Ναυάγιο "Cabrera": η ρύπανση, τα πρόστιμα και η ανέλκυση του πλοίου.
Τα πετρέλαια αντλήθηκαν από το πλοίο. Τώρα συνεχίζεται ο καθαρισμός των ακτών υπό την επίβλεψη του λιμενικού...
Δυο μεγάλες και δύσκολες «επιχειρήσεις» ξεκινούν τις επόμενες μέρες στην θάλασσα του Καμπανού, στο βυθισμένο πλοίο Cabrera που εξόκειλε στα βράχια του ακρωτηρίου την παραμονή των Χριστουγέννων. Η πρώτη αφορά την «σωτηρία» του φορτίου-αξίας 6.000.000 δολαρίων- μέσα από τα αμπάρια του φορτηγού και η δεύτερη - η δυσκολότερη - την ανέλκυση του ιδίου του πλοίου.
Ήδη η απάντληση του πετρελαίου από τις δεξαμενές του ναυαγίου εχει ολοκληρωθεί από ειδικά συνεργεία που όταν οι καιρικές συνθήκες το επέτρεπαν και με την βοήθεια δυτών, πέτυχαν να «ρουφήξουν» όλη την ποσότητα πριν διαρρεύσει στην θάλασσα. Ωστόσο ρύπανση των ακτών και του θαλασσίου περιβάλλοντος έγινε και διαπιστώθηκε από τους λιμενικούς που βρίσκονται συνεχώς στην περιοχή. Στις κοντινές παραλίες τα υπολείμματα των καυσίμων και του λαδιού έφτασαν μέχρι την αμμουδιά και τα βράχια, έχουν φωτογραφηθεί και έχουν καταγραφεί και επιστημονικά.
Εκεί που φαίνονται τα θαλάσσιa φράγματα βυθίστηκε ολοκληρωτικά το Cabrera
Αυτό συνεπάγεται διοικητικές κυρώσεις (πέραν των αυτεπάγγελτων ποινικών),με την μορφή προστίμου, το ύψος του οποίου θα καθοριστεί από το Λιμεναρχείο Άνδρου, μόλις ολοκληρωθεί η ανάκριση και η πλήρης αυτοψία των ακτών, για να διαπιστωθεί το ακριβές μέγεθος της οικολογικής καταστροφής.
Tο Cabrera μισοβυθισμένο στα βράχια της ακτής τις πρώτες μέρες πριν η μεγάλη θαλασσοταραχή το στείλει στον βυθό (φωτ. Εν Άνδρω).
Όπως διαπιστώθηκε, οι 3.500 τόνοι σιδηρονικελιου που βρίσκονται στα αμπάρια του φορτηγού δεν έχουν καταστραφεί και επειδή αποτελούν κίνδυνο αν διαρρεύσουν στο περιβάλλον αφ ενός, και αφετέρου αξίζουν μια ολόκληρη περιουσία, θα πρέπει να απομακρυνθούν άμεσα. Δύτες με ειδικά μηχανήματα θα μπουν στα αμπάρια και αφού συσκευάσουν το εμπόρευμα θα το μεταφέρουν σε ρυμουλκά και φορτηγίδες.
Μόλις τελειώσει η μεταφορά του μεταλλεύματος θα επιχειρηθεί η ανέλκυση του Cabrera, που έχει βυθισθεί στα 35 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας. Επειδή το βάθος δεν είναι μεγάλο, μια τέτοια προσπάθεια δεν θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολη αλλά θα απαιτηθούν μήνες μέχρις ότου ολοκληρωθεί. Στην συνέχεια το πλοίο θα απομακρυνθεί και μάλλον τα κομμάτια του θα πάρουν τον δρόμο για τα διαλυτήρια…
Τίμος Βικ.