Για την Άνδρο, ρε γαμώτο…
Του Διαμαντή Μπασαντή
Θέτωντας το πρόβλημα των ΕΛΤΑ Άνδρου στην σύσκεψη στην Βουλή. Εξ αριστερών: Δ. Μπασαντής, Κ. Μελαχροινός, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ και Ν. Μανιός, Ν. Συρμαλένιος, Α. Συρίγος, όλοι βουλευτές Κυκλάδων.
Η ζωή αλλάζει, τα ΕΛΤΑ αλλάζουν. Αυτό ήταν το συμπέρασμα από την πολύ χρήσιμη συνάντηση που είχε το «εν Άνδρω» για τα ταχυδρομεία Γαυρίου και Χώρας με τους τρεις κυβερνητικούς βουλευτές και τον Πρόεδρο & Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ στην Βουλή. Η Άνδρος έχει ανθρώπους και δυνατότητες για πολλά πράγματα. Αυτό ήταν το επόμενο συμπέρασμα από την πολύ χρήσιμη συνάντηση που είχε πάλι το «εν Άνδρω» για θέματα της Άνδρου με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας επίσης στην Βουλή. Όμως για να γίνουν πράξη τα παραπάνω συμπεράσματα χρειάζεται να αλλάξει και η Άνδρος!!!
ΤΑ ΕΛΤΑ ΑΝΔΡΟΥ
(α) Τα διαδικαστικά της συνάντησης: Μετά από μια μάλλον αμήχανη συζήτηση για το μέλλον των ΕΛΤΑ Άνδρου στο τραπέζι του δημοτικού συμβουλίου (το θέμα είχαν φέρει οι ταχυδρομικοί) πήρα πρωτοβουλία και τηλεφώνησα στον Γενικό Διευθυντή των ΕΛΤΑ Κωστή Μελαχροινό και ζήτησα άμεση συνάντηση. Την αποδέχτηκε. Μετά ενημέρωσα το συμβούλιο. Και ζήτησα από τον διευθυντή των ΕΛΤΑ Άνδρου κ. Δημήτρη Γριμπίρη να πει τα αιτήματα του ο ίδιος προσωπικά στον Πρόεδρο & Διευθύνων Σύμβουλος. Το δέχτηκε και αυτός και το συμβούλιο!
Μετά από δύο αναβολές (Τετάρτη και Παρασκευή) το ραντεβού ορίστηκε για Σάββατο πρωί στην Βουλή κι αυτό γιατί είχε παρέμβει και ο νέος ΓΓ του ΥΠΕΣ Γιάννης Καπάκης και είχε ενημερώσει και τους τρεις κυβερνητικούς βουλευτές των Κυκλάδων. Στη συνάντηση τελικά πήγα μόνος γιατί λόγω των αναβολών δεν μπόρεσε να έρθει ο διευθυντής των ΕΛΤΑ Άνδρου. Όμως μιλήσαμε τηλεφωνικά και πριν και μετά. Προσπάθησα να μιλήσω τηλεφωνικά και να ενημερώσω και τον πρόεδρο του ΔΣ αλλά δεν απάντησε ποτέ!
Ο Κωστής Μελαχροινός μετά την ενημέρωση εξηγεί στους βουλεύτες Κυκλάδων Νίκο Μανιό, Νίκο Συρμαλένιο και Αντώνη Συρίγο τι μπορεί να γίνει για την Άνδρο.
(β) Το αποτέλεσμα της συνάντησης: Ο κ. Κ. Μελάχροινός έκανε πλήρη ενημέρωση για το μέλλον των ΕΛΤΑ στην Ελλάδα. Ως προς την Άνδρο αποδέχτηκε να γίνει πρόσκληση ενδιαφέροντος στους υφιστάμενους μονίμους να δηλώσει κάποιος την Άνδρο. Επίσης να μπει σε προσεχή διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θεση για Άνδρο. Και να δει τι μπορεί να γίνει, με το υπάρχον δυναμικό των ΕΛΤΑ, για να μην σταματά το Γαύριο. Από την μερά του ζητησε να πληροφορηθεί το νησί πως μπορεί να συσταθεί από νέους ιδιώτες μια ΚΟΙΝΣΕΠ, που να αναλάβει μέρος του ταχυδρομικού φόρτου, αλλά και των άλλων δραστηριοτήτων των ΕΛΤΑ στο νησί μας. Η ΚΟΙΝΣΕΠ αυτή θα έχει πάγια αντιμισθία και μηχανογραφική υποστήριξη. Και θα εισπράττει ανάλογα με το έργο της. Τέλος αποδέχτηκε πρόταση μας για έκδοση από τα ΕΛΤΑ βιβλίου, που έχει ετοιμάσει ο κ. Αριστείδη Μανταδέλης, με θέμα «Η ταχυδρομική ιστορία της Άνδρου» και θα επιμεληθεί το "εν Άνδρω"!
(γ) Το μέλλον των ΕΛΤΑ: Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον έχει όμως η ενημέρωση του για το μέλλον των ΕΛΤΑ στην Ελλάδα. Το 2010 τα ΕΛΤΑ είχαν 12.500 υπαλλήλους σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα έχουν 6.500 λόγω αποχωρήσεων και μη προσλήψεων. Την ίδια περίοδο το επιστολικό έργο των ΕΛΤΑ μειώθηκε κατά 80%. Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έχει επικρατήσει παντού. Μέσα στο 2016 θα σταματήσουν τα ΕΛΤΑ να δίνουν συντάξεις με μετρητά. Έχουν ήδη σχεδιάσει κάρτες για όλους.
Το μέλλον του ταχυδρομείου πλέον είναι η μεταφορά δεμάτων και μικροδεμάτων, αυτόματες ή επί του καταστήματος τραπεζικές συναλλαγές, (διανομή συντάξεων με κάρτες), οι πωλήσεις (εκδόσεις, αναμνηστικά, γραμματόσημα κλπ). Στα πλαίσια αυτού του σχεδιασμού στο μέλλον θα υπάρχει ένα μόνο κεντρικό ταχυδρομικό κατάστημα σε κάθε νησί που θα είναι υπόλογο για τους πράκτορες και την ΚΟΙΣΕΠ.
Για να αντέξουν τα ΕΛΤΑ την μεγάλη αλλαγή που συντελείται έκαναν ήδη μια μεγάλη συμφωνία με την Κίνα και το «Ελ. Βενιζέλος» θα γίνει μεγάλο ευρωπαϊκό ταχυδρομικό κέντρο. Καθημερινά αναμένονται 100.000 δέματα και μικροδέματα από Κίνα για Ευρώπη που θα διακινούν τα ΕΛΤΑ μέσω του «Ελ. Βενιζέλος».
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΔΡΟ
Στη συνέχεια με πρωτοβουλία μου, μαζί με τον βουλευτή Κυκλάδων Νίκο Συρμαλένιο, είχαμε συνάντηση με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και του θέσαμε δύο θέματα της Άνδρου. Το πρώτο, πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Είχα ασχοληθεί και στο παρελθόν όταν συνεργάστηκα για λίγο με τον τότε υπουργό Μανώλη Κεφαλογιάννη (2006). Είχα μάλιστα κάνει και μια συζήτηση με τον τότε δήμαρχο Μ. Βάνβουκα. Αλλά δεν προχώρησε.
Μετά το τέλος της συζήτησης για την Άνδρο με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα. Δεξιά ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος.
Το δεύτερο αφορούσε σημαντικό πρόβλημα του νησιού. Όπως είπε ο υπουργός όταν έρθει προσεχώς στην Άνδρο θα το συζητήσει με τις τοπικές αρχές (δημοτικές και περιφερειακές). Από την συζήτηση προέκυψε πως ο κ. Θ. Δρίτσας ξέρει καλά πρόσωπα και πράγματα για την Άνδρο. Μας τόνισε πως η Άνδρος έχει ανθρώπους που μπορεί να πάρουν πρωτοβουλίες με πολλούς τρόπους ξεπερνώντας τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις της ελληνικής δημόσιας διοίκησης. Χρειάζονται ίσως συντονισμό.
Μετά την Βουλή στο Πέραμα με τους αδελφούς Στεφάνου μπροστά στο νέο Superferry! Εκτενές ρεπορτάζ αύριο.
Αξίζει να αναφέρουμε πως ο κ. Θ. Δρίτσας έχει πολύ καλή γνωριμία με τους αδελφούς Στεφάνου, τους οποίους όπως είπε εκτιμά ιδιαίτερα για την προσπάθεια τους να βοηθήσουν έμπρακτα την ελληνική οικονομία τόσο στην ακτοπλοΐα όσο και με τις επισκευές και μετασκευές που κάνουν στο Πέραμα συμβάλλοντας στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
Σημ.: Το σημερινό ρεπορτάζ έχει μερικές προσωπικές αναφορές για να "θυμήθουν" οι αμνήμονες πως είμαστε στο "ιερό τραπέζι" των αιρετών, εμείς οι αιρετικοί, όταν αναλάβαμε πολιτικές πρωτοβουλίες με την σύμφωνη γνώμη τους!!! Τότε οι του πολιτισμού και των οικονομικών αιρετοί... δεν το πρόσεξαν! Το πρόσεξαν όταν προσπαθήσαμε να σταματήσουμε τις λεκτικές επιθέσεις εναντίον του σημερινού ΓΓ του ΥΠΕΣ Γιάννη Καπάκη! Τέλος πάντων, καθένας όπως έμαθε να πολιτεύεται. Εμεις χρόνια τώρα γράφουμε (βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες. διαδίκτυο ) για την Άνδρο... ρε γαμώτο!