ΛΙΜΑΝΙ ΡΑΦΗΝΑΣ: Κομμάτια και θρύψαλα!!!

Ιδού η κατάσταση λιμενοβραχίονα του λιμανιού της Ραφήνας. Ήταν απόγευμα της 8ης Ιουνίου στο λιμάνι της Ραφήνας. Το Andros King είχε επιστρέψει από το τακτικό δρομολόγιο του κι έκανε ελιγμό να δέσει στο λιμάνι, που εκείνη την ώρα είχε κάποια πλοία. Κατά την διάρκεια του ελιγμού παρουσιάστηκε πρόβλημα στο ηλεκτρινό κύκλωμα για κάποια δευτερόλεπτα. Το πλοίο βρέθηκε μπλοκαρισμένο και παρά την ελάχιστη ταχύτητα (όση για να κάνει τον ελιγμό) έπεσε με την μπάλα της πλώρης του πάνω στον λιμενοβραχίονα. Η παραπάνω φωτογραφία μιλά για το ήμισυ του αποτελέσματος.

Το άλλο ήμισυ το βλέπουμε αποτυπωμένο στην μπάλα της πλώρης του Andros King. Κάτι γρατζουνιές κι ένα μικρό βαθούλωμα. Αυτή ήταν όλη η ζημιά του πλοίου. Εξετάστηκε. Βρέθηκε αξιόπλοο και συνεχίζει τα ταξίδια του. Το φθινόπωρο που θα πάει για συντήρηση θα επισκευαστεί και η μπάλα της πλώρης. Ρωτήσαμε καπετάνιο, γνώστη της κατάστασης, και μάς είπε πως η μπάλα είναι φτιαγμένη με διατομές που της δίνουν ανθεκτικότητα και μειώνουν το βάρος. Έτσι εξηγείται η ανθεκτικότητα της και το περιορισμένο της ζημιάς της.

Ο ίδιος καπετάνιος, που γνωρίζει εδώ και δεκαετίες το λιμάνι της Ραφήνας, εξήγησε πως ο λιμενοβραχίονας είναι παλαιός, φθαρμένος ασυντήρητος και το κυριώτερο οι τσιμεντένιοι κύβοι που τον αποτελούν απλώς είναι ακουμπισμένος ο ένας πάνω στον άλλο. Χωρίς κάποια σύνδεση. Εκτός αυτού έτσι και ασυντήρητοι και φθαρμένοι από τα κύματα. Και χωρίς εξωτερική προστασία στο σημείο αυτό που δέχτηκε το χτύπημα του πλοίου. Έτσι με το που ακούμπισε το πλοίο απλώς υποχώρησαν και διαλύθηκαν. Το λιμάνι εδώ είναι υπό μελέτη για να ανακατασκευαστεί. Όμως, όπως όλα τα μεγαλεπήβολα πράγματα στην δική μας “γαλάζια πατρίδα” εύκολα συνθηματολογούνται. Όμως δύσκολα ολοκληρώνονται. Και έτσι ξέμεινε ο σαθρός λιμενοβραχίονας. Κι ήρθε και το ακούμπισμα-χτύπημα και τον έκανε κομμάτια.

Τώρα το πρόβλημα είναι πως σε ένα τέτοιο λιμάνι με τόσα προβλήματα κι ενώ εκκρεμεί μια μεγάλη ανακατασκευή του – στο απώτερο και άγνωστο μέλλον – το σημερινό ελλειμματικό υπουργείο Ναυτιλίας κι ο σημερινός παντελώς απών υπουργός δίνουν άδειες για πολύ περισσότερα δρομολόγια και πλοία από όσα χωρά και από όσα αντέχει η Ραφήνα; Είναι από παράδοξο έως παράλογο αντί πρώτα να φτιάξουν το λιμάνι και μετά να αυξήσουν την δυναμικότητα του, αυτοί που διοικούν σήμερα πρώτα αυξάνουν την δυναμικότητα του λιμανιού και αφήνουν την συντήρηση του ή και την μελέτη και την ολοκλήρωση του για ένα απροσδιόριστο μέλλον.
Αλήθεια ποιος μίλησε για “σταθερότητα” και “αξιοπιστία” – υπό αυτές τις περιστάσεις – σε αυτή την υπό προθεσμία κυβέρνηση με αυτόν τον υπό προθεσμία υπουργό; Όχι, δηλαδή για να μην μάς βάζουν και προεκλογικά διλήμματα περί “σταθερότητας” και “αξιοπιστίας”, που όπως βλέπουμε δια γυμνού οφθαλμού δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα…
“ΕΝ ΑΝΔΡΩ”