Νέα διαμαρτυρία της Golden Star Ferries κατά του υπουργού Ναυτιλίας

 

Ταχύπλοα της Golden Star έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας

(Νέα διαμαρτυρία της εταιρείας GOLDEN STAR FERRIES κατά του υπουργού Ναυτιλίας. Με επιστολή της η εταιρεία αναφέρει και νέα κωλυσιεργεία του υπουργού απέναντι της. Όπως πιστοποιείται και από τη συννημένη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου η απάντηση για τα δρομολόγια της εταιρείας στις Κυκλάδες είναι θετική. Εν τούτοις επί 15 μέρες ο υπουργός δεν έχει υπογράψει την δρομολόγηση των δύο ταχυπλόων της εταιρείας στις Κυκλάδες. Αυτό βεβαίως, όπως τονίζεται στην επιστολή, είναι εις βάρος της εταιρείας και των τουριστών από το εξωτερικό, που θα θελήσουν να κλείσουν εισιτήρια για το καλοκαίρι...- Εν Άνδρω)


Πειραιάς, 9 Μαρτίου 2018

Προς : κ. Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής

Αξιότιμε κυριε Υπουργέ,

Κοιν: Yφυπουργό

         Γενικός Γραμματέας

Θέμα: “SUPERSPEED” – “SUPER CAT” – “GOLDEN STAR FERRIES”

Δια της παρούσης επιστολής θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε τα μέχρι τώρα πεπραγμένα σχετικά με τα δύο επιβατηγά ταχύπλοα πλοία μας “SUPERSPEED” και “SUPERCAT”.

Ο Όμιλος “GOLDEN STAR FERRIES”, έχοντας γίνει αποδέκτης αιτημάτων και υποδείξεων και παραινέσεων όλων των αρμόδιων φορέων και των πολιτών των Κυκλάδων, αποφάσισε να συνδέσει την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, τη Σύρο, με τα υπόλοιπα νησιά Τήνο, Μύκονο, Νάξο, Ίο, Σαντορίνη, Αμοργό, Κουφονήσια, Πάρο κλπ. Με το σκοπό αυτό η εταιρεία μας άρχισε το καλοκαίρι του 2017 να διαπραγματεύεται την αγορά δύο (2) επιβατηγών ταχυπλόων σκαφών των “KRILOECLIPSE” και “KAROLIN”. Προβήκαμε στην κίνηση αυτή με δεδομένο ότι ο Ν. 2932/2001 προέβλεπε ότι η προθεσμία κατάθεσης αιτήσεως δρομολόγησης ταχυπλόων πλοίων ήταν η 30ή Νοεμβρίου.

Αίφνης μέσα στον Ιούλιο και ενώ η εταιρεία μας βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις, τροποποιήθηκε ο νόμος και ημερομηνία κατάθεσης αίτησης δρομολόγησης ορίστηκε η 31 Αυγούστου 2017, ειδικά για την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο.

Οι διαπραγματεύσεις μας για την απόκτηση των καινούριων πλοίων ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο 2017 και, αφού συγκεντρώσαμε όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, υποβάλαμε την αίτηση δρομολόγησης προκειμένου να συζητηθεί στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνίων (Σ.Α.Σ.) της 15/12/2017.

Το θέμα πράγματι εξετάστηκε στο ΣΑΣ στις 15/12/2017 και το συμβούλιο ζητησε τη γνωμοδότηση της Νομικής Υπηρεσίας του Υπουργείου.

Κατά πληροφορίες μας, εκλήθη και παρέστη στο ΣΑΣ ο Νομικός Σύμβουλος του Υπουργείου Ναυτιλίας, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι επειδή είναι νέα ταχύπλοα, τα πλοία μας θα πρέπει να δρομολογηθούν την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο. Παρόλα αυτα, ζητήθηκε να γίνει γραπτή ερώτηση επι τούτου στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ). Εξ όσων και πάλι πληροφορηθήκαμε το Νομικό Συμβούλιο γνωμοδότησε παμψηφεί ότι τα δύο αυτά Νέα πλοία πρέπει να δρομολογηθούν την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο.

Τώρα η απόφαση του ΝΣΚ είναι στο γραφείο σας προς υπογραφή.

Σας υπενθυμίζουμε και αναφέρουμε την γνωμοδότηση του ΣΑΣ στις 15 Δεκέμβριου 2017 για το θέμα των δυο πλοίων.

«ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΑΝΑΒΟΛΗ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΕ Ν.Σ.Κ».

‘Εχοντας λοιπόν εξ όσων πληροφοηθήκαμε τη θετική γνωμοδότηση του ΝΣΚ, παρακαλούμε όπως ανακοινώσετε το συντομώτερο τα δρομολόγια των δύο αυτών πλοίων, ώστε να μπορέσουμε να ανοίξουμε το σύστημα κρατήσεων.

Η θετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για τα ταχύπλοα της Golden Star, την οποία έχει ήδη στο γραφείο του και δεν έχει υπογράψει ο υπουργός

Για τη κάλυψη της περίπτωσης του ωραρίου αναχώρησης από λιμένα Πειραιά ώστε να μην υπάρχει λόγος άρνησης απο κάποια ανταγωνίστρια εταιρεία, σας παραθέτουμε νέο πίνακα με ώρα αναχώρησης από Πειραιά στις 07:30 αντί 07:00.

Με δεδομένα λοιπόν ότι αφ’ ενός η γνωμοδότηση του ΝΣΚ για την εκτέλεση του δρομολογίου είναι θετική και αφ’ ετέρου αποδεχόμαστε τη χειρότερη δυνατή για εμάς ώρα αναχώρησης σύμφωνα με τις αρχές ΣΑΣ, δηλαδή μια ώρα πριν ή μισή ώρα μετά το τελευταίο πλοίο, ζητούμε την άμεση έγκριση απο εσάς του δρομολογίου μας.

Εάν είχατε την άποψη ότι το θέμα μας θα πρέπει να συζητηθεί εκ νέου στο επόμενο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, σας αναφέρουμε τα εξής:

Το προηγούμενο ΣΑΣ έγινε στις 15/12/2017 και συμφώνως του Ν. 2932 θα πρέπει να γίνονται τουλάχιστον 6 συμβούλια ετησίως, ήτοι κατά μέσο όρο ένα συμβούλιο ανά δίμηνο. Σήμερα, 9 Μαρτίου 2018, δέν έχουμε λάβει ακόμη καμία ενημέρωση για το πότε θα γίνει το επόμενο ΣΑΣ. Τίποτε δεν σας κωλύει να ορίσετε άμεσα νέα συνεδρίαση του ΣΑΣ.

Στις 6 Μαρτίου, σας τηλεφωνήσαμε για να ζητήσουμε συνάντηση και μας παραπέμψατε να μιλήσουμε με τον Γενικό Γραμματέα κ. Καλαματιανό, όπως και πράξαμε την 7 Μαρτίου. Του αναφέραμε το ΕΠΕΙΓΟΝ θέμα δρομολόγησης των δύο ταχύπλοων επιβατικών πλοίων και μας απάντησε ότι θα σας ενημερώσει ανάλογα, οπότε περιμένουμε συνάντηση και μαζί σας.

Σε ερώτηση μας πότε θα ορισθεί η επόμενη συνεδρίαση του ΣΑΣ, μας απάντησε ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη για το διότι δεν έχει ορισθεί η σύνθεση του επόμενου ΣΑΣ, επειδή όπως μάς ανέφερε η θητεία του ορισθέντος το 2016 έληξε.

Ερωτάμε: Κατ΄αρχάς, γιατί πρέπει να ορισθεί νέα σύνθεση του ΣΑΣ όταν η θητεία των μελών του υπάρχοντος συμβουλίου λήγει τον Απρίλιο 2018. Σε κάθε περίπτωση, αν υπάρχει θέμα συγκρότησης νέου συμβουλίου, σε μία χώρα όπως η Ελλάδα που ζει από την τουρισμό και τη ναυτιλία δεν θα έπρεπε κύριε Υπουργέ, να έχετε ήδη επιμεληθεί για τη συγκρότηση του Συμβουλίου και έχουμε 9 Μαρτίου και ακόμη δεν γνωρίζουμε τα μέλη του νέου ΣΑΣ; Πού οφείλεται αυτή καθυστέρηση ;

Ελπίζουμε όχι στο να είναι εγκλωβισμένη και πάλι η “GOLDEN STAR FERRIES” και να μην μπορεί να κάνει πωλήσεις εισητηρίων.

Πότε έχετε σκοπό, κύριε Υπουργέ, να προβείτε στον ορισμό των μελών και πότε θα γίνει η επόμενη συνεδρίαση του ΣΑΣ που θα δοθούν τα δρομολογιά μας; Αν και επαναλαμβάνουμε ότι δεν απαιτείται διορισμός νέων μελών αφού η θητεία του υπάρχοντος ΣΑΣ δεν έχει λήξει.

Ευγενώς , λοιπόν σας ζητούμε άμεσα και σας προβάλουμε 3 περιπτώσεις για τη διευκόλυνσή των πλοίων και επιβατών:

Α’ περίπτωση: Χορήγηση δρομολογίων χωρίς ΣΑΣ: Να υπογράψετε τα δρομολόγια ώστε ν’ανοίξουμε το σύστημα κρατήσεων άμεσα, εφόσον έχουμε τη θετική απόφαση του ΝΣΚ και διαμορφωμένο ωράριο αναχώρησης από Πειραιά (αντί 07:00 στις 07:30) σύμφωνα με τις αρχές του ΣΑΣ, μια ώρα πριν ή μισή ώρα μετά το τελευταίο πλοίο.

Επαναλαμβάνουμε ότι στη γνωμοδότηση του ΣΑΣ στις 15/12/2017, πουθενά δεν αναφέρει αναβολή για να εξετασθεί σε επόμενη συνεδρίαση, αλλά αναφέρεται καθαρά ΑΝΑΒΟΛΗ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΣΕ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ. Οπότε είναι άδικη τυχόν αποψή σας να τεθεί το θέμα σε επόμενη συνεδρίαση, ενώ αδικαιολόγητα καθυστερείτε τη σύγκληση συνεδρίασης των μελών του υφισταμένου Συμβουλίου, αλλά και δεν ορίζετε νέο Συμβούλιο.

Β’ περίπτωση: Να συνεδριάσει άμεσα το Σ.Α.Σ. με τα νέα ή παλιά μέλη μέχρι τη Παρασκευή 16 Μαρτίου.

Γ’ περίπτωση: Να μας επιτρέψετε τη δρομολόγηση, προσωρινά, ώστε να μπορούμε ν’ ανοίξουμε το σύστημα κρατήσεων και να πωλούμε εισητήρια με ώρα αναχώρησης απο Πειραιά, στις 07:30.

Κύριε Υπουργέ, κύριε Υφυπουργέ, κύριε Γενικέ Γραμματέα , σας υπενθυμίζουμε τέλος ότι στη σύσκεψη του Δημάρχου Σύρου, όπου είχαν παρευρεθεί όλοι οι τοπικοί φορείς των νησιών , των Κυκλάδων , σύσσωμο το Υπουργείο Ναυτιλίας και αντιπρόσωποι Ναυτιλιακών εταιρειών, τι ζήτησαν απο το συμβούλιο αυτό οι 16 Δήμαρχοι ; Τι ζήτησαν οι Περιφερειάρχες, Νομάρχες, έπαρχοι του Νομού και νησιών ; Τι ζητήσατε εσείς ο ίδιος, μέσω των αντιπροσώπων που είχατε στείλει στο συνέδριο αυτό τον ΟΚΤΩΒΡΙΟ στη Σύρο;

ΣΑΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΠΑΝΤΕΣ ΖΗΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΡΟΥ με τα υπόλοιπα νησιά του νομού

Τότε, σαν Έλληνας Κυκλαδίτης πατριώτης, σηκώθηκα και δεσμεύτηκα ενώπιον όλων, ότι την σύνδεση αυτή δεσμεύομαι να την εκτελέσει η εταιρεία “GOLDENSTARFERRIES” όπου θα γίνει προσπάθεια για σύνδεση και διατήρηση των δρομολογίων αυτών. Σύσσωμη η αντιπροσωπεία σας, σηκώθηκε και με χειροκρότησε.

Η εταιρεία μας λοιπόν, με τεράστια έξοδα, έχει αγοράσει δύο (2) υπερσύγχρονα ταχύπλοα για να εκτελέσει αυτή τη σύνδεση, που ο απώτερος σκοπός της θα είναι η ανάπτυξη του τουρισμού σε όλες τις Κυκλάδες (μικρά και μεγαλύτερα νησιά), όπου μέσω της ανάπτυξης του τουρισμού βελτιώνεται σημαντικά η Εθνική μας Οικονομία.

Αυτό το Εθνικό έργο και λειτούργημα, αντιλαμβανόμεθα ότι κωλυσιεργείτε να αποφασίσετε να επιτρέψετε να εκτελέσουμε και όλοι διερωτώνται καθημερινά τον λόγο που ακόμα δεν έχουν δημοσιευθεί τα δρομολόγια αυτά.

Σας γνωρίζουμε ότι στα πλοία αυτά εργάζονται 58 Έλληνες Ναυτικοί και δαπανούμε χιλιάδες Ευρώ καθημερινώς για τη προετοιμασία αυτών και την περαιτέρω διαμορφωσή και προσαρμογή τους στις ανωτέρω αιτηθείσες συγκοινωνικές συνδέσεις.

Κύριε Υπουργέ, νόμιμα, ταπεινά και με σύνεση, θέλουμε να έχουμε τις προθέσεις σας άμεσα, ώστε να γνωρίζουμε έγκαιρα και σε περίπτωση αρνητικής εξέλιξης να προβούμε:

  1. Στην απόλυση των πληρωμάτων, ώστε να μη ξοδεύουμε αδίκως και ασκόπως χρήματα.
  2. Στη διακοπή κάθε εργασίας προσαρμογής των πλοίων.
  3. Σε ενημέρωση προς τους επιβάτες, ναυτικούς πράκτορες, tour, τοπικούς φορείς , Δημάρχους, Νομάρχες , Περιφερειάρχες κτλ.

Σας ευχαριστούμε πολύ και ζητούμε την άμεση ανταποκρισή σας, στο επείγον αυτό ζήτημα δρομολόγησης των δύο (2) πλοίων, καθότι είναι υποχρέωση του Υπουργείου Ναυτιλίας άμεσα να επιλύσει.

Σας ευχαριστούμε ,                                                            

Δια τη «GOLDENSTARFERRIES»                                                                            

Γίωργος & Δημήτρης Στεφάνου

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Εξαιτίας της αλλοπρόσαλλης τακτικής του Υπουργού Ναυτιλίας που στοχοποιεί κάποιες εταιρείες, ευνοεί κάποιες άλλες και καλείται ο κόσμος… να πληρώσει το λογαριασμό.
Εκρηκτική κατάσταση διαμορφώνεται στην ακτοπλοΐα δεδομένου ότι βρισκόμαστε τρεισήμισι μήνες πριν την έναρξη της σεζόν και ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει ποια δρομολόγια θα γίνονται ποιες γραμμές θα καλύπτονται ποιές θα είναι οι ώρες αναχώρησης και άφιξης των πλοίων κλπ. Βέβαια, υπάρχει το σταθερό πλαίσιο που λειτουργούσε και πέρσι με τη διαφορά ότι για φέτος έχουν γίνει νέες αιτήσεις για γραμμές που θα συνδέουν άλλα λιμάνια μεταξύ τους και οι οποίες ακόμα παραμένουν μετέωρες. Αυτό σημαίνει ότι το καλοκαίρι μπορεί ο κόσμος να βρεθεί σε ένα διαφορετικό ακτοπλοϊκό τοπίο που δεν θα το γνωρίζει και είτε να ταλαιπωρηθεί χωρίς λόγο είτε δεν θα μπορέσει να εξυπηρετηθεί στο βαθμό που επιθυμεί.
Αυτό οφείλεται στην αλλοπρόσαλλη τακτική του Υπουργού Ναυτιλίας ο οποίος αντί να κάνει παρεμβάσεις για να εκτονώσει την κατάσταση που τείνει να δημιουργηθεί ρίχνει λάδι στη φωτιά και κάνει τα πράγματα ακόμη χειρότερα.
Ας δούμε όμως από πού ξεκινάει το πρόβλημα. Το περασμένο καλοκαίρι εντελώς αιφνιδιαστικά το Υπουργείο μετέθεσε την προθεσμία κατάθεσης αιτήσεων για τη δρομολόγηση πλοίων τη φετινή σεζόν από τις 30 Νοέμβρη που ήταν στις 31 Αυγούστου δηλαδή τρεις μήνες νωρίτερα. Συμπτωματικά τον περασμένο Ιούλιο μια ακτοπλοϊκή εταιρεία η οποία είχε βραβευτεί από τους Lloyds του Λονδίνου για την ευπρεπή παρουσία των πλοίων της και την εξαιρετική εξυπηρέτηση των επιβατών, η GOLDEN STAR FERRIES, είχε ανακοινώσει την αγορά δύο ταχύπλοων πλοίων νέας τεχνολογίας. Κύκλοι του λιμανιού έλεγαν τότε ότι η προθεσμία υποβολής αιτήσεων μετατέθηκε τρεις μήνες νωρίτερα για να μην προλάβει η εταιρεία να κάνει αίτηση για τα συγκεκριμένα πλοία και να της μείνουν στο … ράφι φέτος το καλοκαίρι. Αυτό βέβαια φάνηκε στην αρχή σαν καφενειακού επιπέδου συζήτηση αλλά τελικά επιβεβαιώθηκε γιατί το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ) δεν έδωσε άδεια δρομολόγησης στα δύο πλοία επειδή έγινε εκπρόθεσμα η αίτηση! Μετά τον θόρυβο που ξεσηκώθηκε, ο Υπουργός ζήτησε να γνωμοδοτήσει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους αν θα πρέπει να γίνει δεκτή η εκπρόθεσμη αίτηση, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στα χρονικά της ακτοπλοΐας.
Τελικά τον περασμένο Γενάρη το Νομικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα ότι το Υπουργείο έχει άδικο και θα έπρεπε να κάνει δεκτό το αίτημα της δρομολόγησης των δύο ταχύπλοων. Μέχρι τώρα όμως, ο Υπουργός κάνει ότι δεν γνωρίζει την απόφαση που ο ίδιος ζήτησε και δεν υπογράφει τα δρομολόγια των δύο πλοίων!
Να σημειώσουμε ότι τα δρομολόγια αυτά δεν τα καθόρισε η πλοιοκτήτρια εταιρεία αλλά τα ζήτησαν οι τοπικοί φορείς των Κυκλάδων σε σύσκεψη που συγκάλεσε ο Δήμαρχος Σύρου Γ. Μαραγκός στην Ερμούπολη για την ενίσχυση της ενδοκυκλαδικής συγκοινωνίας. Μέχρι τώρα το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο είναι επιδοτούμενο και γίνεται με συμβατικό πλοίο. Η GOLDEN STAR FERRIES ανακοίνωσε σε κείνη την συνεδρίαση ότι θα ενισχύσει με περισσότερες προσεγγίσεις και θα το εκτελεί καθημερινά με δύο ταχύπλοα ένα από τον Πειραιά και ένα από τη Σύρο. Φυσικά δεν θα παίρνει επιδότηση γιατί θα έχει ζητήσει η ίδια τη δρομολόγηση και δεν θα μπει η ίδια στον διαγωνισμό για την επιδότηση. Αυτά είναι τα δρομολόγια που αρνείται να δώσει ο Υπουργός Ναυτιλίας.
Εδώ λοιπόν δημιουργούνται τεράστια ερωτήματα στα οποία θα πρέπει να απαντήσει αμέσως ο Υπουργός Ναυτιλίας.
Γιατί γίνεται αυτό αφού το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους λέει ότι τα δρομολόγια είναι νόμιμα, αφού οι νησιώτες τα θέλουν, αφού το Κράτος θα γλυτώσει την επιδότηση κάποιων μηνών;
Τι σκοπό εξυπηρετεί η άρνηση του Υπουργού; Τι λόγους έχει; Γιατί δεν βγαίνει να ξεκαθαρίσει τη θέση του και να πει στον κόσμο τι συμβαίνει για να μη ακούγονται διάφορα;
Δεν καταλαβαίνει ότι αυτή η συμπεριφορά δίνει λαβές για σχόλια στο λιμάνι που εκθέτουν τον ίδιο όσο και την Κυβέρνηση;
Αυτή η τακτική όμως του Υπουργείου έχει ολέθρια αποτελέσματα για την ακτοπλοΐα. Αφενός μεν γιατί οι νησιώτες χάνουν ένα σημαντικό κομμάτι της συγκοινωνίας τους, κάτι που θα επηρεάσει αρνητικά τις τοπικές οικονομίες και αφετέρου γιατί οι 300 εργαζόμενοι στα πλοία της εν λόγω εταιρείας ,που δεν της δίνουν δρομολόγια βρίσκονται, … στον αέρα καθώς εάν δεν πάρουν γραμμές τα βαπόρια και δεν δουλέψουν θα απολυθούν.
Επιπλέον όμως το γεγονός αυτό έχει αντίκτυπο και στον κόσμο ο οποίος λίγους μήνες πριν αρχίσει η σεζόν δεν ξέρει τα τελικά δρομολόγια που θα υπάρχουν το καλοκαίρι, δεν ξέρει τις ακριβείς ώρες αφιξοαναχωρήσεων των πλοίων και δεν μπορεί να προγραμματίσει τίποτα.
Όμως η καθυστέρηση του Υπουργού να πάρει μια απόφαση έχει και πρόσθετες επιπτώσεις στην εταιρεία που έχει υποβάλλει το αίτημα καθώς δεν μπορεί να κλείσει εισιτήρια τι στιγμή που οι ανταγωνίστριες εταιρείες έχουν κλείσει μέχρι στιγμής από 100.000 έως 300.000 εισιτήρια για το καλοκαίρι. Αυτές όμως δουλεύουν από τον περασμένο Νοέμβριο στο εξωτερικό και κλείνουν θέσεις ενώ η συγκεκριμένη δεν μπορεί ούτε τώρα να πουλήσει γιατί απλά δεν έχει δρομολόγια και δεν ξέρει εάν θα έχει και πότε θα έχει.
Έτσι όμως το τοπίο στην ακτοπλοΐα γίνεται όλο και πιο θολό, όταν φαίνεται ότι κάποιες εταιρείες στοχοποιούνται ή ότι κάποιες ευνοούνται, ο εκνευρισμός ανεβαίνει, οι κόντρες εντείνονται και εκείνοι που απειλούντο να μείνουν χωρίς δουλεία είναι σε αναμμένα κάρβουνα.
Ο Υπουργός έχει το μαχαίρι και το πεπόνι. Με βάση το νόμο, την εξουσία αλλά και την ευθύνη που έχει μπορεί να ομαλοποιήσει την κατάσταση και να μην έχουμε αλαλούμ στα λιμάνια το καλοκαίρι. Εάν δεν το κάνει εκείνος θα είναι ο μοναδικός υπεύθυνος.