Α. ΣΚΑΜΑΓΚΑ: Απάντηση για την "παρένθετη μητρότητα"

Της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΣΚΑΜΑΓΚΑ

Μια αναγκαία απάντηση σε σχόλια για κείμενο μου στο Εν Ανδρω

 

Ο μεγαλύτερος ζωγράφος του 20ού αιώνα, ο Πάμπλο Πικάσο, αγάπησε τη γυναίκα, ύμνησε τη μητρότητα και απεικόνισε σε πλήθος πίνακες και παραλλαγές με απαράμιλλο τρόπο τη γυναίκα με το παιδί, σε όλες του τις ζωγραφικές περιόδους. Οι δύο παραπάνω πίνακες του Πικάσο είναι του 1922. Ο τίτλος κοινός: "Μητέρα και παιδί". Ο πρώτος ανήκει στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Βαλτιμόρης κι ο δεύτερος σε ιδιωτική συλλογή.

Η σεξουαλικότητά μας και οι παραλλαγές της, που είναι το αποτέλεσμα αλληλεπίδρασης παραμέτρων όπως, η φύση μας, οι συνθήκες ανατροφής μας κι οι επιλογές μας, ουδόλως αποτελεί ζήτημα για την παραπάνω τοποθέτησή μου. Είναι επομένως περίεργη η έγερση αιχμών με επικριτικούς χαρακτηρισμούς, ενώ δεν χρησιμοποίησα τέτοιους, καθώς και η υπονόηση προκαταλήψεων, που δεν με αφορούν. Όταν μάλιστα στην αφετηρία της βρίσκεται η θέση μου, πως ο τρόπος της φύσης να εξελίσσεται μέσα από δημιουργία συνθηκών ποικιλομορφίας, αποτελεί την εγγύηση της ελευθερίας μας, αφού έτσι δημιουργεί πεδίο επιλογών για όλα τα πλάσματά της. 

Πάμπλο Πικάσο - "Μητέρα και Παιδί" (1921) - Ινστιτούτο Τέχνης Σικάγου 

Το ζήτημα που έθεσα, σε κείμενο μου στο Εν Άνδρω πριν μερικές μέρες, ομολογουμένως με πολύ συνοπτικό τρόπο, αφορούσε την προσχηματική επίκληση μιας «ανάγκης» για ένταξη ζευγαριών ομοφυλοφίλων στον θεσμό του γάμου, με καταχρηστικό κι αναιτιολόγητο επακόλουθο, λόγω συνοδών στερεοτύπων, την θεσμοποίηση των «παρένθετων μητέρων», για την δήθεν εξυπηρέτησή τους. Επομένως το υποκριτικό και με συνοπτικές διαδικασίες, άνοιγμα πλαγίου δρόμου νομιμοποίησης μιας εκμετάλλευσης της γυναίκας ως αναπαραγωγικό εργαλείο,, που αντικρούει στην φύση μας και σε βασικές αρχές του πολιτισμού μας, όπως η ελευθερία: Καμιά μητέρα δεν θα επέλεγε, για οποιαδήποτε χρηματική αμοιβή, παρά μόνο με τη βία ή με καταναγκασμό, την δια βίου αποξένωση από το παιδί της, υπακούοντας στην φυσικά ισχυρή ροπή της για μακρόχρονη υποστηρικτική σχέση μαζί του.

Ας αναλογιστεί ο καθένας μας και τις ανύπαρκτες πιθανότητες μιας «επιλογής» πώλησής του, από την δική του μητέρα, από την μητέρα των παιδιών του, την αδελφή του ή την κόρη του…

Το πραγματικό προς επίλυση θέμα στην χώρα μας ήταν και παραμένει ο εκσυγχρονισμός του πλαισίου υιοθεσιών, δηλαδή ανατροφής παιδιών από ανάδοχους γονείς, κατά περίπτωση μεν, υπό ενιαίες προϋποθέσεις δε, που θα αφορούν όμως όλη την κοινωνία, με βασικό κριτήριο την προστασία και την υγεία αυτών των παιδιών. Η αντιμετώπισή του με προσφυγή σε «εξομοιώσεις» με υπάρχοντα στερεότυπα, με όποιους συντελεστές ή αμοιβές επινοηθούν, συνιστά όχι μόνο αποποίηση της σχετικής ευθύνης αλλά και προχειρότητα του αισχίστου είδους.

Πάμπλο Πικάσο - Μητρότητα

Κάθε «νεοτερισμός» που επιχειρείται να μας επιβληθεί, δεν είναι εκ προοιμίου βελτιωτικός της ζωής μας. Ο συγκεκριμένος, όπως προκύπτει και από τοποθετήσεις άλλων ομοφυλοφίλων, είτε φίλων μας είτε δημοσίων προσώπων, δεν τους λύνει προβλήματα, μάλλον με την χρήση που γίνεται, τους συκοφαντεί και τους βλάπτει. Τους βάζει στο στόχαστρο αδίκως, ενώ "ευπρεπή" κυκλώματα εμπορίας βρεφών περιμένουν ν’ ανοίξουν νέες δουλειές, με «οίκους παρένθετων». 

Η μητρότητα είναι θεμελιακή σχέση, με την προστασία της οποίας σχετίζεται ο πολιτισμός. Εκτός του ότι αυτή η σχέση αφήνει το στίγμα της στον χώρο-χρόνο ζωής κάθε ανθρώπου, σχετίζεται και με τις υπαρξιακές ανησυχίες του, όπως των καταβολών και της συνέχειας, διαπερνώντας ιστορικά τις γενιές και δημιουργώντας την έννοια του «ανήκειν». Χωρίς αυτήν την σχέση, σε τι θα διαφέρουμε στο μέλλον από τα ανθρωπόμορφα ρομπότ;

Όσον αφορά τέλος την μαρτυρία που παρατέθηκε από εμέ στο κείμενο μου, για την ανατροφή παιδιού και από την μητέρα του, κατά την παιδική του ηλικία και από τον πατέρα του, με τον ομοφυλόφιλο σύντροφό του, νομίζω πως το ενδιαφέρον εστιάζεται κατά κύριο λόγο στις συνέπειες της παντελούς έλλειψης αγάπης μεταξύ των δύο γονέων, η οποία όπως φαίνεται παίζει ίσως τον πιο σημαντικό όσο κι αγνοημένο ρόλο. 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Ορίστε και μια επιστημονική μελέτη:

School Outcomes of Children by Same-Sex Parents - Evidence from Administrative Data
Published 28, 2020
Authors Deni Mazrekaj, Kristof De Witte and Sofie Cabus

This comment was minimized by the moderator on the site

Κα Σκαμαγά στα άρθρα σας θέτετε τρία θέματα: παρένθετη μητρότητα, γάμο ομόφυλων και υιοθεσία απο ομόφυλα ζευγάρια.
Σε περίπτωση που το αγνοειτέ η παρένθετη μητρότητα στην Ελλάδα ρυθμίζεται απο τους Ν.3089/2002 και Ν.3305/2005 και μία απο τις προυποθέσεις είναι η αποδοχή άνευ οικονομικού ανταλλάγματος (ΑΛΤΡΟΥΙΣΤΙΚΑ). Η γυναίκα λοιπόν είναι ΕΛΕΥΘΕΡΗ να αποφασίσει. Δεν είναι ξεκάθαρο αν εσείς, καταχρηστικά κάτα της άποψη μου, επιθυμείτε την αλλαγή του νομικού καθεστώτος, του περιορισμού της ελευθερίας των γυναικών στο τι θα κάνουν με το σώμα τους και την επιστροφή στο καθεστώς του 2001. Πίσω δηλαδή 20 χρόνια. Η αποψή σας είναι παροχημένη, προσβλητική και έχει ξεπεραστεί και νομοθετικά εδω και μια εικοσαετία. Πιθανόν και γυναίκες συμπολιτές μας που με αλτρουισμό προσεφέραν ένα απο τα μεγάλυτερα δώρα σε ζευγάρια που αδυνατούσαν να αποκτήσουν παιδί να διάβαζουν αυτά που γράφετε. Εγώ θα αισθανόμουν μεγάλη ντροπή στην θέση σας... Ας επιτρέψουμε, επιτέλους στις γυναίκες να ελέγχουν πλήρως το σώμα τους και να το διαθέτουν όπως αυτές επιθυμούν. Η πατριαρχική πατερναλιστική αντίλιψη που θέλει το σώμα της γυναίκας να ελέγχεται απο την κοινωνία δεν θα πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο διάλογο. Ο συγχωρεμένος ο παππούς μου, έλεγε οτι όλα τα κακά στην Ελλάδα ξεκίνησαν όταν έγινε μόδα οι γυναίκες να δουλέυουν και σταμάτησαν να είναι νοικοκυρές, "η θέση τους είναι στο σπίτι να μεγαλώνουν τα παίδια" μου έλεγε κατα λέξη.
Στον αγώνα σας ενάντια στο γάμο ομόφυλων ζευγαριών έχετε σύμμαχους τους: Putin, Kim Jong Un, Erdogan, Ayatollah Khomeini, Mohammed bin Salman και μιά πoλύ μακριά λίστα απο δικτάτορες... Επιτέλους η Ελλάδα θα βρέθει μαζι με τις χώρες που πρέπει πάντα να ανήκει! Χώρες που δεν κάνουν διακρίσεις άναμεσα στους πολίτες τους με κριτήριο τον σεξουαλικό προσανατολισμό.
Ως προς την υιοθεσία απο ομόφυλα ζευγάρια δικαίωμα σας είναι να μην ακούτε τους επιστήμονες και τους οργανισμούς, να εκτίθεστε και να παραθέτετε οποιαδήποτε ανυπόστατη, ανεπιβεβαιωτη, ομοφοβική κουταμάρα... Η επιστιμονική βιβλιογραφία είναι εκτενης και προσβάσιμη.
Για τα ρομπότ, δεν νομιζώ οτι είστε τεχνοφοβική. Μια χάρα χρησιμοποιείτε το internet. Σας προτείνω να κάνετε καμία ερώτηση στο ChatGPT. Έχει πιο ενδιαφέρων να συζητήσουμε συγχρόνα θέματα με πολύ σημαντικό αντικτυπό όπως η χρήση και η σχέση ηθίκης και τεχνήτης νοημοσύνης.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία (Δεν γράφω απο που έρχομαι και που πάω γιατί πιθανών να είναι αδιάφορο για την πλειοψηφία των αναγνωστών και δεν θέλω να κάνω κατάχρηση του χώρου, έαν επιμένει και επιθύμει ο διαχειριστής να μάθει την πόρεια μου θα τον κεράσω ένα καφέ απο κοντά και θα κάνουμε αυτή την κουβέντα)

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ
Με ιδιαίτερη χαρά να πιουμε καφέ. Όπου θέλετε. Βάζετε ζητήματα για τα οποία θα ήθελα να συζητήσω μαζί σας. Περιμένω μεηλ σας ή τηλέφωνο σας. Συγνώμη που παρέμβηκα, αλλα ευκαρία να σας γνωρίσω

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 10 μήνες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Ας επαναδιατυπώσω. Θα μπορούσαν τα δημοσιογραφικά site της Άνδρου να ρωτήσουν τι πιστεύουν οι Βουλευτές των Κυκλάδων και επίσης αν πιστεύουν ότι οι απόψεις τους ταυτίζονται με αυτές των κατοίκων των Κυκλάδων; επίσης θα είχε ενδιαφέρον να ερωτηθεί η κα Μονογιού τι πιστεύει για αυτό: https://youtube.com/watch?v=MSiWeWPXUzY αναφορικά με τη δολοφονία των Τεμπών. Δεν είναι θέματα που αγγίζουν απευθείας την Άνδρο, αλλά αγγίζει αυτούς που την εκπροσωπούν.

This comment was minimized by the moderator on the site

Επίσης θα ήθελα οι Βουλευτές Κυκλάδων να μας απαντήσουν σε αυτό ακριβώς το ερώτημα.

This comment was minimized by the moderator on the site

Θα ήθελα κάποιος να μας εξηγήσει πως θεωρείται ανθρώπινο δικαίωμα, κάτι το οποίο δεν υπάρχει στην ανθρώπινη φύση.

This comment was minimized by the moderator on the site

Με καποιες στοχευμενες τροποποιησεις στο ηδη υπαρχον νομοθετημενο συμφωνο συμβιωσης θα μπορουσαν να λυθουν τα οικονομικα κληρονομικα και αλλα θεματα που επικαλουνται τα ομοφυλα ζευγαρια. Η ψηφιση του γαμου αποσκοπει αλλου και θα τα δουμε ολα λιαν συντομως

This comment was minimized by the moderator on the site

Πως μπορεί να εξηγηθεί πως οι σχολιαστές του άρθρου μιας γυναίκας-μητέρας που έγραψε για την παρένθετη μητρότητα είναι άντρες;;;;
Είναι μήπως πιο ειδικοί στο θέμα της μητρότητας;
Είναι μήπως λιγότερο ευαίσθητοι στο θέμα της εμπορευματοποίησης του γυναικείου σώματος;
Ποιος θα είναι ο τιμοκατάλογος για μια κατά παραγγελία παρένθετη μητρότητα; Θα τον καλύπτουν τα ασφαλιστικά ταμεία για τους μη έχοντες; Ή, παρένθετοι πατεράδες θα γίνονται μόνο οι πλούσιοι φίλοι του Κασσελάκη; Είναι δικαίωμα δηλαδή για τις ελίτ του χρήματος; Δεν υπάρχουν φτωχοί ή μεσαίοι ομοφυλόφιλοι; Τι δικαιώματα για ένα παρένθετο παιδί θα έχουν αυτοί; Ή, δεν θα έχουν;
Από ποιες χώρες φαντάζεται ο κ Κασσελάκης και ο κ. Τάυλερ θα είναι οι μητέρες των κατά παραγγελία παρένθετων αγοριών που θέλουν. Να ξέρουμε και την διαθεσιμότητα που υπάρχει ανά χώρα και τον τιμοκατάλογο της παραγγελίας;
Πόσα παρένθετα παιδιά μπορεί να κάνει μια παρένθετη μητέρα; Τι λένε οι γιατροί, οι νομικοί, οι πολιτικώς ορθοί, οι πολιτικώς καθήμενοι; Μήπως χρειάζονται κι άλλες προβλέψεις ώστε η εμπορευματοποίηση να δουλέψει σωστά και να υπάρξει ανταγωνισμός στην ελεύθερη αγορά διεθνώς.
Θα μπορεί μια παρένθετη μητέρα να βλέπει το παρένθετο παιδί της; Τι προβλέψεις υπάρχουν για το δικαίωμα αυτό;
Αυτά το λίγα και πολύ σημαντικά ερωτήματα περιμένουμε στο επόμενο νομοσχέδιο που θα βάζει τάξη στο φαινόμενο