Άμεση απάντηση στο ατύχημα του Θεολόγος Π.
Το πληγωμένο Θεολόγος Π. μεταφέρεται με ρυμουλκά από τη Ραφήνα για δεξαμενισμό
Δεν θα υπάρξει όπως φαίνεται ιδιαίτερο πρόβλημα για τη γραμμή Άνδρος - Τήνος - Μύκονος λόγω του ναυτικού ατυχήματος που προκλήθηκε από τον σφοδρό άνεμο τα ξημερώματα του Σαββάτου 5/7/2014 στο λιμάνι της Ραφήνας. Γεγονός που ανάγκασε το πλοίο της γραμμής Θεολόγος Π. να αποσυρθεί, μέσα στο καλοκαίρι, για μερικές μέρες από τα δρομολόγια του.
Συγκεκριμένα, το ατύχημα προκλήθηκε στις 2.30 τα ξημερώματα του Σαββατου. Ο αέρας στο λιμάνι της Ραφήνας ήταν πάρα πολύ ισχυρός. Το Θεολόγος Π. επιχειρούσε να δέσει μιας και μόλις είχε φτάσει από Μύκονο. Είχε 20 επιβάτες.
Το καράβι έδεσε τον κάβο στην προβλήτα. Όμως ο τρομερός αέρας έσπασε τον κάβο και το καράβι ξέσυρε προς την μεριά που είχε δέσει νωρίτερα το Σουπερφέρρυ ΙΙ, που είχε ολοκληρώσει το δικό του δρομολόγιο. Ο καπετάν Μάκης έδωσε δύναμη στη μηχανή για να κρατήσει το καράβι. Όμως ο Θεολόγος Π. είχε ήδη πλησιάσει το δεμένο Σουπερφέρρυ ΙΙ, το οποίο είχε απλώσει αρκετά την καδένα της άγκυρας για να κρατάει στον ισχυρό καιρό.
Και εκεί έγινε το ατύχημα καθώς η έλικα του Θεολόγου Π. πλησιάζοντας βρήκε και άρχισε να μαζεύει την αλυσίδα του Σούπερ Φέρρυ ΙΙ! Το Θεολόγος Π. ακινητοποιήθηκε στη συνέχεια. Και έμεινε στα ανοιχτά αγκυροβολημένο μέχρι το πρωί όπου έφτασαν δύτες και ρυμουλκά. Είναι γνωστό πως το λιμάνι της Ραφήνας είναι ανοιχτό σε όλους τους καιρούς. Κόβει ο λιμενοβραχιόνας τον βόρειο κυματισμό. Αλλά δεν κόβει κανείς τον ισχυρό άνεμο.
Οι συνέπειες του ατυχήματος:
α) Το Σουπερ Φέρρυ ΙΙ έφυγε το πρωί του Σαββάτου πλήρες με τρεις ώρες καθυστέρηση, αλλά και μια άγκυρα λιγότερη. Καθυστέρησε μέχρι να γίνει επιθεώρηση από δύτες για να δουν αν έχει την παραμικρή αβαρία. Δεν είχε. Και μετά άφησε την άγκυρα που μπλέχτηκε στην έλικα του Θεολόγου Π. στο λιμάνι. Ταξίδεψε χωρίς πρόβλημα και με μια άγκυρα. Την άγκυρα θα την ξαναβάλει με την επιστροφή του στην Ραφήνα το Σάββατο το βράδυ, όπως μας είπε ο καπετάν Τάσσος Τρέσσος. Κατά τα άλλα συνεχίζει κανονικα τα τακτικά δρομολόγια του όλες τις μέρες μιας και δεν έχει το παραμικρό πρόβλημα.
β) Το Θεολόγος Π. έφυγε με ρυμουλκά για δεξαμενή ναυπηγείου. Όπως είπαν από την εταιρεία Παναγιωτάκη παρενέβη προσωπικά ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας για να μπει αυθημερόν σε δεξαμενή. Το πλοίο το πήραν τα ρυμουλκά. Θα δεξαμενιστεί την Κυριακή το πρωί. Οι δύτες που είδαν τα ύφαλα δεν διέγνωσαν κατ' αρχή μεγάλη αβαρία. Όμως κανείς δεν μπορεί να πει μετά βεβεαιότητας τίποτα μέχρι την Δευτέρα το πρωί που θα έχουν ολκληρωθούν οι έλεγχοι και θα ξέρουν πότε θα είναι έτοιμο για να επιστρέψει στα δρομολόγια του. (Κανείς δε θα ξέρει μέχρι τότε τι θα χρειαστεί να κάνει ή τι ανταλακτικά θα χρειαστούν, αν χρειαστούν).
γ) Η εταιρεία Παναγιωτάκη στην οποία ανήκει το πλοίο έδρασε ταχύτατα. Ήδη ανακοίνωσε διπλα καθημερινά πλήρη δρομολόγια του Αικατερίνη Π. (για να καλύψει το κενό του Θεολόγου Π). Έτσι καθημερινά το Αικατερίνη Π. θα φεύγει το πρωί από Ραφήνα στις 7.15' για Άνδρο - Τήνο - Μύκονο και θα ξαναφεύγει πάλι το απόγευμα στις 18.30' (με μια ώρα διαφορά από το τακτικό δρομολόγιο του Θεολόγου Π. στις 17.30') αναπληρώνοντας τον Θεολόγο Π. με πλήρες δρομολόγιο (Άνδρος - Τήνος - Μύκονος). Θα επιστρέφει τα ξημερώματα κατεύθείαν από Μύκονο στην Ραφήνα για να είναι έτοιμο για το δρομολόγιο της επόμενης μέρας στις 7.15', όπως μας πληροφόρησε με κάθε λεπτομέρεια το Σάββατο το απομεσήμερο ο υπεύθυνος της εταιρείας Δημήτρης Τσούμας. Αξίζει να πούμε πως η απάντηση της εταιρείας Παναγιωτάκη ήταν άμεση αφού κάλυψε το κενό της μετάβασης στα νησιά που είναι βασικό αυτή την εποχή. Ας σημειωθεί πως και το Σάββατο το απόγευμα δρομολογήθηκε εκτάκτως το Αικατερίνη Π. στις 19.15 για όλο το δρομολόγιο του Θεολόγος Π., ενώ την Κυριακή αναγγέλθηκε πως θα έχει και νυχτερινό τοπικό δρομολόγιο από Άνδρο στις 23.30' για όσους είχαν βγάλει εισητήρια επιστροφής με το Θεολόγο Π. Να και κάτι καλό, που δείχνει πως η πολύπαθη ακτοπλοϊα μας μπορεί να τα καταφέρει ακόμα και υπό αντίξοες συνθήκες.
"εν Άνδρω"