Πρώτη φορά μελέτη για το κόστος του ναύλου στα νησιά. Ιδιαίτερο το ενδιαφέρον για την Άνδρο.

 

Όλες οι φωτογραφίες είναι του Εν Άνδρω από το λιμάνι της Ραφήνας. 

Είναι η πρώτη φορά που γίνεται μια μελέτη κόστους «μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων από και προς τα νησιά»! Και το μάθαμε από την συνάντηση, την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου, μεταξύ παραγόντων του υπουργείου Ναυτιλίας (οι δύο Γενικοί Γραμματείς) με το Επιμελητήριο Κυκλάδων και άλλους αρμόδιους φορείς και του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το οποίο παρουσίασε τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής.

Για πρώτη φορά θα έχουμε τεκμηριωμένα στοιχεία για τη διαφορά κόστους μεταφοράς στη νησιωτική Ελλάδα σε σχέση με την ηπειρωτική. Κάτι που μπορεί να τεκμηριώσει οποιαδήποτε διεκδίκηση. Χρόνια στην Άνδρο θεωρούμε πως το κόστος μεταφοράς στο νησί μας είναι μεγαλύτερο από όλα τα νησιά των Κυκλάδων. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε τα τελικά συμπεράσματα μιας σχετικής μελέτης.

Με αφορμή τη συνάντηση αυτή ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων εξέφρασε την άποψη πως η νησιωτική οικονομία δεν πρέπει να παραμένει "μονοσήμαντη στοχεύοντας μονάχα στον τουρισμό θα πρέπει να αναζητηθούν δραστικές λύσεις σε σχέση με το κόστος ακτοπλοϊκών μεταφορών που πολλές φορές για τις επιχειρήσεις των νησιών είναι πολλαπλάσιο (π.χ. μεταφορά με το πλοίο με υψηλότερο κόστος της πρώτης ύλης από την ηπειρωτική Ελλάδα στην επιχείρηση του νησιού και στη συνέχεια αποστολή με τον ίδιο τρόπο του τελικού προϊόντος στην υπόλοιπη Ελλάδα)".

Ειδικά μετά την κατάργηση του καθεστώτος μειωμένου νησιωτικού Φ.Π.Α. υπάρχει ανάγκη για εξισορρόπηση του δυσανάλογα υψηλού τιμήματος ακτοπλοϊκής μεταφοράς σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Για την μελέτη θεωρείται σημαντικός ο ρόλος που έχει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μ. Σακέλλη, ο οποίος είναι σε θέση να δώσει τα πραγματικά στοιχεία του κόστους μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων που καθορίζεται από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες οι οποίες πραγματοποιούν το μεταφορικό έργο.

Για να δούμε τι... θα δούμε, στο τέλος για την Άνδρο; Περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον...

«Εν Άνδρω»

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Αν δεν λάβουν υπόψη οι αρμόδιοι για την συγκεκριμένη έρευνα οτι το εισιτήριο για την Ανδρο εδώ και πολλές δεκαετίες υπολογίζεται από τον Πειραιά και όχι απο τη Ραφήνα για το νησί της Άνδρου, θα καταλάβουν πόσο ακριβό ή οχι είναι αυτο! Ο υπολογισμός του ναύλου υπολογίζεται με βάση τα δρομολόγια που γίνονταν κάποτε απο τον Πειραιά προς την πόλη της Ανδρου (Χώρα) και δεν εχει αλλάξει, παρά το γεγονός του οτι απο ενα χρονικό σημείο και έπειτα, είδαμε πλοία να ξεκινούν απο τον κόλπο της Ραφήνας για το Μπατσί και το Γαύριο στη συνέχεια. Λιγότερα μίλια στην πραγματικότητα, αλλά στα χαρτιά μεγαλύτερη διαδρομή, μιας και παραμένει ο υπολογισμός του εισιτηρίου από Πειραιά προς Χώρα! Παρα το γεγονός οτι αρκετοί γνωρίζουν το θέμα, δεν εχει γίνει ποτέ ουσιαστική συζήτηση για αυτό και δεν έχει βρεθεί καμία λύση. Σκεπτόμενοι το εξης απλό παράδειγμα, οτι η πραγματικη απόσταση Ραφήνα Γαύριο είναι 36 Ν.Μ. με κόστος € 19,00 (οικονομική θέση) και ενα αντίστοιχο δρομολόγιο Πειραιάς Νάξος με απόσταση 103 Ν.Μ. εχει κόστος € 35,00 (οικονομική θέση), θα καταλάβουμε πολλά για τη σύνδεση Ραφήνας Άνδρου..