Τα δικαιώματα σας σε καθυστέρηση, ματαίωση δρομολογίου ή βλάβη του πλοίου. Τι πρέπει να ξέρετε…

 

Φωτογραφία αρχείου Εν Άνδρω.

Ο κάθε πολίτης που επιβιβάζεται σ ένα πλοίο προκειμένου να ταξιδέψει, έχει υποχρεώσεις και δικαιώματα. Δεν μπορεί για παράδειγμα να έχει αντικοινωνική συμπεριφορά, δεν πρέπει να φθάσει καθυστερημένα στο βαπόρι, δεν επιτρέπεται να μεταφέρει, εκρηκτικά, όπλα η αιχμηρά αντικείμενα ή να πάσχει από μεταδοτική νόσο και να αποτελεί κίνδυνο για την δημόσια υγεία. Αυτές είναι με δυο λόγια οι υποχρεώσεις του.

Γνωρίζετε  όμως τα δικαιώματα σας; Ξέρετε τι δικαιούσθε; Σας έχουν πει τι πρέπει να διεκδικήσετε σε περίπτωση καθυστέρησης του δρομολογίου η  ματαίωσης, βλάβης του πλοίου η απαγορευτικού απόπλου;

Η ελληνική αλλά και η ευρωπαϊκή νομοθεσία έχει ένα πλαίσιο σε εφαρμογή, που δίνει απαντήσεις σε όλα αυτά και υποχρεώνει τις εταιρίες να αποζημιώσουν τον επιβάτη.

Φωτογραφία αρχείου Εν Άνδρω.

Το πλαίσιο αυτό γίνεται αυστηρότερο με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που θα μπήκε ήδη σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση. Για να γίνετε πιο ισχυροί σας ενημερώνουμε λοιπόν τι πρέπει να απαιτήσετε σε κάποια από τις παρακάτω περιπτώσεις:

  1. 1. Όταν ο μεταφορέας αναμένει ευλόγως ότι ο απόπλους θα καθυστερήσει για πάνω από ενενήντα (90΄) λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, λόγω βλάβης ή ζημιάς του πλοίου ή για λόγους που ανάγονται σε υπαιτιότητα του μεταφορέα ή σε περίπτωση καιρικών συνθηκών οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο την ασφαλή λειτουργία του πλοίου, ο επιβάτης δικαιούται να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση και να του καταβληθεί ως αποζημίωση το αντίτιμο του εισιτηρίου επιβάτη και οχήματος.
  2. 2. Με μέριμνα και δαπάνη του μεταφορέα, να λάβει δωρεάν ελαφρά γεύματα, γεύματα ή αναψυκτικά ανάλογα με το χρόνο αναμονής, εφόσον είναι διαθέσιμα ή μπορούν ευλόγως να εξασφαλισθούν, να διαμείνει επί του πλοίου καθ’ όλο το χρόνο της καθυστέρησης και να προωθηθεί με το ίδιο πλοίο ή με άλλο δρομολόγιο προς τον τελικό προορισμό, υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς, όπως ορίζεται στη σύμβαση μεταφοράς, το ταχύτερο δυνατόν και χωρίς επιπλέον κόστος.
  3. 3. Να διαμείνει επί του πλοίου, εφόσον κατά την κρίση του πλοιάρχου οι συνθήκες το επιτρέπουν καθ΄ όλο το χρόνο ισχύος της απαγόρευσης απόπλου για να συνεχίσει το ταξίδι του.
  4. 4. Όταν λόγω βλάβης ή ζημιάς του πλοίου ή λόγω καιρικών συνθηκών οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο την ασφαλή λειτουργία του πλοίου ακυρωθεί προγραμματισμένο δρομολόγιο, ο επιβάτης δικαιούται:
    α. Να ενημερωθεί εγκαίρως και εφόσον συμφωνήσει να προωθηθεί στον προορισμό του με μέριμνα και δαπάνη του μεταφορέα σε χρονικό διάστημα εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών λαμβάνοντας δωρεάν ελαφρά γεύματα, γεύματα ή αναψυκτικά ανάλογα με το χρόνο αναμονής και εφόσον είναι διαθέσιμα ή δύνανται να εξασφαλισθούν, ή να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση και να του επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου.
    β. Να λάβει τροφή και κατάλυμα, με μέριμνα και δαπάνη του μεταφορέα, εφόσον ο επιβάτης δεν προωθηθεί στον προορισμό του ή δεν υπαναχωρήσει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προηγούμενη περίπτωση α΄.
    γ. Χρηματική αποζημίωση διπλάσια του ναύλου μεταφοράς επιβάτη ή άλλη αντισταθμιστική παροχή μετά από συμφωνία των συμβαλλομένων, εφόσον δεν προωθηθεί στον προορισμό του εντός 24 ωρών με υπαιτιότητα του μεταφορέα».
  5. 5. Καμία απαίτηση δεν δύναται να θεμελιωθεί για καθυστέρηση, διακοπή, ακύρωση ή τροποποίηση δρομολογίου που οφείλεται σε λόγους δημόσιας τάξης ή ασφάλειας, ιδίως λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, στην εφαρμογή διατάξεων της νομοθεσίας ή σε εντολές της αρμόδιας Αρχής γενικά, ιδίως δε για την παροχή βοήθειας σε πλοία ή πρόσωπα που βρίσκονται σε κίνδυνο.

Τίμος  Βικ.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet