Θριαμβεύει η ελληνική και η ανδριώτικη ναυτιλία. Νέο ρεκόρ πλοίων.

 

Η Άνδρος διατηρεί επάξια τον τίτλο της, ως «νησί των εφοπλιστών».Η ιστορία της ανδριώτικης ναυτιλίας πάει πολύ πίσω, λίγο προτού ανατείλει ο 19ος αιώνας, όταν οι Ανδριώτες ναυτικοί επιχειρούν ταξίδια από τη Μαύρη Θάλασσα ως τις άκρες της Μεσογείου. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 1840 η Άνδρος διέθετε 121 πλοία, στα οποία απασχολούνταν 1.000 Aνδριώτες (ο συνολικός πληθυσμός του νησιού ήταν 20.000 άτομα). Από τότε μέχρι σήμερα οι ανδριώτες πλοιοκτήτες έχουν κάνει πάρα πολλά βήματα. Τόσα  πολλά που το 2016 οι πλοιοκτήτες του νησιού, μαζί με τους υπόλοιπους Έλληνες εφοπλιστές, έσπασαν κάθε προηγούμενο ρεκόρ.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research, ο συνολικός αριθμός των πλοίων που ελέγχουν οι Έλληνες έφθασε αισίως στα 5.230 από 4.909 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι (+321), και πλέον κατέχουν το 16,36% του παγκόσμιου στόλου από 16,05% το 2015 και 15,41% το 2014. Παράλληλα, αύξηση κατά 10,26% σημείωσε η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου, φθάνοντας στα 361.934.047 DWT, ενώ μειώθηκε και ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου στα 12,19 έτη από 12,73 έτη το 2015, ενδεικτικό της δυναμικής που εξακολουθεί να έχει η ελληνική ναυτιλία.

Η μεγαλύτερη έμφαση, όπως προκύπτει από την ανάλυση της Petrofin δόθηκε στην κατηγορία του ξηρού φορτίου, η οποία ενισχύθηκε με 111 νέα πλοία, με αποτέλεσμα να μεγαλώσει και άλλο η χωρητικότητά του κατά 7,2 εκατομμύρια τόνους DWT. Αξιοσημείωτη πρόοδος παρατηρήθηκε στον τομέα των πλοίων LPG (υγραέριο), ο στόλος των οποίων όχι μόνο διπλασιάστηκε αλλά εκσυγχρονίστηκε με την μέση ηλικία να καταγράφει ραγδαία πτώση στα 4,19 έτη από 11,9 έτη προηγουμένως.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η τάση συγκέντρωσης του κλάδου στα χέρια λίγων και ισχυρών. Συγκεκριμένα σύμφωνα με την Petrofin Research ο αριθμός των ναυτιλιακών που είτε έχουν έδρα στην Ελλάδα είτε είναι ελληνικών συμφερόντων μειώθηκε κατά 10 εταιρείες και διαμορφώθηκε σε 638. Με δεδομένες τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες της χώρας, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Petrofin, η πτώση αυτή είναι μάλλον μέτρια, αφήνοντας να εννοηθεί πως θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερη, ενώ εκτιμάται πως η τάση συγκέντρωσης θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια. Συνολικά, τα τελευταία 19 χρόνια που η εταιρεία διενεργεί έρευνες ο συνολικός αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών έχουν υποχωρήσει κατά 31%.

Επίσης σύμφωνα, όπως αναφέρει το reporter. gr με άλλη έκθεση των Clarkson’s ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος όχι μόνο παραμένει πρώτος στην Ευρώπη και παγκοσμίως αλλά αυξήθηκε με ρυθμούς υψηλότερους των ανταγωνιστών του. Σε σύγκριση με τις αρχές του 2014 μεγάλωσε κατά 31,9 εκατ. gt λόγω των νέων παραδόσεων νεότευκτων πλοίων και 24 εκατ. gt λόγω της έντονης δραστηριότητας στην αγορά second hand πλοίων. Η ανάπτυξη του ελληνόκτητου στόλου ισοδυναμεί με το 64,6% της συνολικής ευρωπαϊκής ανάπτυξης και 33,3% της παγκόσμιας επέκτασης του στόλου.

Οι πέντε πιο ισχυροί Έλληνες εφοπλιστές σύμφωνα με την λίστα Clarkson,s είναι οι εξής: ο Γιάννης Αγγελικούσης είναι ο μεγαλύτερος έλληνας εφοπλιστής με 137 πλοία, χωρητικότητας 20,27 εκατ. dwt. Ακολουθουν Αγγελική Φράγκου, Γιώργος Οικονόμου (Cardiff/TMS), Γιώργος Προκοπίου κλπ.

Τιμος  Βικ.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Χαιρετώ και χρόνια πολλά.Αυτό που έχω να παρατηρήσω σχετικά με το άρθρο είναι,καλοί οι πανηγυρισμοί,αλλά πάντα αναρωτιέμαι πόσοι Ανδριώτες και γενικά Έλληνες εργαζόμενοι δουλεύουν σε αυτά τα πλοία.Κι αν δουλεύουν με ποιές συνθήκες και πόσα λεφτά παίρνουν.Οι παλιότεροι Ανδριώτες εφοπλιστές και ανθρώπους από το νησί είχαν στα πλοία τους,αλλά και πρόσφεραν στον τόπο χτίζοντας σχολεία,Γηροκομεία,Μουσεία κ.λπ.Ποιά είναι η συμπεριφορά των σημερινων πλοιοκτητών?

This comment was minimized by the moderator on the site

Το ερώτημα κ Μπασαντή είναι: Πάρα πολλοί Ανδριώτες ναυτικοί δεν είναι σε Ανδριώτικα Πλοία αλλα κυρίως σε Χιώτικα. Αν ήμουν Ανδριώτης Εφοπλιστής θα με προβλημάτιζε λίγο.