Τελικά αυξημένη κατά 6,9% είναι η ακτοπλοϊκή κίνηση το καλοκαίρι

Του Λάμπρου Καραγεώργου

Συντάκτη Ναυτεμπορικής

Τελικά μετά τις νέες διευκρινήσεις του Υπουργείου τα στοιχεία της ακτοπλοϊκής κίνησης για το 2016 είναι ανοδικά  

(Αντιγράφουμε από την σημερινή διόρθωση το άρθρο της της Ναυτεμπορικής με τα νέα στοιχεία - μαζί με την συγνώμη μας προς τους αναγνώστες μας για το άρθρο του συνεργάτη μας με τις λάθος συγκρίσεις - από τα στοιχεία του Υπουργείου Ναυτιλίας. Είχε γίνει λάθος σύγκριση στοιχείων – δεν διευκρινιζόταν στους πίνακες – έτσι οι 18 φετινές μέρες συγκρίνονταν με τις 31 περσινές και προέκυπτε λάθος αρνητική εικόνα. Όπως προκύπτει τώρα υπάρχει βελτιωμένη εικόνα κατά 6,9%. Στο τέλος υπάρχει διόρθωση του συνεργάτη μας και ο σωστός πίνακας από το Υπουργείο. Προσεχώς θα επανέλθουμε με άρθρο αποκλειστικά για την γραμμή μας, την Ραφήνα και την Άνδρο  – Εν Άνδρω).

Τον Αύγουστο πέρυσι μέχρι και τις 18 του μήνα από τον Πειραιά για τα νησιά του Αιγαίου είχαν ταξιδέψει 782.685 επιβάτες, ενώ φέτος ελαφρώς λιγότεροι, ήτοι 739.739. Αυξημένη κατά 6,9% είναι η ακτοπλοϊκή κίνηση το διάστημα Ιουνίου-Αυγούστου (μέχρι 18/8) στις γραμμές του Αιγαίου και όχι μειωμένη όπως εσφαλμένα ανέφερε χθες η «Ν», σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Το λάθος στο οποίο υποπέσαμε και για το οποίο ζητούμε συγγνώμη από τους αναγνώστες μας οφείλεται στα στοιχεία της επιβατικής κίνησης του Αυγούστου, όπου η σύγκριση των 18 πρώτων ημερών φέτος έγινε με όλο τον Αύγουστο πέρυσι.

Το σημαντικό, πάντως, είναι η καλύτερη φετινή εικόνα σε σύγκριση με πέρυσι. Όπως και χθες επισημάναμε, η επιβατική κίνηση επηρεάσθηκε αρνητικά από τα capital controls που επεβλήθησαν πέρυσι στο τέλος Ιουνίου και θετικά από την «αθόρυβη» τους δύο πρώτους μήνες του καλοκαιριού (Ιούνιος, Ιούλιος του 2015) παρουσία των προσφύγων σε ορισμένες γραμμές του Αιγαίου (Δωδεκάνησα, Μυτιλήνη). Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ναυ- τιλίας, τον Ιούνιο πέρυσι διακινήθηκαν από τον Πειραιά προς τα νησιά του Αιγαίου 518.678 επιβάτες, ενώ φέτος 489.676 επιβάτες. Επίσης, τον Ιούλιο του 2015 διακινήθηκαν 833.948 επιβάτες, ενώ φέτος ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο (1.027.146 επιβάτες). Τον Αύγουστο πέρυσι μέχρι και τις 18 του μήνα από τον Πειραιά για τα νησιά του Αιγαίου είχαν ταξιδέψει 782.685 επιβάτες, ενώ φέ- τος ελαφρώς λιγότεροι, ήτοι 739.739.

Σε ό,τι αφορά τον Ιούνιο εκτιμάται ότι η διαφορά οφείλεται στο γεγονός ότι πέρυσι τον εν λόγω μήνα είχε παρουσιασθεί ήδη αυξημένη κίνηση προς Πειραιά από τα νησιά (Δωδεκάνησα κυρίως) λόγω προσφύγων, που φέτος ήταν ελάχιστοι. Τον περσινό Ιούλιο η κίνηση κατέρρευσε λόγω των capital controls, ενώ από την άλλη πλευρά υπήρχε σε ορισμένες γραμμές αυξημένη παρουσία προσφύγων (Δωδεκάνησα, Βόρειο Αιγαίο).

Σε ό,τι αφορά τον Αύγουστο εκτιμάται από ακτοπλοϊκούς παράγοντες ότι πέρυσι, εκτός από τη «συμβολή» των προσφύγων, η κίνηση αυξήθηκε γιατί πολλοί μετέφεραν κατά ένα μήνα τις διακοπές τους (λόγω του αιφνιδιασμού των capital controls) και εξ αυτού του λόγου εμφανίζεται φέτος να είναι πτωτική η τάση, τουλάχιστον τις πρώτες 18 ημέρες του μήνα. Επίσης, όπως εκτιμούν στο υπουργείο Ναυτιλίας, η εικόνα του Αυγούστου επηρεάζεται και από το γεγονός ότι πέρυσι η 15η Αυγούστου ήταν Σάββατο, ενώ φέτος ήταν Δευτέρα και συνεπώς μπορεί να παρατηρήθηκε μία επιμήκυνση στην επιστροφή κάποιων ταξιδευτών.

Στα άλλα λιμάνια και τον Αργοσαρωνικό η εικόνα της κίνησης είναι λιγότερο «θολή», καθώς δεν επηρεάστηκαν από το προσφυγικό πρόβλημα, παρά μόνο από τα capital controls. Έτσι οι γραμμές του Αργοσαρωνικού, της Ραφήνας και του Λαυρίου εμφανίζουν τον φετινό Ιούνιο μία μικρή αύξησης της κίνησης σε σύγκριση με πέρυσι τον ίδιο μή- να, και τον Ιούλιο μία πολύ μεγαλύτερη άνοδο σε σχέση με τον Ιούλιο του 2015. Τον Αύγουστο αντιθέτως παρατηρείται μία πτωτική τάση. Ωστόσο, στο σύνολο η κίνηση είναι αυξημένη. Σε κάθε περίπτωση, ακτοπλοϊκοί παράγοντες μιλώντας στη «Ν» εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την εικόνα της κίνησης φέτος΄.

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΘΟΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 

Αχ αυτός ο… άτιμος ο «δαίμονας» του (ηλεκτρονικού) τυπογραφείου και τα μπερδεμένα στοιχεία του υπουργείου Νησιωτικής Πολιτικής. Κάναμε (όλοι) λάθος, το παραδεχόμαστε και σας ζητάμε συγγνώμη. Μαζί με μας και όλα τα έγκυρα έντυπα και sites της Αθήνας, όπως για παράδειγμα η έγκυρη οικονομική εφημερίδα «Ναυτεμπορική» (όπως αποδεικνύεται από το κείμενο του συντάκτη της. Αναλύοντας τα στοιχεία της ακτοπλοϊκής κίνησης του υπουργείου Ναυτιλίας, που αφορούν το τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου, στους πίνακες υπήρχε όλος ο Αύγουστος του 2015, αλλά ο μισός του 2016. Κάτι που δεν διευκρινιζόταν καθαρά - Δ. Στ.

Ο διορθωμένος πλέον πίνακας είναι ο εξής:

 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Ισως θα επρεπε οι δημοσιογραφοι να διασταυρωνουν σωστα τις πηγες τους και να κανουν σωστη αναλυση των στοιχειων αντι να κανουν δημοσιογραφια του ποδαριου και να δημιοθργουν λαθος εντυπωσεις.
ΣΧΟΛΙΟ
Σωστά το λέτε. Αλλά και το Υπουργείο που είναι η επίσημη πηγή και ΔΕΝ μπορεί να αμφισβητηθεί γιατί παίρνει τα στοιχεία από τα λιμεναρχεία θα έπρεπε τα στοιχεία που στέλνει να είναι μεταξύ τους συγκρίσιμα όχι να κάνει στατιστικά μπερδέματα. Αλήθεια πως μπορεί να διασταυρώσει κάποιος τα στοιχεία μιας ΕΠΙΣΗΜΗΣ πηγής; Ξέρετε εσείς κανένα άλλο τρόπο εκτός από το να κάνεις εσύ στατιστική έρευνα. Με ποιον άραγε μηχανισμό; και με τι χρήματα;. Μήπως λοιπόν θα ήταν καλύτερα να δίνονται ΣΩΣΤΑ τα στοιχεία για να μην μπερδεύεται ο συνεργάτης μας και σχεδόν όλοι οι έγκριτοι δημοσιογράφοι των μεγάλων οικονο μικών εφημερίδων;
Σας ευχαριστούμε πάντως για την παρατηρηση σας...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 7 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro