ΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΔΡΟ: Μια ανάλυση για πλοία, αποστάσεις, λιμάνια...
Επειδή διαβάσαμε πολλά περί ακριβών εισιτηρίων από διάφορους σε προηγούμενες παρουσιάσεις του θέματος, επαναφέρουμε τη συζήτηση και αναδημοσιεύουμε παλαιότερη ανάλυση των τιμών των εισιτηρίων όλης της γραμμής μας, αλλά και του κόστους των εισιτηρίων όλων των κοντινών νησιών στην Αττική. Για να δούμε τι πληρώνουν οι επισκέπτες της Άνδρου και τι όλοι οι άλλοι που πάνε στα άλλα νησιά. Τουλάχιστον να ξέρουν κάποιοι γιατί διαμαρτύρονται. Η ριμάδα η οικονομία θέλει λίγο μυαλό και μερικούς αριθμητικούς υπολογισμούς. Γιατί διαφορετικά ξεκινάς να πας Άνδρο. Μετράς τα μίλια και τις αποστάσεις, μετράς εισιτήρια και πλοία. Και καταλήγεις να μετράς το άπειρο αν δεν βάλεις και λίγο την σύγκριση με το τι γίνεται γύρω σου.
Λίγο απότομη η εισαγωγή του άρθρου, αλλά είναι τόση η άγνοια ορισμένων σχολιαστών και τόση η επιμονή τους (πάλι λόγω άγνοιας), που με κάποιο τρόπο θα έπρεπε κανείς να ξεκινήσει μια απάντηση σε όσα γράφονται για το όντως σημαντικό κόστος των εισιτηρίων, την οποία επέφερε η κρίση και ο πόλεμος από το 2022.
Ας πάρουμε λοιπόν το δύο "κλασικά επιχειρήματα" κάποιων σχολιαστών:
(α) ΛΑΘΟΣ ΠΡΩΤΟ: Έγραψαν παλαιότερα κάποιοι πως "ο ανταγωνισμός από Πειραιά κρατά τα εισιτήρια της Τήνου και της Μυκόνου χαμηλά γι' αυτούς. Ενώ η Άνδρος που δεν έχει πλοίο από Πειραιά και δεν έχει τόσο κόσμο και είναι ακριβή σε σχέση με την Τήνο!"
(β) ΛΑΘΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ: Γράφουν πως "δύο νησιά που έχουν ως αφετηρία το Λαύριο, η Τζιά/Κέα και η Κύθνος, έχουν μικρότερο ναύλο από την Άνδρο!"
Τα παραπάνω τα έγραψαν ορισμένοι σχολιαστές σε προηγούμενες αναρτήσεις. Οι σχολιαστές αυτοί δεν έχουν ιδέα από τιμές, διαδρομές, χρόνους ταξιδιού. Δεν έχουν ιδέα πως η Άνδρος έχει "συγκριτικό πλεονέκτημα" με όλα τα άλλα νησιά. Βουτάνε λοιπόν στο πληκτρολόγιο τους και στα αριθμητικά δεδομένα και γράφουν ότι θέλουν.
ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΤΗΝΟΣ-ΜΥΚΟΝΟΣ: ΝΗΣΙΑ, ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ, ΤΙΜΕΣ
Ας πάμε στους αριθμούς να δούμε την πραγματικότητα:
(α) ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Πειραιάς - Τήνος: 85 μίλια απόσταση 49 ευρώ το άτομο εισιτήριο. Και από Ραφήνα - Τήνος: 60 μίλια 35 ευρώ εισιτήριο.
Πειραιάς - Μύκονος, 94 μίλια απόσταση, 52 ευρώ το άτομο εισιτήριο. Και από Ραφήνα - Μύκονος: 70 μίλια 38 ευρώ το άτομο εισιτήριο.
Πειραιάς – Αίγινα 17 μίλια, 12 ευρώ εισιτήριο το άτομο. Και λάβετε υπόψη σας πως είναι η γραμμή με την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση διακίνησης τα τελευταία χρόνια.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιος ανταγωνισμός και πράσινα άλογα; Ακριβότερος κατά πολύ λόγω απόστασης και μακρύτερα λόγω μεγαλύτερης διάρκειας ταξιδιού ο Πειραιάς. Κατά 14 και 15 ευρώ ανάλογα με το νησί και κατά 25 μίλια για κάθε νησί.
(β) ΛΑΥΡΙΟ
Λαύριο - Τζιά: 17 μίλια 13,5 ευρώ εισιτήριο το άτομο. Η Τζιά είναι 17 μίλια κι έχει 13,5 ευρώ. Αν ήταν 36 μίλια (όσα και η Άνδρος) πόσα ευρώ λέτε να είχε; Περίπου 36!!!
Λαύριο - Κύθνος: 26 μίλια 16 ευρώ εισιτήριο το άτομο. Δείτε τιμές και αποστάσεις και βγάλτε συμπέρασμα και σε αυτή την περίπτωση. Αν ήταν π.χ. 36 τα μίλια θα είχε 36 ευρώ!!!
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Λάβετε υπόψη σας στο κοστολόγιο της διαδρομής πως τα πλοία από Λαύριο για Κέα και Κύθνο, όπως και από Πειραιά για Αίγινα είναι ΠΟΡΘΜΕΙΑ. Μικρότερα και με λιγότερες δυνατότητες μεταφοράς ατόμων και φορτίων. Μικρότερο εξοπλισμό και σωστικά μέσα. Και το κυριότερο έχουν 18 άτομα πλήρωμα, ενώ της γραμμής από Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο είναι επιβατηγά/οχηματαγωγά με σαφώς μεγαλύτερες δυνατότητες (και λόγω μεγαλύτερων και πολυπληθέστερων νησιών και Κάβο Ντόρο) και υποχρεωτικά έχουν 46 άτομα πλήρωμα.
(γ) ΒΟΛΟΣ
Βόλος – Σκιάθος 39 μίλια, 34,70€ το εισιτήριο το άτομο, 84,70€ το αυτοκίνητο! Τα συμπεράσματα δικά σας…
(δ) ΡΑΦΗΝΑ
Ραφήνα - Άνδρος: 36 μίλια 25 ευρώ το άτομο εισιτήριο. Η Άνδρος απέχει από την Ραφήνα 36 μίλια και από Πειραιά περίπου 80 μίλια μέσω Σύρου. Αν υπήρχε πλοίο θα κόστιζε περίπου 45,5 ευρώ το άτομο. Πόσοι λέτε να έρχονταν 4,5 ώρες δρόμο και πολλαπλάσιο ναύλο; Απάντηση: ΚΑΝΕΝΑΣ.
Ραφήνα - Τήνος: 60 μίλια 35 ευρώ το άτομο εισιτήριο
Ραφήνα - Μύκονος: 70 μίλια 38 ευρώ το άτομο εισιτήριο
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Τα εισιτήρια δυστυχώς είναι ακριβά για όλους. Όμως η Άνδρος παρά το κόστος των εισιτήριων παραμένει οικονομικότερη από όλα τα γειτονικά νησιά. Αυτά είναι τα δεδομένα. Διάφοροι λοιπόν διακινούν "απόψεις" χωρίς στοιχεία. Μόνο και μόνο για να μεμψιμοιρούν. Η μικρή απόσταση, ο σύντομος χρόνος της διαδρομής και το μικρότερο σχετικά εισιτήριο (λόγω απόστασης και χρόνου) βοηθούν την Άνδρο να επικρατήσει ως νησί του τριημέρου και του Σαββατοκύριακου και ως νησί παραθεριστικής κατοικίας λόγω πρόσβασης.
"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"