Άνδρος: «Βλέπω να έρχεται καταπάνω μου ένα ταχύπλοο» λέει ο 15χρονος που χτυπήθηκε από σκάφος το καλοκαίρι στο Κόρθι...

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Κόβει την ανάσα η μαρτυρία του 15χρονου ψαροντουφεκά που τον Αύγουστο χτυπήθηκε από ταχύπλοο που οδηγούσε 33χρονος στην Άνδρο - Τι κατέθεσε ο οδηγός του ταχύπλοου που βρέθηκε να έχει καταναλώσει αλκοόλ

Ήταν αργά το απόγευμα της 8ης Αυγούστου στην Άνδρο. Ο 15χρονος μαθητής μαζί με τον 20χρονο φίλο του βούτηξαν για ψαροντούφεκο, όπως άλλωστε συνήθιζαν τις τελευταίες ημέρες. Τότε έγινε το κακό. Ένα ταχύπλοο πέρασε με μεγάλη ταχύτητα και τραυμάτισε σοβαρά τον μικρό ψαροντουφεκά που μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο ΚΑΤ και οι γιατροί έδωσαν πραγματική μάχη για να σώσουν το αριστερό του χέρι. Μέχρι και σήμερα, το παιδί εξακολουθεί να νοσηλεύεται στο συγκεκριμένο νοσοκομείο, έχει υποβληθεί ήδη σε τρία χειρουργεία και γίνεται από τους γιατρούς προσπάθεια το χέρι του να γίνει και πάλι λειτουργικό.

Το protothema.gr μέσα από τη δικογραφία ξετυλίγει το κουβάρι της υπόθεσης που θύμισε την ιστορία με το μικρό Βασίλη Δοσούλα όταν στις 12 Αυγούστου του 1994 ανοιχτά του Τολού στην Αργολίδα ένα ιπτάμενο δελφίνι με 32 κόμβους χτύπησε τη βάρκα και οι έλικες του υδροπτέρυγου ακρωτηρίασαν τα δύο πόδια και το δεξί χέρι του 10χρονου τότε παιδιού, το οποίο οι γιατροί κατάφεραν να «συγκολλήσουν» στο ΚΑΤ λίγες ώρες μετά. Σχεδόν τρεις δεκαετίες αργότερα ένα παρόμοιο σκηνικό παρουσιάζεται μέσα από τις καταθέσεις του σκίπερ του ταχυπλόου και του ταυματισμένου μαθητή. «Δεν ήμουν μεθυσμένος. Το τσίπουρο το ήπια μετά, για να ηρεμήσω…» υποστηρίζει ο 33χρονος κατηγορούμενος με το παιδί να περιγράφει: «Άκουσα μια βοή… Κοιτάω μπροστά μου και διαπιστώνω ότι κατά πάνω μου έρχεται ένα ταχύπλοο με την καρίνα του στον αέρα. Η ταχύτητα του ήταν πολύ μεγάλη, εκτιμώ 25 με 30 μίλια».

Ο κατηγορούμενος σκίπερ

Ο 33χρονος κατηγορούμενος στην απολογία του τόσο στις λιμενικές, όσο και στις δικαστικές αρχές ήταν λεπτομερέστατος και έδωσε μια εκδοχή των πραγμάτων που τον «έβγαζε λάδι». Αρχικά μίλησε για το τι προηγήθηκε του θαλασσίου ατυχήματος, αλλά και πως συνέβη: «Την 8η Αυγούστου 2022 και περί ώρα 19:45, κατά την σύννομη οδήγηση του ταχύπλοου 8709 – Ι, στο οποίο επέβαιναν οι δύο φίλοι μου μετά των τριών τους τέκνων, επιστρέφοντας από σύντομη βόλτα, στη θαλάσσια περιοχή Κάβος Κορθίου της νήσου Άνδρου, μεταξύ της παραλίας «Της γριάς το πήδημα» και της παραλίας «Αγία Αικατερίνη», τραυματίστηκε από την διέλευση του σκάφους που οδηγούσα, ανήλικος ψαροντουφεκάς, ηλικίας 15 χρονών, ο οποίος βρισκόταν στο σημείο με φίλο του ομοίως ψαροντουφεκά, ηλικίας 20 ετών, χωρίς να πληρούν τους κανόνες της ασφαλούς ερασιτεχνικής αλιείας.

Όταν αντιληφθήκαμε από τις φωνές του δεύτερου εκ των αναφερόμενων τι είχε συμβεί, άμεσα έπραξα ότι καθίστατο δυνατόν υπό τις συνθήκες αέρα που έπνεαν στο σημείο, ενήργησα ασφαλή περιστροφή του σκάφους ώστε να κόψω τον καιρό, περίσυλλέξαμε το θύμα και το φίλο του, παρείχαμε τις πρώτες βοήθειες και επικοινωνήσαμε με το νούμερο 108 εκτάκτων αναγκών, ώστε να παρευρίσκεται στο λιμάνι κατά την άφιξη μας στο ΕΚΑΒ όπως επίσης και το λιμενικό».

Στη συνέχεια προσπάθησε να δικαιολογήσει το γεγονός ότι στο αλκοτέστ που του έγινε βρέθηκε να έχει καταναλώσει αλκοόλ: «Μετά την συλλογή του τραυματισθέντα, ο οποίος έφερε τραύμα στο χέρι, το σκάφος γέμισε αίματα, οι φίλοι μου έσπευσαν να παράσχουν βοήθεια στον τραυματισθέντα ανήλικο, τα ανήλικα τέκνα των φίλων μου τελούσαν σε κατάσταση σοκ από τις εικόνες που αντίκρισαν και από την εν γένει αναστάτωση που επικρατούσε μέσα στο σκάφος, λόγω του γεγονότος, και εγώ, όσο αυτό καθίστατο δυνατό, προσπαθούσα να είμαι απόλυτα συγκεντρωμένος ώστε να φτάσουμε ταχύτατα και με ασφάλεια στο λιμάνι, για να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος για την υγεία του θύματος. Το στρες που με είχε καταβάλει, ήταν πρωτόγνωρο για μένα, όμως μέχρι να φτάσουμε στο λιμάνι του Κορθίου, παρέμεινα συγκεντρωμένος δεδομένου ότι δεν γνώριζα την κατάσταση της βλάβης που είχε υποστεί το θύμα, επομένως κατέβαλα κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε άμεσα να τον βγάλω στην στεριά για να επιληφθεί το ΕΚΑΒ».

«Όταν πλέον φτάσαμε στο λιμάνι, στο οποίο για καλή τύχη όλων μας αλλά και λόγω των άμεσων ενεργειών μας στις οποίες προέβημεν ήδη κατά την περισυλλογή του ανήλικου ψαροντουφεκά, είχε ήδη καταφτάσει γιατρός και ανέλαβε το θύμα ώστε να του παράσχει τις πρώτες βοήθειες. Στο σημείο μαζεύτηκε πλήθος κόσμου, μεταξύ των οποίων και συγγενείς μου, οι οποίοι μας είδαν απ’ το μπαλκόνι του σπιτιού μου στο οποίο καθόταν με σκοπό να απολαύσουν το βραδινό τους γεύμα. Η αδρεναλίνη μου κατά το χρονικό σημείο του ατυχέστατου αυτού περιστατικού, για το οποίο θλίβομαι πραγματικά, ήταν στο ζενίθ, όταν όμως κατά φτάσαμε στο λιμάνι και πλέον ο τραυματισθείς ήταν στα χέρια της γιατρού, κατέρρευσα. Ξαφνικά άρχισα να τρέμω και κατεβλήθην από πανικό. Ήμουν σε μία κατάσταση σοκ, πηγαινοερχόμενος μεταξύ προβλήτας και δρόμου».

Και συνεχίζει στην εκδοχή του ο 33χρονος κατηγορούμενος που οδηγούσε το ταχύπλοο: «Η μητέρα μου έτρεξε να μου φέρει ένα μπουκάλι νερό καθώς της είπα ότι δεν αισθάνομαι καλά και έχω λιποθυμικές τάσεις. Στο σημείο βρέθηκε και ο νονός μου, ο οποίος ατυχέστατα με προέτρεψε να καταναλώσω αλκοόλ από ένα μπουκάλι τσίπουρο το οποίο κρατούσε και έφερε μαζί του, ήδη από την στιγμή που αντιλήφθηκαν απ’ το μπαλκόνι με την μητέρα μου το συμβάν και προσέτρεξαν στην προβλήτα για να βοηθήσουν. Αντικρίζοντας με στην κατάσταση αυτή λοιπόν, με σκοπό να κατευνάσει την ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρισκόμουν, μου προσέφερε το μπουκάλι, γεγονός από το οποίο προκύπτει η γενεσιουργός αιτία του θετικού αποτελέσματος του ευρήματος αλκοόλ στο αίμα μου. Άλλωστε όλα τα ανωτέρω έγιναν σε κοινή θέα, με αποτέλεσμα η μητέρα μου να τον επιπλήξει για την ανωτέρω συμπεριφορά του. Πλην όμως εγώ ευρισκόμενος σε κατάσταση πανικού, κατανάλωσα την σχετική ποσότητα αλκοόλ, πειθόμενος ότι θα καταπραΰνει τις αισθηματικές συνέπειες του συμβάντος. Καταλαμβανόμενος δε από σοκ, επ’ ουδενί, δεν σκέφτηκα τις διαδικαστικές ενέργειες στις οποίες έπρεπε να υποβληθώ και κατανάλωσα μικρή ποσότητα αλκοόλ, η οποία και ανταποκρίνεται στην ποσότητα που ανιχνεύθηκε στο αίμα μου, κατά την αιμοληψία που δημιουργήθηκε στο Κέντρο Υγείας Άνδρου στις 22:00 το βράδυ».

Η μαρτυρία του 15χρονου τραυματία

Ο μικρός ψεροντουφεκάς περιέγραψε στους λιμενικούς με απόλυτη ακρίβεια και λεπτομέρειες τι συνέβη εκείνο το ζεστό απόγευμα του περασμένου Αυγούστου: «Στις 8 Αυγούστου 2022, βρέθηκα στην περιοχή «Καθακάς», ανάμεσα στην «Αγία Αικατερίνη» Κορθίου και την παραλία «Της γριάς το πήδημα», με έναν φίλο μου για κολύμπι και ψαροτούφεκο. Μου αρέσει το ψαροντούφεκο και ο φίλος μου με βοηθάει με την ενασχόλησή μου αυτή. Όταν έφτασα στο σημείο για να κολυμπήσουμε και να βουτήξουμε, συνάντησα άλλον έναν φίλο μου ο οποίος αφού μας χαιρέτησε μας είπε να είμαστε προσεκτικοί γιατί σε απόσταση περίπου 20 μέτρων υπήρχαν δίχτυα. Λίγο μετά ο φίλος μας έφυγε και μετά καταδύθηκα με τον φίλο μου στην περιοχή για ψαροντούφεκο. Στη μέση μου, έδεσα την κίτρινη σημαδούρα με το προβλεπόμενο σημαιάκι».

«Γύρω μου άπλωσα ένα σκοινί μήκους 12 μέτρων προκειμένου να τηρώ την απαιτούμενη απόσταση ασφαλείας. Δίπλα μου βρισκόταν πάντα ο φίλος μου. Περί ώρα 19:15 ήμασταν στο νερό και κολυμπούσαμε πως το σημείο που θέλαμε να ψαρέψουμε, όχι περισσότερο από πεντέμισι μέτρα, ακούω ένα ταχύπλοο σκάφος να κινείται πολύ κοντά μας. Εγώ και ο φίλος μου του φωνάξαμε δυνατά. Ο φίλος μου αναγνώρισε ότι το σκάφος ήταν του συγκεκριμένου. Το σκάφος πέρασε από την ακτή σε πολύ κοντινή απόσταση από την ακτή, όχι περισσότερο από 10 μέτρα. Ένα τέταρτο της ώρας μετά και καθώς εγώ αναδυόμουν στην επιφάνεια από βάθος περίπου 10 μέτρων, άκουσα ξαφνικά την βοή ενός ταχυπλόου και πάλι. Με το που βγήκα στην επιφάνεια ακούω τον φίλο μου να φωνάζει, γύρισα και τον είδα να κουνάει το χέρι του και το ψαροτούφεκο που κρατούσε».

Και συνεχίζει την συγκλονιστική εξιστόρησή του ο 15χρονος τραυματίας: «Κοιτάω μπροστά μου και διαπιστώνω ότι κατά πάνω μου έρχεται ένα ταχύπλοο με την καρίνα του στον αέρα. Η ταχύτητά του ήταν πολύ μεγάλη, εκτιμώ 25 με 30 μίλια. Σε δευτερόλεπτα, προσπάθησα να φύγω προς τα αριστερά προς την ακτή, ο φίλος μου με τράβηξε προς το μέρος του, η καρίνα του σκάφους με χτύπησε ελαφρά στο σαγόνι μου και εν συνεχεία με πήρε το σκάφος από το κάτω μέρος του. Η προπέλα με χτύπησε ελαφρά αρχικά στο στήθος στο μέρος της καρδιάς και μετά στο αριστερό μου χέρι, στο μπράτσο και στον αγκώνα μου, στον καρπό και στην παλάμη. Τα χτυπήματα ήταν εμφανώς χτυπήματα από προπέλα».

Στην κατάθεσή του ο 15χρονος αναφέρει επίσης: «Ακολούθως ο φίλος μου φώναξε προς το σκάφος να σταματήσουν. Ευτυχώς σταμάτησε το σκάφος και γρήγορα με τη βοήθεια του φίλου μου ανεβήκαμε εκεί. Είχα μεγάλη αιμορραγία αλλά είχα τις αισθήσεις μου. Μετά από λίγα λεπτά φτάσαμε στο λιμανάκι του Κορθίου. Είχε ειδοποιηθεί το ΕΚΑΒ. Μετά από 10 λεπτά είδα ότι στο σημείο ήταν δύο λιμενικοί και η ιατρός του Κορθίου. Σε λίγο έφτασε και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. Άμεσα μετέβην στο κέντρο υγείας Άνδρου όπου μετά την παροχή πρώτων βοηθειών διακομίστηκα με ελικόπτερο στο νοσοκομείο ΚΑΤ, όπου νοσηλεύτηκα για 11 μέρες από 9 Αυγούστου ως 19 Αυγούστου 2022».

Η νομική άποψη

Ο δικηγόρος της οικογένειας του 15χρονου μαθητή κ. Γιάννης Μαρακάκης, επισημαίνει στο protothema.gr πως «από την πρώτη στιγμή τονίζω στους γονείς πόσο τυχεροί είναι που ο γιος τους είναι εδώ μαζί μας. Σε μια χώρα το 70% της οποίας είναι ακτογραμμή είναι αδιανόητο να μην έχουμε ακόμα παιδεία αλλά και ένα επαρκές σύστημα ελέγχου των χειριστών ταχύπλοων. Ο συγκεκριμένος δράστης έκανε επικίνδυνους ελιγμούς πολλές ώρες πριν το τραγικό περιστατικό ενώ όλοι γνώριζαν ότι μαζί με την παρέα του κατανάλωνε αλκοόλ. Είμαστε τυχεροί που δεν είχαμε νεκρούς. Οι γονείς αναμένουν από την εισαγγελία το αυτονόητο και δυστυχώς είναι πολύ απογοητευμένοι από τις προβαλλόμενες αιτιάσεις».

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet