ΑΙΤΗΜΑ ΤΩΝ ΑΝΔΡΙΩΤΩΝ: Να μείνει η φρεγάτα στο Μπατσί
Η φρεγάτα "Κουντουριώτης" στην Άνδρο...
Αγαπητό Εν Άνδρω,
Καλημέρα. Εκ μέρους πολλών επαγγελματιών της περιοχής με τους οποίους έχω συζητήσει θέλω να ζητήσουμε η φρεγάτα του πολεμικού ναυτικού που εδρεύει εδώ και αρκετές μέρες και πάλι στο Μπατσί που λόγω του έντονου πολιτικού κλίματος που καλλιεργούν οι Τούρκοι στο Αιγαίο να παραμείνει και πάλι εδώ όπως ήταν παλιά.
Υπάρχουν μερικοί τουρίστες που έχουν σπίτια στην ευρύτερη περιοχή μας που διαμαρτυρήθηκαν και η φρεγάτα έφυγε. Θέλουμε αν ξανασυμβεί αυτό το ΓΕΝ να μην λάβει υπόψη τους αυτούς τους 2-3 καλοκαιρινούς που έχουν σπίτι και κάνουν τουρισμό ένα μήνα το καλοκαίρι και η φρεγάτα που τόσο πρόσφερε στον οικισμό μας να μείνει πάλι εδώ.
Να θυμίσω πως ναύτες και αξιωματικοί όσο η φρεγάτα ήταν στην Άνδρο στη διάρκεια του χειμώνα έδιναν ζωή στο ξεχασμένο Μπατσί, και πως οι γιατροί του πλοίου αρκετές φορές εξέταζαν ασθενείς στο τοπικό αγροτικό ιατρείο βοηθώντας ακόμα και στη διάγνωση με μηχανήματα που έφερναν από το πλοίο τους κατοίκους της περιοχής που προσέρχονταν.
Αντίστοιχο αίτημα κοινοποίησα και στον δήμαρχο με στόχο να στηρίξει το αίτημα μας.
Ελπίζω να εισακουστούμε και να μείνει η φρεγάτα στον τόπο μας.
Γ.Δ.
Επιχειρηματίας Μπατσίου
Η φρεγάτα στην Χώρα...
ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΦΡΕΓΑΤΑΣ ΤΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ ΣΤΙΣ 12/7/17 ΟΤΑΝ ΕΦΥΓΕ ΓΙΑ ΚΑΡΥΣΤΟ. ΤΟ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ ΚΑΙ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΟΤΕ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΡΕΓΑΤΑΣ ΠΟΥ ΣΤΑΘΜΕΥΕ ΜΟΝΙΜΑ ΣΤΗΝ ΑΝΔΡΟ.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2017: Από ένστολο αναγνώστη – τα στοιχεία του γνωστά, αλλά μη δημοσιεύσιμα – λάβαμε την παρακάτω επιστολή που αναφέρεται στην μεταστάθμευση της φρεγάτας του Πολεμικού Ναυτικού από το Μπατσί στην Κάρυστο. Την δημοσιεύουμε με την ελπίδα κάποιος αρμόδιος να ενδιαφερθεί για ένα θέμα που αφορά όλη την Άνδρο. Λίγες ώες μετά την ανάρτηση της επιστολής του ένστολου αναγνώστη ο έπαρχος Άνδρου απάντησε με επίσημη επιστολή και εξηγεί τι ενέργειες ήδη κάνει για το θέμα. Λίγο αργότερα το μεγάλο στρατιωτικό site Militaire αναδημοσίευσε όλες τις αντιδράσεις που έχουν καταγραφεί στο Εν Άνδρω για το θέμα μαζί με την επιστρολή του Επάρχου Άνδρου και το αίτημα του προς τον Α/ΓΕΝ να παραμείνει η φρεγάτα στο νησί – Εν Άνδρω.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ 12 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017
Η φρεγάτα στο Κόρθι...
Αγαπητό «Εν Άνδρω»,
Αυτά που συμβαίνουν στην Άνδρο είναι εξωφρενικά και εξοργιστικά. Μια μερίδα ανθρώπων με συντηρητικές, ακραίες, φοβικές και επικίνδυνες αντιλήψεις προκαλεί, αλλά το αποτέλεσμα των πράξεων τους, πλήττει ολόκληρο το κοινωνικό σύνολο.
Εξηγούμεθα, με λέξεις σκληρές, απέναντι σ αυτούς που έχουν δημιουργήσει την απαράδεκτη κατάσταση και κυρίως απέναντι στους έχοντες την ευθύνη (δήμαρχο και έπαρχο), που ή δεν έχουν πάρει είδηση τι γίνεται, ή ξέρουν και από φόβο κι αδιαφορία δεν επεμβαίνουν να σώσουν όχι μόνο τα προσχήματα, αλλά το κύρος του νησιού.
Εδώ και αρκετά χρόνια για λόγους καθαρά επιχειρησιακούς, επελέγη από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, ο όρμος του Μπατσίου ως αγκυροβόλιο της φρεγάτας «σκοπούν» του Στόλου, που είναι πάντα έτοιμη να επέμβει στο Αιγαίο.
Το πολεμικό κινητοποιείται άμεσα είτε για να προσφέρει βοήθεια σε άλλα πλοία, είτε να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε απειλή στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Είναι δηλαδή η «Άμεση Δράση» της θάλασσας.
Το πλήρωμα της φρεγάτας αποτελείται από περίπου 220 επαγγελματίες αξιωματικούς και υπαξιωματικούς από τους οποίους ένα ποσοστό έως 30% είναι γυναίκες. Ουσιαστικά η Άνδρος διαθέτει ένα στρατόπεδο, που εκτός των άλλων προσφέρει στην τοπική οικονομία.
Με πάγια διαταγή που έχει υπογράψει στο παρελθόν ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Δ. Γούσης, ο γιατρός της φρεγάτας, αν υπάρξει έκτακτο σοβαρό περιστατικό στο αγροτικό ιατρείο Μπατσίου, σπεύδει με όλο τον ιατρικό εξοπλισμό του πλοίου να προσφέρει βοήθεια.
Το πλήρωμα, όταν επικρατεί ηρεμία κατεβαίνει στην Άνδρο για ολιγόωρη ανάπαυση, ψωνίζει, τρώει, πίνει καφέ, κολυμπάει στις οργανωμένες παραλίες, πάντα με σεβασμό, προσοχή και αξιοπρέπεια.
Το πλοίο εφοδιάζεται κατά την παραμονή του ανοικτό της Άνδρου με φρέσκα λαχανικά και φρούτα, ψωνίζοντας από τους ντόπιους παραγωγούς.
Και το κυριότερο! Το ελικόπτερο είναι πάντα standbyγια οτιδήποτε χρειαστεί! Ποιο άλλο νησί στο Αιγαίο (χωρίς αεροδρόμιο) έχει όλα αυτά;
Αυτά τα ευεργετήματα ωστόσο, τον τελευταίο καιρό «τορπιλίζονται» από κάποιους που έχουν βάλει ως στόχο να φύγει η φρεγάτα από την Άνδρο.
Τον λόγο τον γνωρίζουν μόνο οι ίδιοι.
Τι ισχυρίζονται;
- Το πλοίο μολύνει τη θάλασσα
- Το ελικόπτερο όταν απονηωνεται κάνει θόρυβο
- Η παρουσία του στο Μπατσι, τρομοκρατεί τους τουρίστες
- Η θέα του πολεμικού διώχνει τους υποψηφίους αγοραστές των οικοπέδων τους
- Το πλήρωμα όταν βγαίνει εξόδου, μπορεί να ενοχλήσει… τις κοπέλες!
Είναι να γελάς και να κλαις με τα παραπάνω.
Κι όμως όλα αυτά τα αστεία επιχειρήματα, έσπειραν ένα ζιζάνιο που μεγαλώνει. Τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού, αντιμετωπίζονται από κάποιους με καχυποψία, ακούγονται υπονοούμενα και το περήφανο νησί των ναυτικών η Άνδρος, αντί να αγκαλιάσει αυτά τα παιδιά και να τα κάνει να νοιώσουν τον τόπο σαν το σπίτι τους, τα αναγκάζει να γράφουν στα διάφορα site στρατιωτικού περιεχομένου γράμματα σαν και αυτό.
«Σχετικά με τους ντόπιους:
1. Τον χειμώνα που το μέρος ήταν νεκρό, παρακαλάγανε πως και πως να βγάλει το πλοίο “εξόδου” μπας και έχουν τα μαγαζιά τους λίγο κόσμο. Πολλοί συνάδελφοι γύρισαν στο πλοίο με τροφική δηλητηρίαση από τα “ληγμένα” που ήθελαν να ξεφορτωθούν και τα έδιναν σε εμάς. Δεν λέω ότι το έκαναν όλοι, αλλά είναι ένα γεγονός που δεν περνά απαρατήρητο.
2. Το καλοκαίρι, είχαν εκφράσει πολλάκις παράπονα πως η θέα της φρεγάτας ήταν δυσάρεστη και ζημιογόνα για τον τουρισμό του μέρους. Όταν δε τύχαινε να πετάξει και το ελικόπτερο… εκεί να δείτε.
Σχετικά με το πλοίο (όποιο και αν είναι αυτό:
1. Όταν είναι αγκυροβολημένο, μεσολαβεί η θάλασσα και δεν είναι πάντα τέτοιες οι καιρικές συνθήκες που να επιτρέπουν την ασφαλή έξοδο του προσωπικού.
2. Οι φρεγάτες τύπου S, διαθέτουν ένα RHIB χωρητικότητας 8 ατόμων και μία ΠΑΚ ημίκλειστου τύπου. Καταλαβαίνετε λοιπόν πως δεν είναι και τα προσφορότερα μέσα να μεταφέρουν κόσμο (όταν η “εξόδου” αποτελείται από 50 άτομα τουλάχιστον) ειδικά όταν στην περιοχή πνέουν άνεμοι από 4 μποφόρ και πάνω (πράγμα σύνηθες).
Στο παρελθόν η “εξόδου” πραγματοποιείτο με τη συνδρομή μίας ιδιωτικής “λάντζας” την οποία πλήρωνε η επιμελητεία του πλοίου με χρέωση ανά δρομολόγιο (εκεί να δείτε παζάρια και ομηρικές μάχες μεταξύ λαντζέρη και Υπάρχου/Επιμελητή). Όταν λοιπόν τα διατιθέμενα κονδύλια έχουν μειωθεί στο ελάχιστο, και με δεδομένη την ανικανότητα των πλωτών μέσων της φρεγάτας να εκτελέσουν δρομολόγια (είτε λόγω καιρικών συνθηκών είτε λόγω βλαβών), πως να βγει ο κόσμος εξόδου;
Δε λέω, το να πατήσεις στη στεριά έστω και για μία ώρα είναι σοβαρό θέμα, αλλά πιστέψτε με, το κάθε πλήρωμα έχει μάθει να “καθαρίζει το μυαλό του”. Το ξέρω καλά… μετά από 15μισι χρόνια στόλο και πάμπολλες αποστολές…..
Με εκτίμηση»