Σαν ανέκδοτο! Στην καρδιά του χειμώνα οι Ευρωπαίοι ψηφίζουν... Άνδρο!!!
Στην καρδιά του χειμώνα και η Άνδρος… παγωμένη από τα αλλεπάλληλα κύματα κακοκαιρίας, δέχεται ανέλπιστη διπλή θετική διαφημιστική «επίθεση» από εφημερίδες και site της Ευρώπης, που νοσταλγούν το ελληνικό καλοκαίρι και προτείνουν στους αναγνώστες τους, να επισκεφθούν φέτος το νησί.
Η ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera και το ταξιδιωτικό website Trip Advisor, συγκαταλέγουν ανάμεσα στις ωραιότερες ελληνικές παραλίες και δυο ανδριωτικες και μάλιστα εξυμνούν την σπάνια γραφικότητα και ομορφιά τους.
Τα Αχλα και «της Γριάς το πήδημα»
Οι Ιταλοί σε ειδικό αφιέρωμα γράφουν χαρακτηριστικά:
«Τιρκουάζ νερά και λευκή άμμο. Μαύρα ή κόκκινα βότσαλα, πυκνή βλάστηση και πεύκα μέχρι εκεί που σκάει το κύμα. Είναι πολλές, πάρα πολλές οι όμορφες παραλίες της Ελλάδας. Η καθεμιά με το δικό της χαρακτήρα», ενώ συνεχίζει τονίζοντας πως «υπάρχουν παραλίες για οικογένειες με παιδιά. Κι άλλες πιο απομονωμένες που μπορεί να τις προσεγγίσει κανείς με πεζοπορία. Κι άλλες που είναι προσβάσιμες μόνο με βάρκα. Αλλά και πιο τουριστικές αλλά με πεντακάθαρα νερά».
Για τις δυο παραλίες της Άνδρου αναφέρουν:
«176 χιλιόμετρα θάλασσας περιβάλουν την Άνδρο και την «στολίζουν» με πανέμορφες παραλίες. Όμως η παραλία Άχλα και της Γριάς το Πήδημα, αξίζουν ιδιαίτερη αναφορά.
Η πρώτη βρίσκεται στην ΒΑ ακτή του νησιού και έχει ψιλό βότσαλο και σκιά από το παρακείμενο δάσος, ενώ είναι γαλήνια ακόμα και όταν φυσά δυνατός άνεμος. Όλη η κοιλάδα και η παραλία είναι περιοχές ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς.
Στη δεύτερη ο χαρακτηριστικός βράχος που έδωσε το όνομα στην παραλία με τα πράσινα νερά, «της γριάς το πήδημα», έχει μια ιστορία: όταν οι Τούρκοι θέλησαν να κατακτήσουν το απόρθητο Επάνω Κάστρο του Κοχύλου, έβαλαν μια γριά με την κόρη της να ζητήσουν καταφύγιο στο κάστρο. Όταν οι κάτοικοι τις δέχτηκαν, η γριά άνοιξε κρυφά τις πύλες και το κάστρο κυριεύτηκε. Όμως η γριά δεν άντεξε την ντροπή. Πήδησε στο γκρεμό και πέτρωσε.»
Η πρόσφατη διαφήμιση του νησιού, έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά άλλων, που προηγήθηκαν στον ξένο Τύπο. Αυτές οι συχνές αναφορές στην Άνδρο από εξειδικευμένα ή όχι έντυπα μεγάλης κυκλοφορίας, ανοίγουν στον τόπο «ένα παράθυρο» στον κόσμο, να τον συμπεριλάβει στα σχέδια του για καλοκαιρινές διακοπές.
Αξίζει να τονιστεί ιδιαίτερα η διαφήμιση αυτή την εποχή γιατί οι Ευρωπαίοι αρχίζουν ήδη να οργανώνουν το πρόγραμμα των θερινών ταξιδιών τους, ή ακόμα και την «απόδραση» του Πάσχα των Καθολικών, αναζητώντας πληροφορίες για διάφορα μέρη, να συγκρίνουν τιμές, τρόπο μετάβασης, καταλληλότητα καταλυμάτων, δραστηριότητες, κλίμα κ. λ. π.
Η κοντινή απόσταση από την Αθήνα και το αεροδρόμιο, η μικρή διαδρομή με το πλοίο, η πολιτιστική ιστορία, η απλότητα και η γραφικότητα του νησιού, είναι «όπλα» που αν αξιοποιηθούν με την σωστή προβολή και τις κατάλληλες public relation, θα ενισχύσουν σημαντικά το προφίλ του νησιού, στο ευρωπαϊκό τουριστικό γίγνεσθαι.
Κ.Χ.