Εν Άνδρω

Εν Άνδρω

Πρόγνωση Καιρού Μετεωρ/κός Σταθμός Άνδρος Live
  • Επικοινωνία

εν Άνδρω

  • Αρχικη
  • Πολιτικη
  • Κοινωνια
  • Οικονομια
  • Πολιτισμος
  • Περιβαλλον
  • Ιστορια
  • Χρονογραφηματα
  • Βιντεο
  • Ναυτικες Ιστοριες
  • Πληροφοριες
  • Επικοινωνια
  • Πολιτική
Facebook   Twitter
  • Αρχικη
  • Πολιτικη
  • Κοινωνια
  • Οικονομια
  • Πολιτισμος
  • Περιβαλλον
  • Ιστορια
  • Χρονογραφηματα
  • Βιντεο
  • Ναυτικες Ιστοριες
  • Πληροφοριες
  • Επικοινωνια
  • Εκτύπωση
  • Email

Το όνειρο του Αλέκου Γουλανδρή υλοποιείται: Το "Αβέρωφ" αστράφτει ξανά!

on 13 Ιουν 2017

 

Το όραμα του Ανδριώτη ευεργέτη Αλέκου Γουλανδρή - που «έφυγε» πριν από λίγο καιρό -, να ξαναγίνει ο «Αβέρωφ» ένα αστραφτερό πολεμικό πλοίο-μουσείο και να βγει και πάλι στο Αιγαίο, αρχίζει να υλοποιείται…

Οι εργασίες συντήρησης του θρυλικού θωρηκτού συνεχίζονται, ενώ οι ναυπηγοί επεξεργάζονται ήδη ένα σχέδιο, προκειμένου να αποκτήσει μικρές και σύγχρονες μηχανές, που θα του δώσουν αυτονομία πλεύσης. Κάτι εξαιρετικά δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο!

Από τον Απρίλιο το πλοίο περνά από εργασίες βαριάς συντήρησης προκειμένου να συνεχίσει να επιπλέει και για τις επόμενες δεκαετίες. Στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά οι εργαζόμενοι  πραγματικά έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό, συγκινημένοι από την ιστορικότητα και τον συμβολισμό που έχει αυτό το πλοίο. «Είναι τιμή μας να δουλέψουμε για αυτό το καράβι», «Αυτό το καράβι είναι η Ελλάδα», «Είναι σαν τον Παρθενώνα» λένε.

Το σύνολο σχεδόν των χρημάτων που απαιτούνται για την συντήρηση και την αποκατάσταση των «πληγών» του χρόνου στο γερασμένο σκαρί, ανέλαβε ο Αλέκος Γουλανδρής αθόρυβα όπως και σε τόσες άλλες αγαθοεργίες που έκανε στο παρελθόν.

Μόλις το θωρηκτό είναι έτοιμο θα καταπλεύσει και πάλι στο Φάληρο και θα αναμένει την ολοκλήρωση των ναυπηγικών μελετών, προκειμένου να υψώσει στο κατάρτι την τεράστια σημαία του για να ξεκινήσει τις δοκιμές εν πλω.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ «ΑΒΕΡΩΦ»

Δέκα χρόνια μετά τον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897 το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διέθετε μια ελάχιστη δύναμη απαρχαιωμένων τορπιλοβόλων και τριών γαλλικών θωρηκτών που είχαν κατασκευασθεί το 1889. Η επιτακτική ανάγκη για τη δημιουργία αξιόμαχου στόλου είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του στόλου - στα τέλη του 1908 - με τέσσερα καινούρια αγγλικά και τέσσερα γερμανικά αντιτορπιλικά. Σε αυτά επρόκειτο να προστεθεί το Θωρακισμένο-Καταδρομικό «Γ. Αβέρωφ», η Δόξα του Πολεμικού Ναυτικού.

Για την ανανέωση του Στόλου η τότε κυβέρνηση Μαυρομιχάλη είχε απευθυνθεί στα Ναυπηγεία Ορλάντο στο Λιβόρνο της Ιταλίας, όπου εκείνη ακριβώς την εποχή κατασκευαζόταν ένα θωρακισμένο– καταδρομικό το οποίο είχε παραγγελθεί και επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί από το Ιταλικό Ναυτικό. Όμως, η ακύρωση της παραγγελίας από τη μεριά των Ιταλών και η άμεση προκαταβολή του 1/3 της συνολικής αξίας του πλοίου επέτρεψαν την απόκτηση του θωρηκτού από την Ελλάδα.

Το ποσόν της προκαταβολής προήλθε από τη  διαθήκη του Γεωργίου Αβέρωφ και ανήρχετο σε 8.000.000 εκατομμύρια χρυσές δραχμές. Ήταν το 20% της συνολικής κληρονομιάς του Γεωργίου Αβέρωφ, που παραχώρησε με τη διαθήκη του στο Ταμείο Εθνικού Στόλου το 1899 (χρονολογία  δημοσίευσης της διαθήκης). Η διαθήκη όριζε ότι το 1/5 της περιουσίας του (20 μερίδια) παραχωρείται για τη ναυπήγηση ισχυρού καταδρομικού πλοίου που θα φέρει το όνομα του και διασκευασμένο κατά τέτοιον τρόπο ώστε να χρησιμεύει ως Εκπαιδευτικό πλοίο Σχολής Ναυτικών Δοκίμων προς την πρακτική και θεωρητική τελειοποίηση αυτών.

Το υπόλοιπο ποσό των 15.650.000 χρυσών δραχμών καλύφθηκε από το Ταμείο Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.). Η  κυβέρνηση  δαπάνησε 23.650.000 δρχ. για την απόκτηση του. Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι Τούρκοι είχαν ενδιαφερθεί για την αγορά του πλοίου!

Το 10.200 τόνων θωρακισμένο εύδρομο (όπως ακριβέστερα περιγράφεται) είχε ιταλικές μηχανές 19.000 ίππων, 22 γαλλικούς λέβητες, γερμανικές γεννήτριες και αγγλικά πυροβόλα 190 και 234 χιλιοστών τύπου ARMSTRONG. Η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυσσε το Θωρηκτό ήταν 23 κόμβοι.

 Το «Γ. Αβέρωφ» καθελκύστηκε στις 12 Μαρτίου (27 Φεβρουαρίου με το παλαιό ημερολόγιο) 1910 και την 1 Σεπτεμβρίου 1911 κατέπλευσε στο Φάληρο, όπου έγινε δεκτό από τους Έλληνες με ενθουσιασμό.

"Εν Άνδρω"

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
  1. Σχόλια (5)

  1. Πρώτα τα παλαιότερα
  2. Πρώτα τα νεώτερα
There are no comments posted here yet
ΑΝΤΓΟΣ ΕΑ ΝΑΟΥΜ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΑΝΤΓΟΣ ΕΑ ΝΑΟΥΜ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
  1. περίπου 8 χρόνια πριν
  2. #11732
This comment was minimized by the moderator on the site

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟ ΟΛΙΓΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΟΥ ΣΤΟ "Γ.ΑΦΕΡΩΦ" ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ ,ΠΟΥ ΗΡΘΕ ΤΟ ΘΩΡΗΚΤΟ ΡΥΜΟΥΛΚΟΥΜΕΝΟ, ΜΑΣ ΓΝΩΡΙΣΕ Ο ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ- ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ Α/ΓΕΝ- ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΑΔΥΝΑΤΟ ,ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ,ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ,ΝΑ ΠΛΕΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΑΠΑΝΗΡΕΣ .ΚΑΙΤΟΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΤΟΥ ΠΝ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΕΞΑΔΕΛΦΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΝΑΥΑΡΧΟΥ ΝΑΟΥΜ Β.ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΩ ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΩΝ "ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΩΝ" ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ,ΑΛΛΑ ΚΑΛΟΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ

  1. 0
Fotilas Constantinos
Fotilas Constantinos
  1. περίπου 8 χρόνια πριν
  2. #9962
This comment was minimized by the moderator on the site

Πρέπει να αφήσουμε τα σχόλια και να συνδράμουμε όλοι οικονομικά για την ολοκλήρωση του έργου γιατί ασχέτως με ιδεοληψίες και προσανατολισμούς τοΑΒ ΕΡΩΦ αποτελεί ίνδαλμα τόσο για εμάς όσο και για τις νεότερες γενιές.Ισως πρωτοβουλία θα μπορούσε να πάρει Ναυτικό μας μουσείο .
Κ.Φ επι τιμή Πρεσβυς

  1. 0
Δημητριος
Δημητριος
  1. περίπου 8 χρόνια πριν
  2. #9939
This comment was minimized by the moderator on the site

Για να ξεκινήσει τις δοκιμές εν πλω ο ΑΒΕΡΩΦ χρειάζεται μηχανές, ηλεκτρομηχανες, προπέλες, πηδάλια και εν γένει πλήθος βοηθητικών μηχανημάτων, κατασκευών και μετασκευών, που απαιτούν μεγάλο χρόνο ανάπτυξης και εφαρμογής επί του πλοίου. Εφικτό είναι αλλά εκτιμώ πως χρειάζονται πολλά χρήματα και χρόνος.

  1. 0
Costas Mimikopoulos
Costas Mimikopoulos
  1. περίπου 8 χρόνια πριν
  2. #9910
This comment was minimized by the moderator on the site

Πριν από αρκετά χρόνια με τον μακαρίτη Γιώργο Κρεμο, επςξεργαστηκαμε ένας σαφές και πραγματοποιησημο πρόγραμμα λειτουργίας των μηχανών όχι με κάρβουνο αλλά με πετρέλαιο, είμαστε τότε έτοιμοι να το πραγματοποιησουμε, αλλά δυστυχώς ο Γιώργος, έφυγε, έκτοτε όλα τα σχέδια παραμένουν εκκρεμεί, εάν κάποιοι ενδιαφέρονται, στην διάθεση σας

  1. 0
georgetsikis
georgetsikis
  1. περίπου 8 χρόνια πριν
  2. #9904
This comment was minimized by the moderator on the site

ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΙΜΗ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟ ΘΩΡΗΚΤΟ ΑΒΕΡΩΦ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΣΥΝΔΕΣΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΜΟΝΟ ΜΕ ΘΡΙΑΜΒΟΥΣ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΑΣ

  1. 0
Η Ναυτική Εποποιία της Ανδρου τον 19ο Αιώνα
NAFTIKES-ISTORIES

Προτεινόμενα

ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ, τα όρια της λογικής και τα όρια της… υπομονής
ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΔΡΟ - ΕΚΛΕΙΣΑΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ
Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΔΡΟ
ANDROS KING: Το πλοίο που θα αλλάξει τη γραμμή μας
Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΓΑΥΡΙΟΥ
"ΜΑΓΙΚΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΧΩΡΙΟ" ΣΤΟ ΚΟΡΘΙ
Η ΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ
TΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ: Η Ολλανδία παράγει σε αξία 1700 ευρώ το στρέμμα, το Ισραήλ 1290 και η Ελλάδα μόλις...
ΜΠΑΤΣΙ: Οικολογία στην πράξη από το Ίδρυμα Λασκαρίδη και τους μαθητές του σχολείου
Η ΑΝΔΡΟΣ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ: 4 τόποι 4 φιλαρμονικές σε ένα φεστιβάλ

Δημοφιλή

ΕΛΛΑΔΑ: Έρχονται για εγκατάσταση 1.200 εκατομμυριούχοι με 7,7 δισ. ευρώ στις βαλίτσες τους!
ΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: σημάδια για χιονιά τον Δεκέμβρη και "άγριο" Ιανουάριο  
Επιτέλους έβρεξε πάλι στην Άνδρο...
ΧΕΙΜΕΡΙΝΑ: Τι γίνεται στην Άνδρο, τι γίνεται στην Τήνο, έρχεται το Andros King τον Μάρτιο...
ANDROS KING: Το πλοίο που θα αλλάξει τη γραμμή μας
ΑΝΔΡΟΣ: Στο πιο φωτεινό πέρασμα της Ελλάδος...
Η Άνδρος στο Υπουργείο Περιβάλλοντος για το NATURA
Στη δεξαμενή του Περάματος το "ANDROS KING"
ANDROS QUEEN: Η χαρά του πληρώματος είναι... ο μάγειρας!...
ΠΑΝΔΡΙΑΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΤΟ ΓΑΥΡΙΟ: Θα μπορούσαν περισσότερα ή μήπως κάθε πέρσι και καλύτερα!...
PLOES TRAVEL

Ναυτικές Ιστορίες

Port Elizabeth: "Σε τούτο το τρομακτικό ταξίδι του χαμού…"
H Judy...
Αλλόκοτα συναπαντήματα στους ωκεανούς!...
Μια μεγάλη θαλασσοταραχή και ένα στοίχημα…
Εφιάλτης μιας νύχτας...
Πασχαλινό γαλακτομπούρεκο στον Ειρηνικό…
Το κύμα η πλώρη κέρδιζε οργιά με την οργιά...
Ο ναύαρχος Νίκος Παπάς, εγώ και το ...καψώνι
Στα πλοκάμια της Ντόροθυ
Tα αυτιά της νύχτας βλέπουνε καλά!...

Βίντεο

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: Ιδιωτική υπόθεση το ΔΣ του Δήμου Άνδρου για την κ. Τσατσομοίρου!
Λιμάνι Ραφήνας 1945-2015 (χρονογράφημα και βίντεο)
Η Μονή Παναχράντου της Άνδρου (βίντεο)
Το τελευταίο ρεμέτζο (βίντεο)
Δύο ανδριώτες ζωγράφοι - Δ.Βαρδακώστας & Γ.Σεργουλόπουλος (βίντεο)
Στρόφιλας Άνδρου 4500 π.Χ. - 3200 π.Χ. (βίντεο)
  • Κοινωνία
  • Πολιτισμός
  • Περιβάλλον
  • Οικονομία
  • Ιστορία
  • Χρονογραφήματα
  • Αθλητισμός
  • Θέματα
  • Προτεινόμενα
  • Δημοφιλή
  • Βίντεο
  • Ναυτικές Ιστορίες
  • Πληροφορίες
  • Όροι και Προϋποθέσεις
  • Επικοινωνία
  • Διαχείριση
  • Επικοινωνία
Facebook   Twitter
©  2025. All rights reserved. Designed by Steficon S.A.