GOODFAITH: Λίγο πριν το τελευταίο ταξίδι (μικρό οδοιπορικό και αποκλειστικό φωτορεπορτάζ)
Ότι απόμεινε από (των κυπριακών συμφερόντων) πλοίο GOODFAITH μετά από το συστηματικό ξύλωμα όλων των υπερκατασκεύων ώστε να μπρέσει να ξεκολλήσει από τα βράχια της Άνδρου που προσάραξε τον Φεβρουάριο.
Ξεκινήσαμε να φτάσουμε στα Πέζα, ένα από τα βορειότερα σημεία της Άνδρου, για να δούμε και να φωτογραφίσουμε το πλοίο GOODFAITHπου εξόκειλε στην Άνδρο τον Φεβρουάριο. Η πληροφορία έλεγε πως την Δευτέρα θα το ρυμουλκήσουν. Θέλαμε να το δούμε μια φορά εκ του φυσικού και να πάρουμε μερικές φωτογραφίες του κουφαριού του.
Όπως φαίνεται και εδώ έχει φύγει όλη η γέφυρα, το φουγαρο, τα σκέπαστρα των αμπαριών και ότι άλλο μπορούσε να κοπεί και να μετακινηθεί ώστε το καράβι να ελαφρώσει.
Το να φτάσεις εκεί όμως είναι μια κουβέντα. Χαθήκαμε κάνα δύο φορές στον δρόμο. Όχι τόσο εξαιτίας μας όσο από αυτούς που ρωτάγαμε στο τηλέφωνο στα κρίσιμα σημεία και μας μπέρδευαν, ενώ περιέργως πως πηγαίναμε σωστά!! Κάποια στιγμή ο μικρός Οδυσσέας λέει αγανακτισμένος: «μην ξαναπάρεις τηλέφωνο αφού το ένστικτό σου έχει βγει σωστό». Δεν τον άκουσα δύο φορές. Και κάναμε γύρους!!! Δεν τον άκουσα και τρίτη φορά!!! Τελικά ο μικρός είχε …δίκιο: τι θέλαμε και ρωτάμε;... Αλλά είναι εκείνος ο χρόνιος …ορθολογισμός μας, αλλά και η ανασφάλεια μπροστά στο άγνωστο. Εδώ πάνω είναι μια άλλη Άνδρος που δεν την ξέραμε. Εμείς ξέραμε μέχρι τον Ζόργκο. Έφταιγε όμως και το άτιμο το κινητό που ξαφνικά έπιανε εδώ πάνω παντού!!!
Εδώ προηγούμενη φωτογραφία από την θάλασσα όταν ξεκίναγε η αποξύλωση του πλοίου
Το πλοιο με όλες τις υπερκατασκεύες του το πρωινό μετά την προσάραξη στα βράχια της Άνδρου στο πιο βόρειο σημείο του νησιού
Εδώ ήταν μέχρι χθες η ασφάλεια που εμπόδιζε να πλησιάσει κανείς πολύ κοντά το πλοίο. Ότι έχει απομείνει πια είναι η προειδοποιητική πινακίδα της ναυαγοσωστικής εταιρείας
Κάποια στιγμή μετά από χιλιόμετρα βατό χωματόδρομο (!) βρήκαμε τους Χάρτες (μάλλον τους λένε έτσι γιατί θες ένα-δύο χάρτες για να τους βρεις). Τους περάσαμε και μετά άρχισε ένα άθλιος χωματόδρομος. Στο τελευταίο σταυροδρόμι, στο τέλος του πουθενά, μπροστά σε έναν άγριο λόφο και σε μια ρεματιά, σταθήκαμε μπροστά στην τελευταία διχάλα. Ένα δρομίσκος ανέβαινε, άλλος δρομίσκος κατέβαινε. Πήραμε πάλι τηλέφωνο. Και νοιώσαμε εντελώς χαμένοι με τις οδηγίες!!! Όμως σε μια πέτρα είδα κάτι σαν δεμένο χαρτί… Το σήκωσε ο μικρός και χαρήκαμε και οι δύο απότομα… Έγραφε στα αγγλικά πως προσεγγίζαμε το ναυάγιο του GOODFAITH… Αυτό ήταν! Το είχαμε βρει…
Τι βρήκαμε; Στα 200 μέτρα μια ακόμα προειδοποιητική πινακίδα σε μια γκρεμισμένη καλύβα!!! Η ασφάλεια μάλλον είχε φύγει ενόψει και της αναχώρησης και του πλοίου…
Το θέαμα του κουφαριού του πλοίου εντυπωσιακό. Την άλλη βδομάδα θα αποκολληθεί και θα ρυμουλκυθεί για τα περαιτέρω
Η πλώρη του άτυχου GOODFAITH
Δεν το βοήθησε και το όνομα το άτυχο πλοίο (καλή-πίστη) παρά τον θετικό συμβολισμό του
Ανηφορίσαμε έναν λόφο γεμάτο βάτα για 15 λεπτά (αυτό μας το είχαν πει σωστά). Αλλά εμείς πήγαμε από τη λάθος μεριά! Και βαδίζαμε μέσα στα βάτα! Όμως πια δεν μας κρατούσε τίποτα από την ανυπομονησία μας. Κάποια στιγμή είδαμε και το πλοίο. Και μετά το φωτογραφίζαμε και το χαζέψαμε για κάνα 20λεπτο… Μετά αρχίσαμε τον γυρισμό και χαθήκαμε πάλι στα βάτα! Η περιπέτεια συνεχιζόταν. Και μετά, ω του θαύματος, βρήκαμε ένα βατό μονοπάτι και ...γυρίσαμε εύκολα πίσω!
Το κουβούκλιο των εργοδηγών και ναυπηγών που διεύθυναν επί μήνες την αποξύλωση του πλοίου
Εδώ ήταν κάποτε η γέφυρα, οι καμπίνες του πληρώματος, η τσιμινιέρα κλπ
Ότι έχει απομείναι ακόμα μια φορά και από άλλη γωνία.
Φεύγοντας σκύψαμε και πήραμε για ενθύμιο την σπασμένη ταμπέλα από την πρώτη πέτρα στην μικρή διασταύρωση που έγραφε το όνομα του άτυχου πλοίου το οποίο εμείς τυχεροί προλάβαμε να φωτογραφίσουμε τις τελευταίες ώρες του κουφαριού του πάνω στα βράχια της βόρειας Άνδρου...
Η παραλία στα μεγάλα Πέζα. Από την μια μεριά των βράχων πάνω στους οποίους προσάραξε το GOODFAITH.
Η παραλία στα μικρά Πέζα. Από την άλλη μεριά του πέτρινου ακρωτηρίου της προσάραξης.
(Οι φωτογραφίες της επίσκεψης είναι του «εν Άνδρω». Την διαδρομή έκαναν οι Διαμαντής και Οδυσσέας Μπασαντής.)