Ατυχηματικός... τουρισμός!!!

Τα "r/z Aegis 1" της εταιρείας Τσαβλίρη και δίπλα το δεύτερο ρυμουλκό της ίδιας εταιρείας λίγο πριν έρθουν Άνδρο  

Σίγουρα δεν έχετε ποτέ ξανακούσει την έκφραση "ατυχηματικός τουρισμός", ενώ έχετε ακούσει για θρησκευικό τουρισμό, περιπατιτητικό τουρισμό, γαστρονομικό τουρισμό, οικοτουρισμό κλπ. Πέρσι μάλιστα μάθαμε και για τον "ορνιθολογικό τουρισμό" χάρη σε μια πρωτοβουλία με το πρόγραμμα life του προηγούμενου δημάρχου. Αλλά "ατυχηματικός τουρισμός" ακούτε για πρώτη φορά; Σωστά. Γιατί μόλις τον ανακαλύψαμε... εμείς!!! Πως μας ήρθε η ιδέα; Από την πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί στο Γαύριο μετά το ατύχημα του Good Faith.

Τελικά η ατυχία κάποιων λειτουργεί ως τύχη κάποιων άλλων. Ή, όπως έλεγαν οι αρχαίοι: "ουδέν κακόν αμιγές καλού"

Αναλυτικά: Μετά την προσάραξη του πλοίου στα βράχια στα Πέζα έφτασαν στο νησί μερικές δεκάδες άνθρωποι: εμπειρογνώμονες, δικηγόροι, ναυτασφαλιστές, εκπρόσωποι της εταιρείας, δύο ρυμουλκά με πληρώματα κλπ. Ένα κλειστό ξενοδοχείο του νησιού μας άνοιξε και αρχικά βρέθηκε με 25 δωμάτια κλεισμένα μέσα στον Φεβρουάριο!!! Μετά κάποοι έφυγαν. κάποιοι ήρθαν τείλό αποτέλεσμα καθημερινά 15-20 άτομα ζουν στο ξενοδοχείο. Βάλτε και καμιά 20αρία από τα δύο ρυμουλκά. Ακόμα βάλτε και μερικούς ειδικούς από την Ολλανδία που έχουν έρθει με όργανα κλπ για να δουν πως θα ξεκολήσει το πλοίο.

Συνολικά γύρω στα 50 άτομα καθημερινά κινούνται στο άδειο αυτή την εποχή Γαύριο για το προσαραγμένο πλοίο ξοδεύοντας χρήματα. Όπως μας είπε και ο Πέτρος Κολοβέτζος: "τα μόνα ευρώ που κινούνται αυτή την εποχή στην αγορά του Γαυρίου είναι αυτών των ανθρώπων".

Να σημειώσουμε πως η ναυαγωσιστική εταιρεία όντας μεγάλη και διεθνής δεν έχει πρόβλημα κόστους. Με αποτέλεσμα να βλέπεις στο χειμωνιάτικο Γαύριο με τους ελάχιστους ανθρώπους μια σειρά αρμόδιων και απεσταλμένων για το προσαραγμένο πλοίο να κινούνται και να "ζωντανεύουν" εστιατόρια και ταβέρνες, καταστήματα και περίπτερα, ξενοδοχείο και φούρνους!

Φυσικά οι αριθμοί αλλάζουν καθημερινά. Κάποιοι φεύγουν κάποιοι έρχονται. Όμως είναι σταθερά 40-50 την ημέρα. Και βεβαίως αργότερα όπως λένε μπορεί να έρθουν ακόμα περισσότεροι για το τελικό έγχείρημα. Ίσως φτάσουν τα 100 άτομα στο τέλος.

Ως προς τις ενέργειες για το πλοίο σημειώστε πως ο καιρός ελάχιστα τους βοήθησε γιατί επί τόσες μέρες δεν μπόρεσαν λόγω κυματισμού να κάνουν πολλά πράγματα. Είναι προφανές πως όπως πως επιβεβαιώνονται οι πρώτες πληροφορίες μας θα χρειαστούν σίγουρα δύο μήνες να κάνουν όλες τις παραίτητες ενέργειες και να αποκολλήσουν το καράβι από τα βράχια της Άνδρου. 

Να πούμε επίσης πως η ελληνική ναυαγοσωστική εταιρεία Τσαβλίρη (είναι ανάμεσα στις πρώτες στον κόσμο) που έχει αναλάβει το προαραγμένο πλοίο (άντληση πετρελαίου, ρυμούλυση πλοίου) συνεργάζεται με το πρακτορείο Κυκλάδες του Πέτρου Κολοβέντζου και έχει αναλάβει όλο το service της εταιρείας στην Άνδρο. Για να καταλάβετε τις δυνατότητες της εταιρείας και το μέγεθος της επιχείρησης αυτή τη στιγμή στο Γαύριο είναι δεμένο ένα πολύ μεγάλο ρυμουλκό, το "rz Aegis 1", εκ των λίγων που υπάρχουν και το οποίο έχει και την δυνατότητα να προσφέρει ακόμα και σε θαλάσσιες επιχειρήσεις περιβάλλοντος. 

Σημείωση: Ρωτήσαμε εκ νέου τους ειδικούς για ένα θέμα που έγινε πολύ μεγάλος διάλογος τόσο και στο site μας όσο και στο f/b. Πολλοί παλιοί καπετάνιοι, ειδικοί, ψαράδες, ανειδίκευτοι, ειδικευμένοι και σχολιαστές κατέκριναν τις πληροφορίες του λιμεναρχείου που αναγράψαμε ως λόγο προσάραξης του πλοίου στα Πέζα. Η εκδοχή που λένε μέχρι στιγμής οι ειδικοί (ξένοι και έλληνες) που είναι στο Γαύριο είναι πως: "το πλοίο παρασύρθηκε από τον σφοδρό άνεμο. Το τιμόνι του δεν υπάκουγε λόγω του ότι το πλοίο ήταν ξεφόρτωτο και βρέθηκε σε ψηλή θέση. Ίσως λόγω κακού υπολογισμού της "σαβούρας". Αυτά λένε ακόμα και σήμερα οι ειδικοί. ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΛΕΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. ΑΠΛΩΣ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΤΙ ΛΕΝΕ ΑΥΤΟΙ!

"εν Άνδρω"

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Ατυχηματικος τουρισμος .Ατυχεις Χαρτιωτες λεω εγω Ατυχεις ,για την μοληνση της θαλασσας απο το πλοιο για την μολυνση της παραλιας για το ασπρο κολοδες υγρο κατα μηκος εκει που σκαει το κυμα κανενας δεν το ειδε απο τους υπευθηνους-,Κανεις δεν ειναι υπευθηνος-Για την καταστρωφη των χωματοδρομων -που τους συντηρουμε με πρωσοπικη εργασια των κατοικων τις περισσοτερες φορες-Καθε μερα δεκαδες μεγαλα αυτοκινητα κατεβαινουν στα Πεζα κανοντας τα χαντακια ολο κ ποιο μεγαλα Αναρωτιεμαι ποιος πρεπει να ενδιαφερθει.Οι εκλεγμενοι αρχοντες ?ουτε που ξερουν που πεφτουν τα Πεζα .Μεχρι τις χαρτες εχουν ερθει για τις εκλογες .Στα πεζα δεν εχει τιποτα ουτε καν κανει ΧΥΤΥ

This comment was minimized by the moderator on the site

Αν αυτό το ναυάγιο γινόταν σε χώρα του εξωτερικού ,η τοπική κοινωνία με επί κεφαλής τη δημοτική αρχή ,θα το εκμεταλλευοταν ποικιλοτροπως. Θα καλούσε τους ενδιαφερομενους, να δουν από κοντά τις εργασίες που γίνονται και να αποκτήσουν μια πρώτης τάξεως εμπειρία στο αντικείμενο τους. Σπουδαστές των σχολών Εμπορικού Ναυτικού, φοιτητές του Πολυτεχνείου στη σχολή ναυπηγών, οικολόγους, επιστήμονες που ασχολούνται με την ρύπανση της θάλασσας , νέους που σπουδάζουν νομικά ,με εξειδίκευση το δίκαιο της θάλασσας κ.λ.π. Όλα βέβαια ύστερα από συνεννόηση με την εταιρία του πλοίου, την εταιρία των ρυμουλκών και το Λιμεναρχείο. Αυτός πράγματι θα ήταν ένας ουσιαστικός "ατυχηματικος τουρισμός" με απήχηση, δημοσιότητα και νόημα. Και στο τέλος ένα μικρο-άτυπο συνέδριο στη Χώρα με όλους τους επιστήμονες ,για να γίνει η ανάλυση των συμπερασματων και των ενεργειών που πραγματοποιηθηκαν ,από την αρχή μέχρι το τέλος. Λίγη σκέψη χρειάζεται, μια σβελτάδα και κυρίως ένα όραμα.
Αν βέβαια ζούσαμε σε άλλη χώρα...

This comment was minimized by the moderator on the site

Νομίζω ότι τουλάχιστον αποφύγαμε το dark tourism (http://dark-tourism.org.uk/research).