Η χειμερινή κίνηση των πλοίων στα νησιά μας

 

  1. --      Τι μας έδειξε η τετραήμερη απεργία των πλοίων στις αρχές του Νοέμβρη;
  2. -       Πως η υπάρχουσα ζήτηση υπό κανονικές προϋποθέσεις μπορεί να εξυπηρετηθεί με δύο πλοία την ημέρα: ένα πρωινό και ένα απογευματινό. Βέβαια σε έκτακτες περιπτώσεις, όπως στην πολυήμερη απεργία ή σε ένα αντίστοιχο απαγορευτικό χρειάζεται και έξτρα δρομολόγιο για να εξυπηρετηθεί η μαζεμένη κίνηση. Μια κίνηση που ακόμα και τον χειμώνα έχει στοιχεία ανελαστικότητας μιας και αρκετά είναι τα φορτηγά μεταφέρουν και τον χειμώνα σταθερά τρόφιμα και άλλα υλικά που δεν υπάρχουν στα νησιά και είναι απαραίτητα στους νησιώτες. 'Οπως και αρκετοί άνθρωποι και αυτοκινήτα μετακινούνται από και προς τα νησιά και από και προς το κέντρο (δουλειές, αγορές, επισκέψεις, ισατρική φροντίδα, κλπ).

Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και με τα σημερινά νούμερα επιβατών, αυτοκινήτων και φορτηγών των πλοίων. 

Αναλυτικά:

 

-  Το Andros έφυγε στις 07:25   από Ραφήνα με περίπου 550 επιβάτες, 100 ΙΧ και 30 φορτηγά.

-    -     Το SuperFerryII στις 07:50 έφυγε από Ραφήνα με περίπου 500 επιβάτες, 100 ΙΧ και 20 φορτηγά.

-    -     Το Θεολόγος προερχόμενο από Μύκονο θα φέρει στην Ραφήνα 700 περίπου επιβάτες, 130 ΙΧ και 15 φορτηγά. Σήμερα ειδικά το συγκεκριμένο πλοίο είχε μια καθυστέρηση στην Τήνο περίπου μια ολόκληρη ώρα.

-    -     Το Θεολόγος το απόγευμα προβλέπεται να έχει 830 επιβάτες, 200 ΙΧ και 30 φορτηγά.-  Τέλος στις επιστροφές και τα δύο πρωινά πλοίων υπολογίζεται να έχουν περίπου 700 επιβάτες και 200 ΙΧ.

Μιλάμε για μια κίνηση περίπου λίγο παραπάνω από 3.000 επιβάτες προς και από τα τρία νησιά της γραμμής. Όλα αυτά με το πρόσθετο δεδομένο πως υπήρξε ένας σχεδόν 5ημερος αποκλεισμός (απαγορευτικό + απεργίας) και σήμερα είναι Παρασκευή μέρα γενικής κίνησης τακτικών επιβατών, επισκεπτών κλπ.

 

Συμπέρασμα: 

-    -    Τι μας λένε, λοιπόν, τα παραπάνω ενδεικτικά στοιχεία;

Ο χειμώνας φαίνεται να αντέχει δύο πλοία την ημέρα (πρωινό-απογευματινόό) για ένα διάστημα. Όμως για να μπορούν οι εταιρείες να ανταπεξέλθουν στα κόστη και να μην αυξάνουν τα εισιτήρια, αλλά και να εξυπηρετούν τα νησιά και οι ανάγκες πρέπει να οργανωθούν τα δρομολόγια των καραβιών. Αν αυτό δεν γίνει τότε κάποιος θα πληρώσει το μάρμαρο. Και αυτός είτε θα είναι οι ακτοπλοϊκές που θα φτάσουν στα όρια τους και θα αποχωρήσουν είτε οι επιβάτες και τα αυτοκίνητα που θα πληρώνουν ολοχρονίς υψηλό ναύλο και θα φτάσουν και αυτοί στα όρια τους μειώνοντας διαδρομές. Το τελικό αποτέλεσμα μεσοπρόθεσμα είναι μια πολύ γραμμή με πολύ καλή εξυπηρέτηση όπως είναι σήμερα η δική μας να παρουσιάσει κάποια στιγμή προβλήματα.

"εν Άνδρω"

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Ποσο λογικό σας φαίνεται κύριοι αρμόδιοι η Άνδρος να αποκόπτεται απο την Ηπειρωτική χώρα 18 ώρες την ημέρα....;;
Έχετε αντιληφθεί οτι απο ώρα 16:30 εώς και τις 10:00 της επομένης δεν υπάρχει δρομολόγιο για Ραφήνα...;;
18 ολόκληρες ώρες.Τι γίνεται με τους ασθενείς , τραυματίες , νεφροπαθείς , και άλλους που πρέπει επειγόντως να ταξιδέψουν..;;;Πρόσφατο περιστατικό με σοβαρό τροχαίο με τραυματίες νέα παιδιά.Πρέπει να πεθάνει κάποιος για να ξυπνήσουν μερικοι;;;
Δέν είναι δυνατόν να είμαστε αποκλεισμένοι -μόλις 2 ώρες απόσταση απο Στερεά Ελλάδα- 18 ώρες ημερησίως.
Δεν είναι δυνατόν να εκτελούνται 2 δρομολόγια το πρωί και άλλα 2 το μεσημέρι και μετά στο έλεος του Θεού....!!
Μήπως τα δρομολόγια θα έπρεπε να αραιώσουν λίγο ,για καλύτερη διασύνδεση του νησιού και μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας στους ντόπιους......;;;
Η τοπική αυτοδιοίκηση ,το λιμεναρχείο κτλ τι κάνουν;;;
Μάλλον τους αρέσει αυτή η κατάσταση....ή μήπως βολεύει κάποιους...;;;;

This comment was minimized by the moderator on the site

Οσα περιγραφει ο αρθρογραφος δηλωνουν μονοπωλειακες τακτικες και προθεσεις αυξησεων εισητηριων.

Με ποιο απλα λογια για να το καταλαβει ο ανημερωτος. Οι τιμες των εποχιακων προιοντων δεν καθοριζονται απο το κοστος και τον χρονο αλλα μονο απο το κοστος. Δηλαδη εαν ο παραγωγος καρπουζιουεχει κοστος που μαζι με το κερδος δημιουργουν μια τιμη καρπουζιου 1 ευρωαυτη την τιμη ζητα. Εαν υπολογιζε οτι το καρπουζι του διαρκει δυο μηνες θα μπορουσε με την λογικη των καραβιων να ζητησει 4 ευρω για να καλυψει και την υπολοιπη περιοδο που δεν εχει καρπουζια να πουλησει.

Το κοστος με τς κερδη μαζι του εισητηριου στη Ανδρο δεν ξεπερνα τα 8 ευρω. Οι εταιρειες ομως χρεωνουν 19 ευρω για να καλυψουν τα εξοδα τους και κερδη τους για ολο τον χρονο.

Και η αποδειξη οτι με αυτο τον τροπο καλυπτουν τα εξοδα τους και εχουν κερδη ειναι οτι και οι δυο αγοραςαν και βαζουν νεα πλοια στις γραμμες.

Επιτελους πρεπει να ζητησουμε οι Ανδριωτες σωστη χρεωση εισητηριου που αντιπροσωπευει την υπηρεσια που αγοραζουμε και οχι τα χαμενα εσοδα τους χειμωνιατικους μηνες. Δεν μας κανουν χαρη. Η αγορα εχει κανονες που πρεπει να τους υπηρετουν.

Ο Ανδριωτης ας ζητησει αυτο που δικαιουται. Την μεταφορα του απο το νησι στην ηπειρωτικη χωρα στην σωστη τιμη εισητηριου.