Η ΦΡΕΓΑΤΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΕΤΡΟΥ: Ιστορία, ταξίδια, εντυπωσιακές αποτυπώσεις...

Η ΦΡΕΓΑΤΑ «Shtandart» ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ 

Η φρεγάτα/αντίγραφο του πλοίου του Μεγάλου Πέτρου στη Ραφήνα...

Χρειάστηκαν δύο επισκέψεις στο αντίγραφο της φρεγάτας του Μεγάλου Πέτρου για να μπορέσουμε να μπούμε στο πνεύμα του πλοίου και στο πως φτιάχτηκε και βρέθηκε στην Ελλάδα και στο Αιγαίο τιμώντας τα 250 χρόνια της ναυμαχίας του Τσεσμέ και τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης. Η πρώτη επίσκεψη ήταν την Κυριακή 31/10 όπου περιηγηθήκαμε απλώς το πλοίο. Η δεύτερη την Δευτέρα 1/11 όπου ο Κώστας, Έλληνας εθελοντής στο πλήρωμα του πλοίου, μας εξήγησε στιγμές της ιστορίας και των διαδρομών  του σημερινού πλοίου-αντιγράφου.  

Σύμφωνα με όσα μας είπε ο Κώστας, εικαστικός το επάγγελμα, που εξειδικεύεται στα παραδοσιακά τεχνουργήματα και σαν τέτοιο προσέγγισε την φρεγάτα του Μεγάλου Πέτρου, το αρχικό πλοίο που κατασκευάστηκε το 1703 σωζόταν μέχρι το τελευταίο τέταρτο του 20ου αιώνα εγκαταλειμμένο στην Πετρούπολη. Βούλιαξε από την εγκατάλειψη και παρά την προσπάθεια κάποιων να το διασώσουν. 

 
Ο εικαστικός ερευνητής Κώστας μοναδικός Έλληνας εθελοντής μέλος του πληρώματος για τους επόμενους 3 μήνες...  
 
Το ακριβές αντίγραφο της φρεγάτας του Μεγάλου Πέτρου άρχισε να κατασκευάζεται στην Αγία Πετρούπολη το 1994 και ολοκληρώθηκε το 1999, συμπληρώνει ο Κώστας. Στο Αιγαίο ήρθε ακολουθώντας το ταξίδι του ρωσικού στόλου της Βαλτικής πριν 250 χρόνια παραπλέοντας όλη την Ευρώπη και φτάνοντας στο Αιγαίο. Σε όλο αυτό το μακρύ ταξίδι το σημερινό πλοίο-αντίγραφο επισκέφθηκε και σταμάταγε σε διάφορα μέρη και πλήθος κόσμου που το επισκέφθηκε. Και καταλήγει ο Κώστας: η συντήρηση είναι συνεχής. Δύο φορές τον χρόνο βγαίνει σε ναυπηγείο όπου και γίνεται εκτός όλων των άλλων βάφεται. Όμως η μάχη με την θάλασσα είναι ανηλεής. Ιδίως αν σκεφτεί κανείς - συμπληρώνει- πως βγαίνει σε ανοικτά πελάγη. Ακόμα και στον ωκεανό...  
 
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
 
 
Χάρτης με κατασκευαστικές λεπτομέρειες και την ιστορία της φρεγάτας. 

Η εντυπωσιακή ξυλόγλυπτη πλώρη του πλοίου που καταλήγει σε κεφάλι λιονταριού. 

Το κατάστρωμα του πλοίου. Το πλήθος των σχοινιών για τα ιστία και τα πανιά εντυπωσιάζουν τον επισκέπτη. Μια άλλη μοναδική ναυτική εμπειρία απλώνει μπροστά στα μάτια μας...

Το τιμόνι του πλοίου και η πυξίδα αριστερά.

Όπως μας εξήγησε ο Γιώργος Γκίνης, πιλότος αεροπλάνων και γνώστης της ναυτικής εμπειρίας, ο τιμονιέρης καθόταν αριστερά και είχε μπροστά του την πυξίδα, ενώ ο καπετάνιος καθόταν από πάνω στην γέφυρα κι έδινε οδηγίες. Στη γέφυρα γινόταν και η μέτρηση της ταχύτητας με ένα σχοινί με κόμπους που το αφήνανε να απλώνει με την πλεύση του σκάφους. Μετά μετρούσαν τους κόμπους κι υπολόγιζαν το μήκος του σχοινιού και τον χρόνο που είχε περάσει. Κι έτσι έβρισκαν την ταχύτητα, την οποία μετρούσαν σε "κόμβους". Σε "κόμβους" την μετρούν ηλεκτρονικά, ακόμα και σήμερα, στα αεροπλάνα και πλοία, κατέληξε ο νεαρός κυβερνήτης αεροσκαφών Γιώργος Γκίνης... 

Ο Ρώσος καπετάνιος στο γραφείο μελετά τα χαρτιά του. Μπροστά του ένα λαπ-τοπ...

Το ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Σπούτνικ γράφει πως "ήταν ένα όνειρο ζωής η δημιουργία του ιστιοφόρου για τον καπετάνιο του, Βλαντίμιρ Μάρτους, που είναι ενθουσιασμένος όχι μόνο επειδή βρίσκεται στην Ελλάδα, αλλά και για την εξέλιξη του οράματος του, καθώς το ιστιοφόρο που δημιούργησε το 1999 διαθέτει τακτικό προσωπικό και εθελοντές, που γίνονται κομμάτια της ιστορίας και αποκτούν την εμπειρία της ναυσιπλοΐας."

Μια υπέροχη λεπτομέρεια. Η κατάληξη του 33μετρου κεντρικού καταρτιού του ιστιοφόρου πλοίου.

Με γνώμονα την ιστορική μνήμη, το πλοίο θα μεταβεί στη συνέχεια στην Πάρο, όπου ήταν η έδρα της Ρωσικής διοίκησης μια εποχή. Το πλοίο είναι προσβάσιμο σε όλους όσους επιθυμούν να το επισκεφθούν αλλά και να συμμετάσχουν ως πλήρωμα. Θα γίνουν κινηματογραφικές λήψεις του ταξιδιού και θα δεθούν σε ντοκιμαντέρ για τηλεοπτικά κανάλια Ελλάδας και Ρωσίας που θα ξετυλίξουν κομμάτια της ιστορικής εμπειρίας. Αυτά γράφει το Ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο για την αποστολή. 

Μια απίστευτα περίτεχνη ξυλόγλυπτη πρύμη. Πίσω από τα τζάμια ήταν και είναι και σήμερα το γραφείο του καπετάνιου και των αξιωματικών.

 Ο δικέφαλος αετός. Σύμβολο του Βυζαντίου. Αλλά και της τσαρικής Ρωσίας...

Και το αποτύπωμα της ορθοδοξίας πάνω στο πλοίο με δύο ξυλόγλυπτους αγίους δεξιά και αριστερά στα άκρα της ξυλόγλυπτης πρύμης. Ο εικονιζόμενος είναι ο Άγιος Νικόλαος...

Και στην άλλη άκρη της πρύμης η ξυλόγλυπτη αποτύπωση του Αγίου Ανδρέα προστάτης του ναυτικού της Ρωσίας, όπως μας εξήγησε ο αναγνώστης μας Ε.Κ.

 

Το πλοίο «Shtandart» έμεινε στη Ραφήνα από Παρασκευή 29/10 μέχρι Τρίτη 2/11

Το επισκέφθηκαν όλοι όσοι ήθελαν. Την Κυριακή σχημάτιζαν ουρές οι προσερχόμενοι. Ανάμεσα τους - μας χαιρέτισαν - και δύο ανδριώτες πλοιοκτήτες: ο Χαρίλαος Χαζάπης και ο Αντώνης Εξαδάκτυλος από τις Στενιές. 

"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Μια μικρή λεπτομέρεια να πούμε ότι στην ναυμαχία του τσεσμε ο κυρίως υπεύθυνος της νίκης ήταν ο Έλληνας βαρβακης που μετέτρεψε το μικρό πλοίο του σε πυρπολικο το έριξε πάνω σε ένα τρικαταρτο τουρκικό και καικε ολος ο τουρκικός στολος .Μετά από αυτό η μεγάλη Αικατερίνη τον έκανε υπολοχαγό και η συνέχεια είναι γνωστή...... ΥΓ Ο Άγιος όντως είναι ο Άγιος Νικόλαος και ο άλλος είναι ο Άγιος Ανδρέας που είναι ο προστάτης του ναυτικού της Ρωσίας εξού και η σημαία με τον σταυρό του Αγίου Ανδρέα

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Ευχαριστούμε πολύ. Προσθέτουμε και την φωτογραφία του τώρα που μάθαμε ποιος ειναι...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 4 εβδομάδες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Καλημέρα σας.
Μου έχει κάνει μεγάλη εντύπωση που σε τέτοιας σημασίας θέματα για το νησί επιμένετε να μην
προσθέτετε την επιλογή SHARE.
Ευχαριστώ.