ΑΠΑΙΤΗΣΗ: Η Άνδρος να συνδεθεί απευθείας με Σύρο στο υπό διαμόρφωση νέο ακτοπλοϊκό χάρτη των Κυκλάδων

 

Τη διαμόρφωση ενός νέου ακτοπλοϊκού χάρτη με αφορμή την αλλαγή πλοίων και γραμμών που έγιναν από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών προτείνει το Επιμελητήριο Κυκλάδων. Στο τραπέζι το Επιμελητήριο καταθέτει μια σειρά προτάσεων για μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές  μεταβολές με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτησης των νησιών μας. Είναι μεγάλη ευκαιρία αυτή τη στιγμή που σχεδιάζεται από όλους (Επιμελητήριο Κυκλάδων, υπουργείο και ΣΑΣ) ο νέος ναυτιλιακός χάρτης για την διασύνδεση των Κυκλάδων οι τοπικές αρχές του νησιού μας να παρέμβουν άμεσα και να απαιτήσουν απευθείας σύνδεση μας με την γειτονική Σύρο, που είναι και το διοικητικό κέντρο του Νοτίου Αιγαίου.

Αναλυτικά, το Επιμελητήριο Κυκλάδων προτείνει τη δημιουργία ενός μοντέλου ακτινωτών δρομολογίων γύρω από τις υπάρχουσες γραμμές κορμού προς τα μικρότερα νησιά. Γραμμές κορμού είναι αυτές που έχουν εμπορικό ενδιαφέρον και τις έχουν ιδιωτικές ακτοπλοϊκές εταιρείες. Γύρω από τις γραμμές κορμού (π.χ. η γραμμή Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος είναι γραμμή κορμού)  θα πρέπει να γίνεται μια οργανωμένη και επιδοτούμενη διασύνδεση των μικρότερων νησιών, που ως τώρα ταλαιπωρούνται.

Ο σημερινός προγραμματισμός με διαδρομές από το ένα νησί στο άλλο δεν εξυπηρετεί ούτε τους επισκέπτες ούτε τους μονίμους κατοίκους που ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες έχουν μεγάλη ταλαιπωρία. Με τα σημερινά δεδομένο η κατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των άγονων γραμμών έφτασε πλέον σε οριακό σημείο.

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων στην πρόταση του, την οποία καταθέτει εδώ και τρία χρόνια, έτυχε αυτή τη φορά επιτέλους θετικής ανταπόκρισης από την πολιτεία και το ΣΑΣ. Το προτεινόμενο μοντέλο διαχείρισης είναι μικτό (ιδιωτικό και επιδοτούμενο) και έχει στόχο την καθημερινή διασύνδεση των νησιών μεταξύ τους, αλλά και τη σύνδεση τόσο με το διοικητικό κέντρο που είναι η Σύρος όσο και με την Αττική. Στο μοντέλο προβλέπονται ανταποκρίσεις χωρίς καθυστερήσεις.

Όπως ενημέρωσε ο κ. Ρούσσος «το Επιμελητήριο Κυκλάδων έχει συλλέξει από όλους τους φορείς αρμοδιότητας του, έγγραφες προτάσεις, καθώς εκ μέρους της κυβέρνησης έχουν ζητηθεί οι προτάσεις όλων». Πρέπει ο σχεδιασμός  να αλλάξει, αλλά και οι συμβάσεις. Σήμερα οι συμβάσεις δεν καλύπτουν τα δρομολόγια σε περιπτώσεις αδυναμιών της εταιρείας να τα εκτελέσει.

Όπως συμπλήρωσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου πρέπει να γίνονται οι αναθέσεις, σε όλες τις περιπτώσεις, όχι σε συγκεκριμένα πλοία αλλά προς συγκεκριμένη εταιρεία, ώστε εάν έχει πρόβλημα ένα πλοίο να υποχρεούται η εταιρεία να το καλύπτει με άλλο. Κάτι που έγινε την τελευταία φορά στο ΣΑΣ με την ανάθεση τεσσάρων δρομολογίων στην Fast Ferries που καλείται να εξηπυρετήσει με ταβ τρία πλοία της που δρομολογεί (Θεολόγος, Αικατερίνη, Andros).  Όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει στην περίπτωση σήμερα των επιδοτούμενων δρομολογίων γιατί για την ώρα έχουν ήδη πολυετείς συμβάσεις και δεν μπορεί το υπουργείο να τις διακόψει για να εφαρμόσει ένα καινούριο μοντέλο.

Πάντως , κατέληξε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, υπάρχει σήμερα, για πρώτη φορά, πολιτική βούληση να ξεκινήσει μια νέα διαδικασία, καθώς μέχρι σήμερα αποφευγόταν να ξεκινήσει κάτι καινούριο μιας και αντιδρούσαν τόσο κάποιοι δήμαρχοι μικρών νησιών όσο και κάποιοι ακτοοπλόοι.

Σε αυτή την κατεύθυνση κινούμενοι δύο βουλευτές των Κυκλάδων Κυκλάδων, οι κ. Συρμαλένιος και Μανιός, κατέθεσαν πρόταση τους, η οποία μιλά για τη δημιουργία ενός φορέα συνεργασίας του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα και τη σύσταση μίας εταιρείας, που θα αναλάβει αυτή το έργο της διασύνδεσης των μικρότερων νησιών με τις γραμμές κορμού. Μια ιδέα που είναι προς εξέταση.

Έκπτωτη η ΝΕΛ

Κατά τα άλλα  αποφασίστηκε ομόφωνα από το ΣΑΣ να κηρυχτεί έκπτωτη η ΝΕΛ σε γραμμές της στο Βορείο Αιγαίο, ενώ αναμένεται έως το τέλος του μήνα, να υπάρξει εκ μέρους του υπουργείου ανάλογη κίνηση και για τις γραμμές των ενδοκυκλαδικών άγονων δρομολογίων, που θα καλυφθούν από το πλοίο «Άρτεμις» της Hellenic Seaways.

Πέραν του «Άρτεμις» η Hellenic Seaways δηλώνει έτοιμη, εάν της ζητηθεί από το υπουργείο, να δρομολογήσει και άλλο πλοίο στο ενδοκυκλαδικό επιδοτούμενο δρομολόγιο των ανατολικών Κυκλάδων, που παραμένει όλο το τελευταίο διάστημα ανεκτέλεστο από το πλοίο της ΝΕΛ Aqua Spirit, λόγω της οικονομικής αδυναμίας της εταιρείας στο να το εφοδιάσει ακόμα και με καύσιμα. Παράλληλα υπό καθεστώς πλήρους ανασφάλειας παραμένουν οι απλήρωτοι εργαζόμενοι της ΝΕΛ, για τους οποίους απαιτείται να ληφθεί μέριμνα από το υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να λήξει αυτή η ιδιότυπη ομηρία τους.

Τα νέα δρομολόγια στο Αιγαίο

Αλλαγές πρόκειται να υπάρξουν τόσο στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών όσο και στα πλοία που θα εξυπηρετούν τις δρομολογιακές γραμμές, σύμφωνα και με τις νέες σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Έτσι, σύνδεση με τη Ραφήνα αποκτά και η Σύρος από τον Ιούλιο, που θα ξεκινήσει τα δρομολόγια της η Fast Fferries στα οποία εκτός της πρωτεύουσας των Κυκλάδων θα περιλαμβάνεται η Τήνος και η Μύκονος. Συγκεκριμένα, με αφετηρία το λιμάνι της Ραφήνας κάθε Τρίτη Πέμπτη και Κυριακή στις 08.10 π.μ. θα εκτελείται το δρομολόγιο με προορισμό το λιμάνι της Σύρου, της Τήνου και της Μυκόνου, ενώ στα δρομολόγια της επιστροφής, κάθε Τρίτη και Πέμπτη θα γίνεται αναχώρηση από το λιμάνι της Σύρου στις 18.00 μ.μ. και κάθε Κυριακή στις 19.00 μ.μ., με προορισμό το λιμάνι της Ραφήνας.

Η Fast Ferries παράλληλα θα δρομολογήσει από τον Ιούνιο το Andros και στις γραμμές "Ραφήνα-Τήνος-Μύκονος", "Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος" και "Ραφήνα Τήνος-Μύκονος-Νάξος" (όπως έχουμς ήδη γράψει το Andros θα ξεκινήσει αρχικά στις δύο γραμμές" "Ραφήνα-Τήνος-Μύκονος" και "Ραφήνα-Τήνος-Μύκονος-Νάξος).

Επίσης η εταιρεία Super Fast αναλαμβάνει πλέον την γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Κως-Ρόδος, με το SUPERFAST XII, χωρητικότητας 1.500 επιβατών, το οποίο από σήμερα θα αντικαταστήσει το Blue Star 1 και θα εκτελεί το δρομολόγιο τρεις φορές την εβδομάδα, κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή.

Το δρομολόγιο Πειραιάς-Σύρος-Τήνος-Μύκονος θα εκτελείται καθημερινά καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού από το Blue Star Patmos, το οποίο θα αντικαταστήσει το Blue Star Paros.

Από τις 26 Ιουνίου έως και τις 7 Σεπτεμβρίου το Blue Star Delos το οποίο εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς-Σύρος-Πάρος-Νάξος-Ίος-Σαντορίνη-Ανάφη θα έχει προσεγγίσεις και σε Σύρο και Ανάφη.

Για το δίμηνο της μεγάλης τουριστικής κίνησης αποφασίστηκε η ενίσχυση της διασύνδεσης της Παροναξίας και των Μικρών Κυκλάδων με το Mega Jet, το οποίο ξεκινά από τις 3 Ιουλίου και έως 31 Αυγούστου 2015 φεύγει από το δρομολόγιο του που συνέδεε τη Σαντορίνη με τη το Ηράκλειο και το Ρέθυμνο και αναλαμβάνει το δρομολόγιο Αμοργός - Κουφονήσι - Νάξος - Πάρος - Πειραιάς.

Τέλος στις 27 Ιουνίου έως τις 6 Σεπτεμβρίου το Blue Star Paros θα καλύπτει το δρομολόγιο Ραφήνα-Μύκονος-Πάρος-Νάξος-Ίος.

(στοιχεία από εφημερίδα Κοινή Γνώμη - Σύρου, επεξεργασία "εν Άνδρω")

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Η ανδρος εναι εκτος της διασυνδεσης με τη συρο κ τα αλλα νησια γιατι?