Ο υπό διαμόρφωση χάρτης πλοίων και δρομολογίων της γραμμής μας
Μεθαύριο θα εξεταστούν από το συμβούλιο της ακτοπλοΐας οι δρομολογήσεις πλοίων και τα δρομολόγια μαζί με όλα τα άλλα αυτά και της γραμμής Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου. Τι αναμένεται να συμβεί; Πως θα εξελιχθούν τα πράγματα στην γραμμή μας, η οποία είναι ο «δρόμος» που συνδέει την Άνδρο με την Ελλάδα και τον κόσμο;
Πρώτον, ξεχάστε πάλι το "Παναγία Τήνου" (πρώην Αγ. Γεώργιος). Συνεχίζει τα «ανεκτέλεστα δρομολόγια» του… Μαζί με αυτό μάλλον ξεχάστε και όλα εκείνα τα πλοία που ζητούσαν μια θέση στην γραμμή μας. Ότι θάρθει ή δεν θα μας αφορά ως Άνδρο ή αν τυχόν κάτι εμφανιστεί θα είναι μόνο για μια θέση στον ήλιο του μεσοκαλόκαιρου...
Δεύτερον, το "Fast Ferries Andros" (Επτάνησος) μάλλον θα πάει το καλοκαίρι στη γραμμή Τήνου-Μυκόνου-Νάξου, πριν έρθει το φθινόπωρο στην γραμμή Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου (πιθανόν τότε να αντικαταστήσει το Αικατερίνη, το οποίο μέχρι σήμερα έχει ήδη κόψει αρκετές χιλιάδες εισιτήρια οργανωμένων επισκέψεων για καλοκαίρι και δεν μπορεί πια εύκολα να μετακινηθεί).
Τρίτον, το "Θεολόγος" ζητά και θα περικόψει Ιούλιο και Αύγουστο το πρωινό δρομολόγιο της Παρασκευής από Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο. Έτσι θα κάνει κανονικά την τακτική καθημερινή πρωινή επιστροφή του από Μύκονο-Τήνο- Άνδρο για Ραφήνα. Με τα εφετινά δεδομένα μάλλον οι νησιώτες έχουν πιο πολύ ανάγκη το πρωινό πλοίο για Ραφήνα παρά οι εκδρομείς του Σ/Κ για Άνδρο. Τέταρτον, η γραμμή θα ανασχηματιστεί από άποψη πλοίων στο τέλος του φθινοπώρου όταν θα έρθει και το SuperFerryIII της εταιρείας Golden Star Ferries. Θα έχουμε τότε 4 σταθερά πλοία (κάποιο της Fast Ferries θα κάνει μάλλον ένα διαφοροποιημένο δρομολόγιο). Έτσι, τον χειμώνα, ακόμα και τις δύσκολές μέρες του Γενάρη και Φλεβάρη, θα έχουμε δύο πλοία στη γραμμή: και πρωινό και απογευματινό! Είναι μια πολύ καλή εξέλιξη για το νησί μας, αλλά και την γραμμή στο σύνολο.
Πέμπτον, η γραμμή μας είναι από αυτές που άντεξαν στην κρίση. Έχουμε δύο σοβαρές ακτοπλοϊκές εταιρείες σήμερα που όχι μόνο άντεξαν, αλλά και έκαναν και επενδύσεις φέρνοντας επιπλέον και καλά πλοία. Με τον τρόπο αυτό κράτησαν και θα κρατήσουν τους «δρόμους» της θάλασσας ανοικτούς για την Άνδρο και τα άλλα δύο νησιά. Και επιπλέον βοηθάνε με τον τρόπο τους και το εμπόριο δίνοντας 50% έκπτωση στα μεταφορικά όσων εμπορεύονται από Άνδρο προς Τήνο και Μύκονο.
Συμπέρασμα: Η Άνδρος, αν προσθέσουμε και τα συχνά τοπικά που έχει ορισμένους «φορτωμένους» μήνες, είναι σε πολύ καλή κατάσταση από άποψη καθημερινής επικοινωνίας με την Αττική. Συγκριτικά μάλιστα με άλλα νησιά είναι σε προνομιούχο θέση. Στο χέρι μας είναι αυτή την καθημερινή και πυκνή επικοινωνία, που δίνει δυνατότητες τουριστικής και εμπορικής ανάπτυξης, να την αξιοποιήσουμε. Και τον παλμό της αξιοποίησης θα πρέπει να τον δώσουν κάποια στιγμή οι νέοι. Αλλά για το θέμα των νέων και της δράσης τους θα επανέλθουμε…
«εν Άνδρω»