχει συμπράξει με την Κρατική και τη Δημοτική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, με τη Δημοτική ορχήστρα Αθηνών, τη Συμφωνική της Σόφιας, με τη Φιλαρμονική του Teplice και με τη Συμφωνική του Karlovy Vari  στην Τσεχία κ.α.   Το 2001 ηχογράφησε το 1ο Κονσέρτο του Bohuslav Martinu σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση με την Συμφωνική Ορχήστρα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας ενώ το 2014 ηχογράφησε, σε απευθείας μετάδοση από την ΕΡΤ, το τριπλό κονσέρτο του ίδιου συνθέτη για βιολί, βιολοντσέλο και πιάνο. Το 2012 ηχογράφησε τις συμφωνίες αρ.39 και 40 του W.A.Mozart σε μεταγραφή για κουαρτέτο με πιάνο, για την EBU. Το 2018, ηχογράφησε το κονσέρτο για βιολοντσέλο και big-band του Friedrich Gulda, με τα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ. Ο Χρίστος Γρίμπας, είναι ιδρυτικό μέλος του Transcription Ensemble, το οποίο εμφανίστηκε πρόσφατα στην Tate Gallerie στο Λονδίνο, στο μουσείο Reina Sofia στη Μαδρίτη, στο Κρατικό Μουσείο Manege στην Αγία Πετρούπολη, στο Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού στην Οδησσό κ.α. Παράλληλα έχει αναπτύξει έντονη εκπαιδευτική δραστηριότητα συμμετέχοντας σε προγράμματα της Ελληνικής Πρεσβείας του Βερολίνου και του Υπουργείου Εξωτερικών. Είναι μόνιμο μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης απο το 2002.
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΝΔΡΟΥ: Ο τυχαίος θάν...
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ο ΤΥΧΑΙΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΝΟΣ ΑΝΑΡΧΙΚΟΥ του ΝΤΑΡΙΟ ΦΟ 
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΝΔΡΟΥ: Στα μονοπάτια...
“Στα μονοπάτια της όπερας” Φιλαρμονική ΜΟΥ.Σ.Α.  Κυριακή 6 Αυγούστου 2023 στις 21.00 
ΦΕΣΤΙΒΑΛ: Παλιοί Φίλοι-Πρώτες ...
  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  «Παλιοί Φίλοι-Πρώτες Εικόνες» Αφιέρωμα στις πρώτες ταινίες μικρού μήκους σημαντικών Ελλήνων σκηνοθετών Επιμέλεια Παντελής Βούλγαρης Πέμπτη 3- Παρασκευή 4- Σάββατο 5 Αυγούστου 2023
Μουσικές αναδρομές σε μια άλλη...
   Η Χορωδία Δωματίου Κοζάνης και η Μικτή Χορωδία ΜΟΥ.Σ.Α. παρουσίασαν στο Θέατρο Άνδρου ένα μουσικό αφιέρωμα στα τραγούδια μιας άλλης εποχής. Μιας εποχής που άρχισε στις αρχές και τέλειωσε στον μεσοπόλεμο με τίτλο « Έλα γι’ απόψε...»... Ήταν μια νοσταλγική βραδιά με μελωδίες των Αττίκ, Γιαννίδη, Σουγιούλ και Χαιρόπουλου που ταξίδεψαν το ακροατήριο περίπου έναν αιώνα πίσω σε μια άλλη Ελλάδα εκεί στις πρώτες δεκαετίες του περασμένου αιώνα. Μια Ελλάδα που επιχειρούσε να διαμορφώσει τραγουδιστικά την πρώτη της κουλτούρα καταφεύγοντας σε αναπαραγωγές ξένων μουσικών προτύπων με τρόπο ελληνικό και νοσταλγικό.  Η ελληνική αστική τέχνη του τραγουδιού κινείτο θέλοντας να ξεφύγει από τους ελληνικούς δημοτικούς και τραγούδια με τα οποία πλημμύριζε η ύπαιθρος επιχειρούσε να βρει τη δική της έκφραση ανάμεσα στο ταγκό και στα βαλσάκια. Προικισμένοι συνθέτες κλήθηκαν να γράψουν μια σειρά τραγούδια που έγιναν επιτυχίες στα περιορισμένα όρια των μικρών αστικών κέντρων της εποχής. Κυρίως στην Αθήνα. Το ραδιόφωνο κλήθηκε να συμβάλει με τον τρόπο του σε αυτό το τραγούδι αναπαράγοντας το και κάνοντας το γνωστό πέρα από το θέατρο και τους χώρους που παιζόταν. Το τραγούδι αυτό μετεξελίχθηκε μεταπολεμικά κυρίως στο λεγόμενο "ελαφρό τραγούδι".  Απέναντι του ανέτειλε το ρεμπέτικο. Τραγούδι των προσφύγων από τη Μικρασία και τις λαϊκές γειτονιές των αστικών κέντρων. Και μετεξελίχθηκε στο "λαϊκό τραγούδι του μεταπολέμου.    Όλα αυτά σαρώθηκαν από την "εισβολή" των δύο μεγάλων της ελληνικής μουσικής, του Μίκη Θεοδωράκη και του Μάνου Χατζιδάκι, που έφεραν στο προσκήνιο το έντεχνο τραγούδι κάνοντας την μεγάλη πολιτιστική και πολιτισμική επανάσταση και ολοκληρώνοντας την με την χρήση της ποίησης των μεγάλων ποιητών του μοντερνισμού της γενιάς του '30. Η Ελλάδα απέκτησε το δικό της τραγούδι και αντέστρεψε το ρεύμα. Από χώρα εισαγωγής τραγουδιστικών μοτίβων από άλλες χώρες έγινε χώρα εξαγωγής μουσικής και τραγουδιών. Μέσα σε λίγα χρόνια (από το 1960 μέχρι το 1985) η κουλτούρα, η μουσική, το τραγούδι άλλαξαν εντελώς την εικόνα της χώρας. Είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε στα πλαίσια του Φεστιβάλ στην πρώτη συναυλία του για εφέτος μεγάλες στιγμές του "έντεχνου ελληνικού τραγουδιού" και των μεγάλων συνθετών που το δημιούργησαν και αυτών που το συνέχισαν. Χτες είχαμε την χαρά να δούμε την μουσική και τραγουδιστική Ελλάδα που προηγήθηκε σε μια ωραία συναυλία που αξιοποίησε όλες τις εγχώριες μουσικές δυνάμεις της Άνδρου, συ συνεργασία με την χορωδία της Κοζάνης. Την παράσταση παρακολούθησαν εκατοντάδες θεατές στο ανοιχτό θέατρο της Άνδρου.  Αφηγητής και Σολίστ της ωραίας μουσικής αναδρομής ο διακεκριμένος ηθοποιός Γρηγόρης Βαλτινός που ερμήνευσε, απήγγειλε, χόρεψε μερικά από τα πλέον αντιπροσωπευτικά τραγούδια εκείνης της μακρινής Ελλάδας όπως: Πόσο λυπάμαι, Ας ερχόσουν για λίγο, Θα ξανάρθεις, Λες και ήταν χθες, Λίγες καρδιές αγαπούνε κ.α.
Κώστας Τσόκλης: Ένα βιβλίο, η ...
Του ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΜΠΑΣΑΝΤΗ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ Ήταν ιδιαίτερα συγκινητική η συνάντηση με τον Κώστα Τσόκλη, τον κορυφαίο εν ζωή Έλληνα εικαστικό, στην Τήνο. Και ακόμα συγκινητικότερη η στιγμή που του χάρισα τη δεύτερη έκδοση του βιβλίου μου: "Η Ποίηση στο Ελληνικό Τραγούδι". Όμως η συγκίνηση μετατράπηκε σε έκπληξη όταν ο Κώστας Τσόκλης, ο κορυφαίος Έλληνας εικαστικός, με νεανικό ενδιαφέρον άρχισε να ξεφυλλίζει το βιβλίο. Και στάθηκε στις σελίδες που σχολίαζα την ποιητική γενιά του 1930. Και αφού διέτρεξε μια-δύο σελίδες είπε: "έχεις μια ιδιαίτερη οπτική για τη γενιά του '30, που δεν έχω σκεφτεί. Με ενδιαφέρει να την διαβάσω"...