Δεν κατέληξαν σε συμφωνία οι ακτοπλόοι. Όλα ανοικτά για τον Σεπτέμβριο…

 

Δυο-δυό φτάνουν τα καράβια στη Ραφήνα και στο Γαύριο. Και δυό-δυό φεύγουν. Και θα εξακολουθήσουν έτσι όλο το καλοκαίρι μιας και οι δύο ακτοπλόοι δεν κατέληξαν σε συμφωνία - παρά την διαμεσολάβηση επί 15θήμερο του επάρχου Άνδρου (φωτ. Εν Άνδρω).

Δυστυχώς οι ακτοπλόοι της γραμμής μας απέτυχαν – παρά την επί 15θήμερο εντατική διαμεσολαβητική προσπάθεια του επάρχου Άνδρου - να συμφωνήσουν στα δρομολόγια. Αν και έφτασαν πολύ κοντά. Όμως είχε μπει πια το καλοκαίρι και ήταν πολύ δύσκολο να καταλήξουν.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά. Η πρωτοβουλία και οι επιστολές που απέστειλε ο έπαρχος Άνδρου προς τους δύο ακτοπλόους (Γ. Στεφάνου & Θ. Παναγιωτάκη) οδήγησε σε μια σειρά επαφών του Δ. Λοτσάρη με τους δύο ακτοπλόους χωριστά.

Και οι δύο κατέθεσαν γραπτές προτάσεις περικοπής δρομολογίων (διπλά δρομολόγια κλπ) που είναι άγονα. Όμως για διάφορους λόγους δεν έγινε δυνατή μια τελική συνάντηση και συμφωνία. Είχε πια προχωρήσει και το καλοκαίρι και τα πράγματα έμειναν ως είχαν.

Αν είχαν καταλήξει οι δυο ακτοπλόοι θα είχε νόημα και μια συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας για να αλλάξουν τα δρομολόγια. Αλλά όπως είπαμε δεν κατέληξαν. Φυσικά και ο υπουργός ελάχιστα ενδιαφέρθηκε για τα προβλήματα που δημιουργούν στα λιμάνια και στα νησιά τα δρομολόγια που έδωσε. Άλλωστε η σημερινή κυβέρνηση έχει αποδείξει πως δρα χωρίς σχέδιο και ελάχιστα ενδιαφέρεται για τα πραγματικά προβλήματα. Περισσότερο νοιάζεται για την επικοινωνιακή διαχείριση των διαφόρων καταστάσεων.

Από όλη αυτή την κατάσταση πολλαπλά χαμένη είναι η Άνδρος. Χάνει καθώς έχει μεν πολλά δρομολόγια, όλα όμως μέσα σε ελάχιστη ώρα. Κάτι που δεν βοηθά τους μετακινούμενους επισκέπτες και μπλοκάρει τα λιμάνια αποτρέποντας το ταξίδι..

Επίσης η Άνδρος χάνει γιατί τα ταχύπλοα μέσα από τις συνεχείς μειώσεις των εισιτηρίων τους πριμοδοτούν τα δύο επόμενα νησιά αφήνοντας την Άνδρο να βράζει στο ζουμί της χωρίς καμία προσφορά από πουθενά. Ο επιβάτης με τα ίδια σχεδόν χρήματα, αλλά και στον ίδιο σχεδόν χρόνο (αφού πάει με φτηνό εισιτήριο και ταχύπλοο) μπορεί να επιλέξει να ταξιδέψει προς Τήνο ή προς Μύκονο! Δημιουργείται έτσι ένας άνισος ανταγωνισμός σε βάρος της Άνδρου.

Φυσικά στα ταχύπλοα τις μειώσεις τιμών την ξεκίνησε ο τρίτος ακτοπλόος. Όμως το υπουργείο – μέσα στις τόσες «σοφές» κινήσεις του – δεν του έδωσε άδεια και για Άνδρο. Ίσως αν είχε έρθει να γίνονταν κάποιες μειώσεις και στην Άνδρο σε επίπεδο ταχυπλόων. Κι αυτό γιατί τα συμβατικά δεν ανταγωνίζονται σήμερα στις τιμές, αλλά ανταγωνίζονται μόνο στα δρομολόγια. Κάπως έτσι έγινε και ο ανταγωνισμός των δρομολογίων "έπιασε" Άνδρο, αλλά ο ανταγωνισμός των τιμών δεν πέρασε από Άνδρο και πήγε κατευθείαν Τήνο…

Το φθινόπωρο όταν θα κάνουν όλοι ταμείο θα δουν πόσα χάσανε. Γιατί για να κερδίσουν εφέτος μοιάζει πολύ δύσκολο. Κι ίσως σκεφτούν τότε οι ακτοπλόοι των συμβατικών το τι θα κάνουν. Ας ελπίσουμε πως δεν θα πάρουν την λάθος απόφαση, αυτή της περικοπής χειμερινών δρομολογίων. Γιατί αυτό θα έχει συνέπειες για την Άνδρο, αλλά πιθανόν και για τους ίδιους, μιας και μπορεί να ανοίξει την όρεξη στον τρίτο ακτοπλόο, που ακούστηκε πως ίσως τότε βάλει τοπικό για Άνδρο! Κάτι που θα αλλάξει και πάλι τα δεδομένα...

Οψόμεθα, λοιπόν…

«Εν Άνδρω»

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Αν και εστιάτωρ ο έπαρχος ήταν ο μόνος που κινήθηκε. Οι άλλοι αγρόν αγόρασαν. Ο Σουσούδης δεν κατάλαβε τίποτα και ο Καπάκης δεν πήρε τίποτα είδηση. Μόνο ο έπαχος ως εστιάτωρ επιχειρησε να ταράξει την σούπα (δρομολογιών, τιμών) και του ανταγωνισμού σε βάρος της Άνδρου εφέτος το καλοκαίρι. Αυτά παρατηρώ εγώ...

This comment was minimized by the moderator on the site

Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ ΛΕΕΙ: ΔΥΟ ΓΑΔΑΡΟΙ ΜΑΛΩΝΑΝΕ ΣΕ ΞΕΝΟ ΑΧΕΡΩΝΑ. ΤΩΡΑ ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΧΕΙ Ο ΠΡΟΞΕΝΗΤΗΣ ΕΣΤΙΑΤΩΡ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΤΕΥΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΝΑΥΝΑΧΙΕΣ? ΘΑ ΠΝΙΓΕΙ ΣΤΗ ΣΟΥΠΑ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΝΤΕ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΙ Ο ΙΚΑΝΟΣ ΘΑ ΞΕΠΡΟΒΑΛΛΕΙ

This comment was minimized by the moderator on the site

Σωστά λέει ο παραπάνω σχολιαστής πως πρέπει να στηρίξουμε όσους στηρίζουν την Άνδρο. Την Fast Ferries και την Golden Star Ferries. Μόνο που με τον ανταγωνισμό εκτός ορίων που επιχειρούν αύριο μπορεί να κόψουν τα πλοία. Τότε τι κάνουμε; Ποιο είναι το σχέδιο τους για την εφετεινή χασούρα; Γιατί μειώνουν τις τιμές μόνο για Τήνο και όχι για Άνδρο; Απ' ότι φαίνεται το καλοκαίι στηρίζουν Τήνο και διαλύουν την γραμμή αφήνοντας την Άνδρο στην άκρη. Κάτι πρέπει να γίνει. Αν ο τρίτος μπει στη γραμμή της Άνδρου λένε για τιμές πολύ χαμηλές. Εμείς γιατί να στηρίζουμε τις υψηλές τιμές αυτών που μπαίνουν μέσα από τα δικά τους κακοσχεδιασμένα δρομολόγια. Δεν είναι εύκολα τα πράγματα. Το νησί μας να στηρίξει αυτούς που το στηρίζουν όποιοι κι αν είναι αυτοί...

This comment was minimized by the moderator on the site

...ο "τριτος" ακτοπλόος που αναφέρετε στο αρθρο σας, δεν τους θελουμε στην Ανδρο! Γιατι σήμερα φέρνουν πλοία, αυριο μπορεί να τα παρουν απο τη γραμμη. Παραδείγματα πολλα αλλωστε τνω περασμενων ετων: High Speed 1, Blue Star Ferries, Hellenic High speed.. Επειδη στις ημερες μας κανείς δεν μπορεί να μας διαβεβαιώσει επίσης, οτι στην περίπτωση που βάλει συμβατικό πλοίο στην γραμμή η Sea Jets -οπως αναζητούσε εξάλλου τον περασμενο χειμώνα- θα το κρατησει ολη τη χειμερινη περίοδο, καλο θα ήτνα να στηρίξουμε ολοι οι κατοικοι των τριων νησιών της βασικης γραμμης τα πλοια της Fast Ferries και της Golden Star! Αυτοι εχουν επενδυσει στη γραμμη αλλωστε και εχουν δειξει εμπρακτα το αν στηρίζουν τις τοπικες κοινωνίες ή οχι πολύπλευρα.. Ο νοών νοείτω!

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 6 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro