Κάτι πρέπει να γίνει με τις αφίξεις στο Γαύριο...
Δημοσιεύουμε δύο φωτογραφίες από ένα καλοκαιρινό Κυρικάτικο απόγευμα με την σειρά που τις τραβήξαμε. Και οι δύο είναι από το Στενό. Στην πρώτη είναι το Andros. Έχει ήδη περάσει το Στενό και ταξιδεύει βόρεια με φόντο το σκληρό τοπίο της Άνδρου για το Γαύριο. Η ώρα που τραβήχτηκε σύμφωνα με την φωτογραφική μηχανή είναι 5:53 το απόγευμα....
Κάθε πρωί αυτή την εποχή τέσσερα καράβια φτάνουν με διαφορά 10-15 λεπτών ανά ζεύγος για να δέσουν στο λιμάνι του Γαυρίου! Το πρώτο ζεύγος είναι Androsκαι SuperferryII μεταξύ 09:20 και 09:35 με αντίθετη κατεύθυνση καθένα: Andros από Ραφήνα για Τήνο-Μύκονο και SuperferryII από Μύκονο-Τήνο για Ραφήνα! Όποιο φτάσει πρώτο δένει στη βόρεια προβλήτα και το δεύτερο στη νότια.
Πρέπει όμως να αποβιβάσουν και να επιβιβάσουν αμέσως επιβάτες και αυτοκίνητα γιατί μεταξύ 09:50 και 10:00 φτάνει το δεύτερο ζεύγος πλοίων κι αυτό με αντίθετη κατεύθυνση: το Superferry από Ραφήνα για Τήνο-Μύκονο και το Θεολόγος από Μύκονο-Τήνο για Ραφήνα! Δηλαδή η Άνδρος σε λιγότερο από μια ώρα υποδέχεται τέσσερα καράβια! Ή, δύο ζεύγη καραβιών!!!
...Στη δεύτερη είναι το Superferry II στο Στενό. Έρχεται από Νάξο-Μύκονο-Τήνο (το δρομολόγιο αυτό σταμάτησε) και κατευθύνεται κι αυτό βόρεια με προορισμό το Γάυριο. Η ώρα που τραβήχτηκε σύμφωνα με την μηχανή είνα 6:02 το απόγευμα!!! Οι δύο φωτογραφίες έχουν διαφορά μόλις 9 λεπτά. Και τα δύο πλοία έχουν διαφορά 15-20 λεπτά. Βλέπουμε πως όλο το καλοκαίρι το ένα πλοίο κυνηγούσε με λίγα λεπτά απόσταση το άλλο. Θα μπορούσε η χρονική απόσταση να είναι λίγο μεγαλύτερη και τότε και τώρα. Αυτό θα βοηθούσε περισσότερο την κατανομή της μεγάληε κίνησης που είχαμε.
Πρώτη ερώτηση: μήπως οι δύο καλές εταιρείες που εξυπηρετούν τόσο καλά το νησί μας μπορούν να συνεννοηθούν λιγάκι ώστε η χρονική απόσταση να είναι μεγαλύτερη; Το ρωτάμε αυτό γιατί όπως μαθαίνουμε στο αυριανό ΣΑΣ τα δρομολόγια που έχουν ζητηθεί ανά ζεύγος πλοίων (δύο πάνε δύο έρχονται) έχουν διαφορά από 15 μέχρι 30 λεπτά!!!
Γιατί αυτό το πράγμα οδηγεί:
(α) Στο συνωστισμό των πλοίων στο λιμάνι του Γαυρίου κάθε πρωί και σε πιθανές αναμονές και καθυστερήσεις ανάλογα με τον καιρό και την κίνηση. Γιατί μόνο ένα μπορεί να ή να βγει στο λιμάνι και μόνο δύο να δέσουν σε αυτό. Κι αν φτάσουν, όπως είπαμε, λόγω καιρού ή κίνησης με λίγη καθυστέρηση θα την πληρώνουν όλοι, καράβια και επιβάτες με αναμονή στο πέλαγος. Κι αν έχει καιρό θα είναι δύσκολο…
(β) Στο συνωστισμός και στο μπέρδεμα επιβατών και αυτοκινήτων στο Γαύριο, που δεν είναι μεγάλο λιμάνι και θα έχει ουσιαστικά τέσσερις ουρές να περιμένουν προς όλες τις κατευθύνσεις. Έχει άραγε σκεφθεί ο λιμενάρχης, που δέχθηκε μια τέτοια ρύθμιση εφέτος, πως θα διαχειριστεί την κατάσταση την άνοιξη που θα αρχίσουν πάλι να πυκνώνει η κίνηση; Ήδη αυτή την εβδομάδα – κι είναι φθινόπωρο - υπήρχε συχνά μπέρδεμα που για το που περίμεναν οι επιβάτες του κάθε καραβιού. Το είδαμε την Δευτέρα 12/9…
Δεύτερη ερώτηση: μήπως αντί να κυνηγά το ένα καράβι το άλλο και τα τέσσερα ποιο θα φτάσει πρώτο στο Γαύριο θα μπορούσαν να συνεννοηθούν οι δύο εταιρείες και να «απλώσουν» λίγο τα δρομολόγια τους από την καινούρια χρονιά; Το λέμε γιατί αν γίνει αυτό και το νησί να εξυπηρετείται καλύτερα και το λιμάνι να λειτουργεί με τάξη και ασφάλεια και οι ίδιες δεν θα κινδυνεύουν από κάποιο ατύχημα λόγω βιασύνης και δεν θα μπλέκουν σε δύσκολες καταστάσεις…
Μια συνεννόηση για τα πρωινά δρομολόγια θα οδηγήσει σε καλύτερη ρύθμιση και στα απογευματινά μιας και οι επιστροφές θα ρυθμιστούν κι αυτές καλύτερα. Μια συνεννόηση μεταξύ τους, λοιπόν, θα έχει για όλους καλύτερα αποτελέσματα. Ας το σκεφθούν λίγο. Και ας το σκεφθεί και το λιμεναρχείο Γαυρίου. Βεβαίως υπάρχει και το ΣΑΣ που συνέρχεται αυτές τις μέρες και πρέπει να ρυθμίσει ότι δεν μπορεί να ρυθμιστεί αλλιώς…
«Εν Άνδρω»