Ακυβέρνητη πολιτεία το λιμάνι της Άνδρου!...
Του ΑΝΤΩΝΗ ΛΑΖΑΡΗ
Συγγραφέα της ιστορίας της γραμμής Ραφήνας Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου
16 Φεβρουαρίου 2020. Το εξαιρετικό πλοίο της γραμμής μας Superferry βγαίνει από το ανεμοδαρμένο λιμάνι του Γαυρίου με τις μπάντες. Ο έμπειρος καπετάν-Θανάσης Χαλάς με μεγάλη ναυτική μαεστρία αποφεύγει το ναυτικό ατύχημα. Από τότε μέχρι σήμερα ΟΛΑ τα πλοία της γραμμής έχουν βρεθεί στην ίδια θέση βγαίνοντας είτε με τις μπάντες από τον αέρα, είτε μην μπορώντας να δέσουν με την πρώτη βγαίνουν από το λιμάνι και επιχειρώντας για δεύτερη φορά είτε περιστρεφόμενα μέχρι να βγουν από το λιμάνι. Τα προβλήματα γνωστά εδώ και χρόνια. Και η κώφωση του ΥΠΕΝ εξίσου γνωστή, εδώ και χρόνια...
ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥ
Καπετάν - Ισίδωρος Λιγνός: "Να ξέρεις είναι πιο εύκολο να δένεις μερικές φορές σε μια προβλήτα μπροστά στο ανοικτό φουρτουνιασμένο πέλαγος, όπως είναι τα λιμάνια στην άγονη γραμμή και πιο δύσκολο σε ένα ανεμοδαρμένο κλειστό λιμάνι όπως το Γαύριο. Στην πρώτη περίπτωση λύνεις τους κάβους κι είσαι στο πέλαγος. Στη δεύτερη λύνεις τους κάβους και παλεύεις να μην πέσεις έξω ή να μην πέσεις πάνω στους άλλους…"
Το πλοίο «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» βρέθηκε, κυριολεκτικά, στο λάθος λιμάνι την λάθος χρονική στιγμή. Το συγκεκριμένο πλοιο κινδύνευσε να μείνει καραβοφάναρο μέσα στο λιμάνι του Γαυρίου, το οποιο είναι ένα από τα πολλά επικίνδυνα λιμάνια στο Αιγαίο. Το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» ανέλαβε να φέρει σε πέρας μία αποστολή που ξεπερνά τις δυνατότητές του. Το Υπουργείο Ναυτιλίας ευθύνεται για όσα έγιναν στο λιμάνι της Άνδρου εφόσον επέτρεψε τη δρομολόγησή του στην δεύτερη ενδοκυκλαδική γραμμή. Ο καπετάνιος του «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» κατάφερε να σώσει το πλοίο που κινδύνευε. Η Πολιτεία προχώρησε σε μία ακατανόητη σύλληψη, ενώ θα έπρεπε να έχει συλληφθεί όποιος επέτρεψε την δρομολόγηση αυτού του πλοίου. Υπήρξαν επιβάτες που κινδύνευσαν, υπήρξε ζημιά στο αυτοκίνητο.
31 Αυγούστου του 2017. Ο έμπειρος καπετάνιος της γραμμής καπετάν-Ισίδωρος Λιγνός κατάφερε με μια εξαιρετική μανούβρα και μάζεψε το Andros Fast Ferries την ώρα που στριφογύρναγε από τον αέρα μέσα στο λιμάνι του Γαυρίου, αποφεύγοντας την τελευταία στιγμή σύγκρουση με ρυμουλκό που ήταν δεμένο στο ντοκ.
Αλλά τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα αν ο Καπετάνιος δεν έπαιρνε την απόφαση που πήρε. Να προσθέσουμε εδώ κάτι που μας είχε πει τον Ιούλιο του 2012 ο καπεταν-Νίκος Σάρδης. Ο Καπετάνιος από την Κίμωλο μας είπε πως ένα βράδυ ο καιρός στο λιμάνι της Κιμώλου ήταν πολύ άσχημος. Η πρόσδεση του «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» ήταν, σύμφωνα με την λογική αδύνατη. Ο ίδιος κατάφερε με την τρίτη προσπάθεια να δέσει το πλοίο και να προλάβουν οι επιβάτες και τα λιγοστά οχήματα να αποβιβαστούν. Η αποβίβαση των επιβατών θύμιζε πεζοναύτες που παλεύουν με τα κύματα για να αποβιβαστούν.
Ο καπεταν-Νικος Σάρδης είπε πως επέμενε γιατί ήξερε πως οι επιβάτες αυτοί ήταν επιβάτες του χειμώνα που ήξεραν τον τρόπο για να αποβιβαστούν. Μας είπε πως το καλοκαίρι δεν θα το επιχειρούσε. Συχνά στο Αιγαίο η αποβίβαση των επιβατών γίνεται σε πολύ δύσκολες συνθήκες με τους επιβάτες να διατρέχουν κίνδυνο. Ο Καπετάνιος του «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» έπραξε το καθήκον του. Αντίθετα η Πολιτεία στάθηκε για μία ακόμα φορά κατώτερη των περιστάσεων.