Λιμάνι Ραφήνας: κερδοφορεί κι αδιαφορεί…

 

Μεγάλη η διαμάχη ΟΛΡ και Δήμου Ραφήνας, ο οποίος ζητεί ανταποδοτικά οφέλη για την επιβάρυνση της πόλης. Όμως "στων κουφών ΑΝΕΛ την πόρτα όσο θέλεις βρόντα". Κι αυτό γιατί στην εσωτερική κατανομή (ή και νομή) της εξουσίας μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ το λιμάνι της Ραφήνας... κατακυρώθηκε στους ΑΝΕΛ!!! Και αυτοί συνεχίζουν την λαμπρά "δημοκρατική" παράδοση: να πάει να κουρεύεται η Ραφήνα και ο Δήμος της, δικό μας το λιμάνι ότι θέλουμε κάνουμε!!!

Το λιμάνι της Ραφήνας κερδίζει και όλοι οι άλλοι γύρω του χάνουν! Όπως δείχνουν τα στοιχεία ο Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας που είναι ανώνυμη εταιρεία αυξάνει τα κέρδη του συνεχώς. Όμως τα χρήματα που κερδίζει ελάχιστα αφορούν την πόλη και τις ελλιπείς υποδομές της, την οποία επιβαρύνει ασύστολα χωρίς να προσφέρει κανένα ανταποδοτικό όφελος.

Η σημερινή, όπως και η προηγούμενη, διοίκηση του ΟΛΡ, απλώς παρουσιάζουν αυξημένους προϋπολογισμούς και ισολογισμούς. Κατά τα άλλα και οι σημερινοί δεν θέλουν να ξέρουν τίποτα για την πόλη της Ραφήνας. Ενδεικτικό είναι πως δεν αποδέχονται να υπάρξει εκπρόσωπος του Δήμου Ραφήνας στο ΔΣ. Κάτι που συμβαίνει με όλα σχεδόν τα άλλα λιμάνια που είναι στη λίστα των 10 πιο κερδοφόρων!!! Νέοι διοικητές και κυβερνήτες, αλλά παλαιά ήθη και έθιμα...

Τα παραπάνω μας ενδιαφέρουν άμεσα γιατί εμείς είμαστε που ταλαιπωρούμαστε κάθε φορά που βγαίνουμε από το πλοίο στο λιμάνι. Και μαζί μας και οι πολίτες της Ραφήνας. Μιας Ραφήνας που ο κερδοφόρος Οργανισμός Λιμένος δεν έχει βοηθήσει και δεν βοηθά και σήμερα. Αυτά για να ξέρουμε τι γίνεται πίσω από την βιτρίνα των λιμανιών και των ισολογισμών τους...

Σημαντικά κέρδη εν αναμονή ιδιωτικοποιήσεων

Τα 10 πρώτα περιφερειακά λιμάνια της Ελλάδος (εκτός Πειραιά και Θεσσαλονίκης)

Κατά τα άλλα για να ξέρετε τα δέκα πρώτα ελληνικά λιμάνια πέτυχαν διπλασιασμό κερδών κατά το 2016! Επιπλέον τα έξι από τα δέκα πέτυχαν και αύξηση του κύκλου εργασιών παρουσιάζοντας θετικές επιδόσεις. Αυτά κατά σειρά: της Καβάλας, της Ελευσίνας, του Βόλου, της Αλεξανδρούπολης, της Κέρκυρας και της Ραφήνας. Είναι προφανές «πως η ελληνική λιμενική βιομηχανία βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης, με μέρος των δραστηριοτήτων στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη να διαχέεται και περιφερειακά».

Τα δέκα αυτά λιμάνια, είναι υπό τον έλεγχο του ΤΑΥΠΕΔ και αποτελούν οργανισμούς λιμένων που λειτουργούν ως ανώνυμες εταιρείες. Τα πρώτα δέκα περιφερειακά λιμάνια είναι: Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης, Λαυρίου, Καβάλας, Πατρών, Κέρκυρας, Ελευσίνας, Ραφήνας, Ηρακλείου και Βόλου.

Ο μέσος όρος αύξησης των κερδών σε ετήσια βάση για τα εννέα από τα δέκα περιφερειακά λιμάνια διαμορφώνεται στο 112%! Να σημειωθεί πως η σημαντική βελτίωση των αποτελεσμάτων των δέκα λιμανιών πέρυσι έρχεται ύστερα από ανάλογα θετικές επιδόσεις τα προηγούμενα έτη. Τα κέρδη τους αυξήθηκαν κατά 20% μέσα στο 2015 και 40% το 2014, ενώ κατά τα δύο αυτά χρόνια απέδωσαν μέρισμα στο Δημόσιο που αθροιστικά προσεγγίζει τα 5 εκατομμύρια ευρώ.

Όπως τέλος σημειώνει η οικονομική στήλη της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ αναμένεται κάποια από αυτά να δοθούν προσεχώς από την κυβέρνηση σε ιδιώτες είτε μέσω παραχώρησης μετοχών είτε μέσω παραχώρησης επιμέρους δραστηριοτήτων.

«Εν ΑΝΔΡΩ»

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet