Μοναδικές συναντήσεις: Royal Clipper, το μεγαλύτερο ιστιοφόρο στον κόσμο & M267, τουρκικό ναρκαλιευτικό στον Κάβο Ντόρο!...
ΤΟ "ROYAL CLIPPER" ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ...
Χτες το απόγευμα το πιο σύγχρονο και μεγαλύτερο ιστιοφόρο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το Royal Clipper, βρέθηκε να πλέει αργά – με τα περισσότερα πανιά του ανοικτά – στο Νότιο Ευβοϊκό. Τρία μόλις μίλια από το Superferry που επέστρεφε Ραφήνα. Πρώτος το εντόπισε στη γέφυρα ο υποπλοίαρχος καπετάν Παναγιώτης Τόλιας. Όλοι έμειναν να θαυμάζουν μια εικόνα από τον 19ο αιώνα που έπλεε στις ελληνικές θάλασσες της τρίτης δεκαετίας του 21ου αιώνα...
Το Royal Clipper είναι το πιο σύγχρονο και το μεγαλύτερο ιστιοφόρο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο! Έχει 5 κατάρτια. Το ψηλότερο είναι 60 μέτρα!!! Έχει μήκος 134 μέτρα, πλάτος 16,5 και βύθισμα 5,6 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 227 επιβάτες και έχει 106 άτομα πλήρωμα. Πλέει με ταχύτητα μέχρι 20 κόμβους. Έχει 42 πανιά του έχουν έκταση 5.204 τ.μ.!!! Έχει και δύο μηχανές Caterpillar και το τέταρτο και πέμπτο κατάρτι είναι και φουγάρα!!!
Κατασκευάστηκε το 2000 στην Πολωνία και είναι εμπνευσμένο από το θρυλικό γερμανικό ιστιοφόρο Preussen του 1902. Ανήκει στην εταιρία Star Clipper του Λουξεμβούργου και είναι εκτοπίσματος 5.000 κόρων. Είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ναυσιπλοΐας και στην πρύμνη του διαθέτει ανακλινόμενη πλατφόρμα για την άμεση πρόσβαση στη θάλασσα των επιβατών του. Το κόστος της κρουαζιέρας είναι μάλλον απλησίαστο για τους απλούς τουρίστες - ταξιδιώτες.
Ταξιδεύει ανά τον κόσμο. Το καλοκαίρι του 2014 είχε επισκεφτεί τον Πειραιά και ελληνικά νησιά. Εφέτος βρέθηκε στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Χαλκίδα, στα Ναυπηγεία της πόλης, για την καθιερωμένη συντήρηση του. Και το απόγευμα της Παρασκευής βγήκε στο πέλαγος για να δοκιμάσει τα συστήματα του. Στο Νότιο Ευβοϊκό το συναντήσαμε και το φωτογραφίσαμε εντυπωσιασμένοι. Το πλοίο ταξιδεύοντας αργά πηγαίνει προς Πειραιά. Περιμένει να πάρει επιβάτες για το καλοκαιρινό ταξίδι του...
ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΝΑΡΚΑΛΙΕΥΤΙΚΟ Μ267 ΚΑΝΕΙ ΑΒΛΑΒΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΚΑΒΟ ΝΤΟΡΟ!...
Το Μ267 φέρει την ονομασία Ayvalik. Είναι ναρκαλιευτικό Α κλάσης και είναι ανάμεσα στα 6 που έχει το τουρκικό πολεμικό ναυτικό. Το πρώτο πλοίο αυτής της κατηγορίας κατασκευάστηκε στη Γερμανία το 1999. Στη συνέχεια τα υπόλοιπα 5 κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία της Κωνσταντινούπολης. Το Ayvalik κατασκευάστηκε το 2007. Το τουρκικό ναρκαλιευτικό το συναντήσαμε να κάνει αβλαβή διέλευση στον Κάβο Ντόρο...
Το πλοίο έπλεε αριστερά της πλώρης του Superferry σε απόσταση δύο περίπου μιλίων. Πήγαινε τόσο αργά που μόλις και κατάφερε και βρέθηκε στα δεξιά της πλώρης του Superferry μέχρι να το πλησιάσουμε. Το παρακολουθήσαμε και το φωτογραφίσαμε από τη γέφυρα του πλοίου. Εντυπωσίασε η αργή ταχύτητα με την οποία ταξίδευε: ήταν μόλις 3 μίλια την ώρα!!! "Το παρακολουθούν τα ελληνικά συστήματα θαλάσσιας επιτήρησης του πολεμικού ναυτικού και γι' αυτό πάει έτσι", εξήγησαν οι γνώστες των πραγμάτων στην γέφυρα του Superferry.
Μια τελευταία φωτογραφία καθώς το τουρκικό πολεμικό πέρασε δεξιά της πλώρης και συνέχισε αργά την πορεία του προς το Βόσπορο! Με αυτή την ταχύτητα σίγουρα εκτός από αβλαβής η διέλευση θα ήταν και η πιο αργή στη σύγχρονη ναυτική ιστορία. Με αυτό τον ρυθμό θα έφτανε στο Βόσπορο σε... κάτι μέρες!!! Ήθελε μάλλον να κουράσει τους Έλληνες που το παρακολουθούσαν. Όμως νωρίτερα είχε εξαντλήσει εντελώς με το κούνημα το δικό του πλήρωμα...
"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"