Υπό κατάληψη το Γυμνάσιο-Λύκειο Όρμου Κορθίου. Τα αιτήματα των μαθητών...
Υπό κατάληψη από χτες το σχολείο όπου στεγάζεται το Γυμνάσιο-Λύκειο Όρμου Κορθίου με αφορμή την αναταραχή που υπάρχει αυτές τις μέρες στην παιδεία για την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα μη κρατικά πανεπιστήμια.
Όπως έχουμε ήδη ανακοινώσει το Εν Άνδρω έχει την χαρά να έχει πλέον συνεργάτες και αναγνώστες που συνεισφέρουν με σημειώματα και πληροφορίες για όλα όσα αξιόλογα και ιδιαίτερα συμβαίνουν στο νησί. Ο συνεργάτης μας, λοιπόν, στο Κόρθι μάς έστειλε τα αιτήματα της κατάληψης που ξεκίνησε χτες, όπως αυτά είναι διατυπωμένα από τα παιδιά σε χαρτιά που διένειμαν στον κόσμο.
Κατά τη γνώμη μας αξίζει τον κόπο να διαβάσει κανείς τα τοπικά προβλήματα που επισημαίνει το κείμενο των παιδιών. Το τελευταίο, όπως και η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, που ακολουθεί αφορά το γενικότερο της αναταραχής στην παιδεία που έχει να κάνει με το θέμα των μη κρατικών πανεπιστημίων. Όμως υπάρχουν κάποια προβλήματα του σχολείου τους. Κάποια από αυτά θα πρέπει οι υπεύθυνοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Άνδρου να τα συζητήσουν μαζί τους και να δουν πως μπορούν να τα προωθήσουν.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Είναι η πρώτη φορά που εδώ και χρόνια γίνεται κατάληψη του συγκεκριμένου σχολείου χωρίς να υπάρχει αίτημα κτιριακό μιας και όλα έχουν διορθωθεί από την απελθούσα διοίκηση. Αυτό μάς επισήμανε τηλεφωνικά πρώην αντιδήμαρχος. Το σημειώνουμε λοιπόν.
«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΚΟΡΘΙΟΥ
- Η απουσία του γυμναστή έχει ως επίπτωση να μην ασκούμε κατάλληλα το σώμα μας και να κινδυνεύει η υγιή μας κατάσταση. Δεν υπάρχει ομαλή λειτουργία του σώματος μας:’’νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ’’
- Αύξηση του ορίου απουσιών.
- Κατάργηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής.(ΕΒΕ)
- Απαιτούμε από το σχολείο μας το οποίο βρίσκεται σε δυσπρόσιτη περιοχή, οι καθηγητές που διορίζονται εδώ να λαμβάνουν δίπλα και τριπλά μόρια.
- Χρειαζόμαστε καθηγητή για τα παιδιά που έχουν δυσλεξία. Ένα τμήμα ένταξης μας είναι απαραίτητο.
- Διαφωνούμε απόλυτα στην ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων στην Ελλάδα. Η παιδεία είναι δημόσια και δωρεάν για όλους. Απαιτούμε πτυχία με αξία και όχι με τιμή. Συμφωνούμε με το Δ.Σ της ΟΛΜΕ. Διαβάστε παρακάτω…
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
Να μην τολμήσει η κυβέρνηση να φέρει νόμο για ιδιωτικά – μη κρατικά Πανεπιστήμια
Δημοσίευση: 09/01/2024
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταδικάζει την προσπάθεια ίδρυσης ιδιωτικών – μη κρατικών πανεπιστημίων από την κυβέρνηση της ΝΔ που ιδιωτικοποιεί ακόμα περισσότερο τη δημόσια Παιδεία.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έρχεται να ολοκληρώσει τις αντιδραστικές αλλαγές που εδώ και χρόνια είναι σε εξέλιξη στην ανώτατη εκπαίδευση επιχειρεί να παρακάμψει το άρθρο 16 του Συντάγματος που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ μέσω του άρθρου 28 που προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν του ελληνικού συντάγματος. Η εξέλιξη αυτή μετατρέπει την Παιδεία όλο και περισσότερο σε εμπόρευμα, θα οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση των πτυχίων αλλά και των συνθηκών σπουδών.
Η ίδρυση ιδιωτικών – μη κρατικών πανεπιστημίων θα επιφέρει άμεσο και συντριπτικό χτύπημα στα πτυχία μας, στα επαγγελματικά δικαιώματα χιλιάδων αποφοίτων μεταξύ των οποίων και των χιλιάδων μόνιμων και αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών. Διευρύνεται έτσι η εμπορευματοποίηση των προσόντων και πιστοποιήσεων και στο βασικό πτυχίο.
Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο, που έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις, που μόχθησαν για πάρουν του πτυχίο τους, που δίνουν τη μάχη ως αναπληρωτές/τριες για να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο και μαζεύουν μέρα με την μέρα την προϋπηρεσία τους θα δουν μέσα σε μια μέρα οι κόποι τους να ακυρώνονται και πτυχία τους να εξισώνονται με το κάθε λογής ίδρυμα – κολλέγιο – ιδιωτικό ΑΕΙ το οποίο θα δίνει πτυχία με μοναδικό κριτήριο το πόσο αντέχει η τσέπη των «πελατών» τους.
Με το νομοσχέδιο για την ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων ανοίγει ο δρόμος και για την καθιέρωση του «εθνικού απολυτηρίου» με περισσότερες «πανελλαδικές εξετάσεις» σε όλες τις τάξεις του. Όσοι/ες λίγοι/ες μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά θα αγοράζουν σπουδές, πτυχίο και μέλλον ...χωρίς κόπο, ενώ οι πολλοί/ες θα συνεχίσουν να περνάνε τον ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) και της Τράπεζας Θεμάτων. Θα ανοίξει το δρόμο για την επιβολή διδάκτρων και στις προπτυχιακές σπουδές, ενισχύοντας τους ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση των παιδιών στην ανώτατη εκπαίδευση. Το σχολείο της παπαγαλίας μιας ατελείωτης ύλης χωρίς αρχή, μέση και τέλος, που επιβαρύνει δυσβάστακτα τον οικογενειακό προϋπολογισμό, θα γίνει ακόμα χειρότερο και πιο εξοντωτικό για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.
Τα επιχειρήματα της κυβέρνησης ότι δήθεν θα ωφεληθεί το Δημόσιο Πανεπιστήμιο από την ύπαρξη ιδιωτικών μόνο ως αστεία ακούγονται. Αν πραγματικά ήθελαν, θα είχαν στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και δε θα φτάναμε στο 2024 να έχουμε πτυχία χωρίς επαγγελματική κατοχύρωση, μείωση του μόνιμου προσωπικού στα ΑΕΙ κατά 2.300 εργαζομένους, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2024, μειωμένη κατά 70% κρατική χρηματοδότηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση την τελευταία 15ετία.
Η δημιουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων θα ενισχύσει ακόμα παραπέρα την επιχειρηματική – κερδοσκοπική λειτουργία των δημόσιων Ιδρυμάτων, θα συμπαρασύρει τα δημόσια πανεπιστήμια στην υποβάθμιση της ποιότητας και των παροχών για να εξοικονομούν χρήματα. Το ίδιο ακριβώς έγινε και σε άλλους τομείς! Η συνύπαρξη δημόσιου - ιδιωτικού τομέα δεν οδήγησε σε καλύτερες παροχές. Η ύπαρξη π.χ. ιδιωτικών νοσοκομείων δεν οδήγησε σε βελτίωση του δημόσιου συστήματος υγείας. Η “απελευθέρωση της αγοράς” στον σιδηρόδρομο δεν έφερε ασφαλείς μεταφορές, αλλά πολύνεκρα εγκλήματα, όπως στα Τέμπη. Η ύπαρξη ιδιωτικών σχολείων δεν οδήγησε σε σύγχρονες και ασφαλείς κτηριακές υποδομές, σε προγράμματα σπουδών και εγχειρίδια που θα μορφώνουν ολόπλευρα τα παιδιά.
Η ύπαρξη ιδιωτικών πανεπιστημίων θα επιβάλει τη λειτουργία με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και στα δημόσια Πανεπιστήμια και στο πλαίσιο της λεγόμενης ισοτιμίας στην αγορά θα περικόψει ακόμα περισσότερο την κρατική χρηματοδότηση και στήριξη των δημόσιων Πανεπιστημίων. Θα επιβάλει ένα βαθύτερο αυταρχικό αντιδημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας όπου ελεύθεροo θα είναι μόνο το κέρδος και θα εξοβελίζονται οι κοινωνικές ανάγκες και τα λαϊκά συμφέροντα.
Η ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι ένα ακόμα βήμα στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις των τελευταίων δεκαετιών που γίνονται στην εκπαίδευση, παράλληλα με τα σχέδια για την αυτονομία της σχολικής μονάδας με τους/τις διευθυντές/ντριες manager, την ανεύρεση χορηγών για την οικονομική τους λειτουργία, το εθνικό απολυτήριο, στην ελεύθερη επιλογή σχολείων, στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - υβριδικό σύστημα διορισμών και συνολικά στην πλήρη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.
Το νομοσχέδιο – έκτρωμα της κυβέρνησης το επιστρέφουμε ως απαράδεκτο και το θεωρούμε αιτία πολέμου! Να μην κατατεθεί.
Έχουμε χρέος ως εκπαιδευτικοί στη νέα γενιά να αντιπαλέψουμε τόσο τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο και την επιχειρηματική λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου.
Διεκδικούμε:
Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες σπουδές.
Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 - όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία στο ύψος των αναγκών μας.
Πτυχία με αξιοκρατία και αξία.
Δουλειά για όλους/ες - δουλειά με δικαιώματα.
Τώρα είναι η ώρα συνολικά το κίνημα της εκπαίδευσης να δώσει μαζικό, αποφασιστικό «παρών» στις κινητοποιήσεις του επόμενου διαστήματος, να μην ψηφιστεί ο νόμος, να ανατραπεί το συνολικό σχέδιο κυβέρνησης για την εμπορευματοποίηση - ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, να ικανοποιηθούν τα αιτήματα μας.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ