Το αδιαχώρητο στην γιορτή του Ευδόκιμου!!!

Παρά τα μελτέμια της εποχής και το θολό του ορίζοντα λόγω των σύννεφων ο μεσαιωνικός πέτρινος τρούλος του καθολικού της Παναχράντου - που αποκαλύφθηκε πλήρως μετά την απάλοιψη του σοβά - κυριαρχεί στο σκηνικό δίνοντας κάτι το δοξαστικό και διαχρονικό στην χτεσινή γιορτή του Ευδόκιμου... (φωτ. Εν Άνδρω). 

Υπάρχουν μερικοί τελευταία που ενοχλούνται από την δημοφιλία του Ευδόκιμου στην Άνδρο και στην Ελλάδα. Δεν τολμούν να το γράψουν επώνυμα. Το γράφουν ψευδώνυμοι και με πλάγιους τρόπους ή μερικοί επώνυμα και επιθετικά στο facebook. Τους είναι δύσκολο να αποδεχτούν πως υπάρχουν πολλοί τρόποι να μιλήσεις στον κόσμο. Και ότι ο Ευδόκιμος έχει τον μοναδικό δικό του τρόπο να μιλά:  και ιερατικά και κοσμικά. Όπως συνέβη και χτες στη γιορτή του, όπου εκατοντάδες ανέβηκαν στο μοναστηρι της Παναχράντου για να του ευχηθούν "χρόνια πολλά". Στιγμιότυπο από την λειτουργία της ημέρας...(φωτ. Εν Άνδρω).

Ακολούθησε καφές. ¨Ήταν όμως τόσος ο κόσμος που κάποιοι βρήκαν και κάθησαν μόνο σε κάποια ανακαινισμένα παλιά κελιά δίπλα στο μεγάλο χώρο του παλιού ηγουμενείου της Μονής  όπου δε έπεφτε καρφίτσα (φωτ. Εν Άνδρω).

Στην τράπεζα της Μονής επίσης το αδιαχώρητο. Τελικά οι όρθιοι υποχρεώθηκαν να βγουν στην αυλή να περιμένουν τους πρώτους. Μετά ξαναστρώθηκε η τράπεζα και για τους επόμενους... (φωτ. Εν Άνδρω).

Πλημμύρισαν όλοι οι χώροι. Μεγάλοι, νέοι και παιδιά ήταν παντού. Εδώ στον χώρο επισκέψεων της Μονής όπου επικρατεί πάλι το αδιαχώρητο... (φωτ. Εν Άνδρω).

Προσφέρθηκε η παραδοσιακή μακαρονάδα με κρέας λόγω της γιορτινής μέρας... (φωτ. Εν Άνδρω).

Μια σημαντική λεπτομέρεια: τα κρασιά ήταν προσφορά της νέας βιοτεχνίας εμφιάλωσης του Δ. Μάστορη από το Κόρθι . Τα μπουκάλια έφεραν ετικέτα "Εν Χώναις Θαύμα"!!! Το "Εν Άνδρω" της παλιά δοτικής βρήκε ειτέλους ένα... αδερφάκι της δοτικής από τις Χώνες!!! Κάτι είναι κι αυτό... (φωτ. Εν Άνδρω)... 

Μετά ο παπά-Χρήστος από την Κηφισιά ανέλαβε να τραγουδήσει νησιώτικα τραγούδια με μια εκπληκτική φωνή. Τύφλα να 'χουν οι τραγουδιστές που έρχονται στην Άνδρο. Τον συνόδεψε παραδοσιακό συγρότημα της περιοχής... (φωτ. Εν Άνδρω).

Και μετά χορευτές από το παραδοσιακό συγκρότημα της Υδρούσας χόρεψαν μπάλους και καβοντορίτικους χωρούς. Κάπου εκεί σηκώθηκε κι Ευδόκιμος κι έριξε δύο στροφές σε έναν μπάλο μέσα σε πολλά χειροκροτήματα. Ήταν μια ξεχωριστή γιορτή η χτεσινή. Ίσως η καλύτερη που έχει γίνει τα τελευταια χρόνια στο μοναστήρι. Και το κυριώτερο απέδειξε την αγάπη που έχει ο κόσμος της Άνδρου, από το Κόρθι μέχρι το Γαύριο, για τον γέροντα και το μοναστήρι της Παναχράντου που με την κοινωνικότητα τους αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές του νησιού μας σε όλη την Ελλάδα... (φωτ. Εν Άνδρω)

"Εν Άνδρω"

 

 

 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Αυτοί οι μερικοί τελευταία που ενοχλούνται από την δημοφιλία του Ευδόκιμου στην Άνδρο και στην Ελλάδα είναι για τον εξής απλό λόγο:
Για να μη μπερδευόμαστε:
Ορισμός από ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
Μοναχός ή Μοναχή (όπως ασκητής/ασκήτρια, ερημίτης/ερημίτισσα, αναχωρητής/αναχωρήτρια, καλόγερος/καλόγρια) λέγεται το πρόσωπο, το οποίο ακολουθεί τον ασκητισμό, αναχωρεί δηλαδή από τον κόσμο, διαμένει μόνος του ή σε κοινόβιο (μοναστήρι), και διαμέσου συνεχούς προσευχής επιδιώκει την προσέγγιση του πνεύματός του με το Θεό. Η πρακτική αυτή είναι πολύ διαδεδομένη στο Χριστιανισμό, αλλά απαντά και σε άλλες Θρησκείες. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα όλων των μοναχών είναι το μοναχικό ένδυμα, η νηστεία και η αγαμία.
Ετυμολογικά η λέξη σημαίνει αυτόν που είναι μόνος του, ξεχωριστά από τους άλλους. Χρησιμοποιούνται και άλλοι συναφείς όροι, όπως ασκητής/ασκήτρια, ερημίτης/ερημίτισσα, αναχωρητής/αναχωρήτρια, καλόγερος/καλόγρια.
ΣΧΟΛΙΟ
Πολύ ενδιαφέρον ορισμός αγαπητέ μου. Ταιριάζει και με τον Ευδόκιμο αν δεν κάνω λάθος. (α) είναι άγαμος, β) ζει 63 χρόνια μόνος στην Πανάχραντο (τα 12 τελευταία και με άλους μοναχούς) αλλά αυτό δεν απαγορεύεται), (γ) το μοναστήρι δέχεται επισκέψεις αρκετές χιλιάδες τον χρόνο (ούτε αυτό απαγορεέται το Άγιο Όρος δέχεται πολλαπάσιους), (δ) οι άνθρωποι εκεί πάνω τηρούν τους βμοναστικούς κανόνες και έχουν επιτηρητή τον δεσπότη γι' αυτό, (στ) δεν απαγορεύει ο ορισμός σας να γράφουν και να παρουσιάζουν βιβλία με κοσμικούς (ζ) Νηστεύουν όλες τις νησυείες (γ) ταϊζουν όσους πάνε εκεί, το ίδιο και στο Άγιο Όρος (δεν λέει κάτι ο ορισμός κατά των μακαρονιών νομίζουμε). (ι) οι άνθρωποι εκεί ζουν χωριστά, αλλά έχουν κοινωνική παρουσία και στην Άνδρο. Και γράφουν συχνά γι αυτούς τα ΜΜΕ. Αυτά τα δύο τελευταία δεν απαγορεύονται, αλλά πολοίμ με μεσαιωνικές αντιλήψεις δεν τα θέλουν!!! Είναι λοιπόν θέμα ερμηνείας αγαπητέ και ιδιοσυγκρασίας. ΑΥΤΑ.
Περιμένω με ενδιαφέρον έναν ορισμό που έχει δώσει η εγκυκλοπαίδεια για τους πιστούς Χριστιανούς που ζητούν την κεφαλή των άλλων οταν δεν συμπεριφέρονται όπως αυτοί θέλουν. Κάτι για ανοχή του άλλου που έλγε ο χριστιανισμός χάθηκε στον δρόμο τώρα από τιυς τζιχαντιστές χριστιανούς της σήμερον...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 7 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Αν ποτέ κατέβει κάτω ο Ύψιστος! Θα ξεκινήσει από αυτούς που υποτίθεται πως ζουν για να διδάσκουν και να προτρέπουν τον κόσμο προς τη Χρηστιανική θρησκεία. Ταπεινά. Με αγάπη. κλπ κλπ κλπ... Ας κοιταχτεί ο κάθε ένας μας στον καθρέπτη του κι ας αναρωτηθεί!
ΣΧΟΛΙΟ
Μου κάνει εντύπωση με πόσα πράγματα πρέπει να ασχοληθεί προσωπικά ο Ύψιστος!!! Με τους πιστούς του που καθένας έχει άλλη ερμηνεία για τα δρώμενα!!! Με τα δρώμενα και τα δρώντα πρόσωπα!!! Με τις ανοησίες ή τις σοφίες που γράφονται στο facebook και αλλού... Τελικά συμφωνα με τους ειδικούς του λαϊκού τραγουδιού "η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα, σαν ταξιδάκι αναψυχής..." Ωραίο πράγμα το ταξιδάκι αναψυχής... σωζει ψυχές!!!!

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 7 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Πάντα υπήρχε η γιορτή του Ευδόκιμου αλλά τούτο που γίνεται πια στο μοναστήρι δεν ξέρω πως να το χαρακτηρίσω ήμαρτον Κύριε ..........

This comment was minimized by the moderator on the site

Η αλήθεια είναι πως η κ. Μαριάνα δεν έχει πάρει είδηση εκεί στα μικρά και μακρινά Λάμυρα που ζει πως εδώ και 10 χρόνια που έχει να βγει από το χωριό της ο κόσμος άλλαξε, αλλάξαν οι καιροί. Μέχρι τότε περίμενε η ηλικιωμένη κυρία να της φέρουν μια εφημερίδα κάθε μήνα ή δίμηνο να διαβάσει τι γινόταν στα μακρινά Φαλλικα. Εδώ και μια δεκαετία ήρθε το facebook, ήρθε το internet στην Άνδρο. Έφτιαξε blog ο ένας, έφτιαξε προφίλ ο άλλος, έφτιαξε σάιτ ο τρίτος κι άρχισαν να τρέχουν οι πληροφορίες. Καθενας βγάζει φωτογραφίες με κινητό και ανεβάζει στο facebook. Όλοι γράφουν πληροφορίες και απόψεις. Ακόμα και η ηλικιωμένη κυρία Μαριάνα από τα Λάμυρα που γλέπει πολύ τηλεόραση μπορεί και γράφει απόψεις στο ίντερνετ. Λίγο παλαιοημερολογίτικες για τα γούστα μου (πολλά ήμαρτον θέε μου κλπ). Λόγω ηλικίας δεν πήρε είδηση πως η γιορτή του παπα-Ευδόκιμου γράφετε στα facebook και blog κάθε χρόνο εδώ και χρόνια. Όμως εφέτος που το πήρε είδηση έγραψε κι αυτή τη γνώμη της. Με την οποία συμφωνω κομμάτι. Πολύ σωστά λέει πως κάθε λαός έχει αυτύς που του αξίζουν. Η παροιμά δεν λέει όμως για παπαγαλάκια (αυτο κάπου το άκουσε η γραία). Όμως κι αυτή ως λαός ειναι αντάξια των άλλων που τους αξίζουν. Ήμαρτον θέε μου τι λέω ο άθεος...:)

This comment was minimized by the moderator on the site

ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΕ ΤΙ ΘΕΟ ΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ? ΤΟΣΗ ΠΟΙΑ ΠΡΟΒΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΕΥΔΟΚΙΜΟΥ ? ? ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 5-10 ΧΡΟΝΙΑ, ΠΟΥ ΤΟΝ ΞΕΡΑΜΕ ΜΟΝΟΝ ΕΜΕΙΣ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΤΟΣΗ...ΛΑΟΣΥΝΑΞΗ ? ?
ΕΙΔΕΣ ΤΙ ΚΑΝΕΙ Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ? ? ΑΛΛΑ ΜΑ ΤΟΝ ΘΕΟ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ Η ΤΟΣΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΤ' ΑΛΛΑ ΣΥΜΠΑΘΕΣΤΑΤΟΥ ΚΑΛΟΓΕΡΟΥ, ΣΤΟΝ ΑΜΕΣΩΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑ ...ΜΕ 'Η ΧΩΡΙΣ ΜΑΚΑΡΟΝΑΔΕΣ, ΠΟΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ? ?
ΛΕΝΕ ΠΟΥ ΚΑΘΕ ΛΑΟΣ, ΚΑΘΕ ΤΟΠΟΣ, ΕΧΕΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΞΙΖΟΥΝ ΚΑΙ.... ΕΥΛΟΓΑΝΕ ΤΑ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ ΤΟΥΣ ! !
ΑΜΗΝ...ΑΜΗΝ..ΗΜΑΡΤΟΝ ΠΟΙΑ ....
( υπολογιζω να δημοσιευτεί σαν σχόλιο, όχι απαραίτητα ταυτισμένο με την εποχή που ζούμε...)