Ακυβέρνητη πολιτεία το λιμάνι της Άνδρου!...

Του ΑΝΤΩΝΗ ΛΑΖΑΡΗ

Συγγραφέα της ιστορίας της γραμμής Ραφήνας Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου

 

16 Φεβρουαρίου 2020. Το εξαιρετικό πλοίο της γραμμής μας Superferry βγαίνει από το ανεμοδαρμένο λιμάνι του Γαυρίου με τις μπάντες. Ο έμπειρος καπετάν-Θανάσης Χαλάς με μεγάλη ναυτική μαεστρία αποφεύγει το ναυτικό ατύχημα. Από τότε μέχρι σήμερα ΟΛΑ τα πλοία της γραμμής έχουν βρεθεί στην ίδια θέση βγαίνοντας είτε με τις μπάντες από τον αέρα, είτε μην μπορώντας να δέσουν με την πρώτη βγαίνουν από το λιμάνι και επιχειρώντας για δεύτερη φορά είτε περιστρεφόμενα μέχρι να βγουν από το λιμάνι. Τα προβλήματα γνωστά εδώ και χρόνια. Και η κώφωση του ΥΠΕΝ εξίσου γνωστή, εδώ και χρόνια...

ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΝΔΡΟΥ

Καπετάν - Ισίδωρος Λιγνός: "Να ξέρεις είναι πιο εύκολο να δένεις μερικές φορές σε μια προβλήτα μπροστά στο ανοικτό φουρτουνιασμένο πέλαγος, όπως είναι τα λιμάνια στην άγονη γραμμή και πιο δύσκολο σε ένα ανεμοδαρμένο κλειστό λιμάνι όπως το Γαύριο. Στην πρώτη περίπτωση λύνεις τους κάβους κι είσαι στο πέλαγος. Στη δεύτερη λύνεις τους κάβους και παλεύεις να μην πέσεις έξω ή να μην πέσεις πάνω στους άλλους…"

Το πλοίο «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» βρέθηκε, κυριολεκτικά, στο λάθος λιμάνι την λάθος χρονική στιγμή. Το συγκεκριμένο πλοιο κινδύνευσε να μείνει καραβοφάναρο μέσα στο λιμάνι του Γαυρίου, το οποιο είναι ένα από τα πολλά επικίνδυνα λιμάνια στο Αιγαίο. Το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» ανέλαβε να φέρει σε πέρας μία αποστολή που ξεπερνά τις δυνατότητές του. Το Υπουργείο Ναυτιλίας ευθύνεται για όσα έγιναν στο λιμάνι της Άνδρου εφόσον επέτρεψε τη δρομολόγησή του στην δεύτερη ενδοκυκλαδική γραμμή. Ο καπετάνιος του «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» κατάφερε να σώσει το πλοίο που κινδύνευε. Η Πολιτεία προχώρησε σε μία ακατανόητη σύλληψη, ενώ θα έπρεπε να έχει συλληφθεί όποιος επέτρεψε την δρομολόγηση αυτού του πλοίου. Υπήρξαν επιβάτες που κινδύνευσαν, υπήρξε ζημιά στο αυτοκίνητο. 

 

31 Αυγούστου του 2017. Ο έμπειρος καπετάνιος της γραμμής καπετάν-Ισίδωρος Λιγνός κατάφερε με μια εξαιρετική μανούβρα και μάζεψε το Andros Fast Ferries την ώρα που στριφογύρναγε από τον αέρα μέσα στο λιμάνι του Γαυρίου, αποφεύγοντας την τελευταία στιγμή σύγκρουση με ρυμουλκό που ήταν δεμένο στο ντοκ. 

Αλλά τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα αν ο Καπετάνιος δεν έπαιρνε την απόφαση που πήρε. Να προσθέσουμε εδώ κάτι που μας είχε πει τον Ιούλιο του 2012 ο καπεταν-Νίκος Σάρδης. Ο Καπετάνιος από την Κίμωλο μας είπε πως ένα βράδυ ο καιρός στο λιμάνι της Κιμώλου ήταν πολύ άσχημος. Η πρόσδεση του «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» ήταν, σύμφωνα με την λογική αδύνατη. Ο ίδιος κατάφερε με την τρίτη προσπάθεια να δέσει το πλοίο και να προλάβουν οι επιβάτες και τα λιγοστά οχήματα να αποβιβαστούν. Η αποβίβαση των επιβατών θύμιζε πεζοναύτες που παλεύουν με τα κύματα για να αποβιβαστούν.

Ο καπεταν-Νικος Σάρδης είπε πως επέμενε γιατί ήξερε πως οι επιβάτες αυτοί ήταν επιβάτες του χειμώνα που ήξεραν τον τρόπο για να αποβιβαστούν. Μας είπε πως το καλοκαίρι δεν θα το επιχειρούσε. Συχνά στο Αιγαίο η αποβίβαση των επιβατών γίνεται σε πολύ δύσκολες συνθήκες με τους επιβάτες να διατρέχουν κίνδυνο. Ο Καπετάνιος του «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» έπραξε το καθήκον του. Αντίθετα η Πολιτεία στάθηκε για μία ακόμα φορά κατώτερη των περιστάσεων. 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Ωραιοι οι αφορισμοι, θα μου επιτρεψει μια απορια ο πλοιαρχος...
Οταν εχει καιρο (Β -Β.Α) γιατι τα πλοια δενουν σωνει και καλα στη Β. προβλητα οπου τα χτυπαει ο ανεμος στα πλαγια που εχουν μεγαλη επιφανεια?
Γιατι δεν δενουν στην Ν. προβλητα με την πλωρη, μονο, προς τον καιρο? Ουτε καν μεγαλη μανουβα δεν χρειαζεται μπαινοντας μιας και αυτη ειναι η ηδη υπαρχουσα φορά τους. Επιπλεον το ιδιο το πλοιο με αυτο τον τροπο προστατευει και τους επιβατες που εξερχονται. Στην εξοδο μονο θα χρειαστει μανουβρα, αλλα εκει πλεον ο ιδιος ο καιρος ειναι "βοηθος" των bowthrusters...

This comment was minimized by the moderator on the site

Ποιο υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας; Αυτο που εχει υπουργό τον Κύπριο που αφου απέτυχε παταγωδώς στο πολιτικής προστασίας τον έβαλε ο Κουλης στο Ναυτιλίας;;; Τι ξερει αυτος ο… Βιολάρης απο εμπορική ναυτιλία. Ειναι εκει μονο για να υπογράφει για τα συμφέροντα που εξυπηρετεί

This comment was minimized by the moderator on the site

Πρώτον, μπορείτε να βρείτε τις διορθώσεις που πρότειναν μέσω της ένωσης πλοιάρχων πριν απο περίπου ένα μήνα για όλα τα λιμάνια της χώρας συμπελαμβανομενου αυτού της Ανδρου! Ουδείς καταλληλότερος απο τους ίδιους τους πλοιάρχους. Τώρα γι αυτούς που μαλώνουν αν πρέπει να γίνει χαλκολικωνα ή κορθι κλπ, καλύτερα παιδιά να ρίξουμε μια γέφυρα στο στενό και να χρησιμοποιούμε το λιμάνι της Τήνου. Άσε αυτούς να έχουν την ευθύνη ! Να ευθυμήσουμε λίγο κι εμείς οι προπονητές της εξέδρας!

This comment was minimized by the moderator on the site

ΟΙ ΓΕΛΙΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΊΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΉΣ ΝΑΥΤΙΛΊΑΣ.ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΊΝΟΥΝ ΤΊΠΟΤΑ ΚΑΙ ΟΎΤΕ ΤΟΥΣ ΝΟΙΆΖΕΙ ΑΝ ΓΊΝΕΙ ΑΤΎΧΗΜΑ.ΕΓΚΡΙΝΟΥΝ ΠΛΟΊΑ ΑΚΑΤΆΛΛΗΛΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΎΝ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΎΝ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΠΙΚΊΝΔΥΝΑ ΛΙΜΑΝΙ.ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΟΝΕΎΕΙ ΠΆΝΤΑ Ο ΚΙΝΔΗΝΟΣ ΤΟΥ ΑΤΥΧΉΜΑΤΟΣ.ΤΟΣΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΈΧΟΥΝ ΣΤΕΊΛΕΙ ΟΙ ΠΛΟΙΑΡΧΟΙ,ΤΟΥΣ ΑΓΝΩΟΥΝ ΠΑΝΤΕΛΟΣ ΟΙ ΞΕΦΤΙΛΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΊΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΉΣ ΝΑΥΤΙΛΊΑΣ.

This comment was minimized by the moderator on the site

Εύστοχο αρκετά το άρθρο, αλλά δυστυχώς η κυβέρνηση δια του υπουργείου Ναυτιλίας είναι απούσα σε τέτοια κρίσιμα γεγονότα! Προφανώς και πρέπει κάποιος με ισχύ ή ο κόσμος μαζικά να πιέσει για την ανακατασκευή του λιμανιού του Γαυρίου. Δυστυχώς για άλλη μια φορά η τοπική αυτοδιοίκηση αποδεικνύεται κατώτερη των περιστάσεων και δεν πιέζει προς το φλέγον πλέον ζήτημα της διαμόρφωσης του λιμανιού. Βλέπεις για τον τόπο αποφάσισαν ορισμένοι αποκαλούμενοι "ντόπιοι" που έρχονται ένα με δύο μήνες στο νησί, συνήθως καλοκαίρι. Θα ρωτήσει κάποιος τι σχέση έχει αυτό? Απόλυτη και μάλιστα στην περίπτωση της Ανδρου καταλυτική στις τελευταίες δημοτικές εκλογές, που οι συγκεκριμένοι πολίτες έκριναν την τύχη αυτού του τόπου, ερχόμενοι να ψηφίσουν και μετά να εξαφανιστούν πάλι μέχρι το Πάσχα και το καλοκαίρι.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ευστοχο το αρθρο σας αλλα για ιστορικους λογους οι αρμοδιοι θα το αρχειοθετησουν…Σιγα μην ασχοληθει καποιος με φλεγοντα θεματα. Μην ξεχνατε εχουμε πανηγυρια και πρεπει να ασχολουνται με αυτα ολοι τους

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ σωστά όλα. Ο υπουργός εμπορ ναυτιλίας εκανε την εμφανιση του ως δια μαγείας… γι αυτό το γεγονός.
Κατά τ´ άλλα χαμένος!!