Andros & Superferry III: το ένα δίπλα στο άλλο ετοιμάζονται

 

Το "Άνδρος" στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας,,, 

Απομεσήμερο. Στον Νέο Μώλο Δραπετσώνας. Τα δύο πλοία, το Άνδρος και το Superferry III, που θα μπουν στην γραμμή μας το φθινόπωρο ετοιμάζονται. Kοντά και το ένα στο άλλο. Ανάμεσα τους ένα φορτηγό κυπριακών συμφερόντων. Ένα μέρος της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής οικονομίας χάρη στις δύο ελληνικές εταιρείες της γραμμής μας δουλεύει. Στο Άνδρος οι τελευταίες ανακατασκευές προχωρούν. Σαλόνια και καταστρώματα θυμίζουν ξενοδοχείο. Η γέφυρα μεγάλη και ευρύχωρη. Το γκαράζ άνετο. Στο Superferry III όλα μέσα ξυλώνονται. Θα γίνει καινούριο. Και διαμορφώνεται και εξωτερικά για να γίνει μεγαλύτερο και πιο εντυπωσιακό. Οι πλοιοκτήτες και των δύο εταιρειών είναι εκεί. Αυτό σημαίνει προσωπικό πάθος. Επιβλέπουν τα πάντα...

Το "Άνδρος" από το Superferry III. Aνάμεσα τους ένα κυπριακό φορτηγό...

Το πίσω μέρος του "Άνδρος" φωτογραφημένο από το κυπριακό φορτηγό...

Κάνουμε μια σύντομη περιδιάβαση στο Άνδρος. Το φωτογραφίζουμε εξωτερικά και το γκαράζ. Μέχρι εκεί επιτρέπεται. Ρωτάμε για το πότε θα είναι ε΄τοιμο. Κατά τις 15-17 Ιουλίου η απάντηση. Κάνουμε μια βόλτα στο γακράζ. Και βγαίνουμε...

Πάνω το γκαράζ και κάτω οι καταπέλτες. Ο τρίτος καταπέλτης θα βαφεί τις επόμενες μέρες. Τα συνεργεία δουλεύουν παντού πυρετωδώς.  

Κατευθυνόμαστε στο Superferry III. Ανεβαίνουμε επάνω. Συνεργεία δουλεύουν ασταμάτητα. Όλο το καράβι ένα εργοτάξιο. Εδώ μπαίνουμε εύκολα μέσα. Μας εξηγούν μάλιστα πως οι πλοικτήτες είναι πάνω. Το πλοίο έχει ξεκινήσει μεγάλες μετασκευές με στόχο να γίνει πολυτελές.

Διακρίνονται οι πρώτες εξωτερικές μετασκευές.

Καθώς βαδίζουμε στο γκαράζ μια ανοιχτή καταπακτή μας επιτρέπει να δούμε την αυτόματη μηχανή του. Όλα σε μια τάξη. Γιαπωνέζοι φίλε μου οι προηγούμενοι. Υπήρχε περίπτωση να υπάρχει αταξία; Το γκαράζ διπλό. Ένα μέρος του κατεβασμένο δίνει μια ιδέα της διάταξης του. 

Superferry III: ναι είναι μηχανοστάσιο, όχι γραφείο...

Αναδιπλούμενος διπλός όροφος γκαράζ από την κατασκευή του πλοίου.

Ανεβαίνουμε στα δύο εσωτερικά καταστρώματα που ξυλώνονται. Στο ένα συναντάμε τους αδελφούς Στεφάνου. Δίνουν οδηγίες. Μας δείχουν τι θα μείναι και τι θα φύγει. Μετά πάμε για λίγο στην γέφυρα. Και τους ακολουθούμε στην κουζίνα του πλοίου που δουλεύει, καθώς αρκετοί φιλιπινέζοι ναυτικοί που έφεραν το πλοίο από την Ιαπωνία ζουν μέσα και δουλεύουν και αυτοί στις ανακατασκευές.

Ο Γιώργος και ο Δημήτρης Στεφάνου με τους φιλιπινέζους ναυτικούς για ένα σύντομο γεύμα στην κουζίνα του πληρώματος

Η συζήτηση αρχικά είναι για το καράβι. Έχει δύο εσωτερικά καταστρώματα εκεί που τα περισσότερα έχουν ένα. Θα ανοίξουν ακόμα μεγαλύτερα σαλόνια. Θα υπάρχει και εξωτερικό καλοκαιρινό κατάστρωμα. Η χωρητικότητα του θα είναι 1800 άτομα και 300 αυτοκίνητα. Η χαρά και των δύο για το νέο καράβι και το πως θα γίνει είναι μεγάλη. Θέλουν να το κάνουν πολυτελές. να μπαίνεις μέσα και να μην καταλαβαίνεις το ταξίδι λέει ο Γιώργος Στεφάνου.  Το χαίρονται και καλά κάνουν. Είναι οι πρώτοι ανδριώτες εφοπλιστές μετά τον Πολέμη που επάνδυσαν στην γραμμή μας. Και μάλιστα τώρα με δύο καράβια...

Μετά έρχεται και ο καπετάν Κώστας Τζώρτζης και η συζήτηση πάει στην οικονομική κρίση στην Ελλάδα και στην ακτοπλοϊα. Τους απασχολεί ιδιαίτερα η κρίση που έχει φέρει την ακτοπλοϊα σε δύσκοληθέση τα τελευταία 5 χρόνια. Θεωρούν πως η γραμμή μας και τα νησιά της έχουν μέλλον μιας και είναι σημαντικά τόσο για τον διεθνή τουρισμό όσο και για τον ελληνικό. Αλλά τα σημερινά δεδομένα δεν είναι ευχάριστα. Παρόλα αυτά και αυτοί όπως και ο Θ. Παναγιωτάκης επένδυσαν και επενδύουν στην Ελλάδα. μάλιστα ο Γιώργος σε μια στιγμή λέει:

- Εμείς ακολουθήσαμε τον Παναγιωτάκη που ξεκίνησε πρώτος να επενδύσει στην γραμμή μας...   

 Όλα αυτά τα χωρίσματα θα ξυλωθούν ώστε να γίνουν ενιαίο σαλόνι στον δέυτερο εσωτερικό κατάστρωμα του πλοίου...

Η εξωτερική λαμαρίνα μεγαλώνει τα εσωτερικά καταστρώματα. Θα ανοίξουν παράθυρα μέχρι το πάτωμα ώστε να βλέπεις από μέσα την θάλασσα...

Κάπου εδώ η συζήτηση τελειώνει. Κατεβαίνουμε στο μώλο για μερικές ακόμα φωτογραφίες. Κάποια στιγμή σκαρφαλώνουμε στο κυπριακό φορτηγό. Από τον μώλο ένας νεαρός με κόκκινη φόρμα μας ψωνάζει κουνώντας τα χέρια του. Τελειώνουμε την φωτογράφιση και κατεβαίνουμε. Στην μικρή υπαίθρια καντίνα συναντάμε τον καπετάν Γιώργο Κολίτσα. Ένα τριανταπεντάχρονο παληκάρι από το Απροβάτου. Μέχρι πριν λίγο καιρό ήταν πρώτος καπετάνιος στο Αικατερίνη. Τώρα είναι πρώτος καπετάνιος στο Άνδρος. Τα λέμε λίγο. Να και ένα ανδριώτης πρώτος καπετάνιος στο νεο πλοίο της γραμμής που το λένε και "Άνδρος"! Και το παράξενο είναι πως από τον καιρό του καπεταν Γιώργου Σαμιωτάκη είναι ο πρώτος ανδριώτης καπετάνιος στην γραμμή μας. Το ευχόμαστε τα καλύτερα...

"εν Άνδρω"