ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: Έρχονται μεγάλες αλλαγές στο Αιγαίο…

Του Δημήτρη Σταυρόπουλου

Άρχισε η συζήτηση για το τι αλλαγές θα γίνουν τα επόμενα χρόνια στο Αιγαίο. Εν τω μεταξύ δεν ανακοινώθηκε ακόμα από το ΣΑΣ τι θα γίνει με τα δρομολόγια της επόμενης χρονιάς!!! (φωτ. αρχείου Εν Άνδρω). 

Έχει ήδη αρχίσει η συζήτηση για τις επερχόμενες μελλοντικές αλλαγές στο Αιγαίο μεταξύ ακτοπλόων και υπουργείου Ναυτιλίας. Μήπως θα έπρεπε να εμπλακούν σε αυτή και οι τοπικοί φορείς και οι τοπικές κοινωνίες των νησιών; Ποιοι, άραγε, εκπροσωπούν την Άνδρο σε αυτές τις συζητήσεις; Ποιοι προβληματίζονται στο νησί για όσα σχεδιάζονται για εμάς χωρίς εμάς;

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Μιλώντας ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλης σε ημερίδα για το «Σχεδιασμό Ακτοπλοϊκού Δικτυού» που διοργανώθηκε στα Χανιά από το Δήμο Χανίων, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών είπε πως «από τα νέα μέτρα που συζητούνται η αναμενόμενη δαπάνη ανά επιβάτη θα είναι 5,4 ευρώ (από τη δαπάνη 2,2 ευρώ που είναι σήμερα) ενώ η αύξηση του μέσου ναύλου ακτοπλοΐας 27%». Αυτό θα συμβεί λόγω αύξησης των καυσίμων σε μια χρονική περίοδο γύρω στο 2020. 

 

Μέρος της συζήτησης για τώρα και για το μέλλον τα ταχύπλοα που έρχονται τους καλοκαιρινούς μήνες και εξαφανίζονται τους χειμερινούς. Τότε που τα νησιά ψάχνονται... (φωτ. αρχείου Εν Άνδρω).

Όπως τόνισε ο κ. Σακέλης «στα τέλη Οκτωβρίου και Νοεμβρίου θα συζητηθούν στον ΙΜΟ, στην επιτροπή για την προστασία του περιβάλλοντος, πολύ σοβαρά θέματα, τα οποία θα επηρεάσουν τις ακτοπλοϊκές μας υπηρεσίες λόγω των σημαντικών σχεδιαστικών και κατασκευαστικών αλλαγών, οι οποίες προτείνονται για τα ROPAX. Οι αλλαγές αυτές θα επηρεάσουν την ταχύτητα των πλοίων, συνεπώς και τα δρομολόγια όπως εκτελούνται σήμερα, αλλά και το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών. Είναι βέβαιο ότι το κόστος κίνησης θα αυξηθεί άμεσα ή έμμεσα σημαντικά, όπως είναι βέβαιο ότι θα αυξηθεί ο αριθμός των πλοίων για την εκτέλεση του ίδιου αριθμού δρομολογίων».

Ένας μεγάλος κλάδος της οικονομίας μας ο καλοκαιρινός τουρισμός, Αλλά για να κινηθεί χρειάζεται να υπάρχει ζωή όλο τον χρόνο στα νησιά μας. Εδώ ο ρόλος της πολιτείας είναι κομβικός (φωτ. Εν Άνδρω).

Κατά συνέπεια, συμπλήρωσε, «οι αρμόδιοι θα πρέπει να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες του κλάδου, τον ρόλο που καλείται να διαδραματίσει, τον ανταγωνισμό που υφίσταται σε σχέση με άλλα μέσα μεταφοράς, την περιβαλλοντική του επίδοση, την επιβάρυνση που ήδη υφίσταται και τέλος το γεγονός ότι είναι το μόνο μέσο που προσφέρει υπηρεσίες και συνδέσεις στα απομακρυσμένα μικρά νησιά της ΕΕ. Οι προσπάθειες που γίνονται από τον κλάδο μας και τα μέτρα που παίρνονται για την προστασία του περιβάλλοντος είναι πολύ σημαντικά όπως είναι σημαντικές και οι περιβαλλοντολογικές δαπάνες που ήδη υλοποιούνται. Υπολογίζουμε ότι κάθε πλοίο επιβαρύνεται με 150.000 ευρώ κάθε χρόνο με διάφορα έξοδα, όπως επιθεωρήσεις, εκπαιδεύσεις, υλικά, διάθεση υγρών και στερεών αποβλήτων. Επίσης τα καύσιμα επιβαρύνονται με 35 ευρώ τον τόνο».

Επιπροσθέτως κατέθεσε μια σειρά προτάσεων για αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο, όπως «αποποινικοποίηση του κλάδου, απαλλαγή των εταιρειών από την επιβολή υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας και παρεμβάσεων στην εμπορική πολιτική των εταιρειών, ανάθεση της ευθύνης για την εκτέλεση των δρομολογίων στις εταιρείες αντί στα πλοία, ταυτόχρονη ανακοίνωση των δρομολογίων των ταχυπλόων και των συμβατικών κάθε Ιανουάριο. Επίσης, να παραταθεί η δυνατότητα για αλλαγές στα ανακοινωθέντα δρομολόγια μέχρι τον Αύγουστο (αντί τον Φεβρουάριο), θέσπιση ειδικών κανόνων σχετικά με τη δρομολόγηση πλοίων RO-RO» 

 

Ο ρόλος των συμβατικών πλοίων κομβικός για εννέα μήνες τον χρόνο για την Άνδρο και για τα νησιά μας. Όπως και το κόστος του εισιτήριου των πλοίων (φωτ. - Εν Άνδρω).

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας στο χαιρετισμό του έκανε λόγο για «ημερίδα ανίχνευσης του πεδίου πριν αρχίσει ο διάλογος…». Και τόνισε ότι, πρόκειται να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος για τον επανασχεδιασμό και την βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας και για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, ώστε να αναζητηθούν οι βέλτιστες δυνατές λύσεις και στους δύο τομείς και να βελτιωθεί περαιτέρω η ποιότητα των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών και των μικρών νησιών της χώρας.

«Επανασχεδιασμός» ,«διάλογος», «ταχύτητα»,» «βελτίωση υπηρεσιών», «κόστος». Λέξεις κλειδιά, που ήδη δημιουργούν ένα κλίμα αβεβαιότητας...

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet