Ανακατατάξεις στην ακτοπλοΐα. Κυριαρχούν οι μεγάλοι και αγωνίζονται οι μικροί. Η περίπτωση της Fast Ferries...
Του Μηνά Τσαμόπουλου
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ - NEW MONEY
Η γιγάντωση των ήδη μεγάλων ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων/ομίλων έχει περιορίσει τον ζωτικό χώρο για την ανάπτυξη των μικρότερων. Η κατάσταση γίνεται δυσβάσταχτη για τους μικρομεσαίους λόγω και των διεθνών κανονισμών για την πράσινη μετάβαση αφού θα πρέπει να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες στα υπάρχοντα πλοία ώστε να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα έως ότου προχωρήσουν σε ναυπηγήσεις. Οι συγχωνεύσεις και οι κοινοπραξίες δείχνουν σαν μόνη λύση. Άλλοι επιλέγουν την αγορά κάποιων οικονομικών πλοίων αθροίζοντας τα με στόχο να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας.
Στο πλαίσιο των οικονομιών κλίμακος η Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη αγόρασε τα δύο επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία της Zante Ferries, το «Διονύσιος Σολωμός» και το «Αδαμάντιο Κοραής». Η Fast Ferries με τον τρόπο αυτό ενδυναμώνει τη θέση της στον ακτοπλοϊκό κλάδο. Μέχρι σήμερα έχει ήδη τέσσερα πλοία, τρία συμβατικά επιβατηγά- οχηματαγωγά και ένα ταχύπλοο. Για την ολοκλήρωση της αγοτάς η πολυμετοχική Zante Ferries θα πραγματοποιήσει γενική συνέλευση στις 22 Σεπτεμβρίου στη Ζάκυνθο προκειμένου οι 190 μέτοχοί της να αποφασίσουν οριστικά για την πώληση των δύο πλοίων.
Το «Διονύσιος Σολωμός» είναι δρομολογημένο στις Δυτικές Κυκλάδες από το λιμάνι του Πειραιά. Το «Αδαμάντιος Κοραής» ταξιδεύει στη Σαμοθράκη και στη Λήμνο από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Και τα δύο πλοία υπό τη νέα πλοιοκτησία της Fast Ferries, φημολογείται ότι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις συγκεκριμένες γραμμές.