ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑΣ: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ & BLUE STAR NAXOS
Του ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΜΠΑΣΑΝΤΗ
Μια μικρή επιμήκυνση της γραμμής και το ταξίδι στην Άνδρο γίνεται ήσυχα και χωρίς κουνήματα. Η διαδρομή του ΑΙΚΤΕΡΙΝΗ την Τρίτη 17/1 με νοτιάδες 7-8 μποφόρ. Η πάνω διαδρομή έγινε το πρωί που ο άνεμος ήταν κοντά στα 7 μποφόρ, η κάτω διαδρομή το απόγευμα είναι ακόμα πιο επιμηκυμένη, καθώς ο άνεμος έφτασε τα 8 μποφόρ. Έτσι, όμως το πλοίο δεν κούνησε σχεδόν καθόλου.
Ήταν Τρίτη μεσημέρι 17/1. Έφυγα από Χώρα με κατεύθυνση Γαύριο για να προλάβω το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ για Ραφήνα. Στο δρόμο φίλος πήρε τηλέφωνο να μου πει για την έκδοση απαγορευτικού την επομένη. Του είπα πως θα το γράψω μόλις φτάσω στο Γαύριο. Με ρώτησε αν ταξιδεύω. Απάντησα ναι. Και με ρώτησε αν δεν με ενοχλεί ένα ταξίδι στον Κάβο Ντόρο και μέχρι Ραφήνα με νοτιά και 7-8 μποφόρ με το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ. Απάντησα καθόλου. Εξεπλάγη γιατί ανήκει σε εκείνους που φοβούνται το κούνημα με το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Αυτά ως εισαγωγή. Στη συνέχεια έρχεται τι πλοίο στο Γαύριο με 15 λεπτά καθυστέρηση. Φορτώνει. Και ξεκινά. Βρίσκομαι τυχαία να συνταξιδεύω με άλλο φίλο. Πάμε στην πρώτη θέση μιας και έχουμε την ευκαιρία. Το γκαρσόνι ρωτά ευγενικά αν θέλουμε κάτι. Παραγγέλνω έναν καπουτσίνο. Με ρωτά λίγο φοβισμένος: "δεν φοβάσαι μην ανακατευτείς με το κούνημα στον Κάβο Ντόρο". Καθόλου απαντώ και αρχίζω να πίνω τον καφέ. Με το που μπαίνουμε στον Κάβο Ντόρο το πλοίο κάνει δύο μικρά τραντάγματα. Και μετά ησυχάζει.
Αντιστοίχως και η διαδρομή του Blue Star Naxos το πρωί και το απόγευμα της Τρίτης 17/1 από Πειραιά για Σύρο-Νάξο. Το απόγευμα που είχε δυναμώσει ο νοτιάς αναγκάστηκε μετά την Σύρο (για να μην ταλαιπωρήσει τους επιβάτες) να ανέβει και να περάσει πάνω από Γυάρο και Τζιά πλησιάζοντας την Άνδρο. Μια επιμήκυνση της διαδρομής και το ταξίδι ήταν πιο ήσυχο.
Ησυχάζει και φίλος. Και ο αδελφός του αποτολμά να παραγγείλει κι αυτός καφέ. Η διαδρομή περνά ευχάριστα χωρίς κουνήματα και τραντάγματα. Έξω λυσσομανά ο αέρας, αλλά εμείς μέσα δεν έχουμε πρόβλημα. Μόνο ένα - δύο πλάγια κουνήματα και τίποτα άλλο. Πλησιάζει η ώρα της άφιξης και το ευγενέστατο γκαρσόνι μάς πληροφορεί πως θα καθυστερήσουμε 20 λεπτά στην άφιξη. Περνούν και τα 20 λεπτά και κατεβαίνουμε για το γκαράζ χωρίς κουνήματα ή άλλα προβλήματα. Κάναμε ένα ταξίδι ήσυχο και πολύ ωραίο σε ένα περιβάλλον εξαιρετικό.
Τα έλεγα στο τηλέφωνο σε φίλο την επόμενη μέρα Τετάρτη 18/1. Γέλασε και μου έστειλε από το ίντερνετ την διαδρομή του πλοίου. Ο καλός ο καπετάνιος ξέρει κι άλλο μονοπάτι. Ή, πιο σωστά κι άλλη διαδρομή. Ο εξαιρετικός καπετάνιος του ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ είχε κατεβάσει το πλοίο νοτιότερα επιμηκύνοντας την διαδρομή 20 λεπτά. Όμως το πλοίο ταξίδεψε χωρίς κουνήματα και χωρίς προβλήματα. Ήταν τόσο καλό το ταξίδι που δεν πήραμε είδηση τα 20 λεπτά καθυστέρηση.
Επιπλέον για να καταλάβω πως αυτό είναι πάγια τακτική σε νοτιάδες ο φίλος (που ήταν ειδικός στα ναυτικά) έστειλε και την διαδρομή του Blue Star Naxos που ταξίδεψε την ίδια μέρα από Πειραιά για Νάξο. Λοιπόν και ο καπετάνιος του Blue Star Naxos (που είναι σαφώς μεγαλύτερο πλοίο) για να αποφύγει το κούνημα και την ταλαιπωρία των επιβατών πήρε κι αυτός άλλο θαλασσινό μονοπάτι. Ιδίως στην επιστροφή όπου από την Σύρο πέρασε πάνω από Γυάρο και Τζια! Αποφεύγοντας την σαφώς πιο σύντομη διαδρομή, αλλά και πιο δύσκολη για τους επιβάτες. Επιμήκυνε το ταξίδι κατά 50 λεπτά όμως δεν επιβάρυνε τους επιβάτες με κουνήματα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Τα πλοία των ακτοπλοϊκών δρομολογίων ανάλογα τον καιρό και τις ανάγκες των δρομολογίων μπορούν και αποφεύγουν τις κακοτοπιές στο μέτρο του δυνατού και της γνώσης του καπετάνιου. Έτσι συμβαίνει και με το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ (που κάποιοι φοβούνται άδικα) έτσι συνέβη με το Blue Star Naxos, αλλά έτσι συνέβη και με τον Θεολόγο την Τρίτη βράδυ που ταξίδεψε με 8 μποφόρ για Άνδρο. Σχεδόν ακούνητος έφτασε κι αυτός στην Άνδρο, όπως μας πληροφόρησε ο πατήρ Αέτιος...