Εν Άνδρω

Εν Άνδρω

Πρόγνωση Καιρού Μετεωρ/κός Σταθμός Άνδρος Live
  • Επικοινωνία

εν Άνδρω

  • Αρχικη
  • Πολιτικη
  • Κοινωνια
  • Οικονομια
  • Πολιτισμος
  • Περιβαλλον
  • Ιστορια
  • Χρονογραφηματα
  • Βιντεο
  • Ναυτικες Ιστοριες
  • Πληροφοριες
  • Επικοινωνια
  • Πολιτική
Facebook   Twitter
  • Αρχικη
  • Πολιτικη
  • Κοινωνια
  • Οικονομια
  • Πολιτισμος
  • Περιβαλλον
  • Ιστορια
  • Χρονογραφηματα
  • Βιντεο
  • Ναυτικες Ιστοριες
  • Πληροφοριες
  • Επικοινωνια
  • Εκτύπωση
  • Email

Η Ελλάδα σε κρίσιμο στραυροδρόμι

on 14 Οκτ 2014

Του Χρήστου Οικονόμου

 

Τούτη την ώρα, τα επιτόκια εξωτερικού δανεισμού της Ελλάδας κινούνται σε επίπεδα ανάλογα με το 2010. Χρονιά κατά την οποία η Ελλάδα εβίωσε τη σκληρή πραγματικότητα της συντεταγμένης πτώχευσης! Το γεγονός αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχουν δυνατότητες να επιχειρήσει η χώρα μας την  λεγόμενη «έξοδο στις αγορές». Να υποκαταστήσει έτσι τον διακρατικό δανεισμό -από χώρες-μέλη της ευρωζώνης και το ΔΝΤ.

Όμως αυτή την ώρα η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη και με τον σκεπτικισμό των εταίρων μας να καλύψει οποιαδήποτε τυχόν πρόσθετη χρηματοδοτική ανάγκη της χώρας με διεθνή δανεισμό από τις αγορές. Αυτό που γενικώς έχει ονομαστεί «έξοδος από το μνημόνιο», σε μια «ηρωικού τύπου» προσπάθεια της κυβέρνησης Σαμαρά να αντιστρέψει το προδήλως δυσμενές σε βάρος της πολιτικό κλίμα.

Σε αυτό το πολιτικό περιβάλλον εξελίξεων», η κυβέρνηση αντέδρασε με τρεις κινήσεις:

1. «Ανέβασε» στην πρώτη θέση της πολιτικής επικαιρότητας, (με την ευγενική βοήθεια των φιλικών της μέσων ενημέρωσης) τα θέματα των αναφορών Σκουρλέτη περί ενδεχόμενου χρηματισμού βουλευτών και της επίσκεψης στην Ελλάδα της Αμάλ Αλαμουντίν, με αντικείμενο την επιστροφή των Μαρμάρων της Ακρόπολης.  

2. Ανακοίνωσε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα του υπό εκτέλεση κρατικού προϋπολογισμού ανέρχεται σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ, κατά 1 περίπου δισ. ευρώ περισσότερο από τον στόχο της.

3. Δημοσιοποίησε το σχέδιο περί του λεγομένου «ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος», ενώ διέρρευσε κάποια στοιχεία για την αποκατάσταση (κατόπιν δικαστικών  αποφάσεων) μέρους των αμοιβών των δικαστών και ενστόλων.

Προφανώς, λοιπόν, ζούμε τις τελευταίες ημέρες του «σχεδίου» αποχώρησης από το μνημόνιο (κατόπιν προσεκτικών υπαινιγμών, μάλιστα, ότι θα το πράξουμε και μονομερώς, «…γι’ αυτό μη μας πολυπιέζετε…»). Και τούτο, διότι, υπό τις παρούσες συνθήκες η μόνη διέξοδος και εναλλακτική λύση για την πρόσθετη χρηματοδότηση της Ελλάδας την προσεχή διετία (εκτιμάται από 10-20 δισ. ευρώ ανάλογα με τον φορέα που κάνει την εκτίμηση), δεν μπορεί να υπάρξει με τα σημερινά επίπεδα επιτοκίων.  

Ενώπιον αυτών των προβλημάτων η κυβέρνηση επιχειρεί «να αλλάξει την πραγματικότητα» και να πείσει απελπισμένα ότι το «successstory» εξακολουθεί να επιβιώνει και ότι για τους σημερινούς τριγμούς ευθύνεται όχι η ίδια, αλλά …η αντιπολίτευση!

Εκεί, δηλαδή, που η αντιπολίτευση κατηγορείτο για έλλειψη ενός plan B, αν δεν προχωρούσε το σχέδιο της για έξοδο από το μνημόνιο, τώρα αποδεικνύεται ότι ο κ. Σαμαράς δεν διαθέτει ούτε αυτός plan B, ενώπιον της πιθανότητας να μην είναι τόσο επιτυχής η «ιστορία» της κυβέρνησής του!

Θα μπορούσε να προκαλεί θυμηδία  η έκδηλη και πλέον αυταπόδεικτη αδυναμία των κυβερνώντων να χειριστούν τα μείζονα προβλήματα της πατρίδας. Δυστυχώς, όμως, η απόσταση από μια εθνική περιπέτεια δεν είναι μεγάλη!

Και σε τούτες τις ώρες ευθύνης, μια συνεννόηση των πολιτικών δυνάμεων ενώπιον του προέδρου της Δημοκρατίας (εξαιρουμένης φυσικά της Χρυσής Αυγής), φαντάζει δύσκολη, με στόχο να υπάρξει ενιαία διαπραγματευτική στάση έναντι των δανειστών και εταίρων μας. Όμως φαντάζει ακόμα πιο δύσκολο οι σημερινές πολιτικές ηγεσίες να αντιληφθούν το καθήκον τους.

 

 

___ . ___

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
  1. Σχόλια (0)

  1. Πρώτα τα παλαιότερα
  2. Πρώτα τα νεώτερα
There are no comments posted here yet
Η Ναυτική Εποποιία της Ανδρου τον 19ο Αιώνα
NAFTIKES-ISTORIES

Προτεινόμενα

Το άναμμα του δέντρου στο Μπατσί και η έλευση του Αη Βασίλη με βάρκα!
ΑΝΔΡΟΣ: Χειμωνιάτική, μακρινή και μόνη...
Μερομήνια Αγίου Σπυρίδωνα: Οι κρυφές προβλέψεις του καιρού που δεν πρέπει να αγνοήσεις!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΑΝΔΡΟΥ ΓΙΑ ΔΩΡΕΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ: Περιδιαβαίνοντας την στολισμένη κι έρημη Άνδρο...
Η ηθική δεν είναι αλά-κάρτ
ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ: Βυτίνα, Ελατόδασος, Λιμποβίσι, Στεμνίτσα, Δημητσάνα, Λαγκάδια, Ποτάμια...
Γιατί οι Έλληνες αισθάνονται οι πιο φτωχοί πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΝΙΚΟΣ: Το σχέδιο για την επόμενη μέρα στον τουρισμό
Γενιά Ζ: «Θέλω να γίνω υδραυλικός!»  

Δημοφιλή

ΕΛΛΑΔΑ: Έρχονται για εγκατάσταση 1.200 εκατομμυριούχοι με 7,7 δισ. ευρώ στις βαλίτσες τους!
ANDROS KING: Το πλοίο που θα αλλάξει τη γραμμή μας
ΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: σημάδια για χιονιά τον Δεκέμβρη και "άγριο" Ιανουάριο  
Επιτέλους έβρεξε πάλι στην Άνδρο...
ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ, τα όρια της λογικής και τα όρια της… υπομονής
Το "NIKOLAOS S" των αδελφών Στεφάνου και η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος
TΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ: Η Ολλανδία παράγει σε αξία 1700 ευρώ το στρέμμα, το Ισραήλ 1290 και η Ελλάδα μόλις...
ΑΝΔΡΟΣ: Στο πιο φωτεινό πέρασμα της Ελλάδος...
Η Άνδρος στο Υπουργείο Περιβάλλοντος για το NATURA
Στη δεξαμενή του Περάματος το "ANDROS KING"
PLOES TRAVEL

Ναυτικές Ιστορίες

ANDROS PATRIA: Ένα ναυάγιο... που δεν έγινε ποτέ !!!
Πασχαλινό γαλακτομπούρεκο στον Ειρηνικό…
Μια μεγάλη θαλασσοταραχή και ένα στοίχημα…
Εφιάλτης μιας νύχτας...
Port Elizabeth: "Σε τούτο το τρομακτικό ταξίδι του χαμού…"
H Judy...
Αλλόκοτα συναπαντήματα στους ωκεανούς!...
Το κύμα η πλώρη κέρδιζε οργιά με την οργιά...
Ο ναύαρχος Νίκος Παπάς, εγώ και το ...καψώνι
Στα πλοκάμια της Ντόροθυ

Βίντεο

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: Ιδιωτική υπόθεση το ΔΣ του Δήμου Άνδρου για την κ. Τσατσομοίρου!
Λιμάνι Ραφήνας 1945-2015 (χρονογράφημα και βίντεο)
Η Μονή Παναχράντου της Άνδρου (βίντεο)
Το τελευταίο ρεμέτζο (βίντεο)
Δύο ανδριώτες ζωγράφοι - Δ.Βαρδακώστας & Γ.Σεργουλόπουλος (βίντεο)
Στρόφιλας Άνδρου 4500 π.Χ. - 3200 π.Χ. (βίντεο)
  • Κοινωνία
  • Πολιτισμός
  • Περιβάλλον
  • Οικονομία
  • Ιστορία
  • Χρονογραφήματα
  • Αθλητισμός
  • Θέματα
  • Προτεινόμενα
  • Δημοφιλή
  • Βίντεο
  • Ναυτικές Ιστορίες
  • Πληροφορίες
  • Όροι και Προϋποθέσεις
  • Επικοινωνία
  • Διαχείριση
  • Επικοινωνία
Facebook   Twitter
©  2025. All rights reserved. Designed by Steficon S.A.