"Good Faith": πρώτα τα πετρέλαια μετά η αποκόλληση του πλοίου
Σύμφωνα με πληροφορίες από το λιμεναρχείο Χώρας το πλοίο Good Faith που έχει προσαράξει στα Πέζα της Άνδρου θα μπορέσει να μετακινηθεί μάλλον από εκεί. Όμως για την ώρα όλα είναι στάσιμα γιατί πρέπει πρώτα να βγουν τα πετρέλαια για να μην υπάρξει ρύπανση. Ο χρόνος για να βγουν τα πετρέλαια θα είναι γύρω στις δύο εβδομάδες γιατί αυτό μπορεί να γίνει με αέρα μέχρι 4 μποφόρ. Από εκεί και μετά θα ξεκινήσει η διαδικασία αποκόλλήσης του από τα βράχια με τα τρια ρυμουλκά της εταιρείας Τσαβλίρη που είναι στην Άνδρο.
Το κόστος της ασφάλειας για την άντληση των πετρελαίων (1 με 1,5 εκατ. δολάρια) θα το πληρώσει η ασφάλεια. Για το κόστος αποκόλλησης δεν υπάρχει ακόμα προσδιορισμός και γίνεται συζήτηση μεταξύ ιδιοκτήτη και ασφάλειας. Το σκάφος αυτό κοστίζει σήμερα στην αγορά μεταξύ 15 και 20 εκατ. δολαρίων. Η πρώτη εκτίμηση των εμπειρογνωμόνων που είναι στην Άνδρο και ανέβηκαν πάνω και εξέτασαν τις ζημιές είναι πως μπορεί να αποκολληθή. Αλλά θα χρειαστεί από ένα μέχρι δύο μήνες για να γίνει αυτό.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ρύπανση στην περιοχή για την ώρα. Κάποια νερά που βγήκαν είναι σεντινόνερα και χάθηκαν με τον κυματισμό των 10 μποφόρ. Πρόκειται για νερά της θάλασσας που μπήκαν στο μηχανοστάσιο και βγήκαν. Το μέγα πρόβλημα θα ήταν αν είχαν τρυπήσει οι δεξαμενές και είχε βγει το πετρέλαιο. Αυτό θα είχε μαυρίσει όλες τις ακτές γύρω. Όμως τέτοιο πρόβλημα δεν υπάρχει. Και αναμένεται να αρχίσει η άντληση του πετρελαίου τώρα από το σκάφος.
Κατά τα άλλα ήταν έκπληξη το πόσες χιλιάδες διάβασαν μέσα σε λίγες ώρες το ρεπορτάζ για το προσαραγμένο πλοίο στην Άνδρο. Και ήταν μεγαλύτερη έκπληξη ο ζωηρός διάλογος στο F/Bκαι αλλού μεταξύ δεκάδων καπετάνιων. ψαράδων ή άλλων. Όλοι σχεδόν σχολίασαν τον λόγο προσάραξης που βασίστηκε σε εκτίμηση του λιμενικού σώματος που είχε την αρχική ευθύνη της έρευνας και διάσωσης και των ανακρίσεων.
Ως προς τον διάλογο που αναπτύχθηκε στο f/bέχουμε δύο παρατηρήσεις:
(α) δύο-τρεις κατακρίνουν τον αγγελιοφόρο για το μήνυμα που μεταφέρει. Δηλαδή κατακρίνουν τα γραφόμενα στο "εν Άνδρω" χωρίς να κάνουν τον κόπο να διαβάσουν την ΑΡΜΟΔΙΑ ΠΗΓΗ που έδωσε τις πληροφορίες. Οι πληροφορίες είναι από το ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. Και αυτή είναι η αρμόδια ΠΗΓΗ καθώς είναι αυτή που διεξάγει και τις ανακρίσεις. Αν δεν το καταλαβαίνει κάποιος αυτό τότε κρίνει είτε με κακοπιστία είτε έχει αδυναμία ανάγνωσης ενός κειμένου.
Τονίζουμε και πάλι ο λόγος που παρασύρθηκε το πλοίο στα βράχια της Άνδρου ΗΤΑΝ ΟΙ ΙΣΧΥΡΟΙ ΑΝΕΜΟΙ και Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΦΟΡΤΙΟΥ, που κατέστησε το πλοίο ευάλωτο στον άερα. Αυτή είναι η εκδοχή του λιμεναρχείου με βάση τις καταθέσεις. Και μέχρι στιγμής στην Άνδρο υπάρχουν καταθέσεις 8 ατόμων του πληρώματος που βγήκαν στην Χώρα. Τα άλλα μέλη βγήκαν με τα ελικόπτερα στην Ελευσίνα. Ανάμεσα σε αυτούς που βγήκαν στην Άνδρο και ο πλοίαρχος. Αν προκύψει κάτι καινούριο φυσικά και θα το αναγράψουμε.
Μέχρι τότε αυτά.