Άρχισαν οι δύσκολοι μήνες της ακτοπλοΐας

 

Πίνακας εβδομαδιαίας κίνησης αφίξεων και αναχωρήσεων επιβατών και αυτοκινήτων Σεπτεμβρίου & Οκτωβρίου 2014

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του λιμεναρχείου Γαυρίου οι δύο φθινοπωρινοί μήνες Σεπτέμβριου και Οκτώβριου ήταν πολύ κακοί από άποψη επιβατικής κίνησης. Παρόλο που μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου η κίνηση πήγαινε καλά και έδειχνε σαν συνάχεια ενός πολύ καλού Αυγούστου. Όμως, οι επόμενες τρεις εβδομάδες αυτού του Σεπτέμβρη και οι εβδομάδες του Οκτώβρη ήταν απογοητευτικοί. Είναι χαρακτηριστικό πως τα τρια καράβια που έμειναν μέχρι ενός σημείου στην γραμμή (πριν φύγει για συντήρηση το Θεολόγος) έγιναν με ελάχιστα αυτοκίνητα και επιβάτες.

Ενδεικτική της κατάρρευσης της κίνησης είναι πως ο μέσος όρος αυτοκινήτων και επιβατών σε αναχωρήσεις και αφίξεις για μεγάλο μέρος του Οκτώβρη ανά κατεύθυνση (τρία καράβια πήγαιναν και έρχονταν καθημερινά) είχε ανά καράβι και δρομολόγια περίπου 20 αυτοκίνητα (!!)  και 150 επιβάτες περίπου (!!) για Άνδρο. Και ακόμα λιγότερα αυτοκίνητα ανά δρομολόγιο για Τήνο και Μύκονο!

Ετύχαμε κάτι βράδια ή κάποια πρωινά στο λιμάνι της Ραφήνας, αυτές τις πρώτες μέρες του Νοέμβρη, να βλέπουμε τα δύο πλοία της γραμμής να φεύγουν άδεια για τα δρομολόγια τους. Άδεια και μοναχικά, λες κι έφευγαν για συντήρηση. Ενώ έφευγαν για τακτικό δρομολόγιο. Η κίνηση λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης έχει σπάσει εντυπωσιακά αυτό το φθινόπωρ, το οποίο αποδεινύεται χειρότερα και από πέρσι. 

Πως όμως να συντηρηθούν καράβια, εταιρείες, πληρώματα με τέτοια χαμηλή κίνηση για αρκετούς χειμερινούς μήνες; Τι κίνηση θα έχει άραγε η γραμμή Δεκέμβριο, Ιανουάριο και Φεβρουάριο; Πως να έχουμε δύο καράβια τον χειμώνα (που είναι το άριστο) αν τους δύο καλοκαιρινούς μήνες εμφανίζεται από το πουθενά μια εταιρεία και βάζει πλοία μόνο και μόνο για να μαζέψει το καλοκαιρινό χρήμα και μετά αφήνει άδεια την γραμμή; Τι θα γίνει αν ξεκινήσει χειμώνα και το νέο καράβι και συνεχίσουν παράλληλα και τα άλλα δύο; Θα αντέξουν; Ή, θα έχουμε στην πορεία ξαφνική αποχώρηση κάποιου πλοίου ή πλοίων;

Η γραμμή Άνδρου-Τήνου-Μύκονου μπορεί να έχει δύο πλοία τον χειμώνα μόνο αν οι εταιρείες που κάνουν την γραμμή ολοχρονίς δεν χτυπιούνται από άλλες που έχουν ευκαιριακό καλοκαιρινό χαρακτήρα. Αυτές οι τελευταίες παίρνουν το εύκολο και καλοκαιρινό χρήμα των δύο μηνών της αιχμής και εξαφανίζονται τους δύσκολους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες. Πρέπει να υπάρξει ένα σχέδιο για την γραμμή διαφορετικά κινδυνεύουμε κάποια στιγμή, αν αυξηθεί η κρίση, να ξεμείνουμε από πλοία την χειμερινή περίοδο. Μια δύσκολη εποχή που οι μόνιμοι κάτοικοι και οι συχνά μετακινούμενοι χρειάζονται τα πλοία πολύ περισσότερο.