Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία…

Ο δρόμος για την Μονή Παναχράντου είναι μια ιστορία που δεν λέει να τελειώσει... (φωτο: Εν Άνδρω).

Κάθε δρόμος έχει μια ιστορία. Σε μερικούς την έγραψαν και την τραγούδησαν παιδιά. Σε άλλους την ιστορία έγραψαν αυτοί που τους χάραξαν. Την ιστορία του άθλιου χωματόδρομου από τα Φάλικα για την Μονή Παναχράντου ξεκίνησε να την γράφει το 1995 ο γέροντας Ευδόκιμος που τον διάνοιξε μόνος του σε μια προσπάθεια να επικοινωνεί αυτός με την Χώρα και να φτάνει ο κόσμος από την Χώρα και τα γύρω χωριά στο μοναστήρι.

Από τότε μέχρι σήμερα την ιστορία είπαν πως θα την συνέχιζαν αρκετοί δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι. Τον υποσχέθηκαν και τον ξαναυποσχέθηκαν επί χρόνια. Στο τέλος έμειναν οι υποσχέσεις και ο άθλιος χωματόδρομος. Χιλιάδες επισκέπτες όλα αυτά τα χρόνια έφτασαν στο μοναστήρι από αυτόν τον δρόμο.

Κάποια στιγμή, το 2014, θεωρήθηκε πως έφτασε το πλήρωμα του χρόνου και θα ξεκινούσε να γίνει έστω και ένα κομμάτι 400 μέτρων με τσιμέντο. Δημοπρατήθηκε, αλλά μετά άλλαξε η δημοτική ηγεσία και δεν προχώρησε το έργο με την προοπτική να γίνει όλος ο δρόμος (1100 μέτρα). Eφέτος ξαναήρθε η στιγμή να ξεκινήσει το έργο. Όλοι χάρηκαν. Θεωρήθηκε πως πλέον είχε έρθει και πάλι το πλήρωμα του χρόνου. Μπήκαν οι μπουλντόζες τον διάνοιξαν τον ισοπέδωσαν. Τον ανεβήκαμε μια δύο φορές και χαρήκαμε ιδιαίτερα. Επιτέλους ο σημερινός δήμαρχος υλοποιούσε μια από τις υποσχέσεις του και έδινε την ευκαιρία για μια αύξηση της επισκεψιμότητας στο μοναστήρι. Ο θρησκευτικός τουρισμός για τον οποίο τόσα λένε οι σημερινοί αρμόδιοι θα βοηθιόταν.

Ο σημερινός διαμορφωμένος χωματόδρομος έχει πλάτος μέχρι 7 μέτρα.... (Φωτο: Εν Άνδρω).

Με αυτές τις χαρούμενες σκέψεις ξεκινήσαμε Κυριακή μεσημέρι να πάμε στο μοναστήρι. Ξέραμε πως η τσιμεντόστρωση είχε φτάσει μέχρι ένα σημείο έχοντας καλύψει ένα από τα χειρότερα μέρη της διαδρομής. Αρχικά μας έκανε εντύπωση πως στον χωματόδρομο δεν είχε στρωθεί υπόστρωμα. Αλλά έστω κι έτσι υπήρχε δρόμος σκεφτήκαμε. Και συνεχίσαμε ενθουσιασμένοι να ανεβαίνουμε.

Το παλιό τσιμέντο που είχε ρίξει ο γέροντας Ευδόκιμος στο ρεματάκι ήταν πλατος 5-5,50 μετρα. Η διασταύρωση των αυτοκινήτων ήταν άνετη. Από εκεί και πάνω ο νέος τσιμεντόδρομος στενεύει στα 4 μέτρα δημιουργώντα πρόβλημα στην συνάντηση δύο αυτοκινήτων... (Φωτο: Εν Άνδρω).

Στο σημείο που τέμνει τον δρόμο ένα μικρό ρεματάκι σταματήσαμε. Μέχρι εκεί είχαν φτάσει τα έργα. Κι εκεί μείναμε κι εμείς κάμποση ώρα ξαφνιασμένοι φωτογραφίζοντας τον χωματόδρομο που ήταν πίσω μας σε ένα άνοιγμα 7 μέτρων και το στενό δρομάκι που ήταν μπροστά μας πλάτους 4 μέτρων!!! Δοκιμάσαμε μια-δύο φορές να δούμε αν περνούσαν δύο αυτοκίνητα. Το αποτέλεσμα οριακό. Περνούσαν αλλά στο όριο και βέβαια όχι με κίνηση. Ο μέσος όρος εύρους ενός αυτοκινήτου είναι περίπου 1.75 με ανοικτούς τους καθρέφτες. Επί δύο 3,50 μέτρα. Προσθέστε και 15- 20 πόντους για να μην ακουμπήσουν σε κάποιο σημείο τα αυτοκίνητα. Φτάνουμε στα 3,70. Βάλτε και 10-15 πόντους εκατέρωθεν από την άκρη του δρόμου και για τα δύο αυτοκίνητα και φτάνουμε στα 4 μέτρα ακριβώς!!! Τσίμα-τσίμα δηλαδή...

Ένα απο τα χειρότερα σημεία του παλιού χωματόδρομου. Εδώ ήταν κοίτη ποταμού. Ευτυχώς με τον τσιμεντόδρομο ξεπεράστηκε αυτό το πρόβλημα. Όμως είναι φανερό πως δύσκολα διασταυρώνονται δύο αυτοκίνητα. Πρέπει να σταματήσουν και κάποιος να κάνει κουμάντο... (Φωτο: Εν Άνδρω).

Θα σκεφτείτε: ε, δεν χάθηκε ο κόσμος θα πατήσουν οι ρόδες και λίγο χώμα. Σωστό. Όμως εδώ ήταν η μεγάλη έκπληξη. Στο τέλος του τσιμέντου υπήρχε εκατέρωθεν περίπου 15-20 πόντους χαντάκι μέχρι το χώμα!!! Όποιος από τους δύο οδηγούς έκανε το λάθος να φέρει το αυτοκίνητο πέρα από την άκρη του δρόμου θα έπεφτε η ρόδα στο χαντάκι με όλα τα επακόλουθα καθώς το μέσο ύψος ενός αυτοκινήτου είναι 13-14 πόντους από το έδαφος. Άστα βράστα δηλαδή.

Το ρείθρο του δρόμου είναι ένα μικρό χαντάκι... (Φωτο: Εν Άνδρω).

Το κοιτάξαμε, το ξανακοιτάξαμε, προχωρήσαμε παραπάνω, το ξανακοιτάξαμε, παντού τα ίδια. Το χειρότερο πως στις στροφές που χρειάζεται περισσότερος χώρος το πλάτος έφτανε κοντά στα 5 μέτρα. Άρα ήταν μόνο για ένα αυτοκίνητο. Και το κάθετο χαντάκι των 15-20 πόντων παντού!!! Και βέβαια δεν υπάρχει πουθενά σημείο αναστροφής!!! Αν κάτι συμβεί και θες να γυρίσεις πίσω για κάποιο λόγο αυτό γίνεται μόνο στο χωμάτινο μέρος που θα απομείνει ή στο πολιτιστικό κέντρο στα Φάλικα! Όπου είναι τσιμεντοστρωμένος ο δρόμος αυτό δεν μπορεί να γίνει επειδή υπάρχουν τα εκατέρωθεν χαντάκια!!! Μύλος δηλαδή... 

Ιδού πάλι το χαντάκι στην άκρη του δρόμου και η στενή στροφή που δεν επιτρέπει την διασταύρωση δύο αυτοκινήτων.... (Φωτο΅Εν Άνδρω).

Πρώτο συμπέρασμα: Ή, ο δρόμος πρέπει να είναι... μονής κατευθύνσεως!!! Ή, οι οδηγοί θα πρέπει, αν συναντήσουν άλλο αυτοκίνητο, να βγει ο ένας από τους δύο έξω να κάνει κουμάντο στον άλλο για να μην πέσουν στο χαντάκι!!! Αν πέσουν ή θα σπάσει ο άξονας! Ή θα χρειαστεί ρυμουλκό για να ανέβει το αυτοκίνητο στον δρόμο!!! Αυτό φυσικά κάνει τον δρόμο δυσλειτουργικό.

Δεύτερο συμπέρασμα: Από τα 1100 μέτρα θα τσιμεντοστρωθούν περίπου 800 μέτρα. Τα υπόλοιπα θα μείνουν χωματόδρομος. Ευτυχώς ο χωματόδρομος είναι ένα μάλλον σχετικά βατό, αν και εξαιρετικά ανηφορικό, μέρος του δρόμου. Άρα ο δρόμος, δεν τελειώνει. Η ιστορία του μένει μισογραμμένη και θα χρειαστεί να έρθει κάποιος άλλος για να τον ολοκληρώσει σε επόμενη φάση.

Ο υπόλοιπος χωματόδρομος (200 μέτρα περίπου) που δεν στρώθηκε είναι 6μετρος και χωρά άνετα δύο αυτοκίνητα να διασταυρωθούν κινούμενα... (Φωτο: Εν Άνδρω).

 Μετά από τα παραπάνω ο ενθουσιασμός μας μειώθηκε αρκετά. Όχι τόσο γιατί δεν τελειώνει ο δρόμος όσο γιατί αυτός που γίνεται είναι δυσλειτουργικός και επικίνδυνος για τα αμάξια.

Μερικά απλά ερωτήματα:

-        Τεχνικά: Αυτοί που τον σχεδίασαν γιατί τον σχεδίασαν με τόσες ελλείψεις (υπόστρωμα, χαντάκια, εύρος, μήκος);

-        Πολιτικά: Αυτοί που αποδέχτηκαν αυτή τη μελέτη γιατί δεν προτίμησαν να στρώσουν 500 μέτρα με σωστό τρόπο και προτίμησαν να φτάσουν στα 800 αφού και έτσι δεν τελειώνει ο δρόμος κάνοντας τον δύσκολο και επικίνδυνο;

-        Άραγε ποιος θα έχει την αστική ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος από τον λάθος σχεδιασμό;

Μεταφέραμε τις παραπάνω σκέψεις στους μοναχούς της Μονής όταν φτάσαμε. Κούνησαν το κεφάλι! Είπαν πως τα είχαν πει και αυτοί στον μηχανικό της εταιρείας. Και αυτός... κούνησε το κεφάλι!

Είναι φανερό πως η ιστορία του δρόμου δεν τελειώνει, αλλά συνεχίζει ακόμα να γράφεται...

«Εν Άνδρω»

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Κε Μπασαντή δεν μπορούμε όλοι να έχουμε το δικό σας επίπεδο σκέψης....ο κόσμος όμως καταλαβαίνει, όσο και να υποτιμάτε στους σχολιαστές της σελίδας σας όταν έχουν διαφορετική άποψη από την δική σας.........Καλημέρα σας.......

This comment was minimized by the moderator on the site

Η τσιμεντοστρωση στις στροφες ειναι 5,50 μετρα. Ευτυχως ουτε και κει μπορειτε να τη κοντυνετε οπως απελπισμενα προσπαθειτε στην ευθεια! Στα Φαλλικα εχει πλατος 3:30 για 150 μετρα και οχι για 5-10. Ευτυχως ο κοσμος βλεπει, ξερει και κρινει!! Και σεις δε νομιζω οτι πιστευετε οτι λετε αληθεια?
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια Αντώνη που μπορεί να σε λένε Θανάση... Πές τις ανοησίες με το ΄όνομα σου για να ξέρουν όλοι με τι μετρα μετράς και που τριγυρνάς...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 6 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Ε....αφού ως γνωστόν η πανάχραντος έχει τόσους επισκέπτες που αφήνουν τον οβολό τους ας έκαναν εκείνοι τον δρόμο και ο δήμος ας κάνει δουλειές σε χωριά με λίγους ελάχιστους κατοίκους που δεν έχουν ευρώπουλα που να περισσεύουν.....Τι μεγάλες κουβέντες ''Βυζαντινή Ακρόπολη''''πολλοί την ανακάλυψαν προσφάτως......Και να χαρακτηρίζουμε ένα σχολιαστή ''ανόητο'';;;άμα θεωρεί κανείς το ευατό του ''Πάπα'' για το αλάθητο βεβαίως βεβαίως.....
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Ανεβάσαμε με χαρά την ανοησία σου ΧΤΒΘΣ για να θαυμάσουν όλοι το επίπεδο της "σκέψης" σου.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 6 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν υπαρχει κανενα λαθος στο σχεδιασμο του δρομου! Λαθοι υπαρχουν στα μυαλα καποιων! Στην αρχη του δρομου στα Φαλλικα πλατος ειναι 3,30 μετρα. Αρα τα 4,30 μετρα που ειναι η τσιμεντοστρωση ειναι μια χαρα, ειναι τελεια!! Μια χαρα διασταυρωνονται τα αυτοκινητα! Και ο κοσμος που θα παει στο μοναστηρι θα δει και θα κρινει! Καληνυχτα σας!
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Εν Ανδρω
Κάνετε λάθος είναι 4 μέτρα. Δεν μεγαλώνει το τσιμέντο με λέξεις. Όντως σε δύο παρακαλώ σημέια στα Φάλικα είναι 3.30. μόμο που είναι την πρώτη για 4-5 μέτρα απόσταση και την δεύτερη για 5-6. Κάτι που σημαίνει πως ο ένας οδηγός περιμένει τον άλλο γιατί μετά ο δρόμος είναι 4,50-5.00 μέτρα. Ακόμα όταν φτιάχνεις καινούριο δρομο τον κάνεις με προδιαγραφές δεν αντιγράφεις προηγούμενους κατσικόδρομους. Αλλά αυτά που να στα εξηγούμε. Κατά τα άλλα συμφωνούμε μαζί σας: ο κόσμος θα πάει και δει...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 6 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Ρε Σουσούδη αντί να ρίξεις το μπετό σε κανένα χωριό που έχει πρόβλημα και να σε κάνουν εικόνα....το ρίχνεις και σε βρίζουν απο πάνω....κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχει καθόλου δρόμος..."αλλα παλιά με τα ποδάρια".......εμ πώς θα κάνουν τα σχέδια τους το δίδυμο, να μην σκονίζονται κιόλας..
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Ευγενικέ κύριε γιατί είστε ανόητος; Το κείμενο ΔΕΝ είναι υβριστικο. Επισημαίνει λάθη στον σχεδιασμό που ίσως διορθώνονται ακόμα. Δεύτερον καταγράφει στοιχεία που ΔΕΝ αναιρούνται Και τρίτο το χωριό που λέτε ίσως να έχει 100-200 επισκέπτες τον χρόνο. Η Πανάχραντος έχει πολλές χιλιάδες επισκέπτες τον χρόνο από την Άνδρο και την Ελλάδα. Είναι μια βυζαντινή Ακρόπολη που έρχονται από παντού και ο κ. Σουσούδης μιλά συνέχεια για Θργσκευτικό τουρισμο. Που; Στο χωριό σας ή στα 2-3 όρθια μοναστήρια στην Άνδρο. Καταλαβαίνετε μάλλον πως λέτε ανοησίες ή είστε εκ φύσεως ανόητος. Γι' αυτό όμως δεν μποριύμε να κάνουμε τίποτα για να σας βοηθήσουμε εμείς. Ίσως να μπορεί ο κ. Σουσούδης όμως...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 6 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Τώρα δηλαδή μετά από αυτό το άρθρο τι περιμένεις να γίνει; Το μόνο που κάνεις είναι κακό... Δεν βοηθάς καθόλου με αυτή την δημοσίευση. Το ερώτημα είναι, γιατί δεν αναλαμβανει να κάνει τα υπόλοιπα μέτρα η μόνη;;;;;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Δεν μας ενδιαφέρει ποιος θα κάνει τα υπόλοιπα μέτρα. Μας ενδιαφέρει αυτά που γίνονται τώρα να γίνουν σωστά. Μορούν να διορθώσουν μερικά λάθη πριν τελειώσουν. Άρα βοηθάει πολύ η δημοσίευση. Βοηθά την Τεχνική Υπηρεσία και αυτούς που παίρνουν αποφάσεις να διορθώσουν κάτι. Ίσως δεν βοηθά εσένα......

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 6 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro