Σταματά μάλλον η γραμμή από Ραφήνα - μέσω Άνδρου - προς Σύρο

 

Το SuperFerry II μπαίνει στη Σύρο μετά την Άνδρο (φωτ. Εν Άνδρω).

Τα μέχρι σήμερα δεδομένα της γραμμής μας, ως προς την Σύρο, δεν είναι ενθαρρυντικά. Η Σύρος δεν παρουσιάζει ιδιαίτερη κίνηση από Ραφήνα, παρά το γεγονός πως για την ώρα η διαδρομή είναι λίγο συντομότερη. Αλλά ούτε από Άνδρο, παρουσιάζει κινηση, παρά το γεγονός πως πολλοί ζητούσαν αυτό το χρήσιμο για το νησί δρομολόγιο.

Η Golden Star Ferries, ανταποκρινόμενη σε αίτημα του δημάρχου Σύρου, έχει δρομολογήσει εδώ και ενάμιση μήνα το SuperFerryII, αλλά πλέον έχει προβληματιστεί. Όλα συντείνουν πως η όλη στρατηγική της εταιρείας ως προς τα χειμερινά δρομολόγια από Ραφήνα προς Σύρο ίσως αναθεωρηθεί μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου. Αυτό είναι δυσάρεστο για την Άνδρο που σήμερα έχει καθημερινά καράβι για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων. Όμως κίνηση δεν υπάρχει μεταξύ των δύο νησιών για την ώρα.

Αν συμβεί αυτό περιορίζονται και πάλι οι επιλογές της με μόνο λιμάνι αναφοράς τον Πειραιά. Έτσι όμως μένει εκτός βεληνεκούς της Σύρου όλη η πολυπληθής Ανατολική Αττική, η  Πεντέλη και τα Βόρεια Προάστια. Περιοχές ευκατάστατες που έχουν κατοίκους που ταξιδεύουν και έχουν εύκολη πρόσβαση προς Ραφήνα. Αν το δρομολόγιο προς Σύρο σταματήσει θα επανέλθει πάλι στην κλασική διαδρομή του για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο. Κάτι που θα χαροποιήσει τους Τήνιους που για την ώρα καθυστερούν την άφιξη τους από Ραφήνα.

Πάντως αν σταματήσει το δρομολόγιο προς Σύρο στα μέσα Δεκέμβρη θα ξαναμπεί την άνοιξη κάποια στιγμή με ταχύπλοο, όπως έχει εξαγγελθεί, από την εταιρεία SeaJetsπου θα πιάνει από Ραφήνα Άνδρο-Σύρο.

Με το ταχύπλοο θα συντομεύσει κατά πολύ η διαδρομή και προς τα δύο νησιά (Άνδρο-Σύρο). Και εκεί θα φανεί αν η Σύρος μπορεί να αντέξει δρομολόγιο συντομότερο από Ραφήνα και αν η Άνδρος αν μπορεί να αντέξει ταχύπλοο από Ραφήνα. Να θυμίσουμε πως και παλαιότερα υπήρξαν ταχύπλοα που έπιαναν Άνδρο χωρίς επιτυχία και κάποτε έπιαναν και Χώρα, αλλά δεν ευτύχησαν.

Αναμένουμε λοιπόν τις εξελίξεις…

«Εν Άνδρω»

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

People in this conversation

  • Επισκέπτης - Περικλης

    Για να λειτουργήσει μια νέα ακτοπλοϊκή σύνδεση δεν γίνεται με προγραμματισμό 2 μήνες και βλέπουμε. Αυτά είναι αστεία πράγματα. Τη νέα γραμμή την επιδοτείς στην αρχή, την διαφημίζεις μέχρι να καθιερωθεί σαν πιο σύντομος και λειτουργικός προορισμός. Δεν είναι πολίτικη σοβαρής εταιρείας η λογική βάζω δοκιμαστικά ένα πλοίο για 1- 2 μήνες το χειμώνα που είναι άλλωστε και οι λιγότερο εμπορικοί μήνες της σεζόν και αν δεν πιάσει το βγάζουμε, ούτε μπορώ να δεχθώ ότι η Σύρος εξυπηρετείται καλύτερα από τον Πειραιά ή έχει μικρότερη δυναμική ή προοπτική ανάπτυξης από ότι η Τήνος σε σχέση με το λιμάνι της Ραφήνας!
    Και τέλος μια απορία!
    Η γραμμή για Μύκονο είναι κερδοφόρα?
    Ας ψάξει ο Συντάκτης του Άρθρου ποσά εισιτήρια κόβουν για Μύκονο από Ραφήνα σε σχέση με Άνδρο και Τήνο?
    Μήπως θα εξυπηρετούσε καλύτερα μια Γραμμή Ανδρου Σύρου Τήνου και επιστορφή?
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
    Έχει πει το υπουργείο πως θα χρηματοδοτήσει μερικώς την συγκεκριμένη γραμμη, αλλά από του χρόνου. Προφανώς με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορεί να κρατηθεί γι' αυτό μάλλον σταματά.
    Όσο για την απορία σας την έχει λύσει η ζωή. Η Μύκονος έχει κίνηση 8 μήνες τον χρόνο. Ποιος ο λόγος να σταματήσει η γραμμή προς τα εκεί; Η Σύρος φαίνεται να έχει πρόβλημα.

    Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 μήνες πριν από το χρήστη enandro
  • Επισκέπτης - Συχνός Επισκέπτης

    Λενε ξελένε, βάζουν, βγάζουν δρομολόγια.. Εκει στη Golden Star καλό θα ήταν να κρατήσουν μια φορά σταθερή (δρομολογιακή) πολιτική και οχι να αλλάζουν συνεχώς τα δεδομένα! Θα μου πείτε οποιος έχει το καρπούζι, εχει και το μαχαίρι, αλλα στην περίπτωση της ενδοεπικοινωνίας των νησιών και της σύνδεσής τους με την ηπειρωτικη Ελλάδα θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικά τα πράγματα. Αυτο που δεν εχουν καταλάβει οι ακτοπλοϊκεςμ είναι οτι με το υψηλό αντίτιμο στο ατομικό εισιτήριο, αλλα πολύ περισσότερο σε αυτό των ιχ, το μόνο που κάνουν είναι να βλέπουν τα δρομολόγια των πλοίων τους με αδεια γκαράζ κατα τους χειμερινούς μήνες. Εαν αφουγκραζόταν -εστω για λίγο- τα αιτήματα των διαφόρων επαγγελματικών κατηγοριών απο τους νησιώτες, οι οποίοι ζητούν χρόνια τωρα τη μείωση των εισιτηρίων, θα έδιναν κίνητρο στον επιβάτη να μετακινήσει συχνότερα το ιχι του, επομένως και ο ταξιδιώτης δε θα αναγκαζόταν να ενοικιάσει στον προορισμό του αυτοκίητο (ιδιαίτερα στις περιπτώσεις οπου μετακινείται εκτός της περιοχής του για λίγες ημέρες) μεταφέροντας το δικό του, αλλα πολύ περισσότερο η κάθε ναυτιλιακή θα έβλεπε μεγαλύτερη κίνηση και επομένως έσοδα στα δρομολόγια της. Δεν μπορεί για παραδειγμα ενα εισιτήριο μονής διαδρομής απο Ραφήνα για την Ανδρο (μόλις δύο ωρες ταξιδιού) να κοστίζει 42 ευρω, ενώ σε περιόδους εορτών ή θερινών διακοπών (βλέπε καλοκαιρι που περασε) να μειώνεται κατω από τα € 30,00. Αντίστοιχα το εισιτήριο ix απο Ανδρο για Σύρο κοστίζει σήμερα το ποσό των € 30,00. Ενς κοινός νους στην προσπάθεια του να αυξήσει την κίνηση θα έδινε κίνητρο στον ταξιδιώτη για μετακίνηση με το ιχ του, επομένως θα μείωνε την τιμή αν οχι ολοκληρη την εβδομάδα κάποιες εργάσιμες. Ετσι οι ομάδες πληθυσμού που μετακινούνται συχνότερα (πχ γιατροί, μηχανικοί, δικηγοροι, εμπορικοί επισκέπτες) θα κινούνταν και με το αυτοκίνητο τους, φέρνοτνας περισσότερα εσοδα κατα τη χειμερινή περίοδο στην ακτοπλοϊκή εταιρεία. Δυστυχώς οι γραμμές των νησιών εχουν πληρότητα κυρίως τους θερινούς μήνες λόγω των καλοκαιριών αδειών και των επισκεπτών απο τα αστικά κέντρα. Το χειμώνα μειώνεται ομως με αποτέλεσμα να μειώνονται και τα δρομολόγια. Αυτο δε σημαίνει ομως οτι πρέπει να γίνονται και "εκπτώσεις" στις υπηρεσίες και την εξυπηρέτηση των νησιωτών.

    ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
    Στην περίπτωση του δρομολογίου Ραφήνα-Άνδρος-Σύρος-Τήνος-Μύκονος δεν έχετε δίκιο. Επί δύο μήνες τώρα δεν προσέλκυσε κόσμο. Το να το χρηματοδοτεί ένας ακτοπλόος ένα δρομολόγιο χωρίς προοπτική για την ώρα είναι ματαιο. Άρα το ζήτημα του συγκεκριμένου δρομολογίου ξαναμπαίνει πάλι στο τραπέζι.

    Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 μήνες πριν από το χρήστη enandro